Gezeur beurs Utrecht

Gebruikersavatar
Rogier Koopal
Berichten: 601
Lid geworden op: 06-03-2002 01:00
Locatie: Beilen
Contacteer:

04-11-2003 09:23

Weet je wat ik niet snap, dat iedereen Utrecht zo`n super slechte beurs vond. Allemaal roepen ze commercie, commercie en nog eens commercie.

Maar wat blijkt is dat de consument eigenlijk helemaal niks anders wil dan dit. Wij als groothandel stonden ook op de beurs, met de nieuwe collecties van 2004. Plus de introductie van nieuwe merken en toevoeging van assortiment.

Het enige wat consumenten willen is spullen scoren, en het liefst tegen een spotlage prijs.. Ze komen op je stand en zeggen verkopen jullie dat dan niet, wat doen jullie dan hier.. En allemaal beursprijsjes Dan denk ik ook, ze willen ook helemaal niet weten wat er gaat komen, ze willen gewoon alle winkels van Nederland naast elkaar waar ze prijzen kunnen vergelijken en zo goedkoop mogelijk en bedrogen weer naar huis kunnen gaan.

Ben benieuwd wat jullie hier op te zeggen hebben want blijkbaar zitten consumenten niet op de groothandels te wachten, dus ik denk dat het in de toekomst alleen maar erger wordt met de beursen.

met vr gr

_________________
R.Koopal

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Rogier Koopal op 2003-11-04 09:24 ]</font>
Jelle Rijmt
Berichten: 202
Lid geworden op: 07-03-2003 01:00

04-11-2003 10:07

eerst en vooral wil ik even zeggen dat je zeker niet iedereen over dezelfde kam mag scheren. Wij karpervissers zijn met velen, heel veel. Maar ik denk ook dat een groot deel ervan op de een of andere manier niet de kans heeft omzo vaak als ze willen op karper te gaan vissen. Waarom zou je dan ook enorm dure spullen aanschaffen? Als die spullen sowieso niet al te vaak gebruikt worden, dan zoeken ze toch gewoon een zo goed mogelijk product dat in hun budget past. Of alleszins binnen het budget dat ze willen uitgeven aan hengelspullen. Dit vind ik niet meer dan normaal eigelijk. En je moet er natuurlijk ook rekening mee houden dat op een beurs de concurrentie erg groot is. Op zo goed als elke stand wordt zo ongeveer met spotprijzen en topproducten naar je hoofd gesmeten.En misschien is het wel normaal dat vele vissers niet erg geïnteresseerd zijn in wat komen gaat, eenvoudigweg omdat het er nog niet is. Ze zullen het wel zien verschijnen en DAN kunnen ze overwegen het al dan niet te kopen.
En vraag ik me dan ook even af, draait een beurs dan enkel en alleen nog om het (ver)kopen van spullen. De sfeer is plotseling niet meer erg belagrijk. Of is dat nou net je punt? :razz: Met (nooit beurs bezochte) groet, :wink:
Jelle

_________________
Never mind me...I'm only here for the carp...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jelle Van Rijmenant op 2003-11-04 10:09 ]</font>
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

04-11-2003 12:14

Wat Rogier schetst zit zeker een waarheid in. Ik denk alleen dat een groot deel van de karperboomers die er de afgelopen tien jaar bij is gekomen, nu zo langzamerhand wel weet wat er te vinden is, waar ze goed hun visje mee kunnen vangen en wat ze daar bij nodig hebben. (let wel: ik zeg erbij dat ik NIET bedoel dat deze mensen uitgeleerd zijn!)

Deze mensen gaan dus óf naar de beurs voor gezelligheid, óf ze hebben nieuwe hengels of een tent o.i.d nodig en op de beurs kunnen ze mooi prijs en kwaliteit vergelijken.

Vroeger werd ik gek als ik 20 stuks lood goedkoop geprijsd zag. Nu weet ik dat ik er maar een paar per siezoen verspeel dus dat ik er helemaal geen 20 nodig heb, een beetje dat principe.

