Meerval?

Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

09-05-2002 23:35

Ik heb laats een run gehad zoals ik nog nooit meegemaakt had. Op het moment dat ik aansloeg ging de hengel gelijk krom tot in het handvat. Omdat de slip bleef gaan draaide ik hem dichter, nog steeds bleef de vis door de slip gaan. Naar 5 min door de slip te gaan dacht ik buigen of barsten en drukte m'n hand op de slip. Een paar gigantische sterke rukken op de top waren het gevolg, dit was te veel voor de onderlijn en brak dwars door midden.

Ik viste met 2 3/4 kevlar hengels, usa 6500 en een onderlijn van kryston super nova 15lb.

Een kameraad van me zegt dat dit meerval geweest is. Ik kan me dit haast niet voorstellen omdat het water maar 2 hectare is en hooguit 2.5 meter diep. Ik vis hier al drie jaar en heb dit nog nooit meegemaakt. Met het hoge water heeft dit putje wel in verbinding gestaan met de rijn. misschien herkent iemand van jullie dit. Kan dit karper zijn of is het waarschijnlijk toch meerval geweest.

Bart
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

10-05-2002 08:17

Beste Bart,
Waarschijnlijk heeft je maat gelijk, 15lb onderlijn stelt voor een beetje meerval niet veel voor.
Gebruikersavatar
Rogier Koopal
Berichten: 601
Lid geworden op: 06-03-2002 01:00
Locatie: Beilen
Contacteer:

11-05-2002 01:45

Hoi,

wij zijn net terug van een frankrijk sessie en hebben dit meerdere malen gezien... En telkens bleek het meerval te zijn... Ik heb een karper nog nooit langer dan 40 sec door een slip heen zien trekken.. Dus het zou goed kunnen.. En uh... ik heb ze in Frankrijk ook zien vangen op een 10mm boilie..

met vr gr
R.Koopal
Piotr Schiettekatte
Berichten: 731
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Maaseik (België)

11-05-2002 22:22

Rogier,