Condoleances op internet voor vermoorde leraar

Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

14-01-2004 22:23

Condoleances op internet voor vermoorde leraar
Duizenden mensen hebben op internet hun medeleven betuigd aan nabestaanden van onderdirecteur Van Wieren van het Terra College in Den Haag, die dinsdag door een leerling werd doodgeschoten. Op de website http://www.condoleance.nl waren aan het eind van de middag al meer dan zesduizend reacties binnengekomen. Veertigduizend mensen bezochten de site, zo meldt de beheerder. Bezoekers van de site van het Terra College die hun medeleven willen betuigen, worden doorgeleid naar http://www.condoleance.nl.
De berichten op de internetsite zijn emotioneel. Laf, onvoorstelbaar, verschrikkelijk, onbegrijpelijk, zijn slechts enkele benamingen voor de moord op Van Wieren.
Op de website van D66 Zoetermeer, waarvoor Van Wieren raadslid was, staat een e-mailadres waar meelevenden een reactie naartoe kunnen sturen. Op de site (http://www.d66zoetermeer.nl) staat ook een foto van de onderdirecteur met een mededeling van de partij en een greep uit de reacties die zijn binnengekomen.
henk snoo
Berichten: 12
Lid geworden op: 28-06-2003 02:00
Locatie: hulst

14-01-2004 23:05

:cry: echt apnorm. wat er gebur. niet te geloven die.......ach laat ook maar t,s toch te laat.
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

15-01-2004 13:57

Gecondoleerd voor de familie van die man en sterkte voor zijn kennissen en leerlingen. Uiteraard is het vreselijk dat dit is gebeurd.

Maar waar mijn maag helemaal van omkeert is wat ik vanmiddag op de radio heb gehoord. Groepen jongeren zijn naar die school gegaan en hebben geroepen: wij willen M...., wij willen M….(naam van die jongen). en zijn verontwaardigd dat hij zo slecht is afgeschilderd. Ook willen ze met foto’s van die jongen naar de herdenkingsdienst van die leraar gaan. Godver….. schop dat zooitje ellendelingen allemaal naar het hiernamaals! Maar ja, niet verwondelijk als je ziet wat daar allemaal zit. gewoon weer een bevestiging van mijn gedachten.

Rhaa :evil: :evil: :evil:

Groeten,
karperlimbo
Het is een kwestie van geduld.....
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

15-01-2004 14:38

Ook mijn condoleances...

Hoe kunnen ze het zo ver laten komen?
Maar ik denk wel dat iemand die zo "ziek"is dat hij op een leraar gaat schieten niet veel heeft aan een tijdje gevangenis, therapie zal al een betere optie zijn.
Wat me wel opviel in de krant (Limburgs Dagblad) is dat elke keer als een jongen/meid van buitenlandse afkomst iets doet ook er bij staat dat diegene uit een ander land komt. Dan moeten ze ook altijd erbij zetten dat het een NLer was als zoiets door een NLer wordt gedaan. Kan je zien dat al bijna iedereen discrimineert (beetje off-topic maar jah).
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

15-01-2004 15:05

[quote]
Wat me wel opviel in de krant (Limburgs Dagblad) is dat elke keer als een jongen/meid van buitenlandse afkomst iets doet ook er bij staat dat diegene uit een ander land komt. Dan moeten ze ook altijd erbij zetten dat het een NLer was als zoiets door een NLer wordt gedaan. Kan je zien dat al bijna iedereen discrimineert (beetje off-topic maar jah).


Ergo, iedere keer als er iets gebeurt en er staat niet de komaf van die persoon bij is het een Nederlander :) Klinkt toch ook niet: "Pietje P. is vermoord door iemand van Nederlandse komaf". We zijn toch al in Nederland?

groeten,
karperlimbo[/quote]
Het is een kwestie van geduld.....
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

15-01-2004 15:21

Jurgen,
en wat nu als deze jongen geboren is in nederland, hij is dan dus een rasechte nederlander, of zijn ouder dan turks zijn of niet si in principe niet meer relevant.