Mensen met wat ervaring weten wel wat ze moeten kopen en kopen dus niet al te veel. Mensen zonder ervaring weten niet wat ze moeten kopen en hebben dus voorlichting nodig... Misschien dat daar nog een kans ligt?

vr gr Sjoerd
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

04-11-2003 12:29

tjah aan de andere kant......loop een willekeurige computer beurs op en alles word voor afbraak prijzen aangeboden, dit geld voor veel beursen warom dan niet voor hengelsport??? en jah ik kijk en vergelijk ook..waarom zou ik voor hetzelfde product meer betalen als het ergens anders goedkoper is???
Gebruikersavatar
Rogier Koopal
Berichten: 601
Lid geworden op: 06-03-2002 01:00
Locatie: Beilen
Contacteer:

04-11-2003 17:20

Inderdaad Sjoerd, maar de karperboomers van de afgelopen tien jaar hebben al materiaal en komen waarschijnlijk voor beter.

Als ik al materiaal heb zou ik bijvoorbeeld naar een beurs gaan om te zien welke NIEUWE stokken ik wil, en dus gaan kijken voor de 2004 series, maar goed das mijn mening...

Wat ik bedoel is dat bijvoorbeeld ook op dit board iedereen zegt wat een schijtbeurs, allemaal commercie maar uiteindelijk doen ze er allemaal aan mee want dat is uiteindelijk ook wat ze willen, dit is mijn punt Jelle, de consumenten maken het er zelf na dat je straks alleen nog winkeliers gaan zien op een beurs.

gr

_________________
R.Koopal

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Rogier Koopal op 2003-11-04 17:21 ]</font>
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

05-11-2003 08:46

Ik hou er er andere mening op na,

kijk, een willekeurige beurs heeft altijdt zo zijn aanbiedingen, aanbiedingen in de zin dat iets tegen een goedkoper tarief wordt aangeboden als hedendaags in de hengelsportwinkels in Nederland gepresenteerd word. Mensen gaan voor de gezelligheid, de nieuwtjes, en de prijspakkertjes uiteraard.

Kom je op een beurs meteen je allernieuwste materialen showen tegen uiteraard een nieuw prijsje verbaasd het mij en veel anderen vast niet dat er maar weinig mensen dit zullen kopen. Mensen wachten liever iets langer totdat de prijs een beetje daald!!

Verder is het lang besproken onderdeel Euro ook een LASTPAKJE!! want kocht jij voorheen die tent op de beurt voor 150 gulden??? staat hij nu in een fel oranje of geel geprijsd kaartje voor NU 100 Euro!!! of niet soms!!! Snap best dat de inkoop duurder is geworden maar wij consumenten zijn er niet op vooruit gegaan hoor!!!! integendeel wij betalen steeds meer en kunnen dus minder geld uitgeven aan nieuwe high tech materialen die nieuw worden gepresenteerd

Kijk je staat met een stelletje hengelsportwinkeliers op een beurs en wat is er gemakkelijker om in een straal van wat vierkante meters de laagste prijs voor die specifieke pieper of tent te zoeken! het is immers jouw portemonee!!! toch??? Maar het vervelende is dat die zelfde toonbank met piepers als in de winkel gewoon in een bus geflikkerd wordt en bij de beurs met veelal dezelfde prijzen weer wordt uitgeladen!!

Conclusie is dat de mensen net zo goed hun brandstof kosten kunnen besparen en die pieper thuis kopen!!! waar hij net zo duur is toch

Ik denk dat als je echt lekker wilt verkopen en ik weet iemand die dat op een beurs altijd doet!!! moet je tolerant zijn naar je klanten.....want ze lopen er allemaal langs jouw stand..en ze hebben allemaal geld bij om wat te kopen. Dus kom met lagere prijzen, verkoop meer, en maak winst.

De standhouder heeft gewoon lagere prijzen en hij verkoopt echt waar meer!!!, kijk vanaf een afstand naar de stand en je ziet dat het er drukker is dan bij anderen

OJA nog 1 puntje iedereen heeft het recht om zijn eigen prijs ervoor te geven!! dus afdingen die hap.

