drinken, drank??

Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

11-05-2002 09:35

Koffie, thee, soep en fris.
Maar of dat saai is durf ik te betwijfelen maar deze discussie staat hier al eerder.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

11-05-2002 19:52

Koffie, koffie, koffie, cola en soms melk. Als ik een nachtje ga zitten dan wil ik nog wel eens 1 flesje bier meenemen, maar dat is meer voor de slaap dan voor het bier opzich. Ben daar ook de hele avond bijna zoet mee, met dat ene flesje.

Heb 1 keer een verhaal gehoord van een duitser die aan het vissen was en 's nachts ladderzat bij een plassessie het water inkieperde (ik dacht het Twentekanaal) en niet meer, in dus die dronkenbui, uit het water kon komen en is verzopen. Dus voor mij geen polonaise aan het water.
Vissie kump zo!
Piotr Schiettekatte
Berichten: 731
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Maaseik (België)

11-05-2002 22:18

Heel veel koffie, ook nog cola en ice-thea. Soms ook nog wel soep. Als ik nacht ga vissen neem ik mij soms wel een flesje bier of wat andere drank mee. Maar zat drinken zit er bij mij niet in.

Piotr
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

12-05-2002 11:02

Geen koffie, dat lust ik niet.
Cola en water zijn de dranken waar ik mezelf mee rechthoud tijdens een sessie.
Als het koud is, en het is een langere sessie kan een Jägermeister er ook wel in. Met mate dan wel. :grin:
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

12-05-2002 14:27

Altijd een brandertje bij me, ook op één dag sessies. Maak instant koffie (gewoon en Wiener melange) en soep (cup a soup). Heb hiervoor een 1.5 liter plastic thermosfles water bij me. Verder altijd een kleine thermosfles met gekoelde melk mee.

Bij langere sessies idem dito in grotere hoeveelheden, maar dan ook één half liter blikje bier per nacht voor de late eenzame uurtjes op de stretcher. Verder pakken jus d’orange. Geen kratten, vaten bier of flessen sterke drank. Als er aanloop is (zo min mogelijk mag ik hopen), kunnen ze een kop thee krijgen. Zelf lust ik dat niet zo, maar ik heb altijd wat zakjes bij me als reserve.

Kees
Michiels Gino M W
Berichten: 203
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Locatie: Michiels GINO België Bredene (kust)
Contacteer:

12-05-2002 14:28

Ik heb meestal thee bij me en een fles frisdrank/water bij voor een dagsessie. In de zomer durft het al eens gebeuren een flesje witte wijn om te delen met men viscollega dus niet overdreven in de winter kan er bij de thee een neut rum zijn ingegegoten
Erik van Uijtert
Berichten: 216
Lid geworden op: 24-03-2002 01:00

12-05-2002 14:46

Voor mij warme choco, cola, sinas, water en als het warm is ook wel een biertje. Maar nooit meer dan 1 of 2 per dag als ik aan het vissen ben.

Afgelopen dagen 3 nachten lang gevist op een voor mij volkomen vreemd water. Een meter of 200 verderop zaten nog 2 vissers. Deze hadden een gigantische tent opstaan, op zich niet zo heel erg, maar wat wel erg is is dat ze er hoogswaarschijnlijk de natuur behoorlijk voor hebben beschadigd ik kon aan verschillende bomen (na afloop) zien dat er takken onlangs waren weggekapt en ook onnodig diep in de bomen. Verder lag het bezaaid met dopjes van flessen bacardi, dommelsch etc. De flesjes lagen (netjes) in de struiken hier en daar verstopt. De grotere flessen als Cola en sterkere dranken lagen iets verder op in een plastic tas weggesmeten. En de restanten van de barbecue hadden ze maar begraven. Nu weet ik waarom karpervissers zo een slechte naam hebben :sad:

De mannen beweerden dat ze overdag een karper van 28 pond hadden gevangen, laat ik maar zeggen dat ik dit sterk betwijfel, omdat als je tot een uur of 1/2 's nachts aan de waterkant met een stel vrienden de beest uit gaat hangen kun je niet vissen laat staat vangen.

Achteraf had ik misschien de politie moeten bellen, maar om één of andere reden heb ik hier niet aan gedacht en ik overzag de ravage pas toen ze hadden opgeruimd. Wat ik niet snap is dat de controleur die langs kwam er niks van heeft gezegd.

Kortom alcohol gebruik tijdens vissen mag van mij verboden worden misschien dat het dan de vervuiling tegen gaat, laat staan eventuele beschadigingen die de natuur en/ of vissen hierdoor oplopen.

Erik

_________________
Vissen is Filosofie op zijn best

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Erik van Uijtert op 2002-05-12 14:49 ]</font>
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

12-05-2002 16:12

Drank? ja dat is elke sessie weer verschillend.

Thee, taxi, cola, koffie.

