3 hengels

Gebruikersavatar
Marck de Jongh
Berichten: 491
Lid geworden op: 28-04-2004 17:27
Locatie: Blaricum/Velp
Contacteer:

13-08-2005 11:00

Aart Lokhorst schreef:Marck, de visserijwet geldt voor iedereen dus ook voor jou. En jouw eigen mening doet daarbij niets ter zake.


Aart, ik zeg niet dat die niet geld voor mij en ik zal de boete ook gewoon betalen! Ik weet dat ik in overtreding was! Beetje te belerend! Maar ik gaf gewoon even kritiek op de manier van controleren en de dingen waar ze op controleren! Ik heb met de agent in kwestie nog een hele discussie gehad over het hoe en waar controleren van vissers, en het zoveel mogelijk beboeten van vissers die in overtreding zijn! IK weet dat ik een boete krijg als ik in overtreding ben met 3 hengels, ook al vis ik nog zo netjes! Ik vind het alleen een beetje jammer dat mensen die met 4 of 5 hengels vissen, met dreggen ipv gewone haken, en met dynema, en vooral meerdere dreggen/haken per lijn, dat deze mensen niet gepakt worden!

Snapt iedereen me nu?
The Carp, The Whole Carp, And Nothing But The Carp, So Help Me God...

Binnekort online, http://www.karpertotaal.nl!
PR NL: 24 pond spiegel
PR FA: 28 pond Spiegel
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

13-08-2005 11:10

Benny van de Werfhorst schreef:Wat mij soms werkelijk verbaast, is dat er nog steeds mensen zijn die
denken dat een 3de hengel altijd meer kansen opleverd. Oke, misschien
op groot water zodat je een groter oppervlak kan afvissen, maar op klei-
nere wateren is die 3de hengel vaak alleen maar nadelig. Denk aan: Lijn
dressuur. Hoe minder lijnen in het water op dergelijke wateren, hoe meer
de kans toeneemt op een aanbeet.
Niet dat ik nooit met 3 hengels vis, maar dan wil ik die derde stok wel zo
optimaal mogelijk gebruiken; zowel vistechnisch als tactisch. Anders heeft
een derde stok niet zoveel nut...

groetjes Benny


Denk hier maar eens aan, heb je ook niet zo gauw kans op een boete! En
misschien wel meer kans op meer aanbeten...
Als ik wel een boete krijg voor de 3de stok, dan respecteer ik dat gewoon,
en doe niet moeilijk. :wink:

groetjes Benny
Gebruikersavatar
Marck de Jongh
Berichten: 491
Lid geworden op: 28-04-2004 17:27
Locatie: Blaricum/Velp
Contacteer:

13-08-2005 11:16

Ik respecteer mijn boete dan ook!! Voor de zoveelste keer :cry: :lol: Maar ik heb alleen maar wat kritiek, thats all! En, die derde hengel heeft bij mij wel degelijk meer vis opgeleverd dan als ik met twee hengels had gevist, en dat is nog een reden te meer om de boete te accepteren! Mijn PR is ook nog is aan diggelen dus dat zit ook mee, en daar had ik wel wat geld voor over! Of je nou op een betaalwater gaat zitten en dan je PR aan diggelen vangt, of dat je een boete krijgt, dat laatste is goedkoper en geeft meer voldoening!
The Carp, The Whole Carp, And Nothing But The Carp, So Help Me God...

Binnekort online, http://www.karpertotaal.nl!
PR NL: 24 pond spiegel
PR FA: 28 pond Spiegel
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

13-08-2005 11:25

Marck,

Dat snap ik! Ik bedoelde het meer in het algemeen.

Tot slot: Ga eens meer met 2 hengels vissen...! :D :P

groetjes Benny
Gebruikersavatar
Marck de Jongh
Berichten: 491
Lid geworden op: 28-04-2004 17:27
Locatie: Blaricum/Velp
Contacteer:

13-08-2005 11:36

Vis alleen maar met 2 hengels maar als ik een keer met drie vis work gecontroleerd:p dus dat doek voortaan niet meer :o 8) :P
The Carp, The Whole Carp, And Nothing But The Carp, So Help Me God...

Binnekort online, http://www.karpertotaal.nl!
PR NL: 24 pond spiegel
PR FA: 28 pond Spiegel
peter andrae

13-08-2005 12:48

Toch jongens als je gepakt word met 3 hengels ben je niet lekker bezig met je hobby je zet het in een negatief daglicht ook al is dat niet je bedoeling,diegene die je controleerd is niet altijd een karperliefhebbende controleur kan net zo goed een politieagent zijn die ziet dat heel anders.

