hoe zijn jullie vangsten met die oosten wind?

Gebruikersavatar
Melvin Miltenburg
Berichten: 269
Lid geworden op: 23-10-2002 02:00

17-10-2003 21:36

Het lijkt wel bij iedereen te heersen! Bijna niemand vangt meer goed :sad: ! Vorig jaar ving ik als een bus in de herfstvakantie minstens drie per dag! Nu moet ik tevreden zijn met eens in de 3 dagen een karpertje 14 pond ! mss word het zondag wat want morgen kan ik niet!

Gr.
Melvin
mark hofman.

17-10-2003 22:31

gister en eergister vol op de oosten wind gezeten. 5 vissen wat een goed resultaat is voor dat water.

ik denk dat het bij mij heeft te maken omdat er elke dag voer in het water komt en zo de vis blijft azen.

morgen een dagje achter de wind zitten om te kijken of het verschil maakt.

mark
Gebruikersavatar
Edwin Benschop
Berichten: 64
Lid geworden op: 03-07-2003 02:00
Locatie: Julianadorp
Contacteer:

17-10-2003 22:38

Vanochtend gevist en gewoon 3 vissen op de kant.
Het was wel goed koud trouwens.........
een 50 ponder is ook 15 pond geweest......... doe voorzichtig met elke vis!

MZzl
Edwin
(de karperjutter)
Willem Barnas

17-10-2003 22:46

Okee,

Voeren doet veel, ze hebben dan door dat er makkelijk wat te bikken valt, maar acht, het verschilt van water tot water. Een ondiep water kan met een weekje tegen het vriespunt aan een flinke haal krijgen, er breekt dan een soort van acclimatisatieperiode aan. Op een dieper water kunnen na zo'n week de vissen een seintje krijgen, meer niet. Aan de andere kant is het ook weer zo dat op ondiep water die heledere zon (met deze ooster en hogedruk) diep doordringt en ze wakker houdt... dat bedoel ik dus met al die factoren...

Gewoon gaan vissen en heel nuchter en onbevooroordeeld de boel op je in laten werken en op waarde schatten, zo leer je nog eens wat.

Komende zaterdag op zondag ga ik een nachie zitten, als het goed is komt er dan een klein beetje evrandering in het weer................. Of het wat uitmaakt?

Voor de kachel is in ieder geval een kutstek,
Barnas :wink:
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

18-10-2003 00:41

Nou Willem,
Kga het morgen ook maar weer es proberen. En als ik weer mocht blanken, dan denk ik tegen het eind van de sessie toch wel aan de Kachel(kut)stek.

Is toch wel lekker warm. Je vangt nix, maar toch, het zaakje blijft wel langer dan 5 cm :grin:

Maar toch gewoon door blijven vissen, loopt het niet.....ach ja.....als je maar geniet, en anders is er altijd nog wel een snoekje ofzo te verschalken.

KW :wink:

PS: Willem, hier zit toch geen Copywright op he? KW :wink:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Koen Workels op 2003-10-18 00:41 ]</font>
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

18-10-2003 00:47

Koen,

Kijk maar uit dat van het winter je edele
onderdelen niet bevriezen, dan heb je mis-
schien nog een zak warmer nodig! :lol:

groetjes Benny
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

18-10-2003 00:51

heb ik al aan gedacht.
Heb thermo ondergoed :grin:

Koen
lars kern
Berichten: 697
Lid geworden op: 11-05-2003 02:00
Locatie: capelle a/d ijssel

18-10-2003 16:20

zeg koen zo een termo string zit dat nou lekker :grin:

_________________
behandel een karper zo als je zelf wil worden behandelt

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: lars kern op 2003-10-18 16:20 ]</font>
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

18-10-2003 16:46

Nooit geprobeert lars. Houd het bij een boxershort, blijft het ook een stukje warmer dan een string. :wink:

En zijn er al mensen die een dun laagje ijs op hun wateren hebben gehad?

Koen
Toon Fokkema
Berichten: 569
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00

18-10-2003 20:07

Vandaag wezen vissen. Op m'n favo plek heb ik oostenwind in de rug, waarbij er nog een stuk bos tussen mij en de wind instaat :wink: Is meestal wel een garantie voor een goeie dag. Vandaag was qua aanbeten wel een redelijk goede dag (2 halve runs en een zooi piepjes), maar niks gevangen.

Wat wél heel leuk was, is dat ik een wezel gezien heb! Echt een supermooi beestje, kwam even kijken wie die malloot met al die zooi was die in de vrieskou zat te vissen :grin:
Foto gemaakt natuurlijk, maar die staat op een wegwerpcameraatje, dat is inmiddels vol dus kan ontwikkeld worden..
Gebruikersavatar
Aart-Jan de Jong
Berichten: 103
Lid geworden op: 27-01-2002 01:00
Locatie: Harfsen (tussen Deventer&Zutphen)

18-10-2003 20:31

ik heb vannacht gezeten en erg goed gevangen!ik zat vol op de windkant aan een riviertje en heb op die stek nog nooit zo goed gevangen...
ik had dan ook wel een goede voercampagne gehouden...3 weken lang!)met een beetje discipline en wilskracht kom je een heel eind!)
ik had vijf aanbeten en ook vijf vissen, waaronder na 1,5 jaar eindelijk weer een nieuw PB...ik ving mijn eerste dertiger, een gave schub van 30,4 pond. pondenrace of niet, het geeft toch echt een kick als je op een water met een laag gemiddeld gewicht 1 van de 3 bekende dertigers vangt!en dat nog met 4 graden vorst ook!
maar goed, zoals al gezegd is:
"voeren doet een hoop!"

en nog een tip voor in de kou:
gewoon blijven ademen:P

Aart-Jan
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

18-10-2003 20:36

Op 2003-10-18 20:07, schreef Toon Fokkema:


Wat wél heel leuk was, is dat ik een wezel gezien heb! Echt een supermooi beestje, kwam even kijken wie die malloot met al die zooi was die in de vrieskou zat te vissen :grin:
Foto gemaakt natuurlijk, maar die staat op een wegwerpcameraatje, dat is inmiddels vol dus kan ontwikkeld worden..


