Onschuldig oud dametje op brute wijze vermoord en waarom ?

Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

08-09-2007 15:54

Leuke antwoorden allemaal fototoestel klaar bla bla ik wil jullie wel es zien tijdens een goede regenbui!
En douwe jij bent niet te overtuigen omdaty je de argumenten van een ander toch altijd minder vind dan die van jezelf
Het argumet om je fotospullen op stellen of iemand te bellen is meer dan duielijk of wil jij de vis ff lekker een tidje alen laten om je statiefje op te stellen?
peter andrae

08-09-2007 16:07

Bij een regenbui staat mijn fototoestel onder mijn plu ik zeg toch ik zak geen karpers.


Als jij je vissen wel wil zakken moet je dat voor je eigen weten ik zeg hoe ik erover denk,zo denk ik ook als er toch gezakt moet worden zou diezelde zak dan niet voor verbetering vatbaar zijn.


Waarom zit er zo een dun koord aan die door kan schuren,ik kan het koord op de foto van Dennis niet goed zien maar het zou zo maar gezien het water kunnen zijn dat het koord is stukgegaan op de betonnen rand die daar langs de kant loopt op sommige plekken,zo ben ik ook al een keer mijn rubberboot kwijtgeraakt en dat touw was een stukje dikker.

De bevestigingsstukken voor het koord bijvoorbeeld mag ook wel steviger.

om zo maar even te brainwave.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

08-09-2007 16:14

kijk das stuctureel meedenken! Ieder moet voor zichzelf de afweging maken wel of niet zakken zónder daarbij de ander te veroordelen. In mijn ogen mag er zeker op sommige detail gelet en veranderd worden om de veiligheid van de vis te waarborgen. Dit geld niet alleen voor de bewaarzak maar ook andere onderdelen bine de visserij piet vogel wil niet voor niets en gratis blad uitbrenggen met goede info voor het veilig vissen! Ook meer en betere pruductinformatie op de verpakking van bewaarzakken voorslag etc etc is niet overbodig
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

08-09-2007 16:22

Niet om het één of ander, maar zaten er niet toevalig 2 karpers in die zak Dennis? :wink:

Bij de attributen voor karpervissen schijnt een bewaarzak te horen. Dat zal je wel niet snel uit het systeem krijgen.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

08-09-2007 16:32

Maar de bestaande zak moet vervangen worden door beter alternatief...

Heb al een paar ideeën, zal nog ns wat verder nadenken...
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

08-09-2007 18:47

En douwe jij bent niet te overtuigen omdaty je de argumenten van een ander toch altijd minder vind dan die van jezelf


Dat klopt en dat ligt niet aan mij, denk daar maar eens over na, je maakt je eigen positie steeds zwakker met een dergelijk verweer.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

08-09-2007 18:49

Beter alternatief zeg je, die is er; nachtvissen verbieden. :D :D :D :D :D :D :D
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

08-09-2007 18:57

Weer zo'n goed argument... En Douwe gaat door voor de koelvriescombinatie...

Afbeelding
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

08-09-2007 19:01

Die hoef ik niet ik stop in dit nutteloze topic.
toedeloe en tot een volgende.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

08-09-2007 19:09

Doei :wink:
~~Dreams can be true.~~
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

08-09-2007 19:13

Nou jongens, het rijk alleen. Waar zullen we het nu eens over gaan hebben?

Wat zijn dat voor idëen Sebastiaan. Of wil je die niet kwijt?

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

08-09-2007 19:14

Ben ook wel benieuwd eigenlijk...brand los!
~~Dreams can be true.~~
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

08-09-2007 19:47

Heren,

Niet om betweterig over te komen.
Maar ik heb een statiefje met daarop een snelkoppelinkje.

Statiefje staat eigenlijk altijd klaar.
Toestel erop klikken en gaan met banaan.
Ik maak dus altijd direct de foto's.

Zie het als een tip, en niet als aanval tegen de zakkers. Indien dit goed gebeurd is er 'nothing aan de hend'. Maar voor mijzelf vind ik het niet nodig. Hecht er sowieso weinig waarde aan. Maar laat aub elkaar leven en laten leven,... als je wel wilt zakken.

mvg,
Frank
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

08-09-2007 23:41

Ja, ik zat te denken aan een drijvende variant ofzoiets. Een ring van
foam met daaronder een zak. Heb je meteen een soort van bak
waarmee je de vis in het water kan onthaken. Ik zal ns iets schetsen.
Maar dat doe ik morgen wel weer, heb nu bier op haha...

