jacco noordermeer schreef:Je kan het ook anders bekijken.
Zorg dat je weer ongestoord op openbaar kan vissen
Zelf al 3 x ellende gehad met als top punt een totaal gesloopte auto,(schade 12.000 gulden)
je mag vanaf 100 meter vanaf een huis met beetmelders aan vissen,dus binnen de bebouwde kom is dan een optie. of een hond meenemen.
of ergens bij iemand op het erf vissen waar anderen niet kunnen komen,samen vissen. je stek omheinen met bewegingsmelders, alarm op je auto.
of als je van avontuur en wildernis houdt enig risico voor lief nemen. is ook wel spannend vind ik. verder hoor ik veel vaker dat auto`s gesloopt worden in Frankrijk als in Nederland.en overal om je heen loop je wel risico. en achter de geraniums zitten en de anonieme kliklijn bellen de hele dag door is niks voor mij.
heb zelf bijna een betonblok op mn kop gekregen die scooterboys snachts door mn tent heen gooiden tijdens het langsrijden,bijna beroofd bij de sloterplas.ruzie met dronken debielen midden in de nacht.en toch geniet ik van de vrije visserij.
het ligt ook wel aan de omgeving waar je vist. als het in de randstad is in de buurt van een achterstandswijk loop je meer risico dan als je ergens gaat zitten waar geen hond komt en niemand in de buurt woont.
zelf kies ik vaak voor moeilijk bereikbare stekken.ten eerste omdat de meeste collega vissers lui zijn en niet willen lopen met al hun spullen.zodoende kan ik heerlijk mn eigen ding doen.Ten tweede omdat tuig vaak ook lui is en niet te ver van hun auto`s ,scooters, hangplek vandaan willen zijn.
ook belangrijk is proberen niet op te vallen.voor dezelfde redenen.
PS, met een bootje en open water kan je op zoveel stekken komen waar niemand anders kan komen dat ik me daar nog veiliger voel als thuis met mn oude onderbuurman waarvan ik bang ben dat hij een keer het gas aan laat staan en de boel opblaast.