Respect voor PIM

Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

06-05-2002 22:53

Helaas is vanavond 6 mei een aanslag op Pim Fortuyn gepleegd. Deze heeft het niet overleeft tot mij spijt.

Ik was het zelf helemaal niet eens met PIM maar om mijn respect te tonen laat ik toch een bericht achter en hoop dat jullie dat ook doen.

" waar gaat de wereld toch heen "

Bas :sad:
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

06-05-2002 23:08

Niet iedereen was het met deze man eens..

Maar afschieten vind ik ook geen optie..

er zijn mensen die je de dood gunt..
maar deze man gunde ik het niet echt..
Wilko Bloem

06-05-2002 23:55

Pim Fortuyn:
Met verbazing via media vernomen, hoe deze de mond werd gesnoerd, oorzaak geen woorden
maar kogels! Dit in een democratisch “gedogende” samenleving. Er zijn vele mogelijkheden om iemand de mond te snoeren! Maar op zo'n schokkende manier! Dit deugt van geen kant, en volstrekt onaanvaardbaar!
Met democratisch en zeer geschokte groet Wilko :cry: :cry: :cry:
Gebruikersavatar
Bob van Biemen
Berichten: 503
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: Loosdrecht
Contacteer:

07-05-2002 00:08

Pim had mijn stem nooit gekregen, desondanks was ik blij dat hij in de running zat voor de 2e kamer, eindelijk iemand die een frisse wind door de redactie liet waaien.
Verdomme nog aan toe waar gaan we heen in deze klote maatschappij?
Mijn medeleven gaat uit naar de nabestaanden en het Nederlandse volk.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bob van Biemen op 2002-05-07 00:09 ]</font>
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

07-05-2002 00:58

Ook mijn stem was zeker niet naar Pim gegaan, maar dat dit zo moest is onbegrijpelijk.
Wat is een volgende stap, een aanslag tijdens een plechtigheid waarbij vele hoge afgevaardigden aanwezig zijn of zoiets?
Hier krijgt de democratie een klap die nog lang na zal dreunen.

Douwe
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

07-05-2002 08:38

Ook ik wil mijn medeleven aan Pim betonen.
Dit is gewoon ongelofelijk! Iemand die eindelijk eens de waarheid zegt wordt in Nederland dus zo doodgeschoten.

Hoewel ik het ook lang niet helemaal met Pim eens was, was hij de enige hoop op verandering in Nederland.

Mijn stem had hij dus wel gekregen.

Met bedroefde groet,

Bertil
Stefan Meulendijks
Berichten: 46
Lid geworden op: 17-03-2002 01:00

07-05-2002 08:49

Pim Fortuyn.

U was iemand die een echte mening had en die dan ook echt liet merken waar jij voor stond.
Ik vindt het zo erg dat je op zulke manier moet sterven, ik wil mijn respect tonen voor Pim.

Stefan
Gebruikersavatar
marcel vanhommerig
Berichten: 148
Lid geworden op: 06-02-2002 01:00
Locatie: Bocholtz

07-05-2002 11:03

hij had een uitgesproken mening en als eerste in dit land zij hij wat volgens mij 85% van de bevolking denkt

dit had hij zeker niet verdient
Gebruikersavatar
Gino Wallaert
Berichten: 58
Lid geworden op: 30-01-2002 01:00
Locatie: Ingelmunster (Belgie)
Contacteer:

07-05-2002 11:14

Als Belg volg ik de Nederlandse politiek niet zo, maar ik weet wel dat Pim een speciaal man was.
Hiermee betuig ik mijn medeleven aan alle Nederlanders.
Zo zie je maar hoe vlug het kan gaan, profiteren van het leven mannen!!!!!
Groetjes Gino
Arjan van den Berg

07-05-2002 11:25

ik ben het met Marcel eens. eindelijk was er een man opgestaan die duidelijk vertelde wat de meeste nederlanders dachten. zelfs de pvda denkt er zo over gezien de uitspraken van de heer Oudekerk. het is niet zo dat ik precies zo dacht als pim, maar in een kabinet zou er toch onderhandeld moeten worden zodat er een iets gematigder beleid zou zijn onstaan, maar helaas. laat GroenLinks en de PvdA hun hand maar in eigen boezem steken. hopelijk belonen de kiezers die partijen met geen enkele stem.
Pim, rust in vrede, hopelijk wordt een deel van jouw idealen toch nog verwezenlijkt.