Een collega visser die ik goed ken doet het zo dat als zijn vrouw komt hij er een derde hengel bijgooit zij heeft ook een vergunning gaat zij weer dan haalt hij weer netje,s in,teminste das dan als zij zelf niet wil vissen he anders kan hij het met 2 hengels doen :lol:.

Lijkt mij ook niet echt ontspannend de hele tijd links en rechts kijken of er niemand aankomt,benny een derde hengel levert echt wel meer op :wink: een bekeuring :lol:.


mvg peter.
Gebruikersavatar
Marck de Jongh
Berichten: 491
Lid geworden op: 28-04-2004 17:27
Locatie: Blaricum/Velp
Contacteer:

13-08-2005 12:57

Tsjah, maja, ik leer het zo wel af, eerste keer kreeg ik geen boete, en 2e x wel, naja en? De eerste keer was groene politie, en tweede keer was gewoon undercover, de ene was zelf ook visser, maar de andere was zon norse pennelikker volgens het boekje...en daarom kregen we boete, anders hadden we geen boete gehad! Maja, van mij mag er op deze topic en slotje...
The Carp, The Whole Carp, And Nothing But The Carp, So Help Me God...

Binnekort online, http://www.karpertotaal.nl!
PR NL: 24 pond spiegel
PR FA: 28 pond Spiegel
Gebruikersavatar
Rob de Boer
Berichten: 524
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Noord Holland

13-08-2005 13:22

Maja, van mij mag er op deze topic en slotje...


? Mag een ander niets meer zeggen? :roll:
Gebruikersavatar
Marck de Jongh
Berichten: 491
Lid geworden op: 28-04-2004 17:27
Locatie: Blaricum/Velp
Contacteer:

13-08-2005 20:01

Rob zo bedoel ik het niet! Tis alleen op iets heel anders uitgelopen dan ik had gewild... Een ander kan bij mij altijd zijn mening kwijt! Zolang die maar niet al te extreem en te racistisch is enz, maar das ff oftopic!

Snap?
The Carp, The Whole Carp, And Nothing But The Carp, So Help Me God...

Binnekort online, http://www.karpertotaal.nl!
PR NL: 24 pond spiegel
PR FA: 28 pond Spiegel
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

13-08-2005 20:15

Marck de Jongh schreef:Ik respecteer mijn boete dan ook!! Voor de zoveelste keer :cry: :lol: Maar ik heb alleen maar wat kritiek, thats all! En, die derde hengel heeft bij mij wel degelijk meer vis opgeleverd dan als ik met twee hengels had gevist, en dat is nog een reden te meer om de boete te accepteren! Mijn PR is ook nog is aan diggelen dus dat zit ook mee, en daar had ik wel wat geld voor over! Of je nou op een betaalwater gaat zitten en dan je PR aan diggelen vangt, of dat je een boete krijgt, dat laatste is goedkoper en geeft meer voldoening!


Op 11-08-05 respecteer je de boete anders nog niet en wil je een bezwaarschrift indienen.

Quote : "
Marck de Jongh schreef:Tsjah, geld is altijd een probleem bij een arme student als ik! Net een bekeuring gehad voor het vissen met derde hengel: €55,- En heb nog geen idee waar ik dat vandaan moet gaan halen. Maar eerst maar eens even een bezwaarschrift indienen! De infrarood zelfontspanningsafstandsbediening werkt precies hetzelfde als degene met een draad. Het enige verschil is dat je de afstandsbediening op de camera moet richten, en dat er geen draad aan zit. Zo je vraag beantwoord?

Met vriendelijke groet,

Marck de Jongh


Mag je daar met drie hengels vissen? Nee, waarom dan een bezwaarschrift.?
Gebruikersavatar
Marck de Jongh
Berichten: 491
Lid geworden op: 28-04-2004 17:27
Locatie: Blaricum/Velp
Contacteer:

13-08-2005 20:27

EN DAAROM zie ik graag een slotje:) Dat bezwaarschrift is puur om te zorgen dat ik het geld heb liggen, zodat ik geen Sanctie verhoging krijg! Oftewel, bezwaarschrift is uitstel betaling ;)
Laatst gewijzigd door Marck de Jongh op 13-08-2005 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
The Carp, The Whole Carp, And Nothing But The Carp, So Help Me God...

Binnekort online, http://www.karpertotaal.nl!
PR NL: 24 pond spiegel
PR FA: 28 pond Spiegel
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

13-08-2005 20:32

Omdat jij tegenstrijdige berichten plaatst ?

Leegdrinken die zelfingeschonken gifbeker.
Gebruikersavatar
Marck de Jongh
Berichten: 491
Lid geworden op: 28-04-2004 17:27
Locatie: Blaricum/Velp
Contacteer:

13-08-2005 20:33

Lees eens goed:)
The Carp, The Whole Carp, And Nothing But The Carp, So Help Me God...

Binnekort online, http://www.karpertotaal.nl!
PR NL: 24 pond spiegel
PR FA: 28 pond Spiegel
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

13-08-2005 20:40

Ja,

leuk berichtjes bewerken. :evil:

Origineel was namelijk :

[quote="Marck de Jongh"]EN DAAROM zie ik graag een slotje:) quote]


Oneigenlijk gebruik maken van de mogelijkheden die je nu eenmaal hebt als je (on)terecht beboet bent. Helaas kost dat bezwaarschrift van jouw weer onze belastingcentjes.

En waarom? Omdat jij zonodig de derde hengel moest inzetten.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

13-08-2005 22:10

Wat door iedereen nog vergeten wordt is dat al deze overtredingen worden geregistreerd en ook o.a. hierdoor karpervissers, in het algemeen gesproken, bij diverse instanties een slechte naam hebben.
Ook BOA's, in dienst van federaties of HSV-en leveren een jaarverslag van de door hen geconstateerde overtredingen in en vaak komt dit dan ook weer in jaarverslagen van federaties te staan die door al hun leden (HSV-en, feitelijk de HSV besturen) worden gelezen.

Qua alle overtredingen bij het vissen is het zonder sportvisakte of benodigde vergunning vissen nr. 1, maar meestal is het vissen met 3 hengels nr. 2

Het is dus niet zo dat als iemand met 3 hengels vist en daarvoor een boete krijgt hij alleen de 'lul' is maar hij ook ervoor zorgt dat zijn karpervissende collega's een slechte naam (hebben of) krijgen.
Denk hier nog maar eens goed over na!
Gebruikersavatar
Marck de Jongh
Berichten: 491
Lid geworden op: 28-04-2004 17:27
Locatie: Blaricum/Velp
Contacteer:

13-08-2005 23:36

Mensen, zoals al eerder gezegd door mij: Ik vis voortaan niet meer met een derde hengel! Ik heb mijn lesje geleerd! Michel, als je mensen graag zwart maakt, rot dan maar op! Dat is de reden waarom ik een slotje vraag, omdat mensen zoals jij andere mensen niet in hun waarde kunnen laten, terwijl ik niet de enige ben die een fout maakt! We zijn allemaal mensen, en allemaal maken we fouten! En als je dat niet zint, dan hoef je mij niet meer aan te spreken, dan bekijk je het maar! En ik had het bericht al bewerkt voor ik jou antwoord las. Toevallig in dezelfde minuut! Geloof je me niet? PECH!

ADMIN, Lijkt me een goed moment voor een slotje nu!
The Carp, The Whole Carp, And Nothing But The Carp, So Help Me God...

Binnekort online, http://www.karpertotaal.nl!
PR NL: 24 pond spiegel
PR FA: 28 pond Spiegel
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

14-08-2005 00:27

Marck, sorry, maar ik zie geen enkele reden voor een slotje. Het vissen met 3 hengels waar dat niet mag draagt er aan bij dat veel instanties nogal negatief tegen de karpervisserij aankijken terwijl er maar weinig karpervissers zijn die dit beseffen. Veel jeugdige (beginnende) vissers volgen klakkeloos het voorbeeld van de wat oudere vissers die met 3 hengels vissen, waardoor de negatieve impact van de karpervisserij nog verder toeneemt. Hopelijk onnodig te zeggen dat dit vaak tegen je gebruikt wordt als b.v. uitbreiding van de nachtvisperiode met instanties wordt besproken.
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

14-08-2005 02:15

Marck,

Geen derde hengel meer, heel goed.

Blij dat je je lesje hebt geleerd. Nu nog de boete op tijd betalen, uiteraard zonder bezwaarschrift, want daar is geen grond voor nietwaar?

Ik maak geen mensen zwart. Dat doe je je zelf aan door diverse opmerkingen. Het zaniken over een terechte boete en dan ook nog uitstel van betaling zien te verkrijgen. Bij kritiek leveren hoort ook kritiek ontvangen, als je daar moeite mee hebt neem dan zelf de pleiterik, want ik ga niet weg.

