doelen voor het komend jaar

Plaats reactie
Buteneers Rob
Berichten: 395
Lid geworden op: 13-01-2003 01:00
Locatie: Genk

13-01-2004 15:10

Mijn doelen voor 2004

Eerst en vooral een nieuwe job vinden, de mijne ben ik gisteren door 'reorganisatie' kwijtgespeeld...

He, wat? Oooh, op gebied van karperen :P

Ok, vooral bijleren en ervaringen opdoen. Genieten van ieder moment aan het water, vangend of blankend. Na het VBK vorig jaar, dit jaar ook lid worden bij KSN. En nog enkele tripjes maken. Dankbaar gebruik maken van de toelating tot nachtvissen voor Vlaanderen.
Op vangstgebied heb ik maar 1 doel (eerder wens), nl de eerste 40-er van mijn thuiswater te mogen netten. Vorig jaar zijn er twee 38+ vissen uitgekomen (afgaand op [b]betrouwbare [/b]info), tot nu toe de zwaarste vissen daar gevangen. Makkelijk zal het niet worden, maar hoop doet leven, hè.

Mvg, Rob.
C' est la pêche, quoi.
Gebruikersavatar
Martin Doelman
Berichten: 823
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00

13-01-2004 15:39

Mijn doelen:

1. Vastbijten in een enkel water bij mij in de buurt. Begin daar vroeg in het seizoen en zal daar ook eindigen. Consistent vissen blijven vangen met een mooi gemiddelde.

2. Onze nieuwe aanwinst, een bullmastiff, goed opvoeden zodat die lekker meekan genieten van een byzondere hobby (gezonde obsessie).

3. Lol hebben op een groot frans water met de nodige stokbrooden en boursinnetjes.

Groet, Martin
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

13-01-2004 16:20

Bertje, Bertje,

Jou ontgaat inderdaad niks :wink:

Als ik afgelopen seizoen de vissen die ik voor het net heb verspeeld geland had, dan was mijn eindtotaal op hetzelfde uitgekomen. Maar als het een periode tegen zit, dan zit het natuurlijk goed tegen! Niet te min heeft de maand september veel goed gemaakt afgelopen jaar :D

Of die doelen reeel zijn zal aan het einde van het seizoen moeten blijken, als ik op de verschillende wateren de targets als doel had gesteld dan was het vrijwel onmogelijk geweest. We zijn nog altijd niet alleen op de wereld en in de periode dat ik de wateren bevis komen deze verschillende vissen er normaal maar 1 keer uit (het schilderij daargelaten). Ik heb dus enig geluk nodig om ook daadwerkelijk diegene te zijn die dan die specifieke vis mag landen.

Maar de afgelopen seizoenen heb ik wat dat betreft voldoende informatie kunnen verzamelen om aan de hand van vangstgegevens en het weer van de afgelopen jaren precies te weten wanneer ik op dat water moet zijn om kans te maken op vis. Het is wel fijn om te weten dat je op voorhand al kan zeggen dat het niks zal gaan worden, wil natuurlijk nog niet zeggen dat je altijd vis zal vangen.

Wat betreft het aantal 20plus vissen denk ik dat het niet zo'n probleem zal zijn, of er dan ook daadwerkelijk 7 nederlandse en (bijna) alle targets bij zullen zitten???

Voor 2005 leg ik de lat weer stukken lager, mede omdat ik dan wateren aan ga boren waar ik op het moment nog maar heel weinig van weet. Trouwens stoppen, nooit!!! Na 2005 of 2006 komt Engeland en vanaf volgend jaar gaan we proberen om Proline Engeland van de grond te krijgen (mede daarom ga ik mezelf aan Yateley wagen). Wat er hierna weer komt zien we dan wel weer.

Robert, die sponsor zit ik helemaal niet op te wachten, ben namelijk al in het goede voorrecht :lol: . Wat betreft de record vis, de vraag is natuurlijk of hij daadwerkelijk nog zijn rondes doet op Nieuwkoop, vind het persoonlijk trouwens niet zo'n hele mooie vis :oops: . Hoe gek het ook klinkt ik zelf vis niet enkel op het gewicht, de vissen die ik graag wil vangen moeten als eerste voorwaarde apart en/of mooi zijn. Over de vraag wanneer mijn seizoen geslaagd zou zijn, het komt zoals het komt. Ikzelf heb een bepaalde drijfveer nodig om veel tijd in een water te steken (vandaar dus ook de verschillende doelen per water, zoals in het engels te lezen is), wil natuurlijk niet zeggen dat ik ze persee allemaal zou moeten!! vangen dit jaar.

