christelijke vissers???

Gebruikersavatar
benjamin Mazereeuw
Berichten: 1141
Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
Locatie: Enkhuizen NH
Contacteer:

11-05-2004 19:16

zijn er ook op dit board christelijke vis(sters)ser er zijn zowat 5000 bezoeker daar zit er vast wel een tussen waaronder mijzelf :D
kwou het gewoon ff weten
Meer is beter
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
Rick Nijland
Berichten: 445
Lid geworden op: 14-08-2002 02:00

11-05-2004 19:21

Kan je misschien een iets duidelijkere uitleg geven. Wat bedoel je precies. Met mensen die zondags naar de kerk gaan of erg gelovig zijn en zondags zelfs niet mogen vissen? Ben zelf totaal niet gelovig en mijn familie ook niet. Maar met het bericht wat je post kan ik niet veel uit wijs worden.

Groeten Rick.
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

11-05-2004 19:24

Mag ik weten wat de ***** het uitmaakt welk geloof je hebt op een karperforum....? :o Ik weet dat dat niet is waarom je het vraagt, maar ik vind het een beetje een nutteloze topic.....
K zal je toch nog een antwoord geven: karpervissen is geen hobby, het is een 'way of life', het is een GELOOF.....
En vermoed dat een heleboel fanatics het met mij eens zullen zijn :wink:

:roll: daniel
Carpunity, het nieuwste online karpermagazine. Check it out!
Gebruikersavatar
benjamin Mazereeuw
Berichten: 1141
Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
Locatie: Enkhuizen NH
Contacteer:

11-05-2004 19:25

nou ik wil gewoon weten of er ook christelijke karpervisser zijn hierzo en of die anders tegen de vis aankijken
ben zelf altijd heel blij met elke vis die ik vang adnere vast ook maar toch
en met christenen bedoel iik mensen die naar de kerk gaan idd lijkt me logisch als christen en ik weet niet of er mensen zijn die niet mogen vissencop zondag mar dat lijkt me ook wat :roll:
maar goed
respect :D
Meer is beter
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
Rick Nijland
Berichten: 445
Lid geworden op: 14-08-2002 02:00

11-05-2004 19:38

Ik ken zelf wel iemand die heel gelovig is en die moet zondags 2 keer naar de kerk. En mag dus niet op zondag voetballen of andere dingen doen. Dus daarom denk ik ook wel dat er mensen zijn die op zondag niet mogen vissen. En inderdaad ik vind dit een beetje een zinloze topic.

Groeten Rick.
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

11-05-2004 19:57

Ben christenen, ben visser maar daar houd het ook echt mee op.
Ben absoluut niet gelovig en ben ooit maar 2 keer in de kerk geweest.
1 keer om gedoopt te worden en 1 keer voor een trouwerij.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Richard Lodewijks
Berichten: 467
Lid geworden op: 28-10-2002 01:00
Locatie: Zoeterwoude

11-05-2004 20:06

Ben christen en, ben visser maar daar houd het ook echt mee op.
Ben absoluut niet gelovig?

Leg eens uit Robbert, ben wel benieuwd?

Ooh ja, even voor de starter van de topic, ik ben ook christen niet altijd populair onder het karpervolk maar dat interesseert me geen fluiiiit.

Richard
Gebruikersavatar
benjamin Mazereeuw
Berichten: 1141
Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
Locatie: Enkhuizen NH
Contacteer:

11-05-2004 20:08

nee dat lijkt weel uit de erste antwoorden maar goe dhet boeiet mij ook niet wat ze er van vindnen vond zijn antwoord ook wat vreemd maar goed we zullen horen hoop ik

respect :D
Meer is beter
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

11-05-2004 20:13

Ik ben zo Atheistisch als de .........
Simpelweg omdat ik niet in opgeblazen sprookjes en sages geloof.
Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Richard Lodewijks
Berichten: 467
Lid geworden op: 28-10-2002 01:00
Locatie: Zoeterwoude