Ik vind in principe dat jou reacties druipen van discriminatie, vergeet niet dat dit binnen elke bevolkingsgroep gebeurt, even vergeten welke zieke geest fortuin vermoorde?
voor alle duidelijkheid voor wat ik bedoel quote ik je even:

[i]Godver….. schop dat zooitje ellendelingen allemaal naar het hiernamaals! Maar ja, niet verwondelijk als je ziet wat daar allemaal zit. gewoon weer een bevestiging van mijn gedachten. [/i]

Voor je info:
het register is tijdleijk niet te teken door dat er mensen zijn die het nodig vinden om racistische uitlatingen te plaatsen, denk je werkelijk dat de familie, directie en ander mensen hierop zitten te wachten!

Met verontruste groet,
Peter
jan van kranenburg

15-01-2004 15:29

Ben altijd heel voorzichtig geweest in het wijzen naar allochtone groepen.
Vind, vond eigenlijk nu, dat deze groepen een kans moesten krijgen hun plaats in de Nederlandse samenleving te vinden.

Een beetje opschuiven in elkaars richting, en dan zal het met vallen en opstaan op termijn moeten lukken, VOND IK!

Nu is er ook voor mij een grens overschreden. Moord op zeer gemotiveerd leraar. Eerwraak? Weg er mee!!

Groep van ca 30 leerlingen, demonstrerend voor de school met een bird "we love murat" (naam van moordenaar) is door politie uiteen gedreven.
Morgen naar de herdenking met foto's van die crimineel?

Oppakken die hap!

Degenen die me kennen, weten dat wat ik nu schrijf een 180 o ommezwaai betekent in mijn denken. Emotie, weet je. Hopenlijk van dit moment.

Doet pijn, verzeker ik je.

Hoef geen reacties; moest dit kwijt. Off topic, of niet.

Jan
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

15-01-2004 15:32

Ook al is hij hier geboren, dan nog liggen voor de meesten de roots in het ouderland. Daar krijgen ze ook hun opvoeding en normen en waarden van mee, ook al wonen ze hier! Misschien dat het over een paar generaties beter is, maar nu......

En het bericht is natuurlijk niet racistisch bedoeld, want dat mag niet op het carpboard :(

groeten,
karperlimbo
Het is een kwestie van geduld.....
Marcel Hoefman

15-01-2004 15:34

[quote="jurgen munten"][quote]
Wat me wel opviel in de krant (Limburgs Dagblad) is dat elke keer als een jongen/meid van buitenlandse afkomst iets doet ook er bij staat dat diegene uit een ander land komt. Dan moeten ze ook altijd erbij zetten dat het een NLer was als zoiets door een NLer wordt gedaan. Kan je zien dat al bijna iedereen discrimineert (beetje off-topic maar jah).


Ergo, iedere keer als er iets gebeurt en er staat niet de komaf van die persoon bij is het een Nederlander :) Klinkt toch ook niet: "Pietje P. is vermoord door iemand van Nederlandse komaf". We zijn toch al in Nederland?

groeten,
karperlimbo[/quote][/quote]

Het feit dat er wordt vermeld dat het een Turk is heeft niets te maken met discriminatie of stigmatisering. Als de leeftijd van de dader wordt vermeld discrimineer je toch ook niet een bepaalde leeftijdscategorie?
Het is wel zo dat het wederom bevestigt dat er wel degelijk sprake is van een duidelijk aanwijsbaar maatschappelijk probleem. En met het aanwijzen van het probleem begint de oplossing. En ik hoop van ganser dat daar nu eens serieus aan gewerkt gaat worden..
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

15-01-2004 15:43

Jan,
kan me je reactie wel voorstellen maar om nu door emotie die begrijpelijk is maar een complete bevolkingsgroep de schuld te geven voor een uitspatting van een kind die nog amper bewust is van wat hij eigenlijk aanricht gaat mij te ver.

Heb je gezien wat er daar bij school stond, kinderen die zich amper bewust zijn van wat ze doen, lees de reactie ze begrijpen amper dat er ieamnd is vermoord. Noem het Naïviteit ik noem het kind zijn.
dat er dan altijd weer de so called meelopers zijn die zich ook weer geroepen voelen om een duit in het zakje te doen c`est ca.