Jurgen, Raduta interesseert me absoluut niet, zou er op dit moment zeker niet gaan vissen. Zou ik dan toch naar het buitenland moeten dan jaag ik vele malen liever achter die schitterende italiaanse giganten aan of "those big english lumps"! Wat betreft het aantal nachten zal je zelf keuzes moeten maken ikzelf woon thuis, ben single, zit op school, heb flexibele werkuren en slaap vele malen liever aan de waterkant. Heb afgelopen jaar een 200 nachten gevist en dit was meer dan ik ooit gedaan had (gedeeltelijk ook de schuld van Rogier :wink: ) en het is me uitermate goed bevallen.

mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

13-01-2004 16:36

Tja Bart, je moet altijd alert blijven hé :D

Je doelen liggen aardig hoog dit jaar.. ik ben met 1/10 van je 10 20plussers al een zeer tevreden mens.
Ben benieuwd wat je allemaal gaat maken..

Menno, Mark,

Mijn experimenten/taktieken zullen zijn.. vangt 1 boilie bijvoeren, meer als 2 boilies bijvoeren :P

Eneuhh Menno die fase waar jij nu inzit met je vriendin ben ik allang voorbij :)

Vr.Gr.,

Bertil
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

13-01-2004 17:04

bertil,

niet: hoe veel kan ik vissen zonder dat me vriendin me verlaat??? :P
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

13-01-2004 18:02

Frank,
hoezo? Zelf ervaringen daarmee? ;)

Vwb mijn 2004: Veel meer proberen te vissen, daarbij meer nachten vissen en ander water proberen te bevissen. Voor nieuwe uitdagingen.

Groet

Frank
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

13-01-2004 21:34

Bart,

ik ben benieuwd, ik ben echt benieuwd, vooral of je die ene nog weet te strikken :D

mvg
Stefan
Gebruikersavatar
Stefan Dirkx
Berichten: 209
Lid geworden op: 24-08-2003 02:00
Locatie: Braboland

13-01-2004 21:34

ik hoop dit jaar de grote schub van mijn thuisplas te vangen...31/32 pond...
en ik ga dit jaar beginnen op een nieuw water waar hele mooie viskes op zitten... tot 40 pond, daar hoop ik dus ook mijn nieuwe PR te vangen :D
en dat was het wel z'n beetje voor dit jaar.... ben ik wel ff mee zoet denk ik zo :D
Jan Zwarthoed
Berichten: 355
Lid geworden op: 15-09-2003 02:00
Locatie: Volendam

13-01-2004 23:18

Mijn doelen zijn:

1) Weer fanatiek aan het vissen beginnen. (wegens 1/2jaar ziekenhuis+ revalidatie, werk op zaterdag en uitgaan stond het vissen op een laagpitje)
2) 4 of 5 nieuwe stekken in kaart brengen en bevissen.
3) meer dan 20 nachten vissen
4) een keer voor het eerst alleen snachts vissen.
5) natuurlijk een stuk of 5 20ponders vangen.
6) een spiegel vangen op boilies (heb ze alleen nog maar met korst kunnen vangen.)
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

13-01-2004 23:49

Tja, nogmaals, vrijwel allemaal een beetje egoistische doelen (op enkele uitzinderingen na dus) als ik dat zo bekijk.
Eerlijk gezegd een beetje kortzichtig ook. Want als iedereen zijn doelen alleen maar tot z'n eigen visserij beperkt kun je er vergif op innemen dat die visserij er qua mogelijkheden na verloop van tijd alleen maar op achteruit zal gaan.
Wat mijzelf betreft heb ik zoveel doelen dat het geen nut heeft die hier allemaal te gaan schrijven.
Maar het hoofddoel is om als KSN regio Zwolle dit jaar alle mogelijke voorbereidingen te treffen en onderhandelingen te voeren zodat we na het IJssel Spiegelkarperproject (eindigt per eind 2004 qua uitzettingen, monitoring natuurlijk niet) in 2005 kunnen beginnen met de volgende Spiegelkarperprojecten:
- Overijssels Kanaal (vanaf Laag Zuthem (ligt dichtbij Zwolle) tot Deventer.
- het Drontermeer (tussen Kampen en Elburg, 595 ha)
- het Veluwemeer (tussen Elburg en Harderwijk, 3360 ha)

Dit alles zal veel tijd vergen, maar is wel een verzekering voor de karpervisserij in de toekomst en dus meer dan de tijd en de moeite waard!
Lid worden van de KSN of het VBK (indien mogelijk van beide verenigingen) is de beste optie om de belangen van de karpervisserij veilig te stellen / uit te kunnen breiden.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

