alcohol voor 18 jaar

alcohol naar 18 jaar voor of tegen?

voor
36
43%
tegen
47
57%
 
Totaal aantal stemmen: 83
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

22-01-2006 18:17

Alles wat verboden word is spannend, dus die nieuwe regel heeft naar mijn mening niet zoveel effect. Ik zie hier jongens van 14 en 15 jaar ook bier drinken terwijl dat niet mag!

Wel leuk dat je mag bierdrinken tegelijk je mag autorijden :lol:
beetje bij beetje
Jaime Bennett-Leaver
Berichten: 305
Lid geworden op: 06-09-2004 19:20
Locatie: Ede
Contacteer:

22-01-2006 18:29

nee kees ik bedoelde het niet zo van ik zuip me klem maar gewoon ik lust er wel een paar in het weekend maar ik ken me maten.
carpfishing is a why of life

behandel de karper goed of vis er niet op;)
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

22-01-2006 18:36

Harnold Kikkert schreef:Alcohol schenken vanaf 26 jaar.

gr Harnold


Harnold For President!! :P
Vissie kump zo!
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

23-01-2006 19:44

Lukas Linde schreef:
Harnold Kikkert schreef:Alcohol schenken vanaf 26 jaar.

gr Harnold


Harnold For President!! :P


en weed in de supermarkt gaan verkopen! :lol:
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

01-02-2006 15:35

Blowende en drinkende tieners vaker in problemen

print dit artikel »mail