een meisje...

Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

08-12-2003 14:52

Willem,

wat heeft een koningin in deze tijd nog te zeggen? Helemaal niks als je het mij vraagt, dan betaal ik toch liever voor de president die ook wat doet voor zijn salaris.

mvg
stefan
Willem Sibbing

08-12-2003 15:11

Beste Stefan,

Als je ziet wat een president voor macht heeft in een land dan kan je toch alleen maar blij zijn met ons koningshuis en het daarbij horende parlement. Ik zeg niet dat de overheid alles goed doet, maar ik zou er niet aan moeten denken om 1 persoon aan de macht te hebben. Maar iedereen zijn eigen mening
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

08-12-2003 15:38

Ik deel je mening Willem, het koningshuis mag dan misschien meer geld kosten, maar het is wel een zeer de-mocratische manier van regeren. In een republiek is het wel niet zo dat 1 persoon alles regelt, maar het is wel meer gecentraliseerd. En ook in een republiek heb je schandalen. Wat heet schandalen, gewone mensen-problemen die buiten proporties worden geblazen. Toch ben ik voorstander van de monarchie

En Raymon,

Dat is het betere speurwerk, alsof Joop van Tellingen weer in vuilnisbakken heeft gebivakkeerd :smile:

Groeten,
karperlimbo
Het is een kwestie van geduld.....
Ray Schra
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00

08-12-2003 15:46

Jurgen,

Heb het zelf niet gevonden, maar is inderdaad een heel slinkse manie, zo'n IP-check.
Gebruikersavatar
Pascal Rijzinga
Berichten: 661
Lid geworden op: 07-03-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

08-12-2003 15:52

Stefan:

"...dan betaal ik toch liever voor de president die ook wat doet voor zijn salaris"
Dan had ik liever dat onze huidige Harry Potter geen salaris kreeg!!

Pascal
marc molanuss
Berichten: 103
Lid geworden op: 01-02-2003 01:00
Locatie: Haarlem

08-12-2003 20:20

Gaat iedereen ook staan te juichen als ik een kind krijg of hoe zit dat??

Begrijp al die opef niet, dat kind zit er heus niet op te wachten om "kongininnetje" te worden.

Moet je je voorstellen:

Meisje speelt bij vriendinnetje, Vriendinnetje zegt : Zullen we prinsesje spelen? Antwoord; Nee dat vinden we geen leuk spelletje, dat spelen we thuis ook altijd! Laat ons lekker burger meisje spelen, dan ben jij een prostituee en dan komen wij op bezoek.....


HIHIHIHIHIHIH


Ja Pascal, das een goeie.

Het is makkelijk bezuinigen voor hem; hij zit niet in de hoek waar de klappen vallen....

Dan zou hij ook eens voelen wat 8% koopkracht verlies is. "Nou vandaag maar geen beleg op brood, maar overmorgen weer wel."
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

08-12-2003 20:40

Maar dat zou pas een doorbraak zijn Marc.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

08-12-2003 21:50

Heren,
het is toch al een complete blammage deze regering :smile:

nederland bezuinigd zich kapot om het begrotingstekort niet op te laten lopen nee liever nog hem op 0 te krijgen.

wat zeggen duitsland en frankrijk, dag met de huidige recessie beginnen we hier zeker niet aan want het is slecht voor de koopkracht wat resulteert in een zwakkere economie.

ik heb voor het eerst harry potter met een zalm zien stampvoeten want het het zich zelf in grootsheidwaanzin denkende onbenullig landje werd niet gehoord :wink:

door dit ge-eikel van onze regering zul je ook nog zien dat de lange termijnrentes gaan stijgen met alle gevolgen van dien voor de huizenmarkt waarin je nu al kunt merken dat het stabiliseert in de iets hogere prijsklasses.

waar gaat dit heen, wat betreft het koningshuis: aan mij niet besteed, vind het leuk voor hun maar vind het leuker voor m`n buurman die ken ik tenminste echt.

en marc als je er 1 krijgt dan juich ik voor je hoor als ik het weet :smile:

MVG,
Peter

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: peter postema op 2003-12-08 21:52 ]</font>
Chi Fai Man
Berichten: 667
Lid geworden op: 29-11-2002 01:00
Locatie: Purmerend(N-H)

09-12-2003 00:50

Op 2003-12-07 21:30, schreef Robert Campbell:
Vind ik ook Toon, ik ben niet eens nederlander en kan het al meer waarderen dan Frank.

