hoe zijn jullie begonnen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
benjamin Mazereeuw
Berichten: 1141
Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
Locatie: Enkhuizen NH
Contacteer:

11-05-2004 10:00

ik zou graag weten hoe jullie bij het karpervissen gekomen zijn
is het spontaan of zit er nog een basis witvissen aanvast

ik ben begonne met bamboe hengel
daarna een vaste stok 4 meter voor me verjaardag 10e geloof ik
veel mee gevist met deeg en voer dit is echt de basis van wat ik nu weet
haken aanknopen en alles

daarnaa snoekvissen (in de winter maaar dat is toch niet zo heel leuk met zon dregvis)
vaste stok 8 meter elastiek vissen gedaan is nog steedds leuk doe het aleen nooit

daarna eerste molen gekregen van me buurman en hengel gekocht van35 gulden toen 1.80 meter eerste karper mee gevangen en toen was ik los
karper werd alles

eerste karper hengel gekregen verjaardag spro silver carp met spro molen

zit nu met rodpot en alles ben nog aan het verbeteren ben ik begonnen
maar zijn er ook mensen die meteen met carp begonnen

maar toch ben iik begonnen met de bamboe en witvis dat is toch wel een goed begin

graag jullie mening en beginperiode :wink:
Meer is beter
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
Gebruikersavatar
Bert Kruit
Berichten: 330
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Hooghalen
Contacteer:

11-05-2004 11:37

Ik begonnen toen ik klein was en ging altijd met mijn vader mee, vast aan touw aan een pin in de grond maar met genoeg leefruimte. zelf ging hij altijd op de witwis, ijselmeer en veel in friesland, forel.

zo ben ik begonnen met het witvissen, kon altijd een hengel pakken lagen genoeg in de schuur.

ook nog een periode gehad dat ik veel met de winkel picker ging vissen maar ben daarna toch een beetje ingeslapen en ging zo nu en dan wel eens vissen. sinds 5 jaar ken ik mijn huidige vriendin en haar broer beoefend deze tak van vissen al van kleins afaan en heeft mij met het laten zien van diverse dia's en foto's mij met het virus besmet en sindsdien ben ik ook aan het karperen. eerste paar jaar een uitrusting op gebouwd en meer een gelegenheidsvisser maar daar is dit jaar al wel verandering ingekomen. ben nog nooit zo vaak 's ochtends met de pen opstap geweest.

dus zo is het bij mij gegaan
MVG"BK" 8)
Gebruikersavatar
jan metselaar
Berichten: 89
Lid geworden op: 06-09-2003 02:00
Locatie: gouda

11-05-2004 13:56

Beste Benjamin

Ik ben begonnen als klein ventje met mijn vader mee.
Vissen deed je in die tijd met een bamboe hengel en een hele grote
dobber, de voorntjes die je ving kregen de dobber amper onder.

In een later stadium van mijn hobby ben ik gaan vissen op brasems
met de winckel picker, van die deurmatten op de lek en veel winde.
En van wickel picker naar de feeder is natuurlijk een hele kleine stap
maar een logies gevolg.

Het gericht vissen op karper is begonnen in de helft van de jaren 80.
Met een hengel van het merk ultimate de classic carp 2lb, een baitrunner,
en een orginele optonic,en een bakje boilies
En dit in de loop der jaren uitgebreid, met spullen van de gerenomeerde
merken.

Nu ben ik een verwoed penvisser, omdat de tijd mij ontbreekt
en geen zin meer hebt in langen seccies, en ik het zoeken naar de karpers
veel leuker ben gaan vinden. Het vissen met de pen,
is voor mijn weer terug naar waar het allemaal begonnen is, met een dobber deze keer de karperpen.


MVG Jan Metselaar
Een dag niet gevist, is zeker niks gevangen.
Rinus Gaasbeek
Berichten: 273
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Enschede

11-05-2004 14:14

Beste Benjamin,

Reeds op de lagere school ben ik begonnen met vissen. Dus ook met de bamboehengel op witvis. De eerste keer dat ik gericht ben gaan vissen op karper was in de jaren zeventig ( kom uit dezelfde woonplaats als Hennie Mattemaker). Als aas gebruikte ik toen vaak kaas, aardappel, of een mix van havermout en roggebrood. Toen mijn zoon Roel ( zie seizoenen Overijsel) geboren werd. Werd de tijd om te vissen wat minder. Natuurlijk ging ik af en toe wel eens vissen, maar niet meer gericht op karper.
Toen Roel wat ouder werd gingen we er vaak samen op uit. Meestal op witvis of paling ( voor de rookpot). Roel was uiteindelijk degene die me weer aan het karperen heeft gezet.
Zo merk je dat je de energie die je destijds hebt gegeven om je zoon te leren vissen ( constant maar nieuwe haakjes aan de lijn zetten), dubbel en dwars terug krijgt. We zitten nu regelmatig samen te vissen op karper,
zowel in Nederland als in Frankrijk.
Groetjes
Rinus