11-05-2004 20:13

dat wisten we Dennis.....
Gebruikersavatar
benjamin Mazereeuw
Berichten: 1141
Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
Locatie: Enkhuizen NH
Contacteer:

11-05-2004 20:14

:D
Meer is beter
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
ruud stoop
Berichten: 36
Lid geworden op: 08-01-2004 15:23
Locatie: wouw

11-05-2004 21:34

en op de eerste dag schiep god de karpers... :lol:
Richard Lodewijks
Berichten: 467
Lid geworden op: 28-10-2002 01:00
Locatie: Zoeterwoude

11-05-2004 21:46

Herstel; 5e dag
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

11-05-2004 22:01

Ik wil de naam van "onze lieve Heer" nogal eens gebruiken,,bijv na het verspelen van een karper....................
Ben ik nu een gelovig karpervisser :wink:
Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Bertil Siegers
Berichten: 247
Lid geworden op: 08-02-2002 01:00
Locatie: drenthe

12-05-2004 08:45

Daniel,

"Mag ik weten wat de ***** het uitmaakt welk geloof je hebt op een karperforum....? Ik weet dat dat niet is waarom je het vraagt, maar ik vind het een beetje een nutteloze topic.....
K zal je toch nog een antwoord geven: karpervissen is geen hobby, het is een 'way of life', het is een GELOOF.....
En vermoed dat een heleboel fanatics het met mij eens zullen zijn "

Leg uit...waar GELOOF jij in dan :-? mbt karpervissen

BTW..ik 'geloof' niet maar respecteer wel.

Bertil
Gebruikersavatar
Martin Nederlof
Berichten: 544
Lid geworden op: 09-08-2002 02:00
Contacteer:

12-05-2004 11:56

gheheh Dennis...

Dan ben ik nog geloviger als de paus !! ik roep onze heer namelijk geregeld als ik weer een vis verspeel :cry:

alleen dan noem ik hem anders ......
jan van kranenburg

12-05-2004 12:41

Mod's

Hoewel in "koffiepraat" veel mogelijk lijkt te zijn, acht ik dit topic hier volstrekt misplaatst.

Het onderwerp is dermate veelomvattend en belangrijk dat ik ernstig vrees dat er mensen gekwest gaan worden.
De "gein" antwoorden wijzen al in die richting.

Sorry, Benjamin, maar ik dring aan op een slotje.

mvg

Jan
lourens den outer
Berichten: 20
Lid geworden op: 18-05-2003 02:00
Locatie: nieuwegein

12-05-2004 12:49

Waarom een slotje? Omdat er personen zijn die niet normaal willen of kunnen reageren? Nee dus, als er mensen zijn die een topic niet interessant vinden, hoeven ze niet te reageren en zeker niet met onzin.
Het zou een hoop irritatie schelen.....................
Mark Creyghton
Berichten: 365
Lid geworden op: 28-03-2004 10:53

12-05-2004 13:12

Een slotje is misschien ietwat overbodig. (sorry Jan ;) )

Ik denk dat als je deze discussie cq. vraagstelling hier op deze manier deponeert dat je dan ook vent genoeg moet zijn om de onzin aangaande de complete irrelevantie van je vraag over je donder heen te krijgen.

Wat ik dus zeg is dat je geloof of het gebrek daaraan werkelijk geen flikker heeft te maken met het beoefenen van een hobby.
Ik vind zelfs de oproep naar "gelijkgestemden" op een forum dat zich specifiek richt op een hobby, en daarmee dus duidelijk dat doel die mensen samen te brengen al heeft bereikt, werkelijk te gek voor woorden.

Zometeen krijgen we nog aparte discussie hoeken voor, "christelijke-, moslim-, gereformeerde-, zwarte-, gele-, lesbische-, nederlands hervormde-, arische-, homofiele-, klingon-, lange en korte-, 65+-, zuidlimbabnese- en weet ik al wat niet meer voor karpervissers!"