MVG
Arjan
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

07-05-2002 11:34

als ik mocht stemmen (ben een jaartje te jong) dan was mijn stem zeker naar pimmetje gegaan.

Ik was het met hem eens... sta op veel punten op dezelfde lijn met pim.

De zak die pim heeft neergeschoten moet hangen... het slaat nergens op dat hij in een zogenaamd goed beveiligd media park zo om het leven kan komen. Het frapante was dat hij in de uitzending bij 3fm nog zei dat hij 87 jaar ging worden... 5 minuten later was het gebeurt.

Mijn vader moest hem ophalen als medewerker van een begrafenisonderneming... het was een triest aanblik.

Lang niet iedereen was het met pim eens maar toch ook veel Nederlanders WEL... hij zei wat veel mensen dachten... had zijn hart op zijn tong liggen. Als je daarom wordt vermoord is wel duidelijk dat het een rare wereld is. Ik denk dat ik eens ga verhuizen naar het buitenland... zweden ofzo.
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

07-05-2002 12:41

Dit was ook geen normale aanslag,
van een man die radeloos was, of die uit wanhoop iemand dood schoot.
Dit was een totale Assasination.
Die man schoot hem in z'n Hoofd/Hart/Hals.
gewoon een Liquidatie..
Te erg voor worden.

Pim had het niet verdient.
Die man die hem doodschoot daar integen,
moeten ze in een donkere kamer gooien, van 2bij2, opslot doen, en sleutel weg gooien...
michelle blom
Berichten: 1
Lid geworden op: 07-05-2002 02:00
Locatie: Gouda

07-05-2002 13:04

ik zou niet weten hoe ik het moet zeggen ..... maar ik ben erg bedroeft dat pimmetje er niet meer is .. ik had misschien niet op hem gestemd maar hij had zo niet dood mogen gaan ... beetje jammer van die mensen die het hebben gedaan ... hij heeft dit niet verdiend :sad:

trieste groeten .. michelle :sad::(
Arjen Lans

07-05-2002 13:10

Hoe erg het ook is wat er met Pim is gebeurd, ik vind het belachelijk om op een carpboard hier een posting over te vinden.

Arjen
Stefan Desar
Berichten: 256
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Gemert

07-05-2002 13:21

LOTS OF RESPECT TO.... PIM
Henrie de Vogel
Berichten: 212
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Gouda

