The Return of the King

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stephan van den Boom
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-05-2003 02:00
Locatie: The Middle of Nowhere

12-12-2003 09:13

Zijn er nog meer Lord of the Rings fans hier?
Deel III, The Return of the King, is echt masterlijk! Ik ben benieuwd Peter Jackson zijn interpretatie er aan geeft op 't witte doek.
Zijn er hier meer mensen die de boeken ook gelezen hebben?
Ik ben nu de Silmarillion aan 't lezen, gaat over de geschiedenis van Midden Aarde ten tijde van de Eerste Era, In de Ban van de Ring en De Hobbit spelen zich af aan het eind van de Derde Era. Het boek gaat voornamelijk over de geschiedenis van de Mensen, de Dwergen en de Elven. Ook echt 'n prachtboek!

Meer mensen die deze passie delen?

Vriendelijke goet,
Gebruikersavatar
Theo Nieuwenhuijsen
Berichten: 379
Lid geworden op: 03-10-2002 02:00

12-12-2003 12:06

Ik ben zelfs een groot fan van deze literatuur. Heb de Ring al jaren geleden gelezen. Heb hem onlangs weer gelezen, maar dan in het Engels. Ik lees trouwens heel veel epic fantasy en allemaal in het Engels. Jordan, Martin, Goodkind, Brooks en Eddings zijn mijn favorieten. Wanneer je van de Ring houdt, moet je zeker bovenstaande auteurs lezen. Zijn veel betere schrijvers en de boeken hebben een betere plot dan die van de Ring.
Bart Bouwens
Berichten: 383
Lid geworden op: 29-12-2001 01:00
Locatie: Lommel (B)
Contacteer:

12-12-2003 12:58

Aanstaande dinsdag naar de marathon..
Van 17:00 tot 03:30 om alle 3 de delen ineens te bekijken. Zegt denk ik wel genoeg :smile:
Ideaal leesvoer voor aan de waterkant!

Bart
Sjaak Brandsma
Berichten: 228
Lid geworden op: 18-04-2002 02:00
Locatie: Meppel

12-12-2003 13:06

de boeken ken ik niet maar voor de films is maar een woord: GROOTS
Gebruikersavatar
Pascal Rijzinga
Berichten: 661
Lid geworden op: 07-03-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

12-12-2003 13:15

Deel 3 gaan we zeker zien!
Je houd er van of niet maar ik ben het volledig met Sjaak eens, ronduit geweldig.

Kan niet wachten tot de hele reeks in DVD bundel te koop is!

Pascal
Remco Caris
Berichten: 206
Lid geworden op: 24-08-2003 02:00
Locatie: spaubeek
Contacteer:

12-12-2003 15:23

Ik ga lekker naar de marathon>alledrie achterelkaar met een lekker buffet ertussen door. Ik verheug me erop!!!!!!!!1
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

12-12-2003 15:32

Ik ga ook naar de marathon!
Heb de boeken ook gelezen, ben er nu voor de tweede keer mee bezig.
Toon Fokkema
Berichten: 569
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00

12-12-2003 21:14

dinsdag zit ik in pathe rotterdam voor de marathon :grin:

speciaal vrij voor genomen van m'n werk zelfs..
Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

13-12-2003 04:46

Niet dat ik erop zit te wachten maar helaas, elk jaar "moet" ik weer mee naar dit onrealistische, oerwoudachtige, stampende smurfen, achtelijke, vol drama, bijna mismakkelijke stukje filmwerk......

Ik heb die deal nou eenmaal gemaakt met mijn "main" men! 3 jaar geleden!

Hoe dronken kan je zijn op oud en nieuw........