3 karperhengels kost u € 450 meneer, pfff NOT je kan er 375 voor krijgen anders ga ik naar een ander.
Hallo winst wordt er genoeg gemaakt want een hengel gaat 3 x over de kop mensen!!!!!

Winst maken ze toch wel, en ja toch wel veel geld om te laten weglopen!!! dus afdingen, ik doe het zelden niet, en mocht ik echt afgescheept worden met een korting van 10 euro loop ik gewoon weg. Vervelend voor de verkoper beter voor mij want 300 meter verderop kocht ik het voor 60 euro goedkoper.

Heb een beetje lef!! het is immers jouw geld en niemand who gives a shit about you!! they just want to make money guys!!!!
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Ron van Setten
Berichten: 466
Lid geworden op: 03-04-2002 02:00
Locatie: Culemborg

05-11-2003 08:55

Rogier,

Voor wat het waard is, ik vond de beurs zeker geslaagd.


Ik ben een echte "neuzer", zo iemand die het leuk vind om overal rond te kijken. Daarbij hoort natuurlijk ook het prijsvergelijken, want ik ben natuurlijk geen dief van mijn eigen portemonnee. Ik ga inderdaad naar een beurs om voor mij nieuwe dingen tegen het lijf te lopen. Dit kunnen oude collecties zijn, maar uiteraard ook nieuwe collecties. Bovendien beperkt mijn interesse zich niet alleen tot het karpervissen. Als je jezelf openstelt, dan gaat er een flinke wereld voor je open.


Groet,

Ron
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

05-11-2003 13:22

Jordy,

waar haal jij de wijsheid vandaan dat een hengel 3 x over de kop gaat?

er zijn karperhengels waar die een ruimere marge hebben dit zijn hengels in de catagorie onder de 50,00 euro.

de hengels van de bekendere merken gaan meestal nog niet 1 keer over de kop!!! vanwege de dure inkoopprijzen!

graag zou ik van jouw willen weten welk merk hengel 3 x over de kop gaat!! dit geld niet alleen voor de hengels!!!

ben benieuwd naar je reactie
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

05-11-2003 13:51

mark je moet met me eens zijn dat er vaak veel winst gemaakt word op matriaal maar das helemaal niet erg dat moet zelfs wil je je hoofd boven water houden! maar ik als klant ga wel naar een winkel waar ik minder btaal, tuurlijk als ik voor en paar euro meer beter service heb prima! maar de prijsverschillen zijn soms wel erg hoog! ook de levernaciers zijn hiervoor verantwoordelijk zo betalen kleine winkeliers inkoop even vel als bijv vlemmix zijn spullen verkoopt!

mvg martijn
ted van der veen
Berichten: 251
Lid geworden op: 16-10-2003 02:00
Locatie: Geleen (limburg)

05-11-2003 19:37

Martijn,

Heb je zeker gelijk in, aangezien bijv Vlemmix eigendom is van degene die ook ultimate verdeeld, ook al zegt hij van niet.

Aan de andere kant kun je het de kleine winkelier niet kwalijk nemen, dat die ook zijn brood moet verdienen, en de prijzen opslaat. En geloof me, er zijn genoeg winkeliers, die nu inkoop hetzelfde betalen als jij voor indertijd verkoop voor de invoering van de Euro

greetings
Ted
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan
Gebruikersavatar
Rogier Koopal
Berichten: 601
Lid geworden op: 06-03-2002 01:00
Locatie: Beilen
Contacteer:

05-11-2003 20:06

Jordy, er zit een kern van waarheid in.. Ik snap dat ook wel, maar dan moet er achter niet gezegd worden dat de beurs slecht is door de vele commercie. Dat is dus het punt van deze discussie

En uh.. Mark helemaal met je eens, noem eens hengels die 3x over de kop gaan? Als ik zie wat bij ons in het assortiment zit en in de winkel ligt zie ik niet 1 meer dan 2x over de kop gaan.

