Eerste stekkenpezer van het jaar!

Ray Schra
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00

03-04-2004 00:59

Weet het Lennart,

Vis daar 's winters altijd, om redelijk gemakkelijk aan een visje te kunnen komen. Kwam trouwens wel een 28,5 ponder af (wintergewicht, ik weet het, maar toch) ( Allen daarheen! :P )

Kanaal wordt inmiddels ook alweer sinds maandag bevoerd, komt binnenkort aan de beurt, en nou een keer goed. Ben ik in ieder geval van dat kinderachtige gedrag af. Heb ik rust.... en plezierjachten...

Gr. Raymon
Wiek Heck
Berichten: 197
Lid geworden op: 07-09-2002 02:00
Locatie: Uden (Nbr)

04-04-2004 07:13

W.H. uit S.?
Nee hoor ik kom uit U. :evil:
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

04-04-2004 08:56

Tja over stekkenpezers gesproken, bevoer al vanaf december/januari 2 stekken. Gaat er vorige week een of andere j.. l.. op stek 1 zitten en vangt een mooie schub van 25 pond. Wat doet ie? Komt ie in de plaatselijke krant met een foto dat ie een 25er gevangen heeft?????? Notabene van mijn voerstek af??????
Fietst een kennis van mij langs stek 2 en lopen daar een paar gasten met visspullen hoort ie een van die jongens zeggen; "hier moeten we zitten, hier word al heel wat weken gevoerd. Dit word onze stek ".

Tja wat moet je hier nu weer mee, maar als ik ze zie zitten ga ik ze wel vragen wat voor karpervissers het eigenlijk zijn.
En dan het ergste nog, als de heren weer vertrokken zijn kun je met een vuilniszak naar je stek gaan om de teringbende weer achter hun kont op te ruimen. :evil:
Denk dat ik hier nog wel een pittige discussie met de heren over ga voeren. Dus als jullie het lezen bij deze!!! :evil:

Met verontwaardigde groet
Ed
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Clifford Knook
Berichten: 84
Lid geworden op: 01-08-2002 02:00
Locatie: Lekkerkerk

04-04-2004 18:59

Dus Eddy, als ik op de bewuste plek, niet wetend dat jij 'daar' gevoerd, had gezeten, had het dus goed geweest. Je had dan wel pissig geweest, dat zou ik ook zijn, maar dat is het risico van het vak...of niet?
Als die ene jongen die opmerking niet had gemaakt had je standpunt dus anders geweest?

Ik ben het wat dat betreft met John Stoetzer. Claimen is ook een drama. Als iemand zijn prive stek wil moet ie met z'n tuin aan een water gaan wonen of een plas kopen ergens (bij de laatste optiegeld; geen vissen stelen hé!).

gr. Cliff
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

04-04-2004 20:08

Clifford,

als jij op die stek had gezeten niet wetende dat ik daar gevoerd had dan was ik flauw geweest ja. Maar so be it, het is een ieders water.
Maar bewust op stekken gaan zitten, waar anders nooit iemand zit, en dan alleen maar daar gaan zitten omdat je weet dat er iemand voert vind ik wel heel erg flauw ja. Das voor mij een teken dat iemand dus wel de (grote) vissen wil vangen maar er dus liever niets voor doet.
Dat is nou niet echt mijn idee van karpervissen.

En het is wat mij betreft dus echt geen stekken claimen, en dat doe ik dus ook niet, maar het is op zijn minst vreemd dat ik een stek zoek die buiten mij en een maat dus nooit bevist word dat er daar ineens 5 man zitten nu er goed gevoerd word.

Maar maakt niets uit we hebben alweer een andere plek waar ze ons in ieder geval niet zien voeren en ik denk waar ze ons ook niet zien zitten. Dus wij zijn er in ieder geval alweer uit en terug in de rust.