Met stiekem toch genietende groet, MB
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

13-12-2003 16:04

Pascal,
als het goed is komt er nog een complete extended versie uit van alle 3 de dvd`s.

het zijn nog geruchten maar ze worden niet ontkend door de producer.

mvg,
peter

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: peter postema op 2003-12-13 16:04 ]</font>
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

13-12-2003 20:25

hoeveel lord of the ring krasloten moet ik daar voor kopen peter? ;o)

de extended versies zijn overigs qua film bijzonder aan te raden.... tis jammer dat ze echter nu al op een dvd of 7 liggen te zeuren met allerhande making ofs..... wordt beetje boring


desalnietemin meesterwerk!!
wacht en zeur al een geheel jaar.... dat het snel december mocht worden....

en jawel, dat is het eindelijk


ed

ps tis inderdaad wel zeker dat er een derde extended versie komt. volgens peter jackson hoeven we niet al te teleurgesteld zijn namelijk dat saruman in het geheel niet meer terug komt in deel drie, wat bullshit is voor de mensen die het boek hebben gelezen.... Komt wel goed zei die bester peter jackson.... als we de koe geheel uitmelken met de derde slim uitgebrachte extended version..... wist je al dat deel 1 en twee tot heden 2 miljard heeft opgebracht????
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

14-12-2003 01:12

Edwin,
het gaat zelf als verder er wordt al gesproken over een ca 12 uur durende extended versie die na de 3e extended uit zou komen en alle 3 de dvd`s zou behappen.

no comment van jackson maar ook geen ontkenning, tevens zou er sprake zijn van een verfilming van het boek de hobbit ? ben benieuwd als hij hier mee begint dan kan het silmarilion ook niet uitblijven natuurlijk :smile:

Groet,
P
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

14-12-2003 10:42

nou als die films net zo goed wordt als de rest dan zit ik weer in de bios....:smile:

met grunningse groet'n,
Tim
Gebruikersavatar
Stephan van den Boom
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-05-2003 02:00
Locatie: The Middle of Nowhere

15-12-2003 07:57

Theo, van Terry Brooks heb ik Het Zwaard van Shannarah en De Elfenstenen van Shannarah gelezen, en van Terry Goodkind Het Zwaard van de Waarheid.


Wat the Lord of the Rings betreft(ik ga overigens ook woensdagavond de gehele trilogie bekijken), de boeken zijn hoe dan ook beter dan de films, hoe mooi de films ook zijn. Hoeveel mooier is 't wel niet om je eigen fantasie op de loop te laten? En wat dacht je van de manier waarop Tolkien alles weet te verwoorden? Prachtig!
Dat is 't nadeel van de films, je weet hoe alles en iedereen er volgens de interpretatie van de filmmakers eruit ziet. Degenen die nu de boeken voor het eerst gaan lezen en de films al gezien hebben zien bv. niet Frodo, maar Elijah Wood, etc. je interpretatie is hoe je jezelf alles uit de film weet te herinneren, doodzonde...
En het is natuurlijk niet mogelijk om drie perfecte films van drie uur elk te maken over drie boeken van 1000 pagina's. Bijvoorbeeld het ontbreken van Tom Bombadil in de film vind ik erg jammer, maar omdat het volgens Jackson geen meerwaarde geeft aan het verhaal, heeft hij hem gewoonweg weggelaten. Ik heb overigens ook gehoord dat Saruman niet in de film voorkomt, evenals de slag om de Shire, al is dat mijns inziens iets dat absoluut niet weggelaten kàn worden...
Ow jah, en het verfilmen van De Hobbit gaat inderdaad hoogstwaarschijnlijk gebeuren, maar pas in 2006, nadat Jackson zijn versie van King Kong opgenomen heeft. Het zou mooier geweest zijn als De Hobbit vóór the Lord of the Rings uitgebracht zou zijn, dan had de inleiding in the Fellowship of the Ring ook niet zou lang hoeven te zijn. Het boek is ook echt meesterlijk, alleen 'n beetje simpel (vergeleken met In de Ban van de Ring zeker, maar De Hobbit was in eerste instantie ook 'n kinderboek), ik heb hem vier keer gelezen en blijf steeds nieuwe dingen ontdekken.
En De Silmarillion is 'n boek dat absoluut niet verfilmt kan worden Peter, het boek gaat over 'n gehele Era, dat is 1000 jaar. Er komen dus veel losse verhalen in voor, etcetera, het is dus (mijns inziens)onmogelijk het boek te verilmen. Dat zou net zoiets zijn als de belangrijkste gebeurtenissen van de afgelopen 1000 jaar (in real life) op te schrijven, inclusief 'n klein verhaaltje erbij per gebeurtenis, en zie daar maar eens 'n fatsoenlijke film van te maken...

Enfin, nog twee nachtjes slapen en we weten welke interpretatie Jackson aan RotK heeft gegeven...