Frank je hebt er een prinses bij jongen.

Als je dat niet leuk vind, wees in ieder geval blij voor de kers verse ouders.

Gebeurd niet iedere dag dat er een prinses geboren word.


RC

Are you an Englishman?
Het verzamelen van karper/hengelsportboeken kan een erg kostbare hobby zijn. Vraag het maar aan ondergetekende.
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

09-12-2003 01:16

ik denk dat de naam: 'Clarissa' zal zijn :smile:
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

09-12-2003 01:35

Thats right Chi, Englishman thats me.

Ha ha, valt niet mee, rijmen om half twee!


RC
marc molanuss
Berichten: 103
Lid geworden op: 01-02-2003 01:00
Locatie: Haarlem

09-12-2003 19:13

Het wicht heet AMALIA?

Hoe kun je het bij elkaar bedenken!

deze ORANJE LAMA zegt: "IA!!" ik hoor het al op het schoolplein.
peter groenbroek
Berichten: 64
Lid geworden op: 05-12-2003 01:00
Locatie: limburg

09-12-2003 19:55

alweer een figuur geboren die achter onze belastingcenten aan gaat !!! wat een topic echt triest ..ik hoop dat ze de tifus krijgen in het koningklik huis bah bah
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

09-12-2003 20:04

Wat een negativiteit voor een mooie gebeurtenis.
Ik snap echt niets van sommige Nederlanders.

Als iemand in, laten we zeggen, America in een dikke wagen rijd.
Word er gezegt, hee man mooie kar man!

Dezelfde situatie hier in Nederland, word er gezegt, jezus man moet je die linkerd zien, zal wel een auto van de bank zijn.

Met deze mentaliteit niet begrijpende groet,

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
peter groenbroek
Berichten: 64
Lid geworden op: 05-12-2003 01:00
Locatie: limburg

09-12-2003 20:09

als ik een topic maak over de bevalling van mijn buurvrouw dan zeg je toch ook ...waar kom jij mee mafkees of niet?
Richard Lodewijks
Berichten: 467
Lid geworden op: 28-10-2002 01:00
Locatie: Zoeterwoude

09-12-2003 20:23

Als iemand in, laten we zeggen, America in een dikke wagen rijd.
Word er gezegt, hee man mooie kar man!
Dezelfde situatie hier in Nederland, word er gezegt, jezus man moet je die linkerd zien, zal wel een auto van de bank zijn.
aldus Robert C.


Tjaa, je hebt helaas helemaal gelijk Robert, nederlanders hebben heel snel een negatieve insteek. Waarschijnlijk nogal wat calvinistische wortels.
Laat mensen toch lekker blij zijn voor dit stel.

Maar ja, we moeten wat te zeuren hebben.

Rciard

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Richard Lodewijks op 2003-12-09 20:23 ]</font>
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

09-12-2003 20:26

Peter

Als jou buurvrouw een kind krijgt, zeg je toch ook niet: Jezus weer zo'n kut koter die geld kost.


RC

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Robert Campbell op 2003-12-09 20:27 ]</font>
peter groenbroek
Berichten: 64
Lid geworden op: 05-12-2003 01:00
Locatie: limburg