Groet
Ed
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
lennart hoomoedt
Berichten: 87
Lid geworden op: 22-04-2002 02:00
Locatie: steenwijk

05-04-2004 21:36

heppie almeer als ikkuh raymon.
mooi je eigen gang gaan is de manier,of het nu op een put of op groot water is.(op een put vang je waarschijnlijk meer,ik had er geen een boven de twintig afgelopen jaar)

lennart
Edo Beltman
Berichten: 41
Lid geworden op: 07-04-2004 13:56
Locatie: Heino
Contacteer:

07-04-2004 21:36

Jupz,

hier zijn ze ook al weer, niet echt stekkenpezers, maar ze stonden na een dagje lekker vangen al weer te wachten toen ik aan het opruimen was... :) , ach ja, zoveel last heb ik er dan nog niet van, als ze maar niet stiekem op je voerplaats gaan zitten. Maar toch, probeer eens origineel te zijn :o

Groeten Edo
Remco Caris
Berichten: 206
Lid geworden op: 24-08-2003 02:00
Locatie: spaubeek
Contacteer:

08-04-2004 04:10

Heb niet zoveel last van stekkenpezers, vis altijd instant. Wel ga ik soms eens ergens voorvoeren maar dat doe ik dan als de donker al gevallen is, even met het fietsje, emmertje en katapult achterop en dan ff gaan voeren, wel het licht van de fiets uit dat valt minder op.
Arend Termorshuizen
Berichten: 260
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

08-04-2004 13:33

Aangezien we met 10 duizenden karperen in ons landje, kan het voorkomen dat er iemand op je plek aan het vissen is. Als dat bewust gebeurt is het niet goed te praten, maar het is dan niet terecht dat je gaat dreigen of zelfs meppen. Kies de weg van de minste weerstand en zoek dan tijdelijk even een stek verderop. Velen van ons voeren een bepaalde stek aan, maar de vis is dan ook 100 m verderop te vangen hoor. Dat een ander profiteert is balen, maar die komen zichzelf vanzelf tegen. Wees mobiel zou ik zeggen. Op kleine wateren met relatief veel vissers zou je afspraken met elkaar kunnen maken. Dat is niet mijn visserij. Ik kies er voor om op de grote wateren te vissen en dan kom je weinig mensen tegen , alleen je vangt dan stukken minder in aantallen, soms ook niet. Mijn devies: laat zien dat je een echte karpervisser bent en toon het respect ten alle tijde ookal ondervind je er nadeel van in jouw beleving (je hebt gezaaid, dus wil je oogsten), gebruik dus geen geweld. Door flexibel te worden, vergroot je je plezier door de "spontane" vangsten op een andere stek. Je komt wellicht een andere topstek tegen.
Laten we de hebberigheid, het moeten scoren wat relativeren. Het dagelijks leven is al een ratrace opzich.

Arend
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

08-04-2004 15:04

... et voila...
Gebruikersavatar
Thijs Tweebeeke
Berichten: 216
Lid geworden op: 01-08-2002 02:00

08-04-2004 15:15

Weet je wat een enorm goede oplossing is? gewoon voeren,vissen,vangen,aankomen,weggaan,beet krijgen etc etc...., maar dan wel van zonsondergang tot zonsopgang en voor het eerste licht weer wegzijn. geen enorme bivvy opzetten helpt ook enorm, en als je nu is een keer geen camouflagepak aantrekt voor alleen het voeren val je ook alweer een stuk minder op ( raar maar waar, het leger loopt niet over straat het zijn de karpervissers weer s :-? ).

Als je op een bekender water zit is er nu eenmaal een risico, niet zeiken vind ik. Dan rijd je gewoon 20 km het bos in en ga je daar ergens zitten. De vis aast er vaak nog eenstuk relaxter ook.

Goeie vangst allemaal
Gebruikersavatar
Thijs Tweebeeke
Berichten: 216
Lid geworden op: 01-08-2002 02:00

08-04-2004 15:17

ow jah, die IT avatar is echt TE griezelig Schra. Er zijn hier ook nog jongeren hoor, straks durf ik door jou niet meer te nachtvissen :roll: :lol:

Dikke knipoog T.T uit L
johan vink
Berichten: 2
Lid geworden op: 23-09-2003 02:00

02-05-2004 22:17

Denk ga eens kijken op dit forum kom ik je berichtje tegen.. stekkenpezer w.h. ( dit is een (vis)vriend van mij . Blauw dit, blauw dat.. kom dat zelf even zeggen schra als we er zitten, jij hebt ons altijd wel zien zitten en wouter lag toen ook al naar rechts, ving daar goed en ik begrijp niet waarom het nu ineens een stekkenpezer is, omdat jij er ineens voert?

kom op jongen..

groeten johan
Ray Schra
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00

02-05-2004 23:05

wanneer goed gevangen, op 29 december, die 3 dagen dat je op apegapen in je tentje lag. Vuurwerk op de stek en vissen maar. Meen me te herinneren dat dat de laatste keer was dat daar door jullie 'gevist' werd.