Ik zelf kom uit een familie van priesters. (ben RK gedoopt door door een van mijn eigen oud-ooms) Mijn ouders hebben mij mijn hele opvoeding lang zelf de keuze gelaten.
Die keuze heb ik, met duidelijk omkleden redenen en voorbeelden, zeer weloverwogen kunnen nemen toen ik een volwassenen leeftijd had bereikt.

Als er iets is waar ik een "godgruwelende teringhekel" aan heb (excuses ) dan is het wel om in de mij, nog weinig, eigen vrij gemaakte keuzes in dit leven, alsnog geconfronteerd te moeten worden door geloofs-idioten die zo hoognodig binnen een groep mensen met reeds eenzelfde overtuiging cq. doelstelling alsnog op zoek moeten naar een eigen "hokje" binnen die groep.
Dit omdat ze dit nu eenmaal vanaf jongs af aan door d'r strot geduwd hebben gekregen, anders is tenslotte het toch altijd net niet helemaal !

Ik waarschuw je dan ook met zeer gepaste voorzichtigheid dit soort ideeen en stemming-kwekerij buiten een forum te houden dat geen enkele geloofs-doelstelling heeft anders dan het geloof in het delen van een wederzijdse interesse en het uitwisselen van kennis.

Met werkelijke stomheid geslagen zijnde verbazing!

MC
Richard Lodewijks
Berichten: 467
Lid geworden op: 28-10-2002 01:00
Locatie: Zoeterwoude

12-05-2004 13:28

Ik citeer Mark:

naar een eigen "hokje" binnen die groep.
Dit omdat ze dit nu eenmaal vanaf jongs af aan door d'r strot geduwd hebben gekregen, anders is tenslotte het toch altijd net niet helemaal !

Hey wat grappig mark, ik ben niet zo opgevoed en mijn vader is nog liberaler dan wiegel en Bolkestijn samen........., beetje verkeerde conclusie blijkbaar. Wie dacht er nou in hokjes?

(En ja, let maar op deze discussie leid tot een slotje)

Merkwaardig dat overigens alles gedeponeerd mag worden op ons koffieboardje maar dat dit dan in eens niet blijkt te kunnen......

Richard
Mark Creyghton
Berichten: 365
Lid geworden op: 28-03-2004 10:53

12-05-2004 13:58

Richard,

Met het "eigen hokje" en aansluitend "anders is het vaak toch net niet" doelde ik meer op de bekrompenheid qua gedachtengang dat in veel "geloofs-gemeenshappen" relaties met anders denkende/gelovende (in velen vormen) nog steeds niet altijd even erg op prijs worden gesteld.

Ik heb mezelf er al lange tijd niet meer op kunnen betrappen in hokjes te denken dus wat dat betreft moet ik je ongelijk geven ;)

Wat betreft mijn opvoeding; mijn vader heeft het semenarie niet afgemaakt (anders was ik er ook niet geweest he ;) ) daarbuiten heb ik hem nooit iets anders zien stemmen dan jouw vader of voor wat dat misschien dan uitmaakt mijzelf! :P
Ook moet ik wbt mijn kerkelijke bezoekjes toch erg meegaan met RC, op misschien eenpaar mooie kerkbezoeken vanwege de architectuur daargelaten. (le corbusier, verre familie ;) )

Ook mag je van mij alles neergooien wat je wilt op een forum als dit, maar zodra het in mijn ogen kant nog wal raakt wat betreft het doel van het forum waar je aan deelneemt voel ik me dan ook vrij erop te reageren zoals het mij uitkomt (zonder daar natuurlijk doelbewust mensen figuurlijk voor d'r kl**en te schoppen :) )

MC
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

12-05-2004 14:06

Heren tegenstanders....

Waar gaat dit allemaal over?
Er is iemand die zich afvraagt of er 'mede-Christenen' op het forum aanwezig zijn, gewoon als vraag...

Niks geen hokjes plaatsen of wat dan ook! Een vraag die waarschijnlijk voortkomt uit het feit dat hij misschien weinig (geen) mede-Christenen tegenkomt in de visserij...

Is het dan zo moeilijk om daar volwassen mee om te gaan i.p.v. iemand met de grond gelijk maken...?

Wat heeft het allemaal voor nut?

Mark,

je reactie begrijp ik echt helemaal niet!! Hoe ga je om met de emoties van vroeger, toen alles door je strot werd gedouwd... Ik kan begrijpen dat het weerstand oproept, iets door je strot gedouwd krijgen, spreek uit ervaring! Maar je kan er ook op een volwassen manier mee omgaan en niet hier moord en brand schreeuwen.

En je gaat ook nog verder met je commentaar waardoor je schrijver van de Topic totaal niet serieus neemt, wat ik een kwalijke zaak vind! Bij mij is iedereen gelijk, zart, geel, rood, moslim, Christen, enz... Ik laat iedereen in zijn waarde, ongeacht hoe iemand denkt, schrijft, noem maar op. iedereen krijgt respect, maar op het moment dat iemand een ander geen respect geeft, maar respectloos behandeld... :evil:

Alles begint bijjezelf mensen... kijk niet naar de spinter in het oog van je buurman, terwijl je zelf een hele balk in je oog hebt...

niet zo snel oordelen, daar word niemand wijzer van!

Je mening geven over een onderwerp als deze is prima, maar ga het niet persoonlijk maken, dat is niet netjes... :wink:
Mark Creyghton
Berichten: 365
Lid geworden op: 28-03-2004 10:53

12-05-2004 14:53

Marijn,

Ben bang dat je dan beter moet leren lezen!
Nergens in mijn antwoord val ik iemand "persoonlijk" aan, ik herhaal zelfs nergens de naam van de topic-starter.
Wat ik doe is niets meer en niets minder dan redelijk ongezouten mijn mening geven over het betreffende onderwerp.

Over dingen door je strot geduwd krijgen en het ervaringen verwerken, ik heb werkelijk geen flauw idee waar je in mijn geval op doelt ??


MC
jan van kranenburg

12-05-2004 14:55

Mark,

Je draaft geweldig door.

Je opmerking "geloofsidioten" strookt niet met je tolerante opvattingen, die ik tot nu toe van je hoorde.
Ik beschouw mezelf als Christen, voor dat waard is.
Ben altijd bereid hierover serieus te praten, maar verwacht dan wel respect.

Omdat ik meen dat deze rubriek zich niet leent voor een zinvolle discussie over geloof/ongeloof (zie de z.g. gein-postings), heb ik om een slotje gevraagd.

Komt dat slotje er niet, dan zal ik reageren op relevante opmerkingen.

Wat Benjamin betreft. Vissen op Zondag?
Natuurlijk, Benjamin!

Wel onthaakmat mee :) Ook op andere dagen!

mvg

Jan
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

12-05-2004 15:59

Beste mr. Siegers. Wat ik met mijn antwoord bedoelde was meer een opmerking met een knipoog.....
Ik 'geloof' niet in iets specifieks, maar ben wel passioneel genoeg om helemaal op te gaan in m'n visserij. Niet dat ik niets anders doe en geen sociaal leven heb, helemaal niet. Maar ik denk dat als je niet zou 'geloven' in waar je mee bezig bent, dat het plezier van de vangst van een mooie vis na uren in de keuken te hebben gestaan, kilometers door de striemende regen en wind te hebben gefietst om te voeren en na alle blanks gauw afgelopen zou zijn....
Misschien is mijn antwoord nu wat beter te begrijpen, maar zoniet dan zie ik alsnog geen probleem! Iedereen gaat zijn eigen weg in het leven, en ik doe niet anders....
Vele mooie momenten toegewenst,

daniel
Carpunity, het nieuwste online karpermagazine. Check it out!