Het gevoel van

Plaats reactie
Gebruikersavatar
benjamin Mazereeuw
Berichten: 1141
Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
Locatie: Enkhuizen NH
Contacteer:

19-05-2004 20:36

Beste mede boarders graag zou ik willen horen van julie wat nou het gevoel van karpervissen is.
dat je zegt van kijk dit is voor mij karpervissen .
en zou je dit in een verhaal(tje) weer kunnen geven.
ik zal beginnen en hoop op mooie verhalen cq momenten.
Het hoefd niet waar gebeurt te zijn (mag wel) maar je mag ook gewoon een situatie zijn die je gewoon mooi vind.

Piep piep piep piep piep ...
De wekker gaat .
wat was er ook alweer waarom staat dat kreng zo asociaal vroeg?
half 4 staat er op het digitale display.
Dan weet ik het weer en ben ik echt wakker ,ik zou vandaag gaan karpervissen .
Lekker met het pennetje in de polder en je kan niet vroeg genoeg beginnen.
Ik stap uit mijn bed doe ijn kleren aan en ga naar beneden om wat te eten te maken.
Mijn spullen die ik gister klaar gezet heb staan al beneden.
Nadat ik wat brood in me mond heb kunnen douwen en een glas melk heb kunnen drinken ben ik klaar om te gaan de spullen worden gepakt rugzak op me rug hengel mee net mee, we gaan.
Ik pak zachtjes mijn fiets uit het berghok ,zachtjes om de rest van de buurt niet wakker te maken.
Ik stap op mijn fiets en begin aan de rit door de vroege natuur.
Ik fiets van de asfaltweg af en het schelpenpad op. de schelpjes knarsen onder mijn banden afentoe schiet er een het hoge gras in.
dan na een klein tijdje gefiets te hebben komt er een rij struiken in zicht hierachter bevind zich "mijn"water athans voor dit moment ik ben de enige.
langzaam begint het licht te worden de zon is nog niet te zien
aan de waterkant gekomen blijken de vissen al actief bezig en zie ik wat moderwolken en belletjes aan de oppervlakte.
Ik besluit om een paar voerplekn langs het kantje te maken.
Na enige tijd ben ik weer terug bij mijn fiets en kan het spel beginnen ik pak mijn net en zet het in elkaar daarnaa doe ik het zelfde met mijn hengel.
de slanke pen aan mijn lijn bungeld in de zachte bries in de vroege ochtend.
Ik trek een nieuw blik mais open en doe 1 korrel aan mijn haak.
langzaam laat ik de korrel mais op eerste stek zakken de pen gaat voorzichtig staan.
daar zit ik dan aan een stille sloot ergens in de poler alleen ik en de natuur.
Het beloofd een mooie dag te worden de zon klimt net boven de horizon uit om de polder in een goud gele gloed te zetten dit is "mijn" dag.
als ik zo'n toen minuten zit te wachten zie ik opeens mijn pen een klein stukje opschuiven verder niets ...
Zo het vandaag gaan lukken?
na een minuut begint de pen weer heel langzaam te verschuiven het is bijna niet te zien maar toch is het zo.
Seed verder gaat hij tot hij na enkele tientallen centimeters opeens even stil blijft staan om daarnaa vlug onder het stille water oppervlak te verdwijnen .
Hij is weg... wat mijn pen is weg, met een snelle haal sla ik aan.
Mijn hengel staat ineens hoepelrond even gebeurt er niks...
Dan opeens een explosie de slip gilt de lijn scheert door het water een kleine v achterlatend.
Het is een kwestie van geven en nemen.
langzaam komt de vis dichterbij dan gaat hij er weer vandoor.
Na een minuu of 10 komt hij dan toch weer bij de kant moe ligt zij daar op haar zij te wchten op wat komen gaat.
ik pak het schepnet en laat trek de vis er boven.
als ik het net oppak komen er nog wat laatste krachten vrij maar het heeft geen zin vluchten kan niet meer.
Ik leg de schone dame op de mat voorzichtig word ze onthaakt.
de rolmaat word uitgerold 70,5 cm een mooi dier.
Voorzichtig schuif ik de mat naarr de kant dan glijd ze weer terug het gladde water in alleen golven achterlatend.
Ik sta op en loop[ naar de volgende stek.
Wat zal er hier gebeuren?

:wink:
Meer is beter
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
Gebruikersavatar
benjamin Mazereeuw
Berichten: 1141
Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
Locatie: Enkhuizen NH
Contacteer:

20-05-2004 17:38

hij mag hoor schrijf maar wat mooi's :D
Meer is beter
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

21-05-2004 00:30

Het gevoel van Bartje Blank,

Lekker bijkomen, genieten van de natuur en even de drukke wereld kunnen vergeten! Puur bezig zijn met de visserij en alles wat daar bij hoort in mijn ogen.

Groetjes
Tobias Boot
Berichten: 248
Lid geworden op: 31-07-2003 02:00

21-05-2004 17:49

[quote="Bart Janssen"]Het gevoel van Bartje Blank,

Lekker bijkomen, genieten van de natuur en even de drukke wereld kunnen vergeten! Puur bezig zijn met de visserij en alles wat daar bij hoort in mijn ogen.

Groetjes[/quote]

Ik sluit mij helemaal bij jou aan Bart
Plaats reactie