goed doel

Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

24-02-2004 10:19

ik denk dat iedereen wel spullen in zijn schuur heeft liggen die hij niet meer gebruikt en die om te verkopen niet interessant zijn.

nou zag ik dat er zo nu en dan spullen gratis opgehaald kunnen worden bij mensen hier op het board.

is het mischien een idee om dit te schenken aan de KSN die er vervolgens een stichting/ instelling voor mensen met een handicap blij mee kan maken? ik heb in een hengelsportwinkel gewerkt, hier kwamen ook wel eens jongens die een handicap hebben ( nee sergio ik bedoel jouw niet :-) ) deze jongens die moesten hun spaarpot op de kop zetten voor een zakje maden en een dobber. deze jongens zouden het geweldig vinden een hengel of iets degelijks te krijgen.

wat vinden jullie hiervan?

groeten Mark

ps. zal zo mijn schuur even uitkammen.
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

24-02-2004 12:23

Erg goed idee, ik ken deze situatie's en het zou voor zo iemand geweldig zijn om zoiets te krijgen, ik doe mee !
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

24-02-2004 12:34

Ik zal strax eens kijken in de schuur...

Mark je krijgt ook nog een standbeeld!
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

24-02-2004 12:48

Ik weet niet of ik nog wat heb liggen, maar als ik nog dingen over heb dan kan dit best. Vind het een goed iedee mark. Maar net als ik zeg, moet eerst de schuur ff door.

Groet
Ed
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

24-02-2004 12:55

oke,

vind het tof dat er meer mensen zijn die dit willen doen.

nu alleen nog het volgende:

1. we moeten het inzamelen wat zou kunnen op 20 maart KSN meeting
2. iemand die het spul meeneemt en het ergens kan opslaan ( ik heb geen ruimte)
3. iemand die het gaat coordineren. ook met stichtingen.

indien er mensen zijn uit regio achterhoek die wat willen sponsoren/ doneren. ik kan het bij jullie ophalen en het meenemen naar Leerdam.
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

24-02-2004 13:58

hallo luitjes,

ik wil niet vervelend doen hoor, maar ik zie het verband niet tussen mensen met een handicap - weinig geld - en het feit dat ze een beetje als zielig zijnde bestempeld worden..
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
Rene weingart
Berichten: 76
Lid geworden op: 31-01-2004 17:58
Locatie: utrecht
Contacteer:

24-02-2004 14:34

kan ik me vrouw niet doneren???????

ik weet alleen niet of ze wat opbrengt hehehe
moet je eerst wat tape op der smoeltje plakken ...
_______________________________
groeten Rene
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

24-02-2004 14:39

Lexus en Rene, bedankt voor jullie bijdrage.

lexus, ga eens vissen met een jongen van 15 die licht verstandelijk gehandicapt is.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

24-02-2004 15:54

Heren, Mark vooral,

Prima initiatief.

Ik wil alleen voorstellen dit naar de najaarsmeeting door te schuiven en dan groot(s) uit te pakken.

Zoals je weet, hebben we volgende maand de jubileummeeting. Zou zonde zijn als 1 van 2en ondersneeuwd. Ik ben ook bang, dat de tijd en de ruimte een beetje ontbreken (Of niet Mark N.?)

De KSN heeft een paar jaar geleden de Beet promotioeprijs ontvangen. Deze is toen:

http://www.visgids.nl/

geschonken.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

24-02-2004 16:08

Dat klopt Klaas, het programma van 20 maart zit bom- en bomvol. Als je het naar de najaarsmeting verschuift kun je het ook grootser aanpakken, meer inzamelen en heb je meer tijd om de organisatie rond te krijgen.