Weet iemand by the way wanneer Harry Potter 3 op film (in de bioscoop) uitkomt? Ik heb deel 5 pas uitgelezen, zijn ook leuke boeken, vooral omdat de hoofdpersonages zich echt ontwikkelen en volwassener worden tijdens het verloop van de 5 (tot noch toe) de boeken. Dat is dan weer te vergelijken met voornamelijk de Hobbits uit LotR, alle vier de Hobbits ontwikkelen zichzelf en gaan zich volwassener gedragen (doet Bilbo overigens ook in De Hobbit). In HP komen overigens veel dingen voor die verdacht veel op LotR lijken of inieder geval geïnsprireerd zijn door LotR, maar ja, de verhalen zijn wel zo totaal verschillend...


Met vriendelijke groet,

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Stephan van den Boom op 2003-12-15 08:09 ]</font>
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

15-12-2003 12:00

Stephan,
In this life you will never know anything for sure :smile:

ben het met je eens dat het een hels karwei is maar goed LOTR verfilmen was ook niet te doen volgende de meeste kriticasters.

Groet,
Peter

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: peter postema op 2003-12-15 12:02 ]</font>
Gebruikersavatar
Stephan van den Boom
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-05-2003 02:00
Locatie: The Middle of Nowhere

16-12-2003 11:35

Inderdaad, maar ik kan je verzekeren dat De Silmarillion verfilmen écht onmogelijk is. Da's net zoiets als de Bijbel verfilmen (damn, dat hebben ze pas geleden ook gedaan is 't niet?)...


Enfin, nog één nachtje slapen...


Wees gegroet!
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

16-12-2003 12:12

Stephan,
veel plezier met kijken en alvast goede dagen.

mvg,
Peter
Buteneers Rob
Berichten: 395
Lid geworden op: 13-01-2003 01:00
Locatie: Genk

17-12-2003 08:39

Op 2003-12-12 12:06, schreef Theo Nieuwenhuijsen:
Ik ben zelfs een groot fan van deze literatuur. Heb de Ring al jaren geleden gelezen. Heb hem onlangs weer gelezen, maar dan in het Engels. Ik lees trouwens heel veel epic fantasy en allemaal in het Engels. Jordan, Martin, Goodkind, Brooks en Eddings zijn mijn favorieten. Wanneer je van de Ring houdt, moet je zeker bovenstaande auteurs lezen. Zijn veel betere schrijvers en de boeken hebben een betere plot dan die van de Ring.


Theo,
ik neem aan dat je met 'Jordan' Robert Jordan bedoelt? 'Het Rad des Tijds'? Prachtreeks! 'k Heb alle delen, die tot nu toe zijn uitgekomen in het Nederlands, gelezen. Spijtig dat ik nu weer een jaar of twee aan het wachten ben op het volgende deel.
Mvg, Rob
ps: LotR is ook prachtig! (nu zit ik toch niet meer te hard OT :grin: )

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Buteneers Rob op 2003-12-17 08:39 ]</font>
Toon Fokkema
Berichten: 569
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00

17-12-2003 15:19

Heren,
Gewéldig gisteren, heb super zitten genieten in Pathé Rotterdam (buiten de kramp in m'n knieën dan). Ben blij dat ik ze gezien heb, en net zo blij dat het voorbij is :wink:

Met brakke groet,
Toon
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

18-12-2003 01:06

zal es ff langs de buurman wippe kijke of ie em al op dvd heeft.... :smile:

met grunningse groet'n,
Tim
Groet'n,
Tim
Gebruikersavatar
Theo Nieuwenhuijsen
Berichten: 379
Lid geworden op: 03-10-2002 02:00

19-12-2003 12:10

Stephan,
probeer alle delen van de Shanarra-reeks te lezen. Het is echt de moeite waard. De delen die jij gelezen hebt zijn de delen 2 en 3 uit de eerste serie. Heb inmiddels 11 delen gelezen. Je hebt nog wat te doen tijdens het statisch vissen.

Rob, ik bedoel inderdaad Robert Jordan. Fantastisch (excusez le mot) hè. Heb net deel 10 uit Crossroads of twilight. Wacht met spanning op het vervolg. Komen nog twee delen en dan is het over.
Plaats reactie