Het wilhelminakanaal.....

Plaats reactie
Danny Jacobs
Berichten: 19
Lid geworden op: 22-04-2002 02:00
Locatie: Tilburg

12-05-2002 18:30

Hey karpervissers,

ik kom net terug van een sessie van het wilhelminakanaal. Ik heb in de nieuwe haven gezeten met een nieuwe vismaat. (Die ik trouwens tegen ben gekomen via kwo :grin:). En ik dacht, we gaan er weer es tegenaan, 2 jaar terug een mooie spiegel van 24,2 gevangen, dus waarom niet?! Ik ben er vorig jaar immers niet geweest. Ikke weer 3 dagen vantevoren beginnen met voeren dus da zat wel snor (dacht ik). Kom ik op de stek aan zit er een of ander figuur op "mijn" stek. Barbeque en alles stond al klaar dus da zou lekker rustig vissen worden. NIET DUS! 2 nachten een hoop herrie en geen piepje of iets. Afgezien van die felle run de eerste nacht, een 10-tonner afgeladen met containers en weetik wat allemaal meer. Maar de 3de dag was hij weg en wij alles snel verplaatsen, daar zaten we dan zonder hoop of weet ik wat, want onze "visser" zou een 28-ponder hebben gevangen en er 2 hebben verspeeld. "Het zal wel..." dachten we. Het was de laatste nacht een schitterende avond, er waren nog 4 vissers langsgekomen die op "mijn" stek wilden vissen, dus het moest vannacht maar gebeuren.
Ongeloofelijk hoe snel zo'n stek populair kan worden :sad:.
Maar daar zaten we. Weer geen piepje of springende karper, wel springende witvis en een hoop futen. En we dachten we gaan maar slapen want dit wordt niks. Om 4:00 wakker >> niks. Om 5:00 wakker >> nog niks. Daar gaan we dan dacht ik. En dan om 6 uur. piep piep... Ja, een lijnzwemmer (dacht ik). Piiiiiieeeeeeeeeeeeeep en mijn slip ging spontaan lopen. Ikke snel uit bed. Mijn bril lag nog in de tent en mijn laarzen stonden voor de tent. Deze mocht ik niet missen, want 3 nachten voor Jan met de korte achternaam is te erg.... Ik sloeg aan. Ik lag op 150 meter van mijn stek of zo... (handig zo'n roeibootje, je bereikt stekken waar je anders nooit komt) en maar trekken en amper weerstand voelen :smile: Nieuw pb en niet voor niets gezeten. Alleen jammer dat mijn vismaat niets heeft gevangen. Maar de volgende keer is hij aan de beurt.
Het blijkt een drukbeviste haven te zijn geworden en ik ben er heilig van overtuigd dat ik die vis heb gevangen door het eens anders te doen dan de rest. 2 jaar terug lag de overkant van de haven bezaaid met mosselbankjes, nu hebben ze er een jachthaventje neergezet... Waar moet dit heen!? Dus maar op een andere manier de karper zoeken :smile: En het is gelukt. Nieuw persoonlijk record en het is weer es wat anders dan vorig jaar steeds sessies zonder resultaat (op nieuw water dan wel te verstaan).

Tot slot wil ik mijn vismaat Erik bedanken voor deze schitterende sessie, want zonder hem had ik hem niet eens uitgevist...

En mensen, bedankt voor het lezen en een vruchtbaar karperjaar toegewenst :smile:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Danny Jacobs op 2002-05-12 18:31 ]</font>
Gebruikersavatar
Michiel Pilaar
Berichten: 962
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Kapelle
Contacteer:

13-05-2002 10:52

Mmmm ik ben van vorige week naar 't WK geweest... Voor 2 nachtjes.

Komen we daar aan, hengels ingegooid (we zaten bij een van de sluizen) ontdek ik &#^#$ dat ik m'n slaapzak vergeten was!!! Fuccccccccccccccck!!! Al met al superslecht geslapen (8 uur in 2 nachten) en nog niets gevangen ook!

Lekker vernaggeld was ik dan ook toen ik weer thuiskwam :grin: !

hahaha, kut kanaal :wink:

Mzzl,

Michiel
Erik van Uijtert
Berichten: 216
Lid geworden op: 24-03-2002 01:00

13-05-2002 19:24

Graag gedaan Danny :smile: maar het was ook mijn fout dat het lood verstrikt raakte in het net, ik wilde hem te snel scheppen. Gelukkig is het goed afgelopen.

Ik hoop dat je een paar mooie foto's hebt overgehouden. En die blank van mijn kant.. tja kan gebeuren volgende keer haal ik er gewoon weer eens een dertiger uit voor de verandering :grin: en dan kunnen we beter bij mij thuis in de buurt blijven minder last van andere 'vissers'. Ik heb voorlopig nog genoeg water in mijn hoofd waar ik heen wil :grin:

Helaas eerste examens :smile:

Met diepe zucht,
Erik
Danny Jacobs
Berichten: 19
Lid geworden op: 22-04-2002 02:00
Locatie: Tilburg

13-05-2002 22:13

Eusj,

kutkanaal :razz:

Pcies Erik, toch beter da je d'r nog 1 hebt gevangen en succes met je examens.

GroetS,

Danny
Plaats reactie