drinken, drank??

Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

22-07-2002 19:42

Als je het voor de gezelligheid doet, kan je toch netzogoed thuis gaan zitten,
voor de televisie, met een goeie film of weet ik veel wat ??

en als je door de drank, je sounderbox express langs je kop moet leggen, moet je gaan stoppen met vissen.
vissen neemt namelijk ook zo z'n verantwoordelijkheden mee!
Gebruikersavatar
Stefan van der Graaf
Berichten: 280
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

23-07-2002 09:07

Het mag niet dus het mag niet, heb je dat gehoord Bart :razz:. Pils ze gewoon !!!
Mik Philipse
Berichten: 65
Lid geworden op: 05-04-2002 02:00
Locatie: Delft
Contacteer:

23-07-2002 10:01

Ik vind een lekker biertje gewoon een beetje bij het vissen horen, ik ga voor m'n plezier vissen en wat is er nu lekkerder dan langs de waterkant genietend van een (Belgisch) biertje.
Al moet ik wel zeggen dat ook hier weer een teveel niet goed van is.
Iedereen heeft wel eens van die lui gezien die inderdaad een hele brouwerij aan lege blikjes en ander afval rondom hun tent hebben liggen.
Persoonlijk heb ik hier echt geen goed woord voor over, ik denk dat veel vissers dat met mij delen.
Bij mij zitten er altijd wel biertjes in m'n tas als ik weer eens de waterkant op zoek....maar niemand die dat bij mijn tent zal kunnen constateren, tenzij je er 1 krijgt aangeboden, uiteraard.
Zo, dat is mijn mening !

Nog veel mooie vissen gewenst en houdt het netjes !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mike Philipse
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

23-07-2002 16:53

Nou Bart,

Zoals je eerder wel hebt kunnen lezen drink ik ook wel eens met mijn vismaat een pilsje langs de waterkant. Al moet ik wel zeggen dat het aantal keren dat ik dat doe op 1 hand te tellen zijn. En ik drink dan letterlijk maar 1 of twee pilsjes.

Een krat bier voor jou en je vismaat vind ik dan toch ook wel iets aan de overdreven kant. Je schrijft ook dat je dat doet om beter te slapen. Sorry ik vat m niet helemaal?? Ga je nu voor te slapen en moet je daarbij zuipen of euh… ga je toch voor te vissen????? Ik wil niet zeggen dat mijn oogjes nooit gesloten zijn op een nachtelijke sessie maar als ik slaap slaap ik heel heel licht en heb dus zelden of nooit de s-box aangesloten en al helemaal niet direct naast mijn kop liggen. Meestal heb ik gewoon het volume van mijn optonics slechts half open staan, dit is voldoende om mij te wekken.

Heb een tip voor je: Wil je lekker slapen, blijf thuis, slaap lekker uit en ga dan de nacht erna lekker nachtvissen. Hoef je geen krat te drinken om te kunnen slapen , ben je lekker wakker en helder van geest. Goed voor jezelf en alle dieren in de natuur om je heen.

En euhh…. Zo verantwoordt vind ik een krat bier ook niet meer!!!

En Stefan, niemand heeft gezegd dat het niet mag, er wordt slechts om je mening gevraagd. Persoonlijk heb ik er absoluut niets op tegen, maar euh… een krat met twee man vind ik dus errrrgggg overdreven zeker als je het doet om te kunnen slapen. Zijn we bezig met nachtvissen of camperen langs de waterkant????

Proost

Tim
Hans van Moorsel
Berichten: 712
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Geldrop

23-07-2002 16:54

Mik,

Ik meen zeker te weten dat Belgisch bier zoiets was als "making love in the canoe" it's fucking close to water!!!!! :grin: :grin: :grin:
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

23-07-2002 19:37

uhm bart,
ik neem aan dat dit een grapje was?

zoniet dan.....

Frank
Remko Grit
Berichten: 62
Lid geworden op: 16-07-2002 02:00
Locatie: Apeldoorn

23-07-2002 20:54

Geniet, maar drink met mate!!!

Remco
Gebruikersavatar
Bart Smol
Berichten: 438
Lid geworden op: 09-01-2002 01:00

24-07-2002 12:36

het is echt niet zo dat we zat aan het water zitten. meestal gaat er een halve krat mee terug maar liever wat te veel bij dan te weinig
meestal drink ik maar een flesje of 6 a 7 en dan ben ik echt nog wel in staat om helder te blijven
en omdat ik nogal een kou kleun ben bevordert het mijn slaap
Gebruikersavatar
Bart Smol
Berichten: 438
Lid geworden op: 09-01-2002 01:00

24-07-2002 12:44

en waarom ik slaap Tim !

ik ben iemand die zijn slaap hard nodig heeft
anderen hebben met een paar uur al genoeg
maar ik moet toch minimaal 8 uurtjes hebben
anders ben ik de hele dag niet te genieten

kan er ook niets aan doen
en ondanks dat ga ik toch graag nachtvissen
Hans-Peter van Ee

24-07-2002 16:03

Bart

Droom maar lekker door.

