Fox Euro Easy Dome of Nash FS Viper TT domr Chameleon

Plaats reactie
rinus zoetebier
Berichten: 131
Lid geworden op: 25-10-2003 02:00
Locatie: grootebroek

23-12-2003 14:39

Na een paar miskopen wil ik nu wel een knappe dome.
Ik heb mijn oog laten vallen op de Nash FS Viper TT domr Chameleon of de Fox Euro Easy Dome.
Verkoop praatjes heb ik genoeg gehoord en dus vraag ik aan jullie wat jullie menig/ervaring is bij mijn eventuele keuze?

Zou het zeer op prijs stellen.


gr
rinus
Gebruikersavatar
Frans Knijff
Berichten: 112
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00

23-12-2003 15:40

IK heb een fox explorer, het is de betse tent die ik ooit gehad heb.
Hij is snel op te zetten en lekt niet zelfs niet zonder winterskin.

Frans
Carp anglers do it all night long with ...
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

23-12-2003 15:46

Frans,mij is juist afgeraden om de explorer aan te schaffen !
Volgens de kenners is de constructie van de tent fout,waardoor bij regen het water wat op je "dak" valt niet weg kan lopen.
Na verloop van tijd vormt zich dus een vijver op je dak met alle gevolgen van dien......
Mvrgr Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
rinus zoetebier
Berichten: 131
Lid geworden op: 25-10-2003 02:00
Locatie: grootebroek

23-12-2003 15:57

Begrijp ik het goed dat je bij de fox explorer eigenlijk verplicht bent om de winterskin erbij te kopen( bij slecht weer dus)
danny nickien
Berichten: 68
Lid geworden op: 26-06-2003 02:00
Locatie: schinveld

23-12-2003 15:59

ik heb zelf ook zitten te twijfelen tussen de euro easy dome en de continental easy dome heb me de continental aangeschaft en moet zeggen wil nooit meer anders. heel snel op te zetten,stabiel,erg ruim van binnen dus ideaal voor langere sessies mooie voortent moet zeggen ben 100% tevreden hoop dat je iets aan me reactie hebt zodat je een goede keus maakt m.v.g
Gebruikersavatar
Frans Knijff
Berichten: 112
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00

23-12-2003 16:11

Dennis,

Ik heb al in aardig slecht weer zitten vissen met de explorer, ik kan je zeggen dat er echt geen water naar binnen komt het loopt gewoon weg misschien komt het ddordat ik hem altijd heel strak zet als ik slecht weer verwacht.
als het begint te regenen dan gaat het doek een beetje lubberen en dan blijven er mooie grote druppels op liggen pas als het echt lang regent trekt het er een beetje in maar lekt niet.

Ik heb de explorer nu 5 maanden en heb er al aardig wat uurtjes mee gevist en bevalt me uitstekend.

Mvgr
Frans

_________________
Carp anglers do it all night long with ...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Frans Knijff op 2003-12-23 16:11 ]</font>
Hugo Bovenmars

23-12-2003 17:18

Rinus,

Zelf heb ik een Classic Easy Dome; eigenlijk wat te klein, zeker voor een stretcher. Wat betreft kwaliteit en gebruiksgemak absoluut niks te klagen gehad. De Euro Easy Dome lijkt me perfect.

succes drmee!

groeten, Hugo
Gebruikersavatar
Arno Spruit
Berichten: 619
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

23-12-2003 18:46

Rinus,

Ik heb jaren een easydome gehad en ik moet zeggen een prima tent.... toen. Als ik nu naar de prijs kijk word ik daar niet vrolijk van. Hetzelfde geld ook voor Nash. De kwaliteit is op zich best aardig echter ik zou, geen van beide kiezen. Ik heb sinds dit voorjaar een Armadillo van Aqua en ik denk dat er geen betere en duurzamere tent te koop is. Ook deze tent kost veel geld maar lijkt me het meer waard dan Fox of Nash. Een en ander is uiteraard bekeken vanuit de kosten/kwaliteits verhouding. Het snel op zetten van een tent is aardig maar niet van doorslaggevend belang.(overigens staat de Armadillo ook heel snel).
rinus zoetebier
Berichten: 131
Lid geworden op: 25-10-2003 02:00
Locatie: grootebroek

23-12-2003 19:07

Arno,
Bedankt voor je tip, snel opzetten vind ik wel belangrijk maar niet doorslaggevend.
Ik heb gisteren bijna een uur staan te kl...
met opzetten en daar word ik niet vrolijk van.
Ga zeker even bij Armadillo kijken.

gr
rinus
Gebruikersavatar
Arno Spruit
Berichten: 619
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

23-12-2003 19:16

Rinus,

Kijk hier even.

http://www.aquaproducts.co.uk/

Vr.gr,

Arno.

