Wat te doen als het gaat onweeren (bliksem) bij het nacht vi

Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

02-05-2004 22:40

@ Kees Ouwehand

Blij dat die discussie toch een blijvende herinnering heeft
veroorzaakt. Ondertussen is mijn mening nog niet veranderd.

Groet,

Kiron
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

02-05-2004 22:53

Hi Kiron,

Old soldiers never die. :wink:

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

02-05-2004 23:09

Voor wie bovenstaande habacadabra lijkt,

http://www.karperwereld.nl/board/viewto ... ght=onweer

Een zéér interessante discussie.

( Ere wie ere toekomt )
rob tas
Berichten: 31
Lid geworden op: 01-04-2004 01:29
Locatie: zoetermeer

02-05-2004 23:39

Ken toevallig iemand die de bliksem in de hengel heb gehad.
Ze piepers waren net twee druipkaarsen . :o :o
Hij had ook een sounderbox met draad aan ze tentstok vastgemaakt,je raad het al zelf ook een klappertje gekregen .
Dus pas op met sounderboxen met snoer.!!!!! :o
Ik vis graag in een SCHONE omgeving!!
jan van kranenburg

03-05-2004 01:08

Henk,

Dank voor je verwijzing naar de "onweer-discussie" in 2002.
Met aandacht en soms grote verbazing gelezen.

Als nu iedereen die moeite neemt, heeft het totaal geen zin om er nu anno 2004 nogmaals een discussie over te beginnen.

mvg

Jan
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

03-05-2004 16:24

Yo Jan,

Inderdaad,
Het kan helemaal geen kwaad oude topics naar boven te halen.
People come and people go, ook op dit forum, maar hun vaak waardevolle bijdragen blijven gelukkig toegankelijk.
Het zou dan ook goed zijn voor velen om die zoekfunctie te gebruiken en als er nieuwe inzichten, bijdragen zijn die toe te voegen aan die database.
Zoeken kost wel even, maar je hebt er vaak veel aan, en je hoeft niet zelf ingewikkeld te doen.

Handig is wel bij het plaatsen van de reactie het onderwerp te noemen, ook weer met het oog op die zoekfunctie en het nageslacht.

Zo, nu Tall effe troosten
Want, van die dingen jah!

@Kiron, wanneer...., of nooit meer

Groet,
Henk
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

03-05-2004 17:59

Henk,

Als je bedoeld wanneer ik weer eens langs de waterkant opduik....

Waarschijnlijk ga ik deze zomer weer rustig starten. Heb nu even teveel gezeik en problemen aan me hoofd om aan vissen te denken. Als ik nu al weer ging vissen dan zou het meer het "moeten" zijn, en zou ik waarschijnlijk alle plezier in het vissen verliezen. Even een timeout, leven weer op de rails krijgen en dan weer positief verder gaan waar we gebleven waren. (niet dat mijn leven zo een puinhoop is hoor... maar soms zijn er dingen die geregeld moeten worden)

Als je bedoeld wanneer ik weer eens ga posten...

Zo min mogelijk. Misschien als ik mij weer kan vinden met het niveau en de mensen die hier op het board komen... (niet dat ik elitair ben ofzo, maar het board sluit niet meer aan, bij hoe ik het graag zou zien, hoe ik het vissen beleef, hoe ik zou willen discuseren) Al zijn er genoeg mensen met wie ik vroeger, en ook nu nog wel een discussie zou willen aangaan:P

Groeten,

Kiron
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

03-05-2004 20:55

Ronnie, het gaat niet om mijn niveau, maar om het niveau van de discussies. Kijk eens om je heen, welke echt inhoudelijke discussies zijn er? en die discussies die inhoudelijk best wat hadden kunnen opleveren, hoe snel worden die doorgaans de grond in geboort?

Het feit dat jij bepaalde postings van mij niet snapte.....van wie is dat de "zwakte"? Moet ik daarop worden aangerekend? Mijn postings zijn altijd geschoold geweest op de Nederlandse taal. Oké vaak doorspekt met sarcasme en cynisme, maar ook dat zijn onderdelen van het Nederlands.

En ik vind het helemaal niet erg om beledigd te worden, of om iemand anders te beledigen, bewust of onbewust. Ook jij was één van de mensen aan wie ik mij in het verleden enorm kon irriteren. Of dat nog zo is kan ik nu (nog) niet aangeven, niet naar aanleiding van deze ene posting.

Groet,
Kiron
Gebruikersavatar
Bert Kruit
Berichten: 330
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Hooghalen
Contacteer:

03-05-2004 21:56

Heren,

Zat vanavond even met het pennetje in het kanaal toen er opeens een wind opstak met zeer donkere wolken. In de verte begon het al wat te rommelen. maar omdat ik toch wat beweging in het water had gezien besloot ik om te blijven tot.... die ene lichtflits. Ik zat snel in de auto en ben weggegaan was nog maar net weg en kreeg de auto weer gratis wasbeurt.

Met onweer, bliksem, ik ben weg als de bliksem


MVG"BK" 8)
wouter mevis
Berichten: 170
Lid geworden op: 27-10-2003 01:00
Locatie: Puth (CHINA)

04-05-2004 19:37

hehe onweer vind ik super!!!

dat heeft zich dit weekend maar weer bewezen.
ik zat drie dagen aan een stuk...
geen enkele beet! totdat het de laatste dag ging onweren in de middag en ik zei al tegen me vismaat ties.
dat word vangen strax.
en jawel nadat de onweer 1uurtje over was begon ut 5runs in nog geen 3uur tijd.

LET OP: natuurlijk heb ik tijdens het onweren de hengels ingedraaid. ik ga geen enkel risico nemen.
ten tweede als die vis der ligt dan vang je um toch wel en anders jammer dan.
maar beter dan dat het inslaat en je thuis komt met de flitsen uit je hol als je een scheet laat..

ps ik ben een vriend verloren op deze manier
die werd op de fiets getroffe!
die wou ook ff snel doorfietse.
en daar is ut tot groot verdriet slecht mee afgelopen.

DUS: NIET DOEN!!! is het nie waard
groete meef
easy does it!!!
Gebruikersavatar
nico offerman
Berichten: 383
Lid geworden op: 03-05-2004 20:50
Locatie: Schiedam

04-05-2004 19:41

ik heb t afgelopen weekend meegemaakt.ik was aan t nachte en ineens
spontaan begon t te gieten bliksemen en te donderen.
ik kreeg niet eens de kans om te pakken.
toen mn tent er bijna vandoor ging en de bliksems zo vel werden(net een
camera van 2 cm dichtbij) ben ik in mn auto gaan zitten en gew8 tot het over was.
toen het even rustig was heb ik mn spullen gepakt en ervandoor gegaan.
nooit je spullen pakken terwijl het flitst.je hengel is op dat moment net een geleider.
gr
groeten nico
Remco Caris
Berichten: 206
Lid geworden op: 24-08-2003 02:00
Locatie: spaubeek
Contacteer:

06-05-2004 00:21

Bij het vissen is onweer levensgevaarlijk, daarom draai ik altijd zodra het begint te onweren mijn hengels in. Heb een keer bij nachtvissen meegemaakt dat het de hele nacht hard regende en onweerde, toen heb ik mijn hengels ingedraaid en ben ik gaan slapen.