Alcohol neem ik vrijwel nooit mee, alleen als ik thuis op mijn steiger zit te vissen. Ik heb het gewoon niet nodig tijdens een sessie. Maarja als je thuis bent en je zit lekker op een tuinstoel en lekker in het zonnetje! :smile: ja dan is de verleiding groot, maar vaker gebeurt het ook echt niet!
Piotr Schiettekatte
Berichten: 731
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Maaseik (België)

12-05-2002 21:21

Mark,

zeker ervan dat je nooit te veel ophebt tijdens het vissen?????

In de paasvakantie dan...... :grin:
Gebruikersavatar
Wouter Vennekens
Berichten: 804
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: As (B)

12-05-2002 21:25

oh oh betrapt :smile:
Jeroen Grummel
Berichten: 424
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Emmen

13-05-2002 19:16

CUPPA MATE ??? :grin: :grin:

MVG "GRUM"
Joost van Rangelrooy
Berichten: 7
Lid geworden op: 16-07-2002 02:00
Locatie: Ridderkerk

17-07-2002 14:33

Het maakt in principe helemaal niets uit wat een karpervisser drinkt, het belangrijkste van alles vind ik, is dat hij gewoon alert bij zijn hengels blijft zitten en ik prefereer het ook om zo lang mogelijk op te blijven, als een visser dit doet met 10 bier achter zijn kiezen heb ik daar totaal geen problemen mee, wel als hij vervolgens van de drank niet wakker wordt bij een run!!!
Respecteer elke vis!!!
Groeten Joost
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

17-07-2002 15:22

Joost, met 3 glazen bier achter elkaar mag je al geen auto meer rijden omdat je reflexen afgenomen zijn. Met 10 glazen achter elkaar wel een karper vangen?
Sorry, ik kan dat niet rijmen!
Bob Smit
Berichten: 133
Lid geworden op: 25-03-2002 01:00
Locatie: enschede

17-07-2002 15:56

Hoi,
als ik ga vissen neem ik meestal een cola-fles gevuld met limonadesiroop en water mee.
Soms ook wel een pak vruchtendrank en wat bekertjes. Bier of andere drank neem ik nooit mee.

GR Bob
Gebruikersavatar
Stefan van der Graaf
Berichten: 280
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

18-07-2002 09:01

Het ligt geheel aan de persoon hoeveel bier hij of zij kan drinken totdat hij of zij het niet meer snapt. Maar als je knetter achter je hengels gaat liggen/zitten, dan schiet het inderdaad niet op.
Joost van Rangelrooy
Berichten: 7
Lid geworden op: 16-07-2002 02:00
Locatie: Ridderkerk

18-07-2002 12:51

Beste Aart,

Ik snap best dat je niet wilt dat iemand dronken of aangeschoten achter zijn hengels zit, maar als iemand 's middags drie biertjes neemt en na het eten nog eens vier dan vind ik dat niet te veel en kan ik me ook totaal niet indenken dat IK in ieder geval anders aan het vissen ben dan dat ik die biertjes niet neem.

Even ter verduidelijking: Ik drink zelden bier bij het vissen, maar eerder gewoon koffie of 7-up, het is dus alleen een mening.
Respecteer elke vis!!!
Groeten Joost
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

18-07-2002 13:19

Bij autorijden mag je niet meer dan een aantal procent Alcohol in je bloed hebben.

Bij het autorijden kan je ook niet zeggen:

"Meneer de agent, ik kan goed tegen drank, dus ik mag er wel 3% boven op hebben dan de andere"

oftewel al kan je nog zo goed tegen drank, het beinvloed gewoon allerlei dingen.
klaar uit.
Je zal me niet horen zeuren als ik iemand met een pilsje aan de waterkant zie.
maar hou het bij 'een pilsje' oftewel, gedosseerd.
Albert Reinders
Berichten: 126
Lid geworden op: 19-06-2002 02:00

18-07-2002 13:58

Lui,

Het is gewoon dom om veel aan de waterkant te drinken, hoe goed je ook tegen alcohol kan, reflexen worden altijd minder! (toch!?)
Stel je eens voor wat er allemaal wel niet met een vis kan gebeuren die gevangen wordt door een of andere dronken halve zool!!

Ik zal het nooit in mijn hoofd halen teveel te drinken aan de waterkant. Overdag drink ik dan ook altijd fris, cola of iets dergelijks. 'S avonds drinken mijn maat en ik meestal wel een biertje, maar nooit meer dan 4 flesjes de man.

Groeten,
Albert
Gebruikersavatar
Martin Doelman
Berichten: 823
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00

18-07-2002 14:22

Mensen,

ook ik lust graag een biertje... alleen laat ik het uit mijn hoofd om langs het water te drinken.

Waarom?
Als er iemand voorbij loopt en jij zit lekker een pilsie te drinken wordt er al snel gedacht "Oh daar heb je weer zo'n dronken visser." Dat is nu eenmaal hoe mensen denken en omdat we op verschillende plaatsen (lees "voornamelijk woonwijken ed") al een slechte naam hebben wil ik die vooroordelen gewoon voorkomen.

