Op 2002-11-04 19:41, schreef miguel moens:
beste martijn , ...
ik ben ook eeerst begonnen met , zeevissen , snoekvissen , feedervissen , met den klassieke vaste stok vissen , zelfs BIG GAME vissen , ( maar 2 keer gedaan mor toch é )
en dan pas ben ik beginnen karpervissen
voordeel ?
ja , ik kon al onderlijndjes knopen , kwist hoe ik een vis moest behandelen , enzovoort ...
wat dan het vkb en de ksn doet is zeker niet slecht met hun jeugdkampen , info avonden voor de jeugd , ...
maar er zijn er dan die natuurlijk alles willen overslaan en die alleen grote vissen wil vangen zonder daarvoor afgezien te hebben, dingen geleerd te hebben ...
hoe kunne we dat veranderen?
meer reclame voor jeugd info avonden ofzo???
MVG miguel
Wat jij zegt over de KSN enzo ben ik helemaal met je eens en over die leerschool waar je mij over aanspreekt is ook zeer leerzaam.... dat geef jij zelf aan. Maar hoe kunne we de jeugd eerst de leerschool laten doorlopen voordat ze echt op karper gaat vissen¿ Je kunt ze allemaal wel naar die jeugddagen enzovoorts sturen maar daar leren ze toch niet zoveel als ze de "leerschool van het vissen" doorlopen.
Door de groeiende welvaart hebben ze steeds sneller geld voor dure spullen en ze worden door der eigen vriendjes die het weer van een ander vriendje hebben aangestoken terwijl ze nog nooit een hengel in hun handen gehad hebben.
Wij als karpervissers moeten de jeugd aansporen om niet gelijk met een volle portemenee naar de sportviszaak te gaan maar eerst eens beginne met de klassieke vaste stok... maar gaat dat lukken¿
Ik ben bang van niet.. maja we zullen zien
Mssls Martijn