07-05-2002 14:43

5 mei 2002.
Bevrijdingsdag.
Opa staat in de schuur en inspecteert zijn visspullen. Het is een jarlijks ritueel. Vroeger begon het seizoen op 1 juni, maar tegenwoordig is er geen gesloten tijd meer. Dat is mooi want de meimaand is een vismaand bij uitstek. Wel jammer dat de spanning van "de eerste dag" nu niet meer bestaat, maar je mag nu in ieder geval hethele jaar vissen.
Mijmerend over vroeger sorteert opa zijn spulletjes. In een sigarenkistje met het opschrift "wilde havanna`s" zitten alle attributen voor het levendaasvissen.Met weemoed denkt opa terug aan de tijd dat levendaasvissen nog toegestaan was. Ook de opening van het snoekseizoen was iets waar hij jaarlijks naar toe leefde. Er gaat toch niets boven de romantiek van het levendaasvissen. Het struinen op een mistige oktoberochtend in de polder, het zenuwachtige gedrag van het aasvisje, te zien aan de bewegingen van de drijvers en dan de snoek die boven water uitspringend het aasvisje meeneemt. Wachten in spanning en dan de aanslag. Het drillen en landen van de vis en dan voorzichtig onthaken op `t natte gras terwijl de koeien er nieuwsgierig omheen staan. Vervolgens de vis weer terug in `t water om te groeien. Ja, dat waren nog eens tijden. In de oorlog was `t anders. De romantiek van het vissen was niet minder, maar vangen des te belangrijker. Een gevangen snoek was eten voor het gezin.
De ajren na de oorlog heeft opa weinig gevist. Daar was domweg geen tijd voor. Het land moest opnieuw worden opgebouwd en daar moest lang en ahrd voor worden gewerkt. Ook op zaterdag. Sinds opa met pensioen is, vist hij weer volop, alleen levendaasvissen mag niet meer. Dat is een crimineel vergrijp. Daar wordt je nu voor veroordeeld. Opa kan er nog steeds niet bij. Worden zo honderderdduizenden nederlanders door hun partij, de pvda, beloond voor `t feit dat ze zich na de oorlog helemaal hebben gegeven om `t land en de pvda op te bouwen? Het levendaasvissen verboden en het vissen in zijn algemeenheid ter discussie. Opa wordt er niet vrolijk van. Terwijl hij somber gesteld het "havanna"doosje weer dicht doet komt oma de schuur binnen.
Ze zegt "vergeet niet zo direct nog even langs `t postkantoor te gaan om wat geld te pinnen want ik heb liever niet dat je daar `s avonds nog naar toe gaat". "En neem niet te veel geld op, want stel dat ze je onderweg beroven". Opa bergt zijn spulletjes weer op en loopt nog even naar `t postkantoor. Op het pleintje voor het postkantoor hangt een groepje jongeren doelloos rond. Eén ervan wordt weg geduwd door een ander en bostst tegen opa aan. "donder op joh, ouwe kale klootzak" roept hij in gebroken nederlands. "kan je niet uitkijken waar je loopt". Opa zegt niets en loopt snel verder. Omstanders kijken de andere kant op en lopen ook snel door. Als opa binnen is in het pinhokje trilt hij nog, vooral van woede. Dat zxe hem wel mogen uitschelden vanwege een genetische afwijking die hem vroeg kaal maakte, terwijl wanneer hij iets tegen de ander zou zeggen over zijn genetisch bepaalde andere huidskleur hij veroordeeld zou kunnen worden. Zoveel jaar na de oorlog, waarin je geleden hebt onder de bezetting en de beste jaren van je leven hebt gegeven voor de opbouw van je land. En dan wordt je lastig gevallen en gekoeieneerd door mensen die het er niet voor over hadden om hun eigen land op te bouwen.
Misstanden die je maar hebt te accepteren, want als je daar openlijk over praat dan wordt je uitgemaakt als facist en racist. Ook door de partij die jij zelf met eigen steun groot hebt gemaakt en die jou nu hopeloos in de steek laat.
5 mei, bevrijdingsdag. Maar opa voelt zich niet echt vrij. Waar hij woont, in de wijken waar de arbeiders wonen, is het overdag`s al niet leuk meer. Je voelt je er niet echt vrij. `s avonds moet je al heelmaal niet meer buiten zijn. En daar vrijuit je mening over geven, vergeet `t maar, dat mag ook niet. Multicultureel is het nieuwe woord, waardoor alle misstanden met de mantel der liefde worden bedekt. Terwijl een eigen kultuurbeleving zoals levendaasvissen een crimineel vergrijp is en zelfs gewoon vissen een crimineel vergrijp dreigt te worden.
Gelukkig is er tegenwoordig iemand die het wel aandurft om over dergelijke misstanden te praten. Alleen al erover praten en de problemen bij de naam noemen. Dan kan je het over oplossingen gaan hebben. Niet alles wat hij roept snijdt hout. Oplossingen zijn niet eenvoudig, maar hij roept `t tenminste. Voor velen zoals opa, een roeper in de woenstijn.
Of opa op `m stemt op 15 mei, dat weet hij nog niet. Daarvoor is hij te veel verweven met de pvda, de partij die de belangenv an de mensen zoals opa niet echt meer behartigt. En bovendien, roepen en besturen zijn 2 grootheden. Een auto besturen is wat anders dan alleen roepen dat er meer gas gegeven moet worden. Maar toch, er is gelukkig iemand opgestaan die ziet in wat voor ellende en problemen veel nederlanders, die in de arbeiderswijken wonen, verkeren en die dat op de politieke agenda zet. Opa is er nog niet uit.
6 mei 2002.
Opa is net klaar met eten en luistert naar `t nieuws. Pim Fortuin is vermoord. Een daad die duidelijk maakt dat we 57 jaar na de oorlog niet meer in vrijheid kunnen leven.
Toch blijft opa er op hopen dat het goed komt en dat Pim zijn leven niet voor niets is geweest.

Henrie de Vogel
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

07-05-2002 15:30

......

Zorgelijke Ray
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

07-05-2002 16:19

[qoute]
Hoe erg het ook is wat er met Pim is gebeurd, ik vind het belachelijk om op een carpboard hier een posting over te vinden.

Arjen
[/qoute]

Arjen het is heel ernstig wat hier is gebeurt. En ook enig respect op wat voor manier is voldoende. Pim gaat de geschiedenisboeken in als:
- politicus
- en als 1e vermoorde politicus in nederland om zijn beredeneringen.