:cool: Voorkomen is beter dan genezen. :cool:

En om dan inderdaad nog maar niet te spreken over de schade die je een vis onopzettelijk aan zou kunnen doen als je wat gedronken hebt. Wat dus voorkomen had kunnen worden als je 100% nuchter was.

Met nuchtere groet,
Martin
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

18-07-2002 17:40

Tjajajajaja, daar gaan we!!

Ik drink wel eens een biertje. Maar echt geen kratten! Op n warme zomer avond in de zon aan het water en dan een lekker koud biertje. Lees letterlijk 1 of 2 biertjes! Nooit meer ! En het aantal keren dat ik en mijn vismaat een biertje aan het water drinken is op drie hngels te tellen (hahaha)

Ik doe het dus wel eens, maar echt sporadisch! En met enorme mate ( 1 a twee) Sterke drank is voor mij al helemaal uit den boze.

Mijn drank lijst op rang orde:

1) SOEPPIE ( vooral in koude nachten de absolute topper)
2) KOFFIE

3) THEE

4) HOT CHOC of HOT MILK

5) FRISDRANK

Je mag gerust zeggen dat soep DE favoriet is bij mij en mijn vismaat. Heerlijk! Het stilt de dorst en vult je maag! Wij vertrekken nooit zonder soep! En vooral in de winter he, ijskoud en dan je lichaam warmen met een lekker bakkie soep! HEEERRRLIJK ik verheug me alweer op de koude maanden, weinig vissers langs de kant lekker rustig en soeppie!!
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

18-07-2002 19:44

Op 2002-07-18 12:51, schreef Joost van Rangelrooy:
maar als iemand 's middags drie biertjes neemt en na het eten nog eens vier dan vind ik dat niet te veel



Wat is tè veel? Als ik dat aantal neem dan kan ik het goed merken en ben ik niet meer in staat om normaal een auto te besturen en ook niet een vis te drillen. Ik drink namelijk praktsch nooit bier of wat dan ook. Dus die 7 biertjes die jij niet veel vind kunnen mij wel dusdanig beinvloeden dat je mij onder de tafel weg kan vegen.
Vissie kump zo!
miguel moens
Berichten: 206
Lid geworden op: 10-03-2002 01:00
Locatie: Zuienkerke (B)

19-07-2002 15:04

hello mensen,
ik als jeugdige karpervisser neem meestal m'n brandertje mee en warm dan de lekkere soep van m'n moeder klaargemaakt op .

MAAR:
ben vorige week gaan vissen op een betaalwater en daar hadden we een paar biertjes mee,
zo'n stuk of 12 voor 3 dagen
dus das 2 de man per dag ( niet echt veel é)
maar naast ons zaten er een paar nederlanders ( niet dat nederlanders meer drinken dan belgen hoor) en die hadden 5 BAKKEN bier mee, voor 4 dagen
ze waren iedere dag zat en voor ons de laatste dag hebben we nog es met hen nog es een gedronken ( sympathique mensen die hollanders :grin:) maar rond een uur of 2 's nachts ging de ene weg en hebben we hem een paar minuten later terug gevonden bijna onder z'n eigen auto , z'n gezicht ging vol met bloed ( gebroken neus en verschillende sneetjes op z'n gezicht en een gescheurde lip ( tof? ik denk het niet , ze hebben dan nog naar het ziekenhuis mogen gaan en gelukkig waren wij nog zo vriendelijk om op hun materiaal ta passen ) pas op , ik denk dat die man wel een lesje heeft geleerd ( hoop ik ) ik heb er ook uit geleerd ,
maar voor de rest waren het toffe mensen en hebben we ons goed geamuseerd
MVG
:grin: carpie :grin:
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

22-07-2002 15:50

Hoezo???
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

22-07-2002 18:20

Lorenzo,

Blankenberge zei je?
ha hahaha,ik Lig helemaal ter Velde hahaah.
Lichtervelde van het lachen, want van de drank kan het niet komen.
Sisi zie je?
en koffie veeeeel koffie en eind oktober nemen m'n maat en ik een Frans Cognacje als seizoen afsluiting voor m'n maat.
Ik vis namelijk wel de hele winter door, maar laat mij het buitenkansje niet ontnemen.
1 bel Cognac per jaar aan de waterkant, zie er nu eigenlijk alweer naar uit.

Sportieve groeten Henk
Gebruikersavatar
Bart Smol
Berichten: 438
Lid geworden op: 09-01-2002 01:00

22-07-2002 19:27

ik vind het allemaal een beetje overdreven

ik en mijn vis maat nemen meestal een kratje bier mee voor de gezelligheid
en ik kan er beter door slapen
en heb nog NOOIT een vis verspeeld door het zuipen heb de sounderbox altijd direct langs mijn kop liggen dusss
maar het moet wel
op een verantwoordelijke manier gebeuren