Maar met zo'n bak vorm krijg je dat de karper niet "ingepakt" zit in de
zak, en dus de slijmlaag minder aangetast wordt. Hmmm ja, beetje lastig
uitleggen. Ik probeer het wel te tekenen, ff geduld dus...

(wedde dat Douwe er zometeen een wil :wink: )

Grs seb
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

08-09-2007 23:55

Hoi Sebastian,

Punt is het volgende.
De bewaarzak die jij schetst is idd een van de mogelijkheden, maar zal niet echt aftrek vinden.
Waarom niet ?
Een hoop vissers willen een bewaarzak "onzichtbaar" kunnen weghangen.

Gr,
Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

09-09-2007 00:08

Aah Den,

Dus de vis moet onzichtbaar blijven tot men de foto ervan op 1 of andere site weer te pronken aanbied..
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

09-09-2007 00:17

Henk,

ALS ik een vis zak, heb ik ook liever dat ie niet zichtbaar is voor wie dan ook, dus kan me er wel een beetje in vinden.

Gr,
Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

09-09-2007 11:30

wel makkelijk al die drijvende foam ringen op het water, weet ik precies waar ik moet zijn als ik weer wat karpers kan verkopen.

zonder dollen, dat word hem ook niet denk ik.

gr
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

09-09-2007 11:36

Zie je wel weer een ander excuus die te maken heeft met de visser NIET met het dier.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

09-09-2007 12:07

Ha Douwe,

Toch weer terug in de discussie?
Wat is volgens jou de oplossing voor het zak probleem?

Helaas, is het ‘zakken’ al ingeburgerd bij het karpervissen en zal er dus ook vrij lastig eruit te krijgen zijn (emigreren?). Daarnaast geef jij veelvuldig aan dat het alleen draait om het ego strelen van de visser d.m.v. een foto. Ook helaas maar waar is dat deze wereld nou eenmaal draait om respect. Hoe meer respect hoe meer kracht/macht/vul zelf maar in. Dat krijgen we er dus ook niet uit.

Er wordt hier mee gedacht en dat lijkt mij een goed punt. Proberen mee te denken is al veel beter dan langs de zijlijn staan en het allemaal wel best vinden. Daarmee kom ik eigenlijk op mijn ding wat ik wilde zeggen en dat is dat jouw reactie niet de rest stimuleert om aan een oplossing te bedenken. Een oplossing (als die er al is) is toch juist wat we allemaal willen i.p.v. dode vissen en drijvende zakken midden op het water?

Gr.

p.s. ik heb al 7 jaar geen vis meer gezakt
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

09-09-2007 12:12

daar heb je gelijk in douwe,

onze hele hobby heeft met de visser te maken en vrij weinig met de vis zelf. als iedereen even veel om de vis gaf, waren er nu geen bewaarzakken en haken met weerhaken enz enz. maar dat is een keuze die je moet maken. wij hebben nou eenmaal gekozen voor deze hobby en dan moet je ook maar accepteren dat er min punten aanzitten.
jammer genoeg denkt niet iedereen aan het welzijn van onze sport vis en via magazine's en het internet bereik je lang niet iedereen. vooral niet het "soort" vissers dat je wilt bereiken.
die vissers kopen geen boekjes en kijken niet op karper site's, zonde van het geld en van de tijd.
dus je zult altijd problemen houden.

en of verbieden nou echt nut heeft......die gasten hebben er toch scheit aan, want de hele buurt moet natuurlijk zien dat je een grote vis hebt gevangen! anders geloven mensen je niet.

kijk eerst een kritisch naar jezelf en probeer dan andere te helpen aan de waterkant. en als diegene geen hulp van je wilt aannemen heb je het iig geprobeerd. mensen blijven nou eenmaal eigenwijs. en als je tegenwoordig geen goede foto's hebt van je vangst geloven de meeste je niet! kijk maar eens op dit board...voorbeelden genoeg.

het is een probleem wat we zelf in de wereld hebben geholpen en wat je er nou eenmaal niet zo makkelijk meer uit krijgt.

gr
peter andrae

09-09-2007 14:20

Jouri andere helpen aan de waterkant doe ik nooit meer dat heeft mij al 2x mijn stek gekost waar ik al enige tijd aan het voeren was.