P.S. Ik moet wel bekennen dat hij een betere "neus" heeft voor de karpervisserij dan zijn Pa. ( doet zeer) ;>))
Gebruikersavatar
Jos van Dalum
Berichten: 280
Lid geworden op: 21-01-2004 15:20

11-05-2004 14:24

ben begonnen met mijn vader met de vaste stok.
daarna ging ik mee feederen. sinds dat ik met een vriend was wezen karperen, ging het alleen nog maar daarom. heb ook nog wat snoekspulletjes staan voor in de winter als de winterstek niet wil...

Later Jos
Gebruikersavatar
pieter buist
Berichten: 101
Lid geworden op: 04-05-2004 12:29
Locatie: zoetermeer
Contacteer:

11-05-2004 15:23

ik ben met een kapotte vaste stok begonnen :-? die ik toen langs de waterkant had gevonden en ben toen op wat grotere vissen gaan vissen totdat ik dus bij het karperen uit kwam :D .

mvg, pieter
Gebruikersavatar
raymond van ommeren
Berichten: 453
Lid geworden op: 12-01-2004 20:13
Locatie: Vijfhuizen

11-05-2004 20:05

ik ben ook begonne op mijn 6e ofzo met een vaste stok dat werd steeds wat beter en begon me eigen lijntjes te maken toen op me 10e ofzo kreeg ik me eerste werphengel en ben begonne op snoek te vissen dat was tot me 13e ofzo daar na ben ik verhuisd naar waar ik nu woon ik heb daar voor eigenlijk nooit op karper kunnen vissen omdat die er simpelweg bijna niet zat.
nou ben ik op me nieuwe woon plaats een gozer teregn gekomen (nu me beste vis maat) die op karper viste het eerste jaartje zat hij altijd op karper en ik snoek maar ik ben nu eignlijk ook overgestapt naar de karper omdat ik het toch wat leuker vind en er zit veel meer achter dan het lijkt en omdat ik toen ik klein was veel op witvis zat heb ik al een mooi ondergrondje om op te beginnen.
Ik hou van het geluid van een pieper in de vroege ochtend...
Gebruikersavatar
Jan Sturkenboom
Berichten: 19
Lid geworden op: 15-06-2003 02:00
Locatie: Houten

11-05-2004 20:17

Beste Benjamin,

Uiteraard ben ik net als zovelen met een bamboehengeltje begonnen, ik was denk ik een jaar of 5, lekker vissen met vaders in een singel. Wij de kleine visjes vangen zodat hij kon snoeken. Ja zo ging dat dan.
Daarna zo langzamerhand besmet geraakt met het "Visvirus".
Voor je verjaardag een hengeltje vragen met een eerste koffertje, zodat je je eigen spulletjes kon opbergen.

In de loop der jaren vele takken van visserij beoefend: snoeken, snoekbaarzen, heel veel jaren op de pier van IJmuiden doorgebracht met zeevissen.

Het karpervirus kreeg mij te pakken midden jaren tachtig door een collega van mijn broertje. Hij is er verantwoordelijk voor dat ik zoveel tijd aan de waterkant doorbreng :D .
Gelukkig heb ik nu een vriendin die het hartstikke leuk vindt om samen aan de waterkant te vertoeven, anders een groot problemo voor mij :( .

Carpcatching greetings van Jan
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

12-05-2004 12:28

Het begon met voorntjes en baarsjes vangen in de plaatselijke prutsloot, maar algauw ging ik ook snoeken belagen waaar ik eigenlijk nog niet aan toe was (ik was gewoon banmg voor die vissen en wist soms niet wat te doen bij een wat groter exemplaar van zeg maar 65-75 cm) toen ging ik eens op een ander water vissen en daar zag ik mensen op karper vissen. Ik ging er met mijn vaste stokkie in d buurt vissen en al gauw ving ik een karper van wel 2 pond. Apetrots probeerde ik toen met een werphengel die ik voor snoek gebruikte karpers te vangen, hetgeen niet lukte. Topen kwam ik een keer een jongen tegen die zelf al wat langer op karper viste. Van hem heb ik heeeeeeel erg veel geleerd en met hem ving ik ook mijn eerste karpers in de vijver achter zijn huis. Ik vis nog steeds met hem, maar vaker nog alleen. Nu vis ik ongeveer 3.5 jaar op karper (nog niet zo lang dus) maar ik ben nog steeds erg verslaafd.

Bart
Gebruikersavatar
Noud Franssen123
Berichten: 148
Lid geworden op: 07-03-2004 19:57
Locatie: Venlo
Contacteer:

12-05-2004 12:41

Hey Benjamin,

ik ben rond m`n 7de begonnen met vissen, je weet wel: een bamboe stok met een stuk touw en een kromme nagel. wat ik toen heb gevangen weet ik niet meer, maar het was ook maar een klein visje. Het kleine visje heeft er voor gezorgd dat ik een vaste stok heb gehaald en de rommel die je daar bij nodig hebt. Rond m`n 10/11de was ik daar op uitgekeken, en ben op de snoek gaan vissen. Na twee jaar hing die vis m`n nek uit en toen ben ik gaan karper vissen. Dat doe ik nu ongeveer 4 jaar, en ik denk dat het er niet inzit dat ik daar de komende 20 jaar mee stop 8).

Vangze allemaal,

Groetjes Noud.
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

12-05-2004 16:44

Ja dat is een leuke, nu ik er over nadenk. Ben begonnen toen ik 6 jaar was. Met m´n eerste werp hengeltje. Kreeg ik van de buurman :D

Eerste vis die ik ving...... BRASEM :D

Vandaag de dag lukt me dat nog steeds

Met vriendelijke groet,

Rene Berger
Gebruikersavatar
robert grootenboer
Berichten: 622
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Willemstad

12-05-2004 18:09

Ik ben begonnen op me 4de, ik kreeg toen een werphengel voor me verjaardig.
het slootje waar ik het in leerde was nog geen 2 meter breed en zat bordevol met voorntjes. Toen ging ik op een ander water vissen en ving met geluk me eerste karper dit gebeurden toen ik ongeveer 8 was.
Toen ben ik me gaan verdiepen in het vissen en dan vooral het karpervissen natuurlijk. Op me tien kwam me eerste karperhengel en de kleintje swerden regelmatig gevangen. Sinds dien viste ik regelmatig op karper en dan vooral avondjes en ochtendjes. Toen ving ik mee eerste 40 ponder toen ik 13 was, dit was me 2de vis die ik op een groter water ving en sinds dien ben ik harstikke verslaaft aan karpervissen en kan haast nergens aan denken. En naar mij ideee word het alleen maar erger het karpervissen. Maar het blijft tenslotte de mooiste hobby van de wereld.

mvg,

robert
Als julie me missen ben ik op het mooiste water van nederland aan het visse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
nico offerman
Berichten: 383
Lid geworden op: 03-05-2004 20:50
Locatie: Schiedam

12-05-2004 22:50

in t begin ging ik altijd met mn vader mee naar de tuin in het park
bij ons.toen was ik 5 en keek ik nog toe.later kreeg ik mn eerste werphengeltje die ik uiteraard sloopte bij de eerste "sessie".
tot mn 13e viste ik nog op vanalles en nog wat.vanaf mn 13e ben ik pas echt begonnen met het vissen op karper en was gelijk verkocht.
groeten nico
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

12-05-2004 23:06

op mijn allereerste visdag ving ik 10 ruisvoorntjes


dat was gisteren :D
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

01-06-2004 21:27

ik ben begonnen met voorntjes vangen toen ik een jaar of 6 was. ik kreeg toen een vaste stok van 4,5 meter (en die heb ik nog steeds)

ik was toen helemaal verslaafd alleen durfde ik de vis niet van de haak af te halen :D dus vroeg ik dat aan onschuldige voorbij gangers.. (waren er altijd wel)

toen ik een jaar of 9 was heb ik mijn eerste telescopische werphengel gekregen.. hier heb ik op allerlei vis gevist en durfde ik ze ook zelf van de jaak af te halen :)

toen ben ik op mijn 11e met die hengel ook intensief op karper gaan vissen.. optonicje aangeschaft enzo. maar meer dan een jaar niets gevangen totdat ik op mijn eerste nachtvis sessie een 18 ponder aan de lijn kreeg.. en mijn hengel het niet volgehouden heeft.. de top is toen geknapt reden weet ik zo niet meer maar heb de vis nog wel binnen weten te halen..

toen heb ik 2 karper hengels gekocht (Dam Figthers 3.30 2lbs) hiermee heb ik 5 jaar gevist totdat ze bij een inbraak in de schuur mijn foudraal en alles mee genomen hebben..

ik heb toen 2 nieuwe dam "Andy Little" figthers gekocht ook weer 3.30 en 2lbs.

hiermee heb ik gevist tot vandaag.. vandaag heb ik 3 nieuwe stokken gekocht en heb nu de Legend Slim Line 3.60 van 2,5/2,75 lbs en die ga ik donderdag avond ff uitproberen..

ik ben dus vanaf me 12e echt aan het karper vissen. terwijl niemand in mijn familie van vissen houd. ik ben in me eentje begonnen met karperen en heb een kameraadje zo gek gekregen om ook op karper te gaan vissen en daar vis ik nu nog steeds af en toe mee..
Plaats reactie