Welterusten!!

HPE
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

24-07-2002 16:57

Hmm Bart,

Dus als jij n goede nacht draait met veel runs wordt de dag erna voor mensen om je heen een ware hel?

Je hebt t koud je MOET slapen anders ben je overdag niet te genieten???

Tip: Zoek een andere hobby of probeer het overdag, veel plezieriger voor jezelf en mensen om je heen.

Nogmaals ik heb niks tegen een biertje ABSOLUUT NIET! Doe zelf darten door de week waar veel tijd in zit ( vooral in de kroeg) en darters drinken nu eenmaal ook wat biertjes. MAAARRR het weekend is voor het karperen en nu meen ik me te herrinneren dat dat geen kroeg-sport is

Niet te geloven...
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

24-07-2002 21:58

voor heet grootste gedeelte zwijg ik,
maar ik wil nog 1 ding zeggen,
bart bedankt!
je zet de karpervissers echt in een goed daglicht!
thanks.
ik denk aan je

Frank
Arnold Haandrik

24-07-2002 22:02

wat maakt het jullie nou uit of iemand zn eigen helemaal klem zuipt of blowt,als dat ZIJN manier van "karpervissen"is..so be it.
dat het vissers in het algemeen in een kwaad daglicht zet tjah..
dat heb je met alles niet alleen met vissen overal zijn rotte appels ik maak me er niet druk om zolang ik er geen last van heb.

met-niet-drukmakende-groet
Harald
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

24-07-2002 22:30

Harald,

Helemaal mee eens hoor. Als je er geen last van hebt, dan mag alles. Maar soms vis ik nog wel eens en moet ik daar dan in de buurt zitten? En soms verbieden ze het vissen op plekken waar ik ook wel eens vis. En soms sturen ze volkomen legaal vissers met bivvy weg omdat "collega’s" eerder voor overlast zorgden. Hoe zo geen last?

Groeten Kees

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Kees Ouwehand op 2002-07-24 22:30 ]</font>
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

24-07-2002 23:48

Tja Harald, Kees heeft dus helemaal gelijk.
Vissen doe je voor jezelf, maar diegenen die de boel verstieren treffen daar ook de andere vissers mee.
peter m hoogeveen
Berichten: 221
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

25-07-2002 00:00

Uh... een half krat bier om lekker te kunnen slapen? Moet je dan niet constant je nest uit om te pissen?

Peter
Jos de Wit
Berichten: 342
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heemskerk

25-07-2002 10:10

Bart, op zich niet vreemd hoor dat je met minder dan acht uur slaap en een vracht bier in je mik niet te genaaien ben. Wel stoer hoor om te zeggen dat je na 6 of 7 biertjes nog helder ben. Geloof je dat zelf? Als je al wakker moet worden door je sounderbox naast je oor te moeten leggen kan je je echt gaan afvragen waar je mee bezig ben.
Ben ik effe blij dat jij niet tot mijn kennissenkring behoort en dat je eind hier vandaan woont. Ik hoop ook dat jij met je bezopen kop ver van de bewoonde wereld vist, zodat jij de boel niet te veel loopt verzieken zodat er nog negatiever tegen karpervissers aangekeken wordt.


Jos
Gebruikersavatar
Bart Smol
Berichten: 438
Lid geworden op: 09-01-2002 01:00

25-07-2002 10:34

ff 1 ding uit de weg helpen ik ben dus echt niet 1 van die eikels die de boel aan het verzieken zijn langs het water ik ruim altijd mijn rotzooi op behandel de vis met liefde en maak geen herrie
maar omdat ik graag een potje bier drink
wordt ik daar dus wel op aangekeken
nou als jullie dat denken je doet maar
maar ik weet zeker dat ik niet anders ben dan jullie alleen zitten jullie op een cola`tje en ik met een pilsje
mag ik toch zeker zelf weten ?
en inderdaad als ik er 6 of 7 op heb ben ik nog helder genoeg voor mijn hobby te beoefenen er heeft nog nooit een vis ondergeleden......
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

25-07-2002 11:01

Ik ben het helemaal met Jos eens.
Mooi dat je niet bij mij in de buurt woont en dat je niet op een van de wateren waar ik wel is vis zit te vissen!

Maar jongen, om lekker te slapen kan je ook iets anders doen dan vissen....
ga dan lekker in je eigen bedje slapen en ga overdag lekker ontspannen en wakker vissen.