Nogmaals, als je ergens regelmatig vist heb ik er geen probleem mee, maar 1 a 2 x in 4 maanden vissen en dan gaan zeiken dat je daar altijd vist.... Daar moet je bij mij niet mee aankomen, want dan kan je nergens meer vissen. En dan weten dat er inmiddels iemand anders (veel verder uit de kant maar dat terzijde) voert en ook daadwerkelijk vist en dan ook ineens verder uit de kant gaan voeren , terwijl je eerder er dichterbij lag, tja, dan ben je voor mij een stekkenpezer..

In het vervolg graag een PBtje Vink, in plaats van dit schandknapengedoe

Gr. Raymon

Aanvulling:
Lees net, kom dat dan zelf zeggen, dat heb ik toen gedaan, terwijl ik daar notabene op dat moment aan het vissen was met Peter... Misschien dat je niet in staat was iets te zeggen, heb er namelijk geen antwoord op gehad. Weet wel dat je zo niet verantwoordelijk met een vis om kunt gaan. Laat ik er wel bij zeggen dat ik zelf ook geen heilige ben geweest.

Ik hou er over op, heb inmiddels een water gevonden waar je wel relaxed je vissen kan vangen zonder gemekker over stekken. En vangen jongen... En geen papegaaienbek te vinden. Succes bij die kermis..
vdk boy
Berichten: 10
Lid geworden op: 09-11-2003 01:00
Locatie: enschede
Contacteer:

03-05-2004 17:05

sjoerd wanneer was dat ??
k heb je al een jaar niet meer zien vissen :D :wink:
Marco Zegers
Berichten: 102
Lid geworden op: 28-02-2004 00:14

03-05-2004 17:26

bij ons in de buurt is zo'n vijver... daar is altijd heibel..
het is een vijver met geen begroeing en niks interessants behalve 1 eiland. Op het puntje van dat eiland daar ligt een ideaal plateau... daar kun je echt elke dag 15 "kleine" karpers vangen... maar ja omdat je dat plateau van 2 bij 2 van alle kanten kan bereiken is er altijd ruzie.... ook omdat je op de andere plaatsen misschien 1 of geen vissen vangt... ik vind ook dat wie het eerst komt wie het eerst maalt...

je kunt niks claimen.. maar als je weet dat iemand je in de gaten houdt.... en daar gaat vissen wordt je echt wel boos.... maar je moet ook rekening houden met mensen die niet weten dat jij daar gevoerd hebt....
ed berendse
Berichten: 68
Lid geworden op: 18-04-2004 18:34

04-05-2004 09:26

ach ja....het is allemaal maar wat he.....stekkenpezer hier....stekkenpezer daar....observeer nu maar eens een stek en gaat dan in de loop der tijd een stek opbouwen, waar je niet tot nauwelijks vissers heb zien zitten.

Van dit soort geneuzel wordt je natuurlijk niet goed van.......

Gr. Ed
Jens Konst
Berichten: 77
Lid geworden op: 03-02-2004 20:40
Locatie: Mijdrecht

04-05-2004 18:32

Ik had er gisteren ook weer 1 hij vertelde dat hij al 2 weken vist op die plek en mij nog nooit heeft gezien terwijl ik er bijna elke dag ben en er al anderhalve maand op vis. Ik vroeg hem weg te gaan maar weigerde hij ging boven op mijn stek een kilo voeren!!!!!! Hij vist van een andere positie op mijn stek :evil:

Groeten Jens
Gebruikersavatar
raymond van ommeren
Berichten: 453
Lid geworden op: 12-01-2004 20:13
Locatie: Vijfhuizen