Een uur ??????? lekker met dit weer :smile:
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

23-12-2003 19:42

rinus,
ik heb een titan gehad, maar heb nu een aqua
armadillo,het is echt de beste tent die er is, en ik denk dat iedereen wie een armadilo heeft het zelfde zegt.En hij is echt 1oo procent waterdicht, ook zonder winterskin.
grt gradus.
rinus zoetebier
Berichten: 131
Lid geworden op: 25-10-2003 02:00
Locatie: grootebroek

24-12-2003 08:42

Arno,

Bedankt voor de reacties.
De armadillo ziet er inderdaad goed uit maar.... als ik naar de afmetingen kijk lijkt het me een lekkere tent voor de wat langere sessies.
Ook is het volgens mij geen tent die je zo maar even op krappe en spannende plekjes opzet, toch?
Ik vis dus (bijna)nooit van die lange sessies, meestal 24 uur en soms 48 en ik ga ook niet op visvakanties.

Frans,
Is de easy dome snel op te zetten en is ie ingepakt makkelijk te vervoeren?

Gradus,
Wat mij opvalt bij de titan is dat er geen luifeltje of iets dergelijks aantzit, je stapt dus gelijk je tent in, klopt dat of zie ik het verkeerd?

rinus
wesley bax

24-12-2003 09:36

Beste rinus,ik heb de euro easy dome nu een jaar,niks over te klagen,heb er in frankrijk een week mee in de storm gezeten iedere dag regen en de tent lekte niet.

Over het opzetten het gaat vrij snel hij staat in 2 min,en stevig,maar het enigste nadeel aan de easy dome is vervoer,je kunt hem niet klein maken door de baleinen,dus je sjouwt altijd met een groote tas,maar kwa gewicht valt het wel mee.

Ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb,of je nou de fox ,nash of auqa koopt het zal allemaal wel goed zijn mischien de een wat beter dan de ander,ik vind als je er maar plezier van hebt(en droog zit).

Mvg wesley
Gebruikersavatar
Arno Spruit
Berichten: 619
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

24-12-2003 10:04

Rinus,

qua opppervlakte is de Armadillo wat groter dan de easydome. Dat is waar, hij is echter ook lager en valt dus, meestal, minder op
Wil je op kleine plaatsen vissen kan dat idd een probleem zijn. Ik zou dan niet eens voor een dome kiezen maar voor een ovalplu. Die kan je bijna overal tussen stoppen.
Valt nog niet mee om een keuze te maken, succes.
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

24-12-2003 10:46

rinus,
je stapt inderdaad gelijk de tent in,of je moet er een winterskin bij kopen.
Moeilijk he om een keuze te maken.
grt gradus.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

24-12-2003 10:47

Rinus,
Ik zou persoonlijk als ik naar de tijdsduur van je sessie`s kijkt dan zou ik persoonlijk niet eens een dome aanschaffen.

een oval is dan een zeer goede optie zoals Arno al aangeeft, eventueel uitgebreid met een overwrap, ook hierin is natuurlijk een zer grote keuze, ik heb nu zelf sinds kort de proline oval en ik moet zeggen een prima oval goede kwaliteit doek dus zeker geen troep mer info: http://www.proline-products.nl/Producten.htm

Voor langere sessie gebruik ik zelf de Fox 5 rib easy dome ( 2 persoons) dit is nu voor zover mijn bekend nu de continental deze is wel weer iets groter maar die prop je niet even zomaar ergens tussen.

ook deze dome blijft prima staan en is door het quickrelease system snel op en af te breken, zeker met rege een handig systeem daar je binnentent aan je buitentent vast zit.

groet,
Peter

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: peter postema op 2003-12-24 10:49 ]</font>
rinus zoetebier
Berichten: 131
Lid geworden op: 25-10-2003 02:00
Locatie: grootebroek

24-12-2003 18:20

Manne,

Hartstikke bedankt voor jullie feedback.
Ik ga in het nieuwe jaar gewapend met jullie meningen mijn nieuwe onderkomen aanschaffen.

gr

rinus
rinus zoetebier
Berichten: 131
Lid geworden op: 25-10-2003 02:00
Locatie: grootebroek

02-02-2004 11:44

Met in mijn "broekzak"de info die ik van jullie gehad heb heb ik afgelopen zaterdag(ja, met die storm) een fox frontier aangeschaft, was ff slikken met de prijs natuurlijk.
Ik zaterdag gelijk naar de waterkant, die avond gelijk een geweldige storm met windkracht 9 met uitschieters naar 10
Ik zat volkomen onbeschut en was er heilig van overtuigd dat dit gelijk het einde van mijn nieuwe verblijf zou zijn, maar wat bleek?
de fox heeft geen krimp gegeven, gewoon normale haringen rond de tent en dan gewoon blijven staan!
Nou ben ik niet merkgeil, dit is zelfs het eerste dat ik van fox aanschaf, maar eerlijk is eerlijk, het is een geweldig ding!

rinus
Jacky Hendrik
Berichten: 109
Lid geworden op: 07-04-2002 02:00
Locatie: Zoetermeer

02-02-2004 12:15

Ik heb jaren met een Fox 5 rib gevist en was er wel tevreden mee ,
alleen wel een giga pakket als je hem inpakt.
Nu heb ik een Armadillo en ik moet zeggen wel een stuk beter,
Echt supper sterk in harde wind en zeer snel op te zetten.
Voor mij is er op dit moment geen betere tent tekoop.
Ik kan je hem echt aanraden je krijgt er geen spijt van.
Plaats reactie