En Ron, das wel goed om te horen..

PS. Mark ben je beide dagen er geweest, ben namelijk langs geweest maar heb je niet gezien op de stand
R.Koopal
lars kern
Berichten: 697
Lid geworden op: 11-05-2003 02:00
Locatie: capelle a/d ijssel

05-11-2003 20:22

koopjes op een beurs zijn natuurlijk leuk.

bv ik moet een nieuwe rod-pod hebben ga ik lekker een dagje banjeren vergelijk matriaal en prijzen on onder het genot van een bakje koffie hak ik de knoop door.

ik praat nog wat met de verkoper en speel het bluf spelleltje.

maar een beurs is meer wat te denken van vliegbind curcussen en dan natuulijk de nutige presantatie's.

nee een goede beurs is meer dan inslaan.


ben trouwens niet in utrecht geweest
behandel een karper zo als je zelf wil worden behandelt
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

05-11-2003 21:37

Rogier en Mark,
kan niet anders zeggen dat jullie een kern van waarheid vertellen.

Op de topmerken zoals fox etc zit in pincipe een klein winstmarge daar deze inkoop al niet de goedkoopste zijn.

natuurlijk kun ook hier prijsverschillen zien als je veel afneemt dan zal de inkoop dalen vice versa

mvg,
peter
Gebruikersavatar
Rogier Koopal
Berichten: 601
Lid geworden op: 06-03-2002 01:00
Locatie: Beilen
Contacteer:

05-11-2003 21:42

Inderdaad Peter, tuurlijk zit er marge op en als je meer afneemt krijg je korting dus neemt de marge toe, maar 3x over de kop..?

Van Fox zou ik het niet weten, maar weet wel wat middy, byron, Carp Force en Lft in marges doen en dat is gewoon nooit 3x....

gr
Rogier

PS Lars zo hoort een beurs inderdaad te zijn, van alles wat...
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

05-11-2003 21:47

Rogier,
3 maal misschien bij de goedkopere merken bij fox / nash dacht het niet nee zal voor andere leveranciers ook wel gelden.

is ook vraag / aanbod kwestei, de gewilde merken zullen een hogere marge hanteren voor de verkoop aan winkeliers dan de minderen

MVG,
Peter
Willem Barnas

05-11-2003 22:02

Gigagoeienavond,

1.) Beurs was zeker wel okee.
2.) Prijzen moet je vergelijken.
3.) Ieder zijn meug.
4.) Liegen mag niet (behalve in levensbedreigende situaties).

Driedubbele groet,
Barnas :wink:
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

05-11-2003 22:05

Ha Barnas....

was jij op de beurs?
Ik ben er et hele weekend geweest... achter het KSN standje.... jouw niet eruit herkent. maar dat had ik dus bij vele :smile:

Met volgende keer beter kijkende groet
Frank
Willem Barnas

05-11-2003 22:15

Nou Frankmans,

Weet je nog, doe gozer waar je dat mooie boek van kocht? Juist, Arjan ja... Daar was ik dus mee op pad. Heb bij elkaar zelfs nog uren in de stand staan lullen en foto's staan bekijken van de jeugdviskampen.

Jij was toch die gozer met dat halflange haar en oprechte blijdschap om een werelds boek!?

Kijken is 1, zien is een tweede,
Barnas :wink:
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

05-11-2003 22:26

Jammer dat ik je niet heb gespot,Barnass :smile:
Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

05-11-2003 22:29

Jezus Willem, wat ben je scherp....

dat was ik ja ...

whehehe

Theo, ik had je niet herkent van dichtbij!!! :smile:
whehehe
Dus toch wel achteraf :grin:

Leuk zo....

Ben je er de 22ste bij Willem?
Ik wel.. misschien tot dan

Groeten Frank
jan van kranenburg

06-11-2003 02:14

Heb vroeger, in een heel andere situatie, veel te maken gehad met beurzen.
Die vroegere ervaring betrof beurzen met een
informatief en voorlichting gevend karakter. Voor alle duidelijkheidheid, ik was toen exposant.