09-12-2003 20:41

luister robert wij denken daar mischien anders over maar goed ..ik moet gewoon niets weten van dat volk de grootste criminelen zijn die hoge piefen die worden steeds rijker en iemand van ons die al jaren in de bouw werkt die worden steeds armer of heb jij willem alexander al eens met een schop in de hand zien staan op de bouw dacht het niet he ...die rijzen maar lekker de wereld rond en lachen eens vriendelijk in de camera en alweer een ton verdient lekker toch zolang de werkende man maar belasting en weet ik wat betaald...en dan als er oorlog komt.. de millitairen hier in nederland maken ze wijs ...VECHTEN VOOR HET VADERLAND (voor pak weg een 3000 euro netto per maand ruim geschat) maar als het werkelijk tot een oorlog komt zijn de koninklikken en de rest van dat zooitjuh met de eerste vlucht naar de noorderzon vertrokken ergens waar het veilig is ..en de gekken hier laten zich voor een paar euro in de flikker schieten ..of zie jij soms bea met een oezie schieten ..dacht het niet he ..maar goed ik laat het hierbij als jij blij voor ze bent en ook gaat staan juichen naar de mensen die al ons geld inpikken dan moet je dat vooral doen succes ermee zou ik zeggen !!!
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

09-12-2003 21:24

Het eerste deel van jou verhaal klinkt als jalourzie Peter.

Wat het tweede deel betreft.
Die mensen zitten nou eenmaal in zo'n positie, wij hebben het toch ook niet voor het zeggen waar en wanneer we geboren worden.

Moet je dat prinsesje al bij voorbaat gaan afkraken, mischien gaat dat meisje wel heel veel goeds doen voor de Nederlandse volk.

Jou voorbeeld van dat vluchten tijdens oorlog.
De mensen die het land besturen kunnen dat moeilijk doen als ze afgeknald worden, vluchten lijkt mij dan een juiste beslissing.

Trouwens, als er hier oorlog uitbreekt, ben ik ook als eerste weg.
Verplichte militaire dienst is al lang afgeschaft Peter, de militairen die zich inzetten voor hun vaderland hebben daar zelf voor gekozen.

Geld inpikken Peter, ik geloof dat je niet mag klagen hier in Nederland, wij hebben het hier allemaal harstikke goed, wees daar dankbaar voor.
Is dat aan jou te danken? denk het niet Peter.

Nou hou ik er mee op, ik hoef jou op je 31 jarige leeftijd niet te vertellen hoe je over bepaalde zaken moet denken.
Daar ben ik niet de aangewezen persoon voor.

Wel probeer ik je te laten zien dat je er ook anders tegenover kan staan, minder negatief dus.

Je weet nu hoe ik er over denk, even goede vrienden Peter.
We hoeven niet allemaal op dezelfde lijn te zitten.

Vriendelijke groet,


RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
peter groenbroek
Berichten: 64
Lid geworden op: 05-12-2003 01:00
Locatie: limburg

09-12-2003 21:44

even goede vrienden robert laten we erover op houden en het weer bij vissen houden daar staat deze side tenslotte voor.dan is het ook weer gezellie!!

je ken het van alle kanten bekijken he

mazzzzzzzl
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

09-12-2003 21:48

OK, over tot de orde van de dag,

eeemm, waar ging deze topic ook alweer over??


RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Stephan van den Boom
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-05-2003 02:00
Locatie: The Middle of Nowhere

10-12-2003 00:05

Robert, even voor de duidelijkheid, het koningshuis regeert tegenwoordig niet meer! Daar hebben wij in Nederland 'n kabinet etc. voor (ik neem aan dat dat in Engeland bij Queen Elisabeth idem dito is(?).
En die 'koter van de buurvrouw' kost het Nederlandse volk normaliter geen geld, dat koter van dat Argentijnse vrouwtje gaat het Nederlandse volk wél klauwen met geld kosten.
Je kan mijns inziens ook té positief tegenover sommige zaken staan. Jij smult misschien van affaires over bijvoorbeeld Margarita en Mabel, etc. maar je staat er waarschijnlijk niet bij stil waar zulksoortige onderzoeken van betaald worden?De belastingcentjes!