Jan, ik probeer het op deze wijze dan ook te relativeren voor mezelf niet goed te praten want dat is het niet en dat deze jongen geestelijk niet 100% is lijkt me ook niet meer dan logisch, ik probeer het wel los te koppelen van een bevolkingsgroep daar dit mijn inziens er alleen maar voor zorgt dat zaken nog meer escaleren.

groet,
Peter
Marcel Hoefman

15-01-2004 15:56

[quote="peter postema"]Jan,
kan me je reactie wel voorstellen maar om nu door emotie die begrijpelijk is maar een complete bevolkingsgroep de schuld te geven voor een uitspatting van een kind die nog amper bewust is van wat hij eigenlijk aanricht gaat mij te ver.

Heb je gezien wat er daar bij school stond, kinderen die zich amper bewust zijn van wat ze doen, lees de reactie ze begrijpen amper dat er ieamnd is vermoord. Noem het Naïviteit ik noem het kind zijn.
dat er dan altijd weer de so called meelopers zijn die zich ook weer geroepen voelen om een duit in het zakje te doen c`est ca.

Jan, ik probeer het op deze wijze dan ook te relativeren voor mezelf niet goed te praten want dat is het niet en dat deze jongen geestelijk niet 100% is lijkt me ook niet meer dan logisch, ik probeer het wel los te koppelen van een bevolkingsgroep daar dit mijn inziens er alleen maar voor zorgt dat zaken nog meer escaleren.

groet,
Peter[/quote]

Peter,

Die onschuldige "kinderen" zijn van dezelfde leeftijdscategorie als de dader. Een dader die iemand heeft vermoord. Als je daar openlijk sympathie voor betuigt en durft aan te geven dat het de schuld van de leraren, noem ik dat geen naiviteit maar ronduit misselijkmakend. Ik ben met je eens dat je het los moet zien van bevolkingsgroepen, tegelijkertijd denk ik dat als er bepaalde groepen aanwijsbaar dergelijk gedrag vertonen, dat je er dan ook niet voor moet terugdeinzen deze groep aan te pakken, ongeacht het land van herkomst. Dus als het zo is dat de groepen een bepaald homogeen karakter hebben dan is dat jammer maar geen reden om het te nuanceren of je ogen ervoor te sluiten.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

15-01-2004 16:16

Marcel,
op zich kan ik het redelijk vinden in je topic, ben het met je eens het is ook misselijk makend maar goed om nu nog verder uit te wijden in hoeverre het bewustzijn van kinderen ten opzichte van de psyche van een volwassene staan gaat me net te ver.

en in hoeverre je ze zaken als deze aan kunt rekenen daar verschillen we denk ik over van mening maar dat ze aangepakt moeten worden en dat er duidelijk gemaakt dient te worden dat het niet kan ofcourse.

Ogen sluiten of nuanceren weet niet of dat het geval is, als je daadwerkelijk aan kunt tonen dat het alleen 1 bepaalde groep is die ook nog homogeen is dan heb je gelijk aanpakken.

maar dan natuurlijk geen onderscheid maken qua bevolkingsgroep, denk dat wij er dan ook verdomd bekaaid afkomen dan marcel denk je niet ?

Groet,
Peter
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

15-01-2004 16:17

Met alle respect hoor, maar toen ik het bericht hoorde was mijn eerste gedachte, het zal wel weer een buitenlander zijn geweest. Ik discrimineer totaal niet, heb turkse buren waar ik super mee kan opschieten, maar dit bevestigd voor mij wat ik eigenlijk al dacht...
Ook Peter heeft gelijk als hij zegt dat je dit moet loskoppelen van het feit dat het een buitenlander is. Maar iemand van 17 die niet wist wat hij deed ? Hij liep in een volle kantine op die man af en schoot hem koelbloedig door zijn hoofd, geloof me dat die jongen dan donders goed wist waar hij mee bezig was.
Ikzelf heb gewoon te vaak tijdens het stappen etc. meegemaakt dat er buitenlandse groepen jongeren gewoon alleen op stap gaan om goedwillende mensen die lekker een avondje plezier willen eens flink te grazen te nemen. Kort door de bocht ? Zal best, kwaad maak ik me er wel om.

