beroep vissers vangen erg veel karpers weg !!!

Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

12-12-2012 08:19

Niet doen. Je creeërt een vraag en het beroep zal gaan aanbieden.


Was al in 2001 meen ik. Al eens een gesprek gehad met de mannen.

Tijd om EERST de vraag bij hv en weg te nemen. Nog steeds zijn er die vissen kopen van meer dan 5 kilo, liefst 10 kilo plus... De dealer slaapt niet hoor. Die heeft toevallig een putje met vis leeggevist, moest een woonwijk komen. Enne de vis ging toch dood. kopuuh?
It's okay 2 pay
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

12-12-2012 09:07

Het lijkt me goed om hier ook even te melden dat vanaf 2013 de straffen op het stropen met beroepsvistuigen (geldt dus ook voor een beroepsvisser die ergens vist waar hij geen vergunning voor heeft of niet de juiste vergunning en daarnaast voor de ordinaire visstropers onder de sportvissers) zijn verhoogd tot:
maximaal 6 jaar gevangenisstraf en maximaal € 76.000,- boete
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

12-12-2012 11:13

Michel,

Over het opkopen van visrechten mondjesmaat van beroepsvissers door hengelsport organisaties hebt ik al jaren niets gelezen of vernomen. Uitruilen van deelrechten kwam in het verleden wel voor. Mogelijk heeft er iets in’ De Karper’ ,SVN site of waar dan ook gestaan wat ik gemist heb?

Al in 2000 is het probleem met de toenmalige NVVS en de KSN over de beroepsvisserij en karper aan de orde geweest. Wat kan je 12 jaar later terug vinden welke ontwikkelingen er hebben plaats gevonden van uit hengelsportorganisaties of is men voornemens te doen? Kijk ik naar de reactie van Aart is op dit punt niets opgenomen in de meerjaren plannen van SVN. Mag ik dat een gemiste kans noemen als je volledig stemrecht heb als KSN bij de organisatie als Sportvisserij Nederland?

De krampachtige wijze zoals er nu gereageerd wordt, en het ontbreken van meerjaren plannen toont aan dat er nog veel wakker geschud moeten worden bij hengelsport belangenbehartigers wil je het veranderen in de positieve zin naar de toekomst.

De KSN heeft het COS jaren aan een heel dun touwtje laten bungelen. Nooit zijn er door de KSN zelf reële stappen ondernomen om hun binnen boord te krijgen. Toch ben ik blij dat de onderlinge situatie mede door je toedoen nu genormaliseerd zijn.

Gesprekken tussen een aantal beroepsvissers en het BVK die plaats vinden om karpers uit hun netten vrij te laten is een goede ontwikkeling. Geeft aan dat er wel degelijk kansen liggen is daarmee aangetoond.

Dat je op dit moment veel doet op het gebied van de karpervisserij is zondermeer prijzenwaardig. Kan wel stellen dat het meer is dan alle andere KSN bestuursleden te samen, zo komt het bij mij over? Of dat een goede ontwikkeling is ………….?

Groet,
Peter

________________
Fouten maken is niet erg zeker als je ze kan herstellen.
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

12-12-2012 13:08

Peter,

Spijt me, maar je mist inderdaad weleens wat, je feitenkennis en je geheugen schieten daarnaast ook nog eens behoorlijk tekort. Na dit bericht stop ik dan ook om te reageren op jou krampachtige in de ruimte geslingerde non-argumenten.

Voorbeeld van opkopen visrecht wat mij te binnen schiet : http://www.sportvisserijbelangen.nl/act ... ail&id=338

Ontwikkelingen ? Sportvisserij Nederland adviseert al jaren aan HSV-en en federaties om alleen nog gekweekte vis aan te kopen voor uitzet.

Sportvisserij Nederland en iedere federatie hebben meerjarige beleidsplannen vastgesteld.

Die ene KSN-stem in de ALV wordt gehoord en gelukkig en ( dat is veel belangrijker ) wordt er tegenwoordig ook naar die ene stem geluisterd en niet alleen tijdends een ALV maar juist in overige vergaderingen en formele of informele vormen van overleg. Of je altijd je zin krijgt is weer iets anders en is een kwestie van de lange adem.

De KSN is met het heden en de toekomst bezig.

Maar om je herinnering even op te vijzelen : Wat jij bungelen noemt is de keuze van het COS zelf geweest, zij wilde onafhankelijk zijn en blijven.
Ik heb nog wel de notulen van de ALV 2009 liggen. Jij gaf toen als COS-deelnemer een voorzet en het COS is toen al gevraagd als een commissie aan boord van De KSN te stappen. Het vasthouden aan de onafhankelijkheid heeft uiteindelijk geresulteerd in de oprichting van de vereniging het VKB.



N.B. : Ik zal niemand ervan weerhouden om één of meerdere taken binnen De KSN op zich te nemen. Interesse ? info@deksn.nl
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

12-12-2012 13:16

Mogelijk heeft er iets in’ De Karper’ ,SVN site of waar dan ook gestaan wat ik gemist heb?


Je mist inderdaad van alles.
It's okay 2 pay
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

12-12-2012 16:44

Klaas dat van jou m.b.t. 2001 klopt. Toen was het zo dat het beroep zich beklaagde bij de KSN omdat door toedoen van de KSN zij nauwelijks meer karpers aan HSV-en verkochten. Echte cijfers ontbreken, maar ik heb sterk de indruk, dat ondanks het door Michel aangehaalde advies van SVN en de federaties aan HSV-en het beroep wel weer meer karper verkoopt aan HSV-en (enkele bewijzen daarvan zijn ook voorhanden). En in de tussenliggende tijd zijn er in Nederland ook vakantieparken en BTW-en gekomen die drommels goed in de gaten hebben dat, willen zij karpervissers lokken, zij ook grotere en grote karpers in hun water moeten hebben. En het is niet meer dan logisch dat het beroep daar dankbaar gebruik van maakt, zou iedereen doen in hun situatie. Vraag kweekt nu eenmaal aanbod, is in iedere handel zo.
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

13-12-2012 07:14

Ik heb toen fijn gesprek gehad met meneer klop.. hahahaha lachen man.