Hoop dat je deze foto met de wezel erop wilt delen. Ben zeer benieuwd.
Heb zelf een topic gestart over de dieren de we allemaal tegen komen tijdens onze visserij.
Misschien wel een goeie topic om 'm te plaatsen.

vriendelijke groet,
Koen
Toon Fokkema
Berichten: 569
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00

18-10-2003 21:33

Hai Koen,

Had inderdaad al 't een en ander aan dieren vermeld in je thread (hele leuke thread trouwens!), en ik zal de foto posten zodra die voorradig is :smile:

Toon
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

19-10-2003 15:07

Oke Toon,
Ik zie 'm wel verschijnen.

groet,
Koen
Willem Barnas

19-10-2003 16:39

Nou, daar gaan we,

Vannacht weer op mijn 'thuisplassie' gezeten, net als de voorgaande zes weken. Normaliter maakt de windrichting niet zo gek veel uit... Als je maar een goede stek kiest. Kon ik eerst tussen de vijf en tien aanbeten verwachten, afgelopen middag, avond, nacht en ochtend was dit er eentje, die ik verdorie nog verspeelde ook (weerhaakloos haakje was zo los na het vastzwemmen...).

Mijn maat zat op de windkant en daar bleef het ook stil. Een tweede vismakker zat op een andere grote plas en daar was het eveneens nul, net als de andere vier vissers daar.

Tijdens de hele sessie ook geen karpertje zien draaien en da's een aardige zeldzaamheid op de plas. Duidelijk is dat de vis er wat aan het 'omschakelen' is en dat de watertemperaturen en aasfanatisme een duidelijke pestklap hebben gehad. Het kan best zijn dat het over een week of twee pas weer goed gaat lopen, als het weer zo blijft tenminste... Maar wat doet het weer? Het weer verandert en daar gaan we weer...

Heerlijk geslapen in een bevroren wereldje,
WB :wink:
Gebruikersavatar
Roy van Goor
Berichten: 865
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00
Locatie: maasbracht

19-10-2003 18:53

had er zelf eentje vandaag........
21 pond, gister en eergister helemaal niks.
de andere vissers ook niet trouwens.
ik hoop dat de wind zich eens gaat draaien,
misschien dat hte humeur van de vissen dit dan ook doet.groetjes en probeer ze te vangen,
roy
Gebruikersavatar
Henny van Roomen
Berichten: 127
Lid geworden op: 03-02-2003 01:00
Locatie: Tegelen
Contacteer:

19-10-2003 22:37

Kheb vandaag ook weer eens geblankt zoals zo vaak de laatste sessies :sad: . Mijn maat had een heel klein karpertje gevangen(ca 6 pond) hij was dan ook de enigste. Iedereen die normaal wel wat ving op dit water ving gewoon niks dus ut ligt niet aan mij. Overigens sprong er wel heel af en toe een vis, en ik heb ze ook veel minder zien azen als normaal. Waarschijnlijk gaat de wind een beetje draaien vanaf donderdag kijken of het dan beter wordt. Ik denk dat het idd door het wisselvallige weer komt eerst na die lange tijd droogte af en toe regen toen weer een week vollop regen en nu weer die kou. Hopen dus dat het weer een beetje stabiel blijft niet dat dit weer echt ideaal is maar goed. Maar k blijf stug doorzetten alhoewel dat steeds moeilijker wordt met die kou.

met doorzettende en vissende groet henny
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

20-10-2003 08:15

Henny,

dat is meestal wel het geval, he, dat het niet aan ons vissers ligt. Het weer, de vissen, andere vissers ja dat wel...

Misschien al je eens iets volstrekt anders had geprobeerd (pellets, partikels, single hookbaits) dan had je wel wat gevangen. Passiviteit van de karpervisser is meestal de oorzaak.

Succes :smile:

groeten,
karperlimbo
Het is een kwestie van geduld.....
Gebruikersavatar
Henny van Roomen
Berichten: 127
Lid geworden op: 03-02-2003 01:00
Locatie: Tegelen
Contacteer:

20-10-2003 08:33

Jurgen,

Dat was ik net van plan om met een single hookbait te gaan vissen misschien nog met een stringer met enkele boilies eraan. :wink: Particles en pellets heb k trouwens ook al geprobeerd, zelfs de method wil niet meer werken.

henny
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

20-10-2003 09:30

Ik weet het, het is erg slapjes.

Dit weekend een "alternatieve" sessie gehad in Friesland op snoek en witvis en zelfs geen voorntje gevangen. Triest. Maar het bier smaakte goed :smile:

groeten,
karperlimbo
Het is een kwestie van geduld.....
Rob Dougan

20-10-2003 14:28

Deze week een constante barkoude oostenwind gehad, in 2 nachten 1 vis, 13.9 kilo ( bijna 28 pond).