Resulaten van zo'n beurs werden meer op lange termijn gemeten.
De beurs in Utrecht was in 't algemeen meer gericht op directe verkoop. Ik was daar als bezoeker, en heb teveel shitproducten tegen een shitprijs gezien.
Vond ik betreurenswaardig.
Natuurlijk ook positieve uitzonderingen. Zoals de Shimano en Karsten stands. Maar waar waren de stands
van b.v. Fox, Delkim. Ultimate etc.?
Ik heb ze met node gemist.

In 't algemeen, te veel winkels en te weinig importeurs en/of producenten.

Om een collega boarder te citeren " maar ja, dat is mijn mening"

mvg

Jan
Gebruikersavatar
Reinout Spijkerman
Berichten: 64
Lid geworden op: 16-08-2002 02:00
Locatie: Delft

06-11-2003 08:49

De beurs was zeer gezellig, kijk je hebt vissers die er komen om materiaal aan te schaffen en je hebt de mensen die er voor de sociale praatjes komen ... ieder zijn meug...

was jij er ook Willempie :wink: ??
Gebruikersavatar
Rogier Koopal
Berichten: 601
Lid geworden op: 06-03-2002 01:00
Locatie: Beilen
Contacteer:

06-11-2003 09:33

Jan je vergeet nog wel een paar op te noemen... bijv, Ashima, modelbouw schrijvers, byron, middy........

Maar op dit soort beursen denk ik dat dat alleen maar erger gaat worden.. Heb van importeur Hoogeveen vernomen dat zei er over zitten te denken om volgend jaar niet terug te komen...

Ps Willem stuur je de volgende x een pb als je hier komt vissen, kom ik ff langs....
gr
R.Koopal
Ron van Setten
Berichten: 466
Lid geworden op: 03-04-2002 02:00
Locatie: Culemborg

06-11-2003 09:52

Rogier,

Mag ik vragen wat de reden is dat importeur Hoogeveen wellicht afziet van deelname volgend jaar? Zijn dit de negatieve reacties van de bezoekers of het feit dat er (te) weinig wordt verkocht?


Groet,

Ron
Herman Smit
Berichten: 12
Lid geworden op: 25-10-2003 02:00
Locatie: Zwolle

06-11-2003 10:10

Hoi Mede Karperliefhebbers.

Leuke discussie, maar waar ik zo af en toe wel eens stiekum in mijzelf om moet lachen is dat je (jonge)mannen hoort praten over ''vroeger werd ik gek als ik 20 stukken goedkoop lood zag liggen'' en dat ze al alles weten over inkoop prijzen enz.
Wel ben ik het met Jelle eens over dat je gewoon moet kijken hoe vaak vis ik en ga ik in de toekomst steeds fanatieker vissen.
Ik kocht in het begin (15 jaar geleden) ook niet altijd merk/kwaliteit artikelen, maar ik ben er wel achter dat als je de financiele mogelijkheid hebt, dat je dan beter kwaliteit kunt kopen omdat.
Om een voorbeeld te noemen !! Ik kocht in de periode van 1990 een strechter van 199 gulden, dat was een of ander onbekend merk met dunnen elastiekjes en gewoon met 4 niet verstelbare pootjes.
Op die stretcher heb ik meer nachten wakker gelegen dan geslapen omdat er gewoon niet normaal op te slapen viel, ik heb dat ding na 2 jaar weggedaan en een nieuwe gekocht die kosste wel !! 775 !! gulden maar die heb ik nu nog en ik weet nog goed de eerste keer dat ik er op sliep, geen run gehad maar wel s,morgens om 09.00 wakker worden gebeld door mijn toen malige vrouw omdat ik die zaterdag middag nog verplichtingen had bij de voetbal, en dus vroeg moest opruimen.
Ik bedoel maar als je het kunt betalen koop dan gelijk kwalitiet(zonder merken te noemen) daar krijg je gewoon geen spijt van.

Geniet van het leven, je bent er maar even.
Herman (manus) Smit