zeehondjes.......

Plaats reactie
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

14-04-2004 20:09

http://www.seashepherd.org/news/seal-2.jpg

Bij het zien van dit soort plaatjes word ik echt ziek.....
En bij deze ook aan de dierenbescherming: Hier, hebben jullie wat beters te doen dan achter de 'wrede karpervissers' aan te gaan.......

met walgende groet, daniel
Carpunity, het nieuwste online karpermagazine. Check it out!
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

14-04-2004 21:30

Ja Daniel,

Ben ik het voor 100% met jou eens!
Ik zag vanmorgen van zulke foto's in de krant en ik vindt het te triest voor woorden! :evil:
Als zulke beestjes afgemaakt moeten worden doe dat dan op een andere manier!!! :evil:
Zeer triest vindt ik dit! En de Dierenbescherming heeft volgens mij weinig te doen want ze blijven zeiken over de sport vissen!!

Mensen, Waar gaat dit heen??? :cry:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

15-04-2004 10:57

Hmm rare reactie!
Houd in je achterhoofd dat z alleen de ergste plaatje laten zien! jullie rectie is precies hetzelfde als dat van mensen die plaatsjes zien van vissers die hun vangst mishandelen!! Vergeet niet dat ze alleen de excesen laten zien!
Ik weet wel dat zeehondjes een hoge aaibaarheids factor hebben, maar het knuppelen is een vrij snelle manier om ze te doden en zolang er genoeg zijn......... Het is prezies hetzelfde als de pelzier jacht iedereen van de dierenbescherming is erop tegen...maar wat is nu het beste scharrelvlees??? juist WILD :roll:
Gebruikersavatar
jeroen ten westeneind
Berichten: 98
Lid geworden op: 22-11-2002 01:00
Locatie: millingen

15-04-2004 17:13

helemaal mee eens, zolang het goed gebeurt zal het altijd beter zijn dan "'het sportvissen""
want als men het goed doet (het slaan dan) dan is er geen dieren leed!
het zal erger worden als er teweinig voedsel is en dat ze dan door de stres ziektes krijgen en op die manier dood zouden gaan.
om eerlijk te zou het beste zijn om de vis vangst te stoppen, maar ja mensen zijn nu eenmaal zo, en willen alles zelf regelen.
want ben zelf eens eerlijk de vissen zullen het ook veel beter hebben als er niet gevist wordt.

Ps begrijp me niet verkeert ik ben visser en jager in hard en nieren maar sommige mensen vind ik zelf ook heel egoistisch. (die zeggen o zielig dat jagen, maar eten wel een kip die z'n leven in een stal heeft gezeten terwijl een losgelaten fazant een mooi leven heeft gehad niet geschoten mag worden) daar wordt ik echt ziek van van die kippen wten wat er gebeuren gaat (stres) en die fazant toch niet.

dit is het beste voorbeeld die ik kan bedenken.
groeten,
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

15-04-2004 19:35

Ik ben het niet helemaal eens met het feit dat er geen dierenleed is....
De zeehonden worden met sneeuwscooters opgejaagd, dus er is wel degelijk sprake van stress..... bovendien heeft een zeehond die over het ijs moet hobbelen werkelijk geen enkele kans tegen een jager. Het is alsof je onder water alle karpers kan zien en ze een voor een af kan knallen.....
Op verschillende nieuwszenders waren beelden te zien waarbij zeehonden met een haak in de kop, levend, over het ijs werden gesleept......
Hierna werden de nog levende dieren gevild.... ai, geen dierenleed?
Er is geloof ik een regel dat jagers een oogreflex test moeten doen om zeker te zijn dat het beestje dood is.... Lijkt mij bizar sterk dat die jagers zich daar ook maar ene **** druk om maken.....
Bovendien worden de karkassen van de gevilde dode dieren op stapels op het ijs achtergelaten......... wat niet ziet wat niet deert he, en Canada is zoooo groot...
Voor mij is elke grond om deze praktijken te verdedigen verdwenen.....

met verdwaasde en nog steeds treurende groet daniel...
Carpunity, het nieuwste online karpermagazine. Check it out!
Gebruikersavatar
jeroen ten westeneind
Berichten: 98
Lid geworden op: 22-11-2002 01:00
Locatie: millingen

15-04-2004 19:47

ok maar begrijp me niet verkeert,
ik ben er ook niet voor,
maar je moet ook rekening met de mensen die dat doen die doen dat mischien al jaren zo (van vader op zoon) en dan zou effe een paar nederlandse jongens hun de les voor moeten schrijven, ja dat kan dus dan niet he.
maar dat dit moet veranderen is een zaak dat zeker is maar ga nou niet de mensen blemen want die er kijken er anders tegen aan. in zulke kwesties moet je gaan over leggen hoe het beter kan, en niet gelijk verbieden en dan maar kijken hoe het verder moet. maar goed als jij een oplossing heb kom er maar mee??? en het is een groter probleem dan jij denk. z'n 30.000 ? die kun je moeilijk op een "'andere'' humane manier bestrijden.\!
groeten
Remco Caris
Berichten: 206
Lid geworden op: 24-08-2003 02:00
Locatie: spaubeek
Contacteer:

15-04-2004 22:28

Ik heb het gister bij Barend en van Dorp gezien , vind het gewoon afschuwelijk hoe ze die dieren afmaken, gewoon de manier waarop is afgrijselijk om te zien.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

15-04-2004 22:29

Daniel-----> lezen!

Ik schreef al dat ze de meest gruwelijke filmpjes laten zien! Net als dat de dieren bescherming de excessen van de hengelspoirt laten zien! Ze hebben geen baat bij hat laten zien dat we zorgvuldig met onze vangst omgaan, ze laten liever die ene klootzak zien die dat dus niet doet...
kees jansen

15-04-2004 22:34

Niet erg leuk maar wel begrijpenlijk

Het zijn mensen met een erg laag inkomen en eten moeten ze, ook hun kinderen dus ze blijven op deze manier in hun eigen levensbehoefte voorzien, en wat denken jullie wanneer er zoveel zeehondjes (helaas) worden gedood worden, (dat de populatie niet te groot wordt) en daar mee de visstand zeker voor deze mensen in een hoog aantal zal blijven dus het mes snijdt aan twee kanten

Dus zie het als een een overlevings behoefte (noodzakelijk kwaad)
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

15-04-2004 22:45

Sja,

Wil je een mooie jas of niet!?
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

15-04-2004 23:26

Wat nou!!!!!

Hier rossen we pinguins met knuppels die groter zijn dan het slachtoffertje zelf enkele honderden meters de lucht en/of de verte in en worden er trots tussenafstanden/persoonlijjke records vermeld. De ene versie is nog bloediger dan de andere. :oops: :oops: :oops:
RoBerT Knijnenburg
Berichten: 114
Lid geworden op: 27-03-2004 18:28

25-04-2004 14:28

Wij leven van koeien en hun van zeehonden................................
Plaats reactie