Frank
Albert Reinders
Berichten: 126
Lid geworden op: 19-06-2002 02:00

25-07-2002 12:06

Jongens/Heren,

laten we het rustig houden! Er is ver***** 1 persoon die het niet volgens het 'nette karpervissersboekje' doet en die persoon wordt vervolgens door vele anderen hierop gewezen. Oja, wat zijn we allemaal braaf en wat houden we ons goed aan de regeltjes. Als Bart gewoon van een pilsje houdt, laat hem dan!! De een kan gewoon beter tegen alcohol dan een ander!! En hoezo zet hij karpervissers in een kwaad daglicht??!! Hij post zelf dat hij zich keurig gedraagt aan de waterkant. Wat een kinderachtig gedoe zeg!!

groeten,
Albert
Gebruikersavatar
marcel vanhommerig
Berichten: 148
Lid geworden op: 06-02-2002 01:00
Locatie: Bocholtz

25-07-2002 12:35

goed zo albert

laat iedereen doen wat hij zelf wil. er zijn meerdere (ook 'bekende') vissers die graag een pilsje drinken (hebben in mijn ogen dan zelfs een voorbeeld functie want schrijven halve boeken en tijdschriften ermee vol hoe ze 'hun derdtigers en veertigers vieren)

zolang je je rommel opruimt, het niet voor andere verziekt en de vissen goed behandelt mag men die personen daar niet op aankijken.

zoals bij zoveel topics geld volgens mij ook hier: 100 mensen, 100 meningen.

groeten van marcel
Gebruikersavatar
Bart Smol
Berichten: 438
Lid geworden op: 09-01-2002 01:00

25-07-2002 12:39

kijk eindelijk iemand die mij begrijpt

niemand maar dan ook niemand kan van mij zeggen dat ik de boel verziek voor anderen en mezelf aan het water.
en geloof dat maar
in plaats van mij aftezeiken
kijk allemaal maar eens naar je zelf
o o o wat zijn we braaf hier allemaal
ik durf te wedden er hier ook nog zijn die GEEN onthaakmat hebben
en dat vind ik veel erger dan iemand die een pilsje drinkt aan het water.
Jos de Wit
Berichten: 342
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heemskerk

25-07-2002 14:03

Er zit een verschil tussen een pilsje drinken aan de waterkant, en een krat naast je tent zetten.
Dat laatste wordt gezien, en daarmee wordt de visser dan geassosieerd. Van mijn part zuip je je elke dag een stuk in je kraag, maar doe het dan zo dat het niet geassosieerd wordt met karpervissen.
En Bart, hoe weet jij dat er nog nooit een vis onder geleden heeft? Er is nog nooit een mens geweest die goed bij zijn positieven was met een paar liter bier in zijn mik, maar ja jij zal wel zo'n wondermens zijn die immuun zijn voor de werking van alcohol.
Maar volgens mij hoort het nog bij de bravoure die sommige jeugdige mensen hebben als het over aantallen biertjes gaat wat ze kunnen verstouwen, en daarmee denken nog vol te kunnen presteren.
De kranten staan op maandag vaak weer bol van de prestaties van dit soort figuren.

Jos

Jos
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

25-07-2002 14:04

Je kan wel beginnen te wijzen naar andere mensen, JIJ JIJ JIJ EN JIJ,
neej zo moet je niet gaan beginnen.
Kijk eerst naar je zelf, dan pas andere beginnen af te kraken.

./edit
er zijn mischien mensen die geen onthaakmat hebben.
maar die kunnen die karper waarschijnlijk nog beter behandelen zonder, dan jij met onthaak met (*en met een halve krat pils achter je mik!)
.//edit

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Christiaan van Klaveren op 2002-07-25 14:06 ]</font>
Arnold Haandrik

25-07-2002 16:31

Aart,Kees,
met jullie ben ik het ook wel eens wat betreft dat ze het verpesten voor "ons" goede vissers. maar zoals ik al zei gister,je hebt overal rotte appels en dat nu net onze tak van sport zwaar onder vuur ligt komt ook mede door het zuipen/blowen en je rotzooi niet opruimen maar wat doe je eraan?Boa worden is een optie maar degene die blowen zuipen en asociaal zijn schromen niet
om die gene die ze op hun gedrag en rotzooi wijst op zn muil te slaan,en daar pas ik gewoon voor want dat gebeurd gewoon tegenwoordig.
ik ben al lang blij dat ze hier in de buurt weer volop aan het controleren zijn op duitsers en oostblokkers die alle (grote) vis meenemen om op te eten of weet ik wat dus wat dat betreft gaat het hier WEL de goeie kant op.
als ik zelf op mn eigen stek rotzooi aantref ruim ik dat ook op ook al is het niet van mij.ik weet zeker dat de "echte" vissers hier dat ook doen.

met nuchtere groet
Harald