In hoger beroep tegen bekeuring?

Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

15-11-2007 07:43

Opgetekend uit de nieuwsbrief van Sportvisserij Nederland

Nieuwsbrief november

Alles over visserijwetten en -regels
Gepubliceerd op: woensdag 14 november 2007

Als sportvisser krijg je te maken met een aantal wetten en regels, bijvoorbeeld op het gebied van vereiste visdocumenten. Maar ook op het gebied van gesloten tijd aas- en vissoorten,minimummaten vissoorten enbeschermde vissen. Indien je je niet aan deze regels houdt, kan dat een boete opleveren.

Op http://www.vispas.nl kun je exact nalezen welke wetten van toepassing zijn op de sportvisserij. Er is bijvoorbeeld een link opgenomen naar de overheidswebsite met alle informatie van de 'Visserijwet 1963'. Kijk hiervoor onder het kopje 'Visserijwet en regels'.
Naast wetgeving lees je hier ook alles over de Gedragscode Sportvisserij, met 'spelregels' op het gebied van omgang met vis, gebruik van lood en leefnet en specifieke codes voor de Karperstudiegroep Nederland. Ook het fenomeen 'Nachtvisserij' komt uitvoerig aan bod in dit onderdeel.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

15-11-2007 20:53

Aart Lokhorst schreef:Hoho Kees, zo kun je dat niet zeggen. Als er niets in de APV wordt geregeld hierover is het ook niet meer verboden vanaf 1-1 a.s.


Klopt helemaal Aart, maar je gelooft toch zelf ook niet dat men dat gaat vergeten? Men neemt simpelweg de model APV van de VNG over, aangevuld met wat plaatselijk nuttige regeltjes. En die VNG heeft zeker niet zitten slapen m.b.t. de afschaffing van de WOR. Dus ik durf dat zeker wel te beweren.

Groet,
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

15-11-2007 21:36

Kees, het gaat er niet om wat ik geloof of niet geloof. Maar intussen heb ik al wel een voorbeeld van een gemeente die niets gaat regelen omtrent een onderkomen bij het nachtvissen. Mocht de nachtvisserij daar in 2008 (dus met een onderkomen) toch tot problemen leiden dan zal deze gemeente alsnog, in overleg met de plaatselijke HSV, in hun APV een onderkomen gaan regelen tijdens het nachtvissen.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

17-11-2007 16:44

Aart, als in de APV een artikel wordt opgenomen m.b.t. illegaal kamperen en daarnaast doet de gemeente niets aan een nachtelijk onderkomen tijdens het vissen dan is het dus juist net als in de huidige situatie verboden? Of neemt die betreffende gemeente helemaal niets op omtrent kamperen? Lijkt me wat vreemd, want dat zou betekenen dat je overal met je tent of caravan kan neerstrijken.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

18-11-2007 01:47

Vandaag hebben we als HSV ons 70 jarig bestaan gevierd. Een mooie gelegenheid om informeel de verantwoordelijke wethouder aan te spreken over de WOR. Zijn visie is om samen met aangrenzende gemeentes hier over afspraken te maken. Om hier mee duidelijkheid te scheppen naar een ieder die hier bij betrokken is. Kan me hier goed in vinden, daar het van de zotte zou zijn om op de ene plaats wel te mogen overnachten onder bepaalde omstandigheden en 5 meter verder aan het zelfde kanaal in overtreding te zijn. Blijkt dat men echt niet onwillig staat tegen over de hengelsport en de karpervisserij in het bijzonder. Mits men als HSV zaken op tijd aankaart en op een onderbouwde wijze aankaart bij je gemeente.

Als HSV weten we veel te realiseren als het om belangenbehartiging gaat. Zo wel naar de federatie als gemeente. In goed overleg kan je heelveel bereiken mits men bereid bent een stuk verantwoording op je te nemen.

Zolang we alleen maar klagen en niet bereid zijn de handen uit de mouwen te steken komen we nergens.

Peter
Gebruikersavatar
Joost Beekhuizen
Berichten: 52
Lid geworden op: 02-10-2007 10:50
Locatie: Heteren (vlakbij Arnhem)

23-11-2007 02:17

hallo allemaal ik zit nu in deze situatie....

ik ben vanavond gecontroleerd door 2 politie agenten ik was met 3 hengels aan het vissen


toen ze me vergunning aan het controleren waren begonnen ze over me 3de hengel ze wisten niet zeker of je met meer dan 2 hengels mag vissen

ze waren er niet in thuis of dat nou mag

ze zouden het op het bureau uit zoeken of ik nou met een 3de hengel mag vissen en mij terug bellen nog als dat niet zo is

ze zullen me morgen vast terug bellen kan ik hier nog wat mee redden? hadden ze me niet ter plekke een boete moeten geven?

ik geef toe wel stom van me

ik heb niks geen bewijs gekregen van deze situatie bij het vissen van de agenten

en hoeveel zal nou de boete zijn?

baal er wel van....want die boete zou vast wel komen rond de 160euro
Laatst gewijzigd door Joost Beekhuizen op 23-11-2007 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

23-11-2007 07:01

Beste Joost,

Ga er vanuit de je de vispas bedoeld in plaats van een grote visakte die is allang begraven.
Het ter plaatsen constateren van een overtreding van een daar toe bevoegd persoon is voldoende om je een dag later als nog een PV te geven. Is te hopen voor je ondanks je overtreding dat ze het vergeten of door drukte van andere zaken het er bij laten zitten.

Peter
Gebruikersavatar
Joost Beekhuizen
Berichten: 52
Lid geworden op: 02-10-2007 10:50
Locatie: Heteren (vlakbij Arnhem)

23-11-2007 15:42

wordt nou een marker hengel als 3e hengel bekeurt?