Voor nieuwsgierige mannetje,s ben ik al helemaal op mijn hoede.

Het ergste vind ik nog dat je ze een bepaalde manier van vissen uitlegt en dan komen ze een week later bij mij staan en gedragen hun dan op zo een manier of zij het hebben uitgevonden.


Nee ik blijf bij mijn stelling je hebt het of niet en de meeste hebben het dus niet zitten nog steeds dom te vissen.


Dat ik wat tips geef over bewaarzakken is omdat ik het gewoon diep en diep triest vind dat je in 2007 nog een vis moet zakken om je eigen ego te kriebelen en dat terwijl er mensen zijn die laten zien hoe het ook kan.


Waar blijven die mensen die durven te zeggen dat ze een vis van 19.00 tot 07.00 een karper in een zak bewaren ik zie ze nergens en ik weet dat ze er zijn,ik zie genoeg langs de waterkant ik ken namenlijk mijn piepenheimers wel daar vis ik al te lang voor.

Zo ben ik op bepaalde wateren voor een tentverbod niet om dat ik tegen tenten ben maar wel om diegene die er misbruik van maken.

Zelfde verhaal met uitvaren van je lijnen mensen moeten wijken omdat deze lullen het nodig vinden om een heel water in beslag te nemen.

AHV klap klap goed gedaan hoor hoe is het mogenlijk dat je zoveel toestaat op een klein parkwater waar meer mensen vissen en in mijn geval al 30 jaar mag nu wijken voor de uitvaar brigade.

Je mag gerust weten dat ik af en toe met gevoelens rondloop om bepaalde mensen de hersens in te slaan gelukkig kan ik mij vrij goed in toom houden.

Misschien is het voor mij een optie om in de toekomst in een comissie te gaan zitten om dit soort dingen aan de kaak te stellen,ik ben er serieus over aan het nadenken.

Vooral op kleinschallige wateren moeten de regels wat worden aangescherpt.

En geloof mij maar dat dit voor vele een verademing is.


Die bewaarzakken ze zijn er en makkenlijk kom je er niet vanaf zal waarschijnlijk ook nooit gebeuren daarom geef ik maar wat aan voor diegene die vasthouden aan hun zak.


Douwe sta nog steeds aan je zijde :wink:.
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

09-09-2007 14:32

Sebastian Huvenaars schreef:Ja, ik zat te denken aan een drijvende variant ofzoiets. Een ring van
foam met daaronder een zak. Heb je meteen een soort van bak
waarmee je de vis in het water kan onthaken. Ik zal ns iets schetsen.
Maar dat doe ik morgen wel weer, heb nu bier op haha...

Maar met zo'n bak vorm krijg je dat de karper niet "ingepakt" zit in de
zak, en dus de slijmlaag minder aangetast wordt. Hmmm ja, beetje lastig
uitleggen. Ik probeer het wel te tekenen, ff geduld dus...

(wedde dat Douwe er zometeen een wil :wink: )

Grs seb



Zoiets heb ik weleens gezien bij een engelsman.

Hij had met grijze pvc buis van ik denk 38mm en 4 van die 90 graden hoeken een frame gemaakt van ong 120cmx80cm.
Daarin hing een redelijk grofmazig net van gelijk formaat en een cm of 70 diep.
Om het af te dekken gebruikte hij iets van worteldoek ofzo.
Door de buizen uit de hoeken te trekken kon hij het geheel oprollen en vervoeren als een redlijk klein pakketje.

Zag er best goed uit moet ik zeggen al vraag ik me af of de vis niet erg bewegelijk is hierin.
Men zegt dat als de karper niets ziet hij zich rustig zal houden, toch zie je weleens karpers die proberen te gaan zwemmen als ze in een zak zitten.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

09-09-2007 14:47

je ziet bij rex hunt wel eens dat hij zo'n schepzak gebruikt bij het
forelvissen, dat materiaal zou je kunnen gebruiken. En dan aan de twee
uiteinden het hieronderstaande spul, voor een goede waterdoorstroming.

Afbeelding


Door dat zijl heen heeft de karper geen zicht dus zal hij waarschijnlijk
rustiger blijven.

Een zinkende variant is trouwens niet onmogelijk...

Blijve denken jongens! Drijven kent inderdaad wat nadelen, maargoed,
we komen er wel...

Grs
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

09-09-2007 14:53

is niet het vangen van de karper op zich dan ego strelen?? :roll: