sfeer stukjes.......

Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

15-01-2004 09:01

Hallo mensen,

Ik heb eenzelfde topic geplaatst op http://www.karperworld.nl en ik zou 'm ook graag hier plaatsen.

De bedoeling is dat we allemaal een paar zinnen in deze topic plaatsen die een toonbeeld van sfeer over karpervissen zijn.
Een paar zinnen die het karpervissen en de mooie momenten tonen.
In een beetje een poetisch vorm ofzo. Zoals de goeie schrijvers hier op het board altijd zo mooi kunnen verwoorden.

ff kijken ofik nog wat inspiratie heb :roll:

Een welling aan de kant, doet mij zweten uit mijn hand. Een staart zwaait met het topje naar het wolkendek, een kolk doet mijn buikje draaien. Adrenaline maakt van mij een zwabber, een blikje mais maakt de karper mijn gabber.


ofzoiets.........duidelijk een voorbeeld van nihil aan inspiratie :lol: :lol:


Nou mensen, het kan best leuk worden als iedereen hiero een paar zinnen plaatst. Wie weet krijgen we een mooi boekje ofzo.

mvg,

Koen
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

15-01-2004 14:35

Koen,

Als die aardige mensen van KWO mijn artikel plaatsen zal je hopelijk wat sfeer proeven... Maar dan moet het artikel eerst geplaatst worden.

Maar ik zal nog effe denken aan wat sfeervols...
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

15-01-2004 17:42

Dat zullen de beheerders vast wel doen Kevin, ben ik helemaal niet bang voor.

Maar het zou gewoon leuk zijn als iedereen hier een paar zinnen plaatst. Is misschien voor sommige mensen ook wel makkelijker, dan bijvoorbeeld meteen een artikel te schrijven.

Dus mensen............wees niet bang, plaats gewoon een paar sfeerische zinnen en laat andere mensen meegenieten.

Want het valt me echt vies tegen dat niemand nog wat heeft geplaatst.

Koen
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

15-01-2004 17:52

Daag koen,

Hier is je stalker weer... mogen het ook aangepaste nummers (muziek) zijn?

pak anders mijn onderschrift maar... made by myself!
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

15-01-2004 17:57

Nou vooruit dan maar...
ff een klein stukkie van november 2003


De dagen worden korter, het word steeds frisser buiten.
Het regent, maar de zon komt af en toe tussen de dikke wolken door. Heerlijke momenten zijn dat.
Hoorde ik nu een vis het water oppervlak breken? Of ik het allemaal een illusie. Ik weet het niet.
Ik heb mijn twijfels over de nacht. Het weer is perfect, maar of onze vrienden daar ook zo over denken…?



Groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

15-01-2004 18:12

Thx luuk!

En kevin, natuurlijk mag dat, als jou dat een sfeergevoel over vissen geeft, dan zekerz!

Waarom moet de jeugd nou weer het voortouw nemen?
Kunnen de oudjes niet zo snel typen? ;) ;)

koen
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

15-01-2004 18:52

Nou snel dan ; (tis een stukje uit een nieuw artikel van me)

"Moe van het vissen,werken,vissen,werken, boillies draaien, voeren enz. doezel ik al vrij snel weg. Langzaam op weg naar het dromenland waar de karpers groot zijn, en de commercie nog geen invloed had op de karpervisserij. Halverwege de reis wordt abrupt op de rem getrapt, piepende remmen het gevolg. Ik vlieg rechtop en op mijn sokken ren ik richting hengel. De rechterhengel vraagt om verlossing, buigend, krakend ligt hij daar op de rodpod. De delkim piept monotoon, de shimano zingt zijn eigen liedje, zo mooi .. zou het bijna niet willen onderbreken"

mvg
Stefan
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

15-01-2004 18:57

Aandachtig tuur ik het water af op zoek naar activiteit, zoeken naar dat rode puntje van de antenne en die bellen die me hoop geven.. Maar wat zie ik? Geen rood puntje, geen bellen.. maar wel een strakke lijn, een kolk en een krakende hengel. Hier gaat het toch om?
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

15-01-2004 19:35

"...Ik scroll over webpagina’s met foto’s, schitterende foto’s. Ik herken het landschap. Ik ben er geweest. Daar, dáár waar die grote golf met zijn witte schuimkop de oever op rolt, daar heb ik gestaan. De herinnering komt weer boven. Die gigantische hoeveelheid water. Ergens in één van die vele tienduizenden kubieke meters water ligt een dik vet Frans karperzwijn, te wachten op de koude winter, misschien vreet ie op dit moment zelfs wel van een voerplek, de voerplek van een eenzame visser, die het nu aandurft om een kans te wagen..."

vr gr Sjoerd
Pieter de Jongh

15-01-2004 20:16

Vroeger, was ik gretiger
Vroeger, waren ze groter
Vroeger, waardeerde ik het meer.

Nu, vraag ik me soms af, waarom
Nu, is het beest gevangen en getemperd
Nu, zijn ze gedigitaliseerd opgeslagen

Straks, zal het over zijn
of is het zo dat het verleden in de toekomst ligt.
En dat ik alles weer over kan doen?


Van een depri :lol:
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

15-01-2004 22:49

Winterdipje Pieter ? :D

mvg
Stefan
Gebruikersavatar
Tom Hodinius
Berichten: 488
Lid geworden op: 06-11-2003 01:00
Locatie: Simpelveld (LIMBURG)

15-01-2004 23:14

het is tien minuten voor 11 om elf uur had ik me voorgenomen opteruimen, nadat ik vanaf die middag om 12 uur niets meer "gezien" had nou gezien had ik ze wel. Springen dat ze deden en bellen blazen ,maar bijten ho maar. ik begin alvast klein materiaal op te ruimen, en dan opeens een piep, al horende denkend toch niet weer zo een vervloekte brasem? Maar dan twee pieojes en een trugzakker, snel draai ik me om en zie ik de lijn weer strak lopen, nu is het moment daar en jawel hoor, alles loopt naar behoren. Ben alleen niet op tijd thuis, het is alsof ze het erom doen (t gebeurt me vaker dan eens).

GOED???

MVG,
TOM
knollenvanger 1ste klas
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

15-01-2004 23:17

Tuurlijk Tom!

Alles is van harte welkom!

Is ook zeer herkenbaar :wink:

mvg,

Koen
jan van kranenburg

15-01-2004 23:34

Ben nog aan het nadenken.

Maar, Tom, was je nou wel of niet op tijd thuis?.

M.a.w. Ben je erin geslaagd die vis te landen?

Jan
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

15-01-2004 23:38

Jan,

Is het leukste van dit soort korte stukjes niet, dat je de rest erbij moet denken?

Ik vind van wel! Daarom deze topic, ik kan daar echt van genieten, en hele sessies erbij denken met alle momenten van dien.

En dat enkel van 4 zinnen........

Met fantaserende groet........

Koen
Gebruikersavatar
Theo Smids
Berichten: 177
Lid geworden op: 26-07-2002 02:00
Locatie: Arnhem
Contacteer:

16-01-2004 00:17

Na twee dagen blanken, krijg ik de derde ochtend een piep, nog één, en nog één, het gaat maar door.
Slaapdronken spring ik op, op zoek naar m'n hengel.
Echter is er geen hengel, alleen m'n vriendin die me verbaasd aankijkt.
Shit, het is weer maandag............

Met verwarde groet Teejoo
Fishing, an excuse for being there
jan van kranenburg

16-01-2004 00:19

Das een hele goeie, Theo.

ff doordenken......

Jan
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

16-01-2004 08:22

Totaal ontspannen kijk ik over het water, op zoek naar een teken van leven.
Het is heet, zweetdruppels parelen van mijn hoofd.
Dan opeens, vanuit het niets, zijn ze daar, sloom en lui komen ze dichterbij.
Opeens een rimpeling, en nog een, en nog een.
Het bloed pompt, mijn handen trillen, het zweet prikt in mijn ogen,
Blijven concentreren, één moment van ontachtzaamheid en mijn kans is voorbij.
Dan, opeens, is daar vanuit het niets een slurp, gevolgd door een explosie van water.
Rrhhrrh, tik, tik, de slip werkt perfect, de haak zit vast.
Plots zie ik niets meer om me heen, hoor ik niets meer.
Ik laat me meesleuren in het moment.
Als dit de laatste seconde van mijn leven zou zijn, so be it...

groeten,
karperlimbo
Het is een kwestie van geduld.....
Gebruikersavatar
Tom Hodinius
Berichten: 488
Lid geworden op: 06-11-2003 01:00
Locatie: Simpelveld (LIMBURG)

16-01-2004 14:43

tuurlijk heb ik de vis geland en ja ik was te laat voor de bbq.
knollenvanger 1ste klas
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

16-01-2004 16:05

Tom,
dat onderschrift ken ik toch... Toevallig een vriend van Kevin? :)

groeten,
karperlimbo
Het is een kwestie van geduld.....
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

16-01-2004 16:44

Eey,

:x :x :x :x Da's mijn onderschrift!!! die heb ik nog zelf bedacht onder maatschappijleer!!! ach jah... zolang ze maar weten dat ik um bedacht heb. :P :wink:
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Tom Hodinius
Berichten: 488
Lid geworden op: 06-11-2003 01:00
Locatie: Simpelveld (LIMBURG)

17-01-2004 20:49

Zie het zo kevin ik vond dat onderschrift zo mooi dat ik (en trouwens nog bakken mensen hem van je geleend hebben) :oops:

je zou je vereerd moeten voelen, en het is bovendien ook nog eens de volle 110% waar :wink: :D
knollenvanger 1ste klas
Rico Vielvoye
Berichten: 82
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

18-01-2004 00:28

[color=green]Hierbij een waar gebeurd verhaal betreft Eén van de top vissen die Nederland rijk is.


De grote groene schub

Niet heel ver van mijn huis vandaan is er een bos die de naam heeft “het kleine groene bos”.
Het is een privé terrein van meneer de groen,deze beste vent had ik ooit eens een brief geschreven of ik eens in het groene bos mocht vissen,het verhaal ging de ronde dat er bijzondere mooie vissen opzwommen,en ook was er een vis gezien die wel eens naar een top kon gaan.
Na enige jaren,lag er ineens een brief in de bus met als schrift,Aan de heer Rico.V van de heer G.Groen.