Dus een brief richting hv en zou op zijn plaats zijn?

MVG

Klaas
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

13-12-2012 09:48

Spijt me, maar je mist inderdaad weleens wat, je feitenkennis en je geheugen schieten daarnaast ook nog eens behoorlijk tekort. Na dit bericht stop ik dan ook om te reageren op jou krampachtige in de ruimte geslingerde non-argumenten.

Toch blijf ik reageren tegen je gedraai van feiten en ontkenningen.


Voorbeeld van opkopen visrecht wat mij te binnen schiet : http://www.sportvisserijbelangen.nl/act ... ail&id=338

Kan in het stuk niets maar dan ook niets terugvinden aangaande het uitkopen van de betreffende beroepsvisser. Rechten verwerven kan veel inhouden, mag van jouw die andere veel verwijt toch wel iets meer verwachten dan die ene verwijzing naar dat op dit punt onduidelijk artikel.


Ontwikkelingen ? Sportvisserij Nederland adviseert al jaren aan HSV-en en federaties om alleen nog gekweekte vis aan te kopen voor uitzet.

Dat adviseren komt helaas niet over bij veel HSV is dan ook een dood stukje papier. Nog steeds kom ik in de landen HSV tegen die bij gebrek aan kennis (spiegel)karper voor de tweede keer kopen. Heb zelf jaren regioavonden bezocht van je federatie, daar heb ik dit punt aan de orde gesteld wat er meegedaan is?

Sportvisserij Nederland en iedere federatie hebben meerjarige beleidsplannen vastgesteld.

Dat federaties en Sportvisserij Nederland meer jaren plannen opstellen is geen verdiensten maar een opdracht. Gaat daarbij met name wat er instaat aangaande in dit geval de rol van de beroepsvisserij in betrekking tot de karpervisserij. En wat is er op dit punt na afloop gerealiseerd is daar zijn we als karpervissers benieuwt naar. Karpervissers schreeuwen hier en elders al jaren al dan niet terecht moord en brand.

Die ene KSN-stem in de ALV wordt gehoord en gelukkig en ( dat is veel belangrijker ) wordt er tegenwoordig ook naar die ene stem geluisterd en niet alleen tijdends een ALV maar juist in overige vergaderingen en formele of informele vormen van overleg. Of je altijd je zin krijgt is weer iets anders en is een kwestie van de lange adem.

Dat er vroeger minder naar die ene stem geluisterd werd, had een duidelijke oorzaak. Mocht zelf ook eens de KSN vertegenwoordigen te samen met een bestuurslid van het BVK . De toenmalige SVN voorzitter de heer Nol Zweep had weinig op met gedegen voorstellen vanuit de KSN. Hoef je niet te vertellen welke KSN icoon ons daar jaren vertegenwoordigd heeft. Nu er een andere voorzitter zit geeft dit veel meer mogelijkheden voor ons als karpervissers. Dat het een kwestie is van een lange adem heb je van mij overgenomen.


Maar om je herinnering even op te vijzelen : Wat jij bungelen noemt is de keuze van het COS zelf geweest, zij wilde onafhankelijk zijn en blijven.
Ik heb nog wel de notulen van de ALV 2009 liggen. Jij gaf toen als COS-deelnemer een voorzet en het COS is toen al gevraagd als een commissie aan boord van De KSN te stappen. Het vasthouden aan de onafhankelijkheid heeft uiteindelijk geresulteerd in de oprichting van de vereniging het VKB.


Dat ik als betrokken KSNer en COS lid persoonlijk die vraag gesteld heb is niet meer dan normaal. Dat dit niet geleid tot het in mijn ogen gewenste resultaat kan je het COS niet verwijten. De schuld zal je grotendeels bij de KSN zelf moeten zoeken. Als oud KSN bestuurders, KSN regiobestuurders en KSN leden met een grote verdiensten zelf die stap ondernemen geeft aan dat er iets goed mis is. Lees het nog eens hopelijk dringt het dan wel tot je door.
Dat je me daarbij op persoonlijk vlak te kakken hebt gezet wil ik nog nogmaals kwijt. Zal niet tot je doorgedrongen zijn maar dat heeft me diep geraakt. Heb de KSN altijd waar dan ook verdedigd, stop er mee ga me richten tot andere zaken waar ik met plezier mijn ei in kwijt kan.


Moet ik uit het feit dat je het nogmaals over het VKB hebt wat dat ook voor een club is opmaken dat je betrokkenheid als KSN bij het BVK nihil is ondanks de goede voornemens?
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

13-12-2012 10:21

BVK mijn excuses.

Aan mijn betrokkenheid bij De KSN en de taken ( waaronder de communicatie met de BVK ) die ik namens De KSN uitvoer hoeft niemand te twijfelen.

m.vr.gr
Wouter Scherrenberg
Berichten: 137
Lid geworden op: 05-11-2012 18:16

14-12-2012 12:02

Fort Rhijnauwen Utrecht idemdito.

Auhv PACHT hier het water van een beroepsvissers. Deze beste man zet daarnaast ook enorm veel karper uit en laat de oudjes/zware beesten met rust. Regulieren in de goede zin heet dat!

Kan ik wel om gaan lopen zeiken, maar dankzij het gepachte visrecht via deze beroepsvisser mogen we er vissen, zit er constant karper, en anders mochten we er niet eens komen!