Doet u niet aan nachtvissen?

Chi Fai Man
Berichten: 667
Lid geworden op: 29-11-2002 01:00
Locatie: Purmerend(N-H)

17-03-2004 23:12

Waarom niet?
Het verzamelen van karper/hengelsportboeken kan een erg kostbare hobby zijn. Vraag het maar aan ondergetekende.
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

17-03-2004 23:18

Chi,

Ik vis voornamelijk met de pen, dus het nachtvissen sla ik eigenlijk over.
Ik wil dit jaar wel een paar keer wat langer doorgaan tot een uur of 1 met een breekstaafje. Maar hier zal het bij blijven.

Bij het nachtvissen mis ik de spanning die ik krijg voor dat de aanbeet zich al aandoet doordat ik de karpers meestal al zie azen voordat ik beet krijg. En observeren vind ik met het penvissen gewoon belangrijk. En dat gaat wat moeilijker in the dark.

mvg

Koen
Hoezeer ik ook mijn pen bemin, ik zie ´m nog altijd liever onder gaan, dan aan de oppervlakte staan.
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

18-03-2004 14:30

Nog nooit eerder dan 5 uur of later dan 12 uur aan het water geweest om te vissen...

Is het dan verplicht? Ik vang zo ook mijn visjes.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Guido Paassen
Berichten: 91
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00
Locatie: Reeuwijk

18-03-2004 14:48

niets moet...........penvissen is trouwens ook lache hoor in het donker... kan bijzonder effectief zijn ...gisteravond eerste twee kerpers gevangen in het pikkedonker... het was windstil en dan hoor je zelfs de aasbellen op je voerplek opborrelen.. magnifiek
Gebruikersavatar
Marco van Tol
Berichten: 15
Lid geworden op: 16-03-2004 21:34
Locatie: Alphen aan den Rijn

18-03-2004 15:54

Hey Guido

Hoe diep is het water waar je gister gevist hebt.
Ik wil dit weekend voor het eerst na lange tijd weer eens gaan vissen.(Met de pen)
Het water waar ik wil gaan vissen is ongeveer tussen 1.00 en 1.5 meter diep op het diepste punt. Zou dit kunnen of is het er nog te koud voor?

groetjes Marco.
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

18-03-2004 16:06

Marco,

Zelf hebben ik en mijn vismaten samen al enkele 20-ers op de kant gekregen dit jaar. Ook op dieptes van nog geen 1.5 meter bij nog wat lagere temperaturen.

Veel succes!
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
michel kemp
Berichten: 622
Lid geworden op: 27-05-2003 02:00
Locatie: zoetermeer

18-03-2004 16:23

Ik vis zowel met de pen overdag en s'avonds , maar ook vis ik nachtjes ( gemiddeld zo'n 35 per jaar, maar zelden in het weekend.) dan wel statisch. en het aller leukste is nog altijd het korst vissen , met name snachts en in de vroege ochtend......... :P

Mvg Michel
Tight Lines......
Canada where carping is catching!!!!!!!
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

18-03-2004 16:39

s'Nachts vissen??? Ik doe niks anders.......zo'n 3000 uur aan het water is vrij standaard voor mij....

Dan heb ik alleen de uren dat ik statisch vis (nacht en overdag) maar ik wil ook wel eens een dagje pakken in de winter of voorjaar maar 9 van de 10 keer ga ik 1 nacht of 2 nachten achter elkaar..

Ik zit dit jaar al op ongeveer 230 uur, meestal pak ik een nacht op zaterdag maar als ik ( zomer ) vakantie heb slaap ik meer aan t water dan thuis.. :D

Van het weekend pak ik 2 nachten wat op een totaal komt van zo'n 44 uur!

In de zomer wil ik ook nog wel een paar keer s'avonds met de korst of pen vissen...

MVG Koen
Joost Bierens
Berichten: 473
Lid geworden op: 26-10-2003 02:00

18-03-2004 16:54

Ik weet niet wat het is maar elke nacht die ik in ga vind ik het toch weer een hele beleving dat nachtvissen en heb er toch al genoeg nachten opzitten. Niks mooiers dan wakker gemaakt worden door een krijsende delkim. Ook al moet ik eerlijk zeggen dat ik snachts bijna nooit slaap, ga meestal pas slapen bij het daglicht. Beetje rond kijken (ook al is het pikkedonker) kan me weinigs mooiers bedenken.
Wiek Heck
Berichten: 197
Lid geworden op: 07-09-2002 02:00
Locatie: Uden (Nbr)

18-03-2004 17:01

Niets mooiers bedenken, Joost? Ik wel

mvg Wiek
Guido Paassen
Berichten: 91
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00
Locatie: Reeuwijk

18-03-2004 19:26

Gisteren met de pen gevist op ongeveer 1.20 meter water. Het was gisteren ook wel 20 graden geweest en ik had voorgevoerd. Overigens was ik er zelf ook knap verbaast over.... succes

Ik weet niet hoor... maar als je 3000 uur per jaar vist... spoor je toch niet helemaal.... of zijn er hier wel meer die dat doen. Dat zijn 120 volle dagen!