Groeten,

Mark
erwin snaaijer

24-02-2004 16:25

Mark Zelle schreef:Lexus en Rene, bedankt voor jullie bijdrage.

lexus, ga eens vissen met een jongen van 15 die licht verstandelijk gehandicapt is.


hij heb het al moeilijk met zijn eigen laatstaan met een gehandicapte
wist je niet dat lex ook gehandicapt is hij heb een ontiegelijke grote 3e been is moeilijk lopen hoor :wink:
Gebruikersavatar
Jeroen houdijk
Berichten: 682
Lid geworden op: 11-09-2002 02:00
Contacteer:

24-02-2004 16:33

Hoi,

mooi initiatief, ik heb alleen een kanttekening die aansluit op de reactie van lexus.

De meeste "gehandicapten" willen niets anders dan gelijk behandeld worden als normale mensen (wat is dat, normaal?)

Ik vermoed dat je mensen eerder een goede dag bezorgd als je ze eens meeneemt vissen.
Bijvoorbeeld op de nationale hengelsportdag. Er zijn al een heel aantal verenigingen die hier gebruik van maken.

Die zielige jochies die hun spaarpot moeten omkieperen voor een doosje maden zijn niet allemaal gehandicapt.

De groep gehandicapte sportvissers bestaat ook uit volwassenen met een inkomen die dus niet veel aan onze oude zooi hebben.

Het idee is top alleen ik voel meer voor een andere bestemming, namelijk de jeugd.

Iedereen heeft wel wat over en het lijkt mij mooi om daar op de najaarsmeeting wat mee te doen,

vr.gr.

Jeroen
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

24-02-2004 17:09

Mark,

Een leuk en goed initiatief!
Wat Jeroen zegt zit ook zeker wat in.

Allicht een combinatie maken?

Groeten,
Frank
Gebruikersavatar
Bert Kruit
Berichten: 330
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Hooghalen
Contacteer:

24-02-2004 17:27

Goeiedag heren,

Op zich vind ik het een prima idee, maar zoals al beschreven is niet iedereen met een handicap gelijk ook niet welvermogend. Ik ken zelfs iemand met een leeftijd van 38 en die gelijk staat aan een kind van 14 maar ik zal graag willen ruilen met zijn inkomen, maar dit terzijde.

misschien moet je het in de richting zoeken naar de jeugd van ouders met hetzij een uitkering of bijstand of wat dan ook.

Ik denk dan misschien ook wel dat de KSN hierin een steentje kan bijdragen maar ook de plaatselijke visverenigingen voor wat betreft de jeugdopleidingen.

Maar ik ben zeer zeker voorstander van het plan.

MVG"BK" 8)
Gebruikersavatar
sergio verheij
Berichten: 146
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00
Locatie: zutphen

24-02-2004 17:39

Kevin weet je wat dat kost een standbeeld voor Mark, je hebt voor hem wel extra veel brons nodig hoor. :lol: Ik hou ook van jou Mark.

mvg Sergio
wie het grote niet eerd, is het kleine niet weerd.
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

24-02-2004 17:42

ik begrijp wat jeroen bedoelt.

alleen heb ik het over licht verstandelijk gehandicapte jongeren en ze zijn ook niet zielig. ik bedoel dus niet mensen in een rolstoel! ( maar die zouden ook een doelgroep kunnen zijn)

ik heb net telefonisch contact gehad met een begeleidster van deze jongens

deze jongeren werken op aangepast niveau en wonen in een tehuis. ze verdienen een loon. van dit loon gaat de awbz van af. vervolgens betalen ze zelf hun ziekenfonds, kleding, dagje uit, enz. ze houden gewoon vrijwel niks over. de jongens die bij ons in de winkel komen hebben net genoeg geld om een paar maden en wat lood te halen. ze zien wel eens karpers zwemmen maar hebben niet het materiaal om ze te vangen. terwijl ze dit heel graag zouden willen kopen. maar ze hebben simpelweg het geld niet! ze dromen ervan om eens zo'n dikke vis te vangen!