Mensen in hun waarde laten en iemand opdragen op te rotten en het ( het? ) maar te bekijken, kan ik niet goed met elkaar rijmen.

Dat we allemaal mens zijn en allemaal fouten maken zal ik zeker niet tegenspreken, maar wat voor een mens ben jij dan wel om mij te vertellen wie ik wel en niet zal aanspreken? Dat bepaal dit mens zelf en jij dus niet. Wat voor een mens ben jij dan wel om te bepalen wat de ADMIN moet doen? Ik ben blij dat hij, net als ik, zijn eigen afweging maakt en ik daardoor in de gelegenheid ben op jou schrijfsel te reageren.

Diezelfde minuut had ik ook al gesignaleerd. Toch eerst maar even beter nadenken en vooral nog even nalezen voor je op OK drukt. Dat neemt echter niet weg dat je met latere aanvulling weer puur alleen aan jouw eigen belang ( uitstel van betaling ) denkt. Enkele vraagtekens over jouw geleerde lesje beginnen dan toch weer bij mij te ontstaan.

Jij hebt je zegje al gedaan, ik de mijne nu ook.

Doe er je voordeel mee, of niet. Dat kan je, gelukkig maar, lekker zelf bekijken.
Gebruikersavatar
Marck de Jongh
Berichten: 491
Lid geworden op: 28-04-2004 17:27
Locatie: Blaricum/Velp
Contacteer:

14-08-2005 11:15

Ok dan ben ik verder weg op dit topic:) Ajuus!
The Carp, The Whole Carp, And Nothing But The Carp, So Help Me God...

Binnekort online, http://www.karpertotaal.nl!
PR NL: 24 pond spiegel
PR FA: 28 pond Spiegel
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

14-08-2005 13:48

Oke dan bezwaarschrift indienen om zo uitstel van betaling te krijgen je kunt dan mooi eventjes sparen.
Leuke van zo,n geval is volgens mij wel dat je ook veroordeeld wordt tot het betalen van de rechtskosten, moet je eventjes rekening mee houden bij het sparen 8)
Dat die kosten in dit geval veel meer zijn dan het transactieberdrag is maar een bijkomstigheidje 8)
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

14-08-2005 14:00

Wat n gedoe zeg om n 3e stok.

Gewoon klep dicht houden en betalen dus.

Maar Aart : ik vind dat n beetje ver gaan dat je met n 3e stok de karper visserij in n verkeerd dag licht zou zetten.

Is gewoon ieders verantwoordelijkheid zelf.

Als je te hard rijd benadeel je ook niemand alleen je zelf , en ook hier helpt klagen niet aan.

Daar ik zelf geen hulp paus ben heb ik div keren al n duit in t zakje mogen doen.

Maar je moet alleen niet zeuren over de prent klaar uit.

Ps dan zullen de Polen dit jaar hier wel op 1 staan :P :P :P


Gr :wink:
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

14-08-2005 14:05

Aart :

Of evt iemand anders ,

Ik zou graag willen weten wat t kost om op n beschermd beestje te vissen.

Weet niet in welke groep dit hoord in de boete base. :-?

Iemand ervaring ??? graag reactie

Gr :wink:
peter andrae

14-08-2005 14:15

Niks verantwoordelijkheid zelf,er zijn mensen die geven hun hart en ziel aan het karpervissen en dan niet in de zin dat zij elke dag zitten te vissen maar hun eigen hard maken voor de sport/hobby,jij maakt dat allemaal weer ongedaan door de regelementen te overtreden,snap je het nou niet of wil je het niet snappen en dat alleen maar voor die bonus vis.


Als je nou zo graag met 3 hengels wil vissen waarom kijk je dan niet wat de mogenlijkheden zijn binnen jou visvereniging of neem een vergunning voor wateren waar je wel met 3 hengels mag vissen.


mvg peter.
peter andrae

14-08-2005 14:17

:o Menno er zijn al genoeg mensen dood gereden door hardrijders,allemaal flauwe kul wat je aanhaald.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

14-08-2005 14:29

Menno, draagt eraan bij heb ik gezegd. En dat dat zo is heb ik al meerdere malen zelf ondervonden tijdens gesprekken met diverse instanties.
Je mag niet GERICHT op dat beestje vissen, als je er desondanks toch een vangt ben je niet in overtreding mits je het beestje direct weer in hetzelfde water terug zet...