Citeer:
Beste heer,wij hebben een lange tijd geleden een brief van u ontvangen met de vraag of er een mogelijkheid was om eens in het groene bos te vissen.We hebben deze brief eerlijk gezegd niet helemaal nagelezen,en hebben hem dan ook in de la gelegen.Totdat we deze brief weer tegen kwamen, en wij hem eens goed gingen lezen.
Het verbaasde me dat u hier wilde vissen,omdat wij dachten dat hier geen vissen zwommen.Na overleg met mevrouw groen hebben we besloten om u uit te nodigen op ons privé terrein.

Verder:
De afspraak was snel gemaakt en ik vetrok naar het groene bos.
Na een klein ritje van een kwartier stond ik voor de ingang,echt alles was mooi groen,een lange weg die ik moest volgen eindigde bij het water.
Aan het water zelf stond een groot huis die geheel groen was van kleur dat moest het huis zijn van de familie groen.
Ik belde aan en mevrouw groen deed de deur open,een zeer nette dame dieook voor de verandering de haargroen had gemaakt.
Na een gesprek van een halfuurtje met de heer groen die we rond het water deden,ging de heer groen terug naar zijn huis en ik kon gaan beginnen met vissen.
Na wat peilwerk had ik een leuk stekje gevonden aan het groene water.
De hengels werden opgesteld en de haken werden voorzien van een groene boilie.
Na enige minuten stond alles klaar en het vissen kon beginnen.
Ik verwachten eigelijk niet veel in deze groene put,maar die verhalen die ik eens hoorde wat er waarschijnlijk rond zwom was te groot om het niet te proberen.
Na een lekker bakkie koffie,ben ik languit op me groene stretcher gaan liggen en langzaam in slaapgevallen.
Het was rond 2:00 in de nacht dat me groene delkim begon te gillen,het leek de Wilhelmus wel.Van een heerlijk droom over naar me hengels,na het aanslaan was de haak gezet,en de heer des huize kwam in zijn groene pyjama gevolgd door groene kaplaarzen even kijken wat er gaande was.
Hij zag me staan aan zijn groene privé water met een kromme hengel,de vis voelde goed aan,dit moest haast wel een mooie zijn,heb heel veel vissen gevangen,maar deze sloeg alles.
Van links zwom de vis weer naar rechts,als een speer kwam die naar de kant,en weer terug het wijd op.Niet te geloven, zou het dan toch echt!
Na wat enkele minuten begon de vis rustig zijn energy op te geven en kon ik zo de vis naar de kant drillen.Eerst nog wat onder de top draaien,met als gevolg de eerste aanblik op de vis.
Amai (voor de Belgen) dit moest wel de vis wezen,de grote groene schub van het verhaal,een grote lange boze groene schub keek me aan,en het leek wel of die wilde zeggen,vooruit schep me dan.
Na een lange haal met de schepnet lag hij erin,yes riep ik,en ook mevrouw groen,die met een bleek witte gezicht en een bos groene haar wakker geschrokken naar buiten kwam,om te kijken wat er gaande was.
Daar lag die,de grote groene schub,die ik als eerste mocht vangen in het kleine groene bos van de heer en mevrouw groen.
Na een correcte weging sloeg de naald van de unster over het groen heen,dat was voor mij een teken van een recordvis.Na wat gestunt boven de groene onthakingsmat bleef de naald van de unster hangen op een 37 kilo.
Groen van blijdschap danste ik de groene dans om de grote groene auto van de familie groen.
Na wat foto’s van deze vis zette ik hem terug in zijn groene element,en ben weer gaan liggen op me groene stretcher,niet lang daarna viel ik in een diepe slaap.
Vroeg in de ochtend werd ik gewekt door een claxon van een auto,na even gekeken te hebben was het de groene groenteman die verse groene groente kwam leveren,een oud mannetje in een groene tuinpak belde aan bij het grote groene huis van de familie groen.
Niet veel later kwam ook de melkboer aan,geloof het of niet,ook deze was in zijn groene kledij,van groene gelakte schoenen tot een groene pet met klep.
Na nog een wat uurtjes te hebben doorgevist in het kleine groene bos,wist ik nog een gigant te vangen.
Dit verhaal zal ik u onthouden voor de volgende keer.

Voor de mensen die het verhaal niet geloofwaardig vinden???

Zo kan ik hem ook vertellen in het Rood – Geel – Wit - of een door u gewenste kleur.

Al zin om te gaan vissen?

Met een knipoog
Rico Vielvoye


_________________
Energy,just a little bit more!
Team Energy[/color]
lars kern
Berichten: 697
Lid geworden op: 11-05-2003 02:00
Locatie: capelle a/d ijssel

18-01-2004 01:03

geweldig :lol:
behandel een karper zo als je zelf wil worden behandelt
jan van kranenburg

18-01-2004 01:17

Groene complimenten!!!!

Lol,

Jan