Mvg
Stefan
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

15-01-2004 16:22

Stefan,
en die nederlande groep jongeren die hier in de stad groningen hetzelfde doen dan? beetje retorisch weet het wel maar goed aard van het beesie :)

soms heb ik wel eens het gevoel dat wij ons verheven zien boven, en di vind ik een zeer kwalijke zaak, btrek dit niet op jou als peroon hoor begrijp me niet verkeerd.

Kijk stefan in mijn visie is die jongen ziek, hij is in ieder geval niet 100% geestelijk in orde anders doe je dit soort zaken niet.

er zijn opties waarin me kan verplaatsen dat je iemand wat an zou doen maar dat valt dit niet onder, dus dat er een screen zal worden gemaakt van hem lijkt me dan ook niet meer dan logisch.

Maar goed genoeg getypt zal me eens met andere zaken bezig houden :)
Groet,
Peter
Robert de Wilt
Berichten: 422
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Capelle a/d IJssel (Zuid-Holland)
Contacteer:

15-01-2004 16:23

Ik ben het volledig met stefan eens, maar ja wat doe je eraan he?

Soms hoop ik dat ik in de vs woon, als je dan een familielid hebt dat vermoord wordt krijgt diegene vaak wel de ultieme straf.

Wat mij betreft kunnen we de "ultieme" straf hier wel weer herintroduceren, alleen is dat allang niet meer mogelijk ivm de EU en zo.....
Soms zou je het recht wel in eigen handen willen nemen..........
Met vriendelijke groet,
Robert.
Hugo Bovenmars

15-01-2004 16:35

Levenslang opsluiten, afschieten nog beter......

Toch jammer dat dat niet mogelijk is in dit land waar iedereen in de meest vreemde situaties medelijden met elkaar lijkt te krijgen en oorzaken gelijk in de psychische sfeer proberen te zoeken....

Discriminatie, vast! We moeten die lieve jongetjes ook niet altijd de schuld geven. Je kunt hem ook niets kwalijk nemen, hij was immers nog maar 17 jaar......wel erg jong om hem gelijk z'n pappie achterna te sturen.

Bah, kots, kots.

Hugo
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

15-01-2004 16:35

Marcel,

precies, het moet maar eens afgelopen zijn met het beschermen van zulk soort figuren. We worden hier zowat zelf gediscrimineerd :(

Peter,
overigens, ook een blanke Nederlander die zoiets flikt wens ik de verdoemis in. Dus in zoverre is het helemaal niet racistisch bedoeld. Ik zeg ook niet dat alle buitenlanders slecht zijn, maar ik heb er nauwelijks anders dan negatieve ervaringen mee.

Racistische uitlatingen zou ik trouwens ook niet op een dergelijk condoleance-register doen. Daar is het niet voor bedoeld.

groeten,
karperlimbo
Het is een kwestie van geduld.....
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

15-01-2004 16:39

En als die jongen het gedaan heeft omdat hij ziek is of gestoord, dan zijn er toch relatief wel zeer veel zieke buitenlanders!

groeten,
karperlimbo
Het is een kwestie van geduld.....
Marcel Hoefman

15-01-2004 16:39

[quote="peter postema"]Stefan,
en die nederlande groep jongeren die hier in de stad groningen hetzelfde doen dan? beetje retorisch weet het wel maar goed aard van het beesie :)

soms heb ik wel eens het gevoel dat wij ons verheven zien boven, en di vind ik een zeer kwalijke zaak, btrek dit niet op jou als peroon hoor begrijp me niet verkeerd.

Kijk stefan in mijn visie is die jongen ziek, hij is in ieder geval niet 100% geestelijk in orde anders doe je dit soort zaken niet.

er zijn opties waarin me kan verplaatsen dat je iemand wat an zou doen maar dat valt dit niet onder, dus dat er een screen zal worden gemaakt van hem lijkt me dan ook niet meer dan logisch.