succes
guido
Gebruikersavatar
robin de ronde
Berichten: 736
Lid geworden op: 26-01-2002 01:00
Locatie: Rozenburg
Contacteer:

18-03-2004 19:56

Guido,

Het is maar net hoeveel je over hebt voor je hobbie :lol:
Ik vis ook zelden nachten, ook omdat ik vaak met de pen vis en dat gewoon niet leuk vind snachts.
Nachten vind ik overigens wel mooi, de spanning (verwachting) die er is als je je slpaazak ik duikt en de adrealine kick die je krijgt als je een volle run hebt en je je slaapzak niet op geritst krijgt :P

Cheers,
Robin
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

18-03-2004 19:59

guido,
waarom spoor je niet als je 3000 uur per jaar vist? vissen is het mooiste wat er is, en als je dan in de gelegenheid bent om zoveel uur te maken waarom niet doen dan! Zelf red ik het niet meer zoveel te vissen in een jaar, omdat ik tegenwoordig kinderen heb,maar als het ff kan ben ik nog aan het water te vinden, alles bij elkaar maak ik nu nog zo`n 1000 uur per jaar schat ik ongeveer.
Gebruikersavatar
robert grootenboer
Berichten: 622
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Willemstad

18-03-2004 20:21

3000 uur kwam ik daar maar aan ik heb helaas niet die tijd weet eigenlijk ook niet waar koen ze vandaan haalt.
En je spoort nog wel maar je bent gewoon een echte karperfreak.
Ik zelf vis bijna alleen maar s'nachts en nu zo iezo elk weekend een nacht en de vakantie's 5 dagen door de week, mss dat ik dan ook nog wel aan een hoop uurtjes kom :lol: .

mvg,

robert.
Als julie me missen ben ik op het mooiste water van nederland aan het visse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

18-03-2004 20:50

Hey mensen,

3000 uur dat is voor mij vrij normaal.........vroig jaar ook zeker 3000 uur gemaakt aan t water! 8)

Als ik zomervakantie heb zit ik bijna heel de week aan t water, tel daarbij de rest van de vakantie's bij op, de nachten die je in een maand maakt en je zit aan de 3000 uur of nog meer zelfs......
Ik zit nu aan de 230uur terwijl het karpervissen op een laag pitje staat(toch begint t meer te kriebelen)! :wink:
Ik vis van winter t/m winter jaar in jaar uit(ben pas 4 jaar bezig met nachtvissen maar toch) als ik een nacht vrij heb ga ik vissen......Het vangen van meer karper vraagt om uren draaien(niet overal), zaterdags werk ik en als ik terug kom dan pak ik m'n spulletjes en dan ga ik naar m'n stekkie toe! Ik weet zeker dat er meer karpervissers zijn die meer uren aan het water vertoeven als ik.......

Ook al heb ik er geen tijd voor: Ik maak er tijd voor! :P
S'winters ga ik vrijwel ieder weekend (overdag) vissen als het even kan....al is het niet voor de vangst dan is het maar voor de innerlijke rust en natuur die je in dit (koude) jaargetijde ziet...In het voorjaar,zomer en najaar doe ik niks anders dan karpervissen, werken doe ik ook maar dat is dan hooguit 2 dagen per week (lang leven het studenten leven!!!!) en als ik weer eens vrij heb en ik heb niks belangrijkers gepland dan ga ik vissen!

Ik noem het geen hobby maar meer een leefwijze! :)

Met fanatieke groeten,

Koen
martine broks
Berichten: 71
Lid geworden op: 06-07-2003 02:00
Locatie: lieshout

18-03-2004 22:00

hallo allemaal
ik vis met de pen en 's nachts en overdags dus met andere woorden eigenlijk altijd! het is gewoon wat je over hebt voor je hobby de een wil er heel veel tijd in steken en de ander heeft gewoon ook nog andere hobby's ik ga in het weekend ook graag een keer op stap nou dan sla ik gewoon een keer een nachtje over! ik vind dat iedereen dat gewoon voor zichzelf moet weten!
groetjes martine
jan van kranenburg

19-03-2004 02:14

Hoi, Martine,

Je bent er weer!

Mooi zo, School o.k.?

En Guido,

Kun je me tip geven hoe je dat doet? In 't donker?
Ondanks zaklantaarns lukte het me niet zo best.

mvg

Jan
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

19-03-2004 07:53

3000 uur per jaar? Als ik het mocht zou ik het doen, misschien, als je het observeren erbij optelt wat ik ieder jaar doe, dan zou ik ook aan een flink aantal uren komen. Ik probeer mijn vistijd zo efficiënt te gebruiken. Ik heb vaak genoeg gehad, dat ik eerst een paar dagen achter mekaar een paar rondjes per dag om het water loop, en als ik dan vissen zie azen/springen, richt ik mij daar op met voeren etc. Mede daardoor heb ik vorig jaar mijn visuren heel beperkt weten te houden, en toch een voor mij heel goed seizoen gedraaid.

Voor mijzelf is het 2/3 observeren en 1/3 vissen qua tijd. Meestal ben ik aangewezen op de nachten ivm werk/school en het feit dat ik me in het weekend liever weghoudt van de waterkant.

mvg
stefan
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

19-03-2004 11:32

Goh, ik zit al op 5 uur vissen dit jaar :cry:

Maar goed, mijn seizoen begint doorgaans ook pas medio of eind maart (na de eerste zonnige dagen).

groeten,
karperlimbo
Het is een kwestie van geduld.....
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

19-03-2004 12:21

Jurgen wees niet getreurd ik heb er ook pas 2 uurtjes op zitten maar ga morgen het weer eens een paar uurtjes proberen !

En ik denken dat ik vorig jaar veel gevist had 253 uur
Kwa uur mischien niet echt veel, maar als je de vangsten afweegt viel het toch zwaar tegen ! 8 vissen 1 boven de 20 pond de rest eronder !
En het mooiste/stomste was nogwel dat ik 5 van die 8 heb gevangen op af en toe een ochtendje met de pen (dat zijn dan 2 tot max. 3 uurtjes vissen)
En dat gebeurde in in totaal 3 ochtendjes (+1 waar ik niets ving :cry: :P )
Dat soort dingen zetten je aan het denken geloof me helemaal als je een week ervoor 3 nachten heb zitten blanken dan 2 uurtjes met de pen gaat en dus 2 vissen vangt dan ga je dus echt twijfelen ! :-?

Maar goed 253 uur is dus blijkbaar niet echt veel :-?

Maareh koen als jij 3000 uur zit te vissen hoeveel moet je wel niet vangen in een jaar dan :o ?
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

19-03-2004 22:16

Bart-Jaap,

Vorig jaar heb ik best goed gevangen.....
Maar ik kwam vrij laat op gang met vangen i.v.m het paaien!
Na de paai kwam ik best goed op gang qua regelmatig vangen.
Ik durf geen getal te noemen hoeveel ik er heb gevangen, maar ik heb m'n beste seizoen ooit gehad( mede dank aan m'n PB van 33 pond :D ), Maar dit jaar ga ik wel bijhouden wat m'n vangst is...

Als ik vis op de mat heb gehad dan hoor je het wel!

Tight lines,

Koen
Gebruikersavatar
robert grootenboer
Berichten: 622
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Willemstad

20-03-2004 09:19

Jurgen,

5uur? hoe ver zijn we al in het nieuwe jaar.
Ik heb er alweer 13 nachten op zitten maar ja niet iedereen is zo gek om in de sneeuw en regen te gaan zitte vissen.
Maar toch het heeft me nu al wat vissen op geleverd en daar gaat het toch uiteindelijk om.
Het enige voordeel wat ik heb met nachtvissen is, ik kan langere sessie's maken en ik heb geen gezeik aan me kop van me ouders :lol: .
Maar nu het nog zo koud is is het ook moeilijk te zeggen waneer de vis aast en naar mij gevoel is dat toch nog wel als het licht is. En daarom zou je nu niet perse hoeven te nacht vissen.

mvg,

Robert.
Als julie me missen ben ik op het mooiste water van nederland aan het visse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

20-03-2004 10:36

Ik vis zelf zelf ook slechts enkele nachtjes per jaar en dan uitsluitend om een slechte vangst in de avond 's ochtends nog even goed te maken. De reden is voor mij vrij simpel. Op de wateren waar ik vis krijg je 's nachts vrijwel nooit aanbeten. Overdags daarentegen........Dus waarom zou ik?
Gebruikersavatar
robert grootenboer
Berichten: 622
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Willemstad

20-03-2004 11:08

groot gelijk in bas om dan snachts te gaan vissen is ook flauwekul dan.
Als het bij miij ook zo was dat ik me visje overdag kon vangen ging ik ook niet nacht vissen maar 9 van de 10 keer is het bij ons wel dat je de vis snachts vang daarom vis ik snachts.

mvg,

robert.
Als julie me missen ben ik op het mooiste water van nederland aan het visse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

20-03-2004 12:14

Ikzelf vis zoveel als ik kan, maar dan blijf ik gloof ik nog ontichelijk achter op de echte "cracks".......... maarja k zit tenslotte ook in V4 en das nou eenmaal hard werken (niet dan, mede 4-Vwo'ers?) :P
En over nachtvissen: Ik doe het niet als het niet hoeft. Vaak kun je de vissen die je s'nachts vangt ook prima s'ochtends van je voerplekkie 'afromen', en in een korte aasperiode s'ochtends of s'avonds een aantal vissen vangen....... scheelt jou weer het gezeik met een natte tent, stretcher, slaapzak, kooktoestel enz......
S'zomers vis ik wel graag s'nachts, omdat je dan vaak als enige moment rust hebt aan het water, en het iets koeler is dan overdag......

Veel succes iedereen, ik hoop dat ik binnenkort weer aan het vissen kan geraken (******* school :( )
grt, daniel
Carpunity, het nieuwste online karpermagazine. Check it out!