ik hoop dat het zo iets duidelijker is. het is dus geen zaak om zielige mensen te helpen, maar om jongeren te helpen die door hun handicap in een instelling moeten wonen. en vrijwel al hun loon moeten afdragen door bezuinigingen van het kabinet. hun sparen om 1 keer in de 6 weken met de groep een avondje naar een bioscoop te kunnen of te gaan bowlen.

groeten Mark
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

24-02-2004 17:51

Mark,
Hebben deze jongens er dan niet wat aan om een keer onder begeleiding van iemand met verstand van zaken(jij dus :D ),naar de waterkant te gaan om ze het een en ander bij te brengen.

Dat hier dan idd wat spullen voor nodig zijn snap ik uiteraard ook wel.
Misschien een beetje sponsoren(ashima of de winkel waar jij werkt) of iets dergelijks.

Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

24-02-2004 17:52

Ik ben best willend om een paar oude (dat wil niet zeggen dat het niet goed meer is) spullen.
Ik vraag me enkel af of het logistiek haalbaar is.
Ik vind het Trouwens een goed initiatief maar om je te beperken tot gehandicapten lijkt me wat kortzichtig (geen aanval).
Denk idd ook aan de jonge jeugd die nog niet het geld heeft voor een set met alles er op en er aan, maar ook ouderen in de lagere inkomens-klassen (of hoe je het ook wilt noemen).

Mit grunningse groet'n,
Tim :)
Groet'n,
Tim
lars kern
Berichten: 697
Lid geworden op: 11-05-2003 02:00
Locatie: capelle a/d ijssel

24-02-2004 17:52

ik doe mee !!! hengel plus molen en lijn, en haakjes en dobbertje , wil zelf nog een dagje mee gaan om ze de beginzelle te leren.
behandel een karper zo als je zelf wil worden behandelt
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

24-02-2004 18:02

Tim,

ik vind dat de jeugd die het geld er nog niet voor heeft maar even door moet sparen. dat moest ik ook ;-)

de jongeren waar ik het over heb zullen nooit deze spullen kunnen kopen

groeten mark
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

24-02-2004 18:06

maar zou een jonkje van 10 jaar een setje hengels kunnen kopen? ik zeg maar wat.

mit grunningse groet'n,
Tim :)
Groet'n,
Tim
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

24-02-2004 18:08

dennis,

over sponsoring gesproken, ik denk dat we bij jouw in de schuur voor heel nederland wel wat bij elkaar kunnen scharrelen.

Ashima zal zeker hier ook een steentje aan bijdragen. en wie weet volgen er dan meer bedrijven :-)
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

24-02-2004 18:17

als hij geen geld heeft kan hij dat niet Tim. dat kon ik ook niet op die leeftijd. toen zat ik met een 4 meter hengel in de plaatselijke beek op voorntjes.

laten we geen discussie opstarten over kinderen van 10 die we mischien een karperset kunnen geven!!!
Peter Nys
Berichten: 541
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Belgie (Tongeren)
Contacteer:

24-02-2004 18:25

Lijkt mij een heel mooi idee Mark, maar zou het misschien niet eens een beter idee zijn om eens een soort van hengeldag met die jongens te organiseren, we kunnen ze dan met onze spullen laten vissen op. Zoals je reeds zei zullen ook wel andere bedrijven hiervoor geinteresseerd zijn, dus kunnen er misschien wel een soort van paketten worden verdeeld onder de deelnemende jongens (of meisjes...) Tegenwoordig heb je in alle prijsklassen al karperhengels, misschien kan hier ook wel wat worden geregeld met de een of de andere firma...

Ik denk dat je met zulke dingen ook de hengelsport in een zeer positief daglicht kunt plaatsen....

Mvg

Peter
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

24-02-2004 18:34

peter,

het is wel een idee om eens met ze te gaan vissen, maar ze hebben de spullen niet. dus mijn eerste zorg is dat ze de spullen krijgen.