Maar goed genoeg getypt zal me eens met andere zaken bezig houden :)
Groet,
Peter[/quote]

Weet je Peter, het feit dat die jongen "ziek" is, is nog tot daaraan toe. Maar dat die "ziekte" tot de dood van een ander leidt vind ik toch wel errug bizar. Net zo bizar als het gegeven dat deze "ziekte" de maatschappij handenvol geld kost. En als je de kranten leest, tv kijkt, met het openbaar vervoer reist en met name in de grote steden rondkijkt, valt op dat de overlast en criminaliteit toch opvallend vaak van duidelijk aanwijsbare groepen afkomstig is. En natuurlijk zijn er ook Nederlanders die je nog heel wat over "normen en waarden" kunt bijbrengen, dit onderstreept alleen maar dat je het structureel moet aanpakken. En als dat inhoudt dat bepaalde groepen dan zwaar de lul zijn, dan is dat een gevolg van hun gedrag en niet van hun kleur.
Ik ben tegen racisme, maar vóór realisme....
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

15-01-2004 16:46

Jurgen,
1)ik heb ook niet gezegd dat jij ze plaats op het register, het register is nu tijdelijk gesloten omdat hij moet worden opgeschoond i.v.m racistische uitlatingen.

2) ik bescherm niemand dan lees je niet goed trek het alleen breder door te waarschuwen voor het over 1 kam scheren van een bevlokingsgroep door dit voorval --> zijn 2 losstaande zaken.

3) recht in eigen hand nemen kan ik me door de familieleden best voorstellen, alleen word jezelf dan ook dader van het delict daar je exact hetzelfde strafbaar feit pleegt.

4) afschieten --> leuk duurt kort alles is voorbij --> opsluiten voor langere periode liefst levenslang is toch een grotere straf in mijn visie. en kom me a.u.b niet aan met die hotelverhaaltjes, mijn vader heeft 30 jaar in de gevangenis gewerkt ben er wezen kijken dus weet heel goed het het daar reilt en zeilt.

5) marcel mooi gesproken :) kan ik geen speld tussen krijgen als dit de uitkomst zal zijn so be it, maar zoals ik al zei denk je dat wij er zoveel beter afkomen? ik betwijfel het.

groet,
Peter
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

15-01-2004 16:49

30 jaar gevangenisstraf, wie betaald dat Peter ?

Misschien is het maar beter om hier over op te houden, want je kan er over discussiëren wat je wil, je zult er toch niks mee bereiken, alleen nog meer ruzie over en weer.

mvg
stefan
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

15-01-2004 17:01

Stefan,
jij typt hier neer wat ik al dacht, ben niet in een ruziende sfeer en dat ook wel niet gebeuren maar voor ook dit gaat escaleren door uitspraken denk ik dat ik er in ieder geval mee ophoudt.

Ik heb mijn menig en deze staat rock solid ook aard van het bessie ;-)
voor de rest ga ik me nu eens bezig houden met kookgerei.

groet,
P
Laatst gewijzigd door peter postema op 15-01-2004 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Hugo Bovenmars

15-01-2004 17:01

Goed idee, locken dan maar.
Bovendien blijven we bezig wanneer de trend van de laatste dagen zich voortzet. --> http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=37175

Genoeg zo.
Marcel Hoefman

15-01-2004 17:20

[quote="Hugo Bovenmars"]Goed idee, locken dan maar.
Bovendien blijven we bezig wanneer de trend van de laatste dagen zich voortzet. --> http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=37175

Genoeg zo.[/quote]

Ik begrijp eerlijk gezegd de haast van het locken niet zo. Kan iemand mij dat uitleggen?

Met verbaasde groet,

Marcel
Hugo Bovenmars

15-01-2004 18:00

Nou Marcel,

Dit soort discussies zijn al zo vaak gevoerd; tot een oplossing zal het zeer zeker niet komen. Zeker geen oplossing die is toe te passen binnen onze slappe wetgeving.