14-01-2004 00:03

Heren,
Heb maar een paar doelen en deze horen hier niet thuis, 1 doel heb ik wel en dat is dat ikzelf en een ieder om me heen gezond mag blijven, de rest heb ik door afgelopen jaar wel geleerd is dan bijzaak.

maar wat meer visuren zouden welkom zijn maar ben bang dat dit wel weer eens een probleem kan worden.
groet,
peter
johan de jong
Berichten: 25
Lid geworden op: 25-10-2003 02:00
Locatie: kapelle- biezelinge

14-01-2004 00:08

mijn pb verbeteren en ik hoop te trouwen dit jaar
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

14-01-2004 02:47

Beste Johan,
ik ben naar 13 jaar hokken in 2002 getrouwd en heb hier geen spijt van het is voor mij tot nu toe de moosite dag in mn leven dus veel plezier en suc6 :)

groet,
Peter
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

14-01-2004 09:19

Ja Stefan, die ene!

Het is de laatste in het rijtje en dan ben ik echt klaar op dat water, was afgelopen jaar mijn enige doel, maar dat mocht helaas niet zo zijn. Dit jaar zal ik er dan ook alleen maar vissen wanneer de kans is dat deze eruit gaat komen, vandaar dat ik ook enkele andere wateren ga aanboren. Drie keer (jaar) is scheepsrecht, het zou mij in ieder geval een heel tevreden mens maken als het dit jaar eindelijk zo zou mogen zijn. Zoals mijn onderschrift op RMC ook al zegt:

Dreams can become reality, just never give up!

mvg

Bart
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

14-01-2004 11:30

Mijn doelen:

-Meer vissen (laatste 2 jaar niet zoveel gevist als ik wil, o.a door mijn volschubje)
-effectiever en gestructureerder vissen (minder instant, beter logboek bijhouden)

Ik stel me geen doelen wat betreft gewichten of target vissen. Deze manier van vissen vind ik behoorlijk frustrerend. Vissen moet voor mij op de eerste plaats ontspannend zijn!
Robert de Wilt
Berichten: 422
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Capelle a/d IJssel (Zuid-Holland)
Contacteer:

14-01-2004 12:10

Haha Menno! :lol:
Mwa echt last had ik nooit van jou hoor. Ik hoop jij ook niet van mij..... :wink:

En tja concurrentie, dat vraag ik me af..... Ik beschouwde jou eigenlijk als enige serieuze concurrent (in positieve zin uiteraard). En nu jij weggaat is de weg voor mij vrij om.....
Je komt toch zeker nog wel eens langswippen? Ik bel je wel als je foto's kan komen nemen :wink:
Ik weet niet waar je nu gaat vissen maar ik kan natuurlijk niet garanderen dat ik je daar nooit zal tegenkomen......

Ik kijk nu al uit naar de laatste dag van 2004, als we gezellig met zijn allen hier op het carpboard het jaar evalueren.
Met vriendelijke groet,
Robert.
Pieter de Jongh

14-01-2004 15:59

Dus als ik het goed begrijp zijn de somerse ponden gelijk aan engelse kilo's?!!
Als je 6 20kilo vissen aan het net verspeeld, zou ik maar gaan biljarten. :lol:
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

14-01-2004 21:31

Die van mij horen hier ook niet thuis.

Een doel voor morgen bepaal je vaak niet zelf, het leven moeten nemen zoals het is.
Als fam, horen dat je vader, man, als leraar in Den Haag een kogel door zijn hoofd geschoten krijgt.
Dit is mijn doel, toon je medeleven.

Condoleances op internet voor vermoorde leraar
Duizenden mensen hebben op internet hun medeleven betuigd aan nabestaanden van onderdirecteur Van Wieren van het Terra College in Den Haag, die dinsdag door een leerling werd doodgeschoten. Op de website http://www.condoleance.nl waren aan het eind van de middag al meer dan zesduizend reacties binnengekomen. Veertigduizend mensen bezochten de site, zo meldt de beheerder. Bezoekers van de site van het Terra College die hun medeleven willen betuigen, worden doorgeleid naar http://www.condoleance.nl.
De berichten op de internetsite zijn emotioneel. Laf, onvoorstelbaar, verschrikkelijk, onbegrijpelijk, zijn slechts enkele benamingen voor de moord op Van Wieren.
Op de website van D66 Zoetermeer, waarvoor Van Wieren raadslid was, staat een e-mailadres waar meelevenden een reactie naartoe kunnen sturen. Op de site (http://www.d66zoetermeer.nl) staat ook een foto van de onderdirecteur met een mededeling van de partij en een greep uit de reacties die zijn binnengekomen.
lars kern
Berichten: 697
Lid geworden op: 11-05-2003 02:00
Locatie: capelle a/d ijssel