Dat jij het dan raar vind dat hier mensen aan deel nemen om respect te tonen? Ok , maar om ook nog ff te zeggen dat dit niet hier hoort, we hebben al genoeg ellende in de wereld (gisteren zowaar weer bewezen). Dus toon respect of zet nix neer.
Arjen Lans

07-05-2002 16:44

Bas,
Ernstig: ja
slecht voor de politiek: ja
slecht voor de democratie: ja
slecht voor vrijheid van meningsuiting: ja

Reden om hier op te reageren op een CARPboard: NEE, of iemand moet met een steekhoudend argument kunnen komen.

Arjen
Wilko Bloem

07-05-2002 16:45

Ach Heren toch, het is gewoon een kwestie van innerlijke beschaving! Het is niet niks wat er gepasseerd is, het "leven" bestaat nu eenmaal niet, alleen uit karpervissen.Dat zou wel heel kort door de bocht zijn, en we zitten hier toch in de rubriek koffie tafel praat c.q. oeverpraat? :???: :???:
Gast

07-05-2002 17:59

Tja wat kan ik zeggen:

Hij kwam uit voor zijn mening, hij kwam op voor zijn idealen en voor n hele hoop andere met dezelfde gedachten.
Hij werd hiervoor tenonrechte afgeschilderd als een bruut.
Ik denk tevens, dat als Pim niet zo was zwart gemaakt door andere politici dat pimmetje er nu nog gewoon geweest was.

Wat ik nog triester vind is een meneer Melkert en de rest van hun politieke vriendjes. Lopen ze weken lang te zeiken en hem zwart te maken. Zie ik nu een Melkert op tv die zegt: Triest! Erg! HIJ WAS EEN VAN ONS EN HOORDE IN DE GROEP!!!!! Ja hallo?? weken lang liggen zeiken en dan nu zeggen dat ie in de groep hoort?? Daar wordt ik nou helemaal dood ziek van! Tuurlijk vind je het erg Melkerttje maar kom nou niet met een verklaring alsof jullie m als volwaardig lid van de groep zagen! LULLO, je zet jezelf gewoon voor lul!

Pimmetje deed iets wat vele dachten maar niemand durfde te zeggen. Daarvoor is veel moed en durf nodig.

PIM: Je was geweldig, helaas heeft een of andere gek je je van het leven berooft. Hij heeft niet alleen jou leven , maar ook schotwonden in de samenleving en democratie achtergelaten. Als dit met iemand gebeurt wat zijn mening vertelt dan zal het in nederland over enkele jaren erg stil zijn...
Gevangen in een democratie.... daar gaat het heen met dit soort acties.

En Arjan:

Ook op een carpboard mag je hier wel even bij stil staan!

Adios Pim

Tim
Eduard Kapteyn
Berichten: 40
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00

07-05-2002 18:25

Don't shoot the messenger!!!

Dit is dus tragisch genoeg wel gebeurt.

Mijn stem had hij niet gekregen, maar mijn respect en sympathie had hij allang verdiend.

Eduard
Wilko Bloem

07-05-2002 18:33

Ik sprak gisteren een goede vriend van mij!
Deze ook zijn ontsteltenis ventilerend met een zeer fraaie opmerking van zijn kant!Ik citeer HEM:
Misschien is F.Bolkestijn ook wel ernstig bedreigd geweest indertijd.En heeft toen maar eieren voor zijn geld gekozen c.q. het "veilige" gezinsleven!Ik denk dat we de helft maar weten, van wat er zich echt afspeelt, in de politieke jetset!
Met relativerende groet Wilko :cool: :cool:
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

07-05-2002 20:03

You'll never know how far you can go, unless you push it.

Pim, je ging vaak tot het uiterste, je kwam op voor jouw mening en die van een groot deel van Nederland, niets dan groot ontzag en respect voor hetgeen je wilde bereiken.

Ook mijn stem had je gehad.
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

07-05-2002 21:27

Ik mocht 'm wel.. Hij was de enigste die durfde te zeggen wat bijna heel nederland dacht. Zijn opmerkingen over buitenlanders gingen misschien wat ver, daar moet ik het ook mee eens zijn, maar hij had zeker mijn stem gekregen als ik mocht stemmen!

Het was een man die het lef had om voor zijn mening uit te komen, en als dat tegenwoordig betekend dat je een kogel door je hoofd krijgt, nou dan vind ik het zéér triest gesteld met de nederlandse maatschappij