04-05-2004 23:03

als ik 1week kan voeren zonder dat er iemand boven opzit hjeb ik mazzel meestal heb ik maar 2 dagen de tijd en zie ik de 3e dag iemand op mijn stek zitten.
en dat was vandaag weer het geval ik was eergister begonnen met voeren op 2 stekken kom ik bij mee eerste aan heb ik er net een kilo aan particles en boilies etc. in gegooid schreeuwd er een gozer van 50meter verderop "Hea!! daar lig ik met me hengels" komt die *** er aan lopen met zijn hengeltjes loopt het water in en gooid zijn hengels zo op men stek en weg gaan wou die niet dus hij kan weer proviteren van mijn voer. :evil: :evil: :evil: hopelijk gaat hij morge weer weg zodat ik voor vrijdag weer een beetje een stekkie kan kweken
Ik hou van het geluid van een pieper in de vroege ochtend...
jan van kranenburg

05-05-2004 02:25

Lees deze ongein nu al zeer lang.

Natuurlijk is 't frustrerend als iemand jouw voerplek blijkt te bevissen,
maar........, niemand kan een stek claimen.
Dat is zo en blijft zo. Hoe lullig ook.

Jan
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

05-05-2004 06:17

Je kan natuurlijk ook denken

Hea wie zit daar slechts 50 meter verderop te vissen !!!!!!

En heel misschien gaat er dan een lampje branden boven het bordje met de tekst.

" Hier niet voeren , Hier word al gevist ,
Vriendelijk dank voor uw medewerking "
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

07-05-2004 21:36

Hmmmmmmmm,

Ik voerde 's avonds, een ander 's ochtends.
Ik zit er al aan het eind van de middag,
de ander komt 's avonds om te vissen.

Ben ik dan een stekkenpezer of zijn er teveel vissers????
Groet'n Henk..

still growing Old.
jan van kranenburg

07-05-2004 23:16

Henk,

Lijkt me een typisch geval van "ploegendienst" :)

mvg

Jan
Gebruikersavatar
Erik Scholtes
Berichten: 79
Lid geworden op: 19-04-2004 18:51
Locatie: Delft

09-05-2004 22:19

Even mijn ervaring op een heeeel druk bezocht putje in Delft:
Kom op een vrijdagochtend, met m'n maat aan om fijn een weekendje aan de kant door te brengen.

staan er al een aantal; tenten inclusief scooters en ghettoblasters en kruidige luchtjes :lol: :roll: met een hele rits lijnen strak naar de stek die wij hadden gevoerd.
Hummmm stek bezet (BALEN) ons idee was om eerst even te overleggen en dan gezellig aan de andere kant te gaan liggen. plek zat stekken zat vangt zelfs single bait in het midden van de put.

Aan de taal van de heren te horen hadden zij zojuist het geld van hun gezamelijke krantenwijkjes bijeen geschraapt en de put gekocht.
Oke dan geen overleg maar dan moet hij ook niet zeuren als hij een pracht van een fluiter krijgt als ik per ongeluk over zijn lijn lig.

Resultaat van een weekendje vissen hun 5 runs wij iets meer; Hun controle en geouwehoer; Wij gezellig bakkie met controleur gedaan.

Begrijpelijk dat je baalt zeker als je je voer dropt en plons plons er een bootje aan komt (ook al eens gehad) ja, gaan schelden razen en tieren is een optie maar in overleg een stek delen kan ook ... de karper kiest wel.
't is stil aan de waterkant
Gebruikersavatar
Martijn Weenink
Berichten: 151
Lid geworden op: 27-02-2003 01:00
Locatie: Hengelo

12-05-2004 21:18

Weet je wat ook lullig is?

Aaankomen op je stek, alles uitpakken en weer inpakken omdat je je aasemmertje thuis hebt laten staan en er niemand is die dat even kan brengen, het emmertje ophalen, weer terug op je stek komen en iemand een dikke vis zien vangen...

tja, wel eigen schuld, maar goed...
Liever 10 'kleine' vissen dan een dertiger die niet bijt.....