14-01-2004 22:15

mijn planning 2 wateren en een zeer aparte bollie maken ben deze nog nooit tegen gekomen :lol:
behandel een karper zo als je zelf wil worden behandelt
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

14-01-2004 23:17

[quote="Pieter de Jongh"]Dus als ik het goed begrijp zijn de somerse ponden gelijk aan engelse kilo's?!!
Als je 6 20kilo vissen aan het net verspeeld, zou ik maar gaan biljarten. :lol:[/quote]

Je hebt van die momenten dat het echt tegen zit, in het voorjaar de auto in de prak en vanaf toen begon het ongeluk. Maar ja, moet je maar niet tegen een MARIAKAPELLETJE aanrijden, god straft onmiddelijk :cry: .

Na "medevissers" die je stek leeg vangen,
escapades met een zwarte kat die elke dag precies moest zitten waar mijn auto stond,
vissen verspelen,
een blank van 37 nachten lang, vissen die elke keer weer je onderlijn kwijt zien te raken en je bedanken met enkele piepen,
Goed vangen op een water totdat het volledig dichtgroeid met wier en waardoor ik natuurlijk weer eens twee topvissen weet te verspelen,
Reed ik "gelukkig" mijn auto tegen die van een TU leraar aan waardoor de cirkel rond was

Op zo'n moment denk je dan dus ook echt om voor de fun de hele handel aan de wilgen te hangen en maar te gaan biljarten of darten! Maar gelukkig was die cirkel rond en werd ik in september nog beloond met enkele hele mooie vissen.

Even voor de goeie orde:

Vier voor aan het net, een die ik 3 dagen later ving met een snijwondje voor in de bek (schoot na het oppakken van de hengel los) en een kan ik niet met honderd procent zekerheid bewijzen, maar dubbelde hem achteraf binnen 10 dagen in het najaar (foto in het profiel) op een zwaarder gewicht dan deze in het voorjaar woog.

En maar zeggen dat dit een ontspannende en leuke hobby is :wink: , toch maar gaan poolen dan :lol:

mvg

Bart
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

14-01-2004 23:28

Hoi Bart,

alsof jij te klagen hebt gehad dit jaar :D . Aart stelde dat de doelen soms nogal wat egoïstisch zijn, er werd ook voornamelijk gevraagd naar de doelen op visgebied, en ik denk voornamelijk qua vangsten.

Het is heel makkelijk om doelen te stellen, om die te realiseren, dat is een ander verhaal, daarom ben ik normaal ook wat voorzichtig met doelen stellen. Op mijn voorjaarswater weet ik vrij goed hoe de vork in de steel zit, ik heb het hele water uitgepeild, het vertrouwen is sky high en door vele vele uren observeren weet ik gewoon precies waar de vis aast. Als het een beetje meezit kan ik een goed voorjaar hebben, want er zit zeker dikke vis. De uitwerking is natuurlijk een 2e iets, dat moet maar blijken of dat werkt.

Het najaar staat voor mij een compleet nieuw water op het programma, qua visserij weet ik er vrijwel niks vanaf, dus dat zal vooral heel veel leren, blanken enz. gaan worden, maar er zwemt een vis die ik heel erg graag zou willen vangen, dus dat is ook maar afwachten.

Kort samengevat, als mijn taktieken etc. goed werken, dan kan ik een erg goed jaar hebben, het kan ook zijn dat mijn taktieken niet werken, en dat ik gewoon slecht vang. It's all in the game, that's what keeps it so exciting :lol:

Mossels,
Stefan
jan van kranenburg

15-01-2004 02:05

Het kwartje lijkt niet te zijn gevallen, Peter.....

Maar deel voor 100% je gevoelens.

mvg

Jan
Pieter de Jongh

15-01-2004 20:22

Hoi bart, hoe fanatieker je word, hoe fanatieker het tij zich tegen je kan keren, omdat je het ook veel heftiger ervaart.

Zorg dat je je krachten verdeelt en in balans houd.
Dan spreek ik je misschien over 10 jaar nog eens op het DB.


Dr Phil 8)
Gebruikersavatar
nathan de hoop
Berichten: 41
Lid geworden op: 07-07-2003 02:00
Locatie: ijsselstein

18-01-2004 13:35

mijn doel is dit jaar

- eindelijk mijn visspullen kopen

- er een goed karper jaar van te maken

:roll:

greetz nathan
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

18-01-2004 16:11

Wat mijn doelen zijn?

Nou gewoon lekker met plezier vissen, en hopen dat 2 van m'n targets op
de kant komen. Maar dat zal wel lukken, en als het niet lukt pech gehad.
Dan maar het volgende jaar. Als het plezier er maar is! :wink:

groetjes Benny