Maar er is een troost, net als veel onderdanen moet koningin Beatrix komend jaar inleveren.
Haar netto jaarsalaris in 2004 bedraagt €727.000. Dat is €19.000 minder dan dit jaar. Ook de vergoedingen voor de kosten van personeel en materiële kosten gaan omlaag. In totaal krijgt koningin Beatrix in 2004 €3.877.000 op haar rekening. Dit jaar is dat nog €3.966.000.
Ook de andere leden van het Koninklijk Huis die een staatsuitkering genieten, moeten bezuinigen. Prins Willem-Alexander staat op de rijksbegroting voor €929.000, inclusief onkostenvergoedingen, €20.000 minder dan in 2003. Prinses Máxima krijgt €820.000 (was €836.000). Overigens hebben de prins en prinses hetzelfde jaarsalaris: €216.000. Maxima is volgens mij de best betaalde allochtoon van Nederland (En nee, dit is geen discriminatie voor we dat geblaat weer krijgen; een allochtoon is iemand waarvan één of beide ouders in het buitenland geboren zijn).
Op paleis Soestdijk moeten de eurootjes worden omgedraaid. Prinses Juliana levert €21.000 in en krijgt volgend jaar €1.050.000. Prins Bernhard staat op de begroting voor €637.000. Hij gaat er €15.000 op achteruit.
Enfin, dat zijn gewoonweg de feiten mannen, en wat krijgen we er voor terug...?

Ben benieuwd wat de o zo schattige Amalia gaat kosten, het arme wicht zal waarschijnlijk spoedig haar eigen paleis krijgen.

Maar laten we 't maar gezellig over karpervissen hebben, daar word ik toch vrolijker van!

Met vriendelijke groet,
Das ist des Jägers Ehrenschild,
daß er beschützt und hegt sein Wild,
weidmännisch jagt, wie sich's gehört,
den Schöpfer im Geschöpfe ehrt.
Gebruikersavatar
Stephan van den Boom
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-05-2003 02:00
Locatie: The Middle of Nowhere

10-12-2003 00:15

Op 2003-12-09 21:44, schreef peter groenbroek:
even goede vrienden robert laten we erover op houden en het weer bij vissen houden daar staat deze side tenslotte voor.dan is het ook weer gezellie!!

je ken het van alle kanten bekijken he

mazzzzzzzl


Inderdaad, gezellig!!
http://www.karperwereld.nl/forum/viewto ... tart=50&51

Mvrgr,
Das ist des Jägers Ehrenschild,
daß er beschützt und hegt sein Wild,
weidmännisch jagt, wie sich's gehört,
den Schöpfer im Geschöpfe ehrt.
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

10-12-2003 00:24

Stefan

Ten eerste, in de tijd dat het koningshuis het land uit moest vluchten voor oorlog, regeerden zij wel.

Ten tweede, dat kotertje van de buurvrouw, kost de buurvrouw geld, dat bedoelde ik.

Ten derde, wil je niet voor mij denken, ik smul helemaal niet van affaires die met het koningshuis te maken hebben.
Nog mooier, dat soort dingen intereseren mij helemaal niet.
Het hele koningshuis intereseert mij 0 , 0.

Ten vierde, staat wel interesant al die bedragen opnoemen maar daar heb ik totaal geen boodschap aan.

Ten fijfde, Ik ben niet zo'n buitenlander die gelijk roept dat ik gediscrimineerd word.
Daar voel ik helemaal niks voor.

Ten zesde, ik heb al gezegt hoe ik er over denk, ik ga niet in herhaling vallen.

O, ja, je noemt die bedragen en je vraagt jezelf af wat je er voor terug krijgt.
Ga eens een jaartje in Africa wonen, stel jezelf dan nog eens die vraag.


RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Stephan van den Boom
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-05-2003 02:00
Locatie: The Middle of Nowhere

10-12-2003 10:13

Ten eerste: ik zei dat het koningshuis tegenwoordig niet meer regeert.
Ten tweede: het gaat over dat kotertje van Maxima.
Ten derde: dat blijkt.
Ten vierde: dat zijn gewoon de feiten.
Ten vijfde: met allochtoon doelde ik op Maxima.
Ten zesde: begrijp me niet verkeerd, ik respecteer je mening, maar ik deel je mening niet.

Ik ga overigens inderdaad misschien in Afrika wonen. Maar wat heeft dat met het Nederlandse koningshuis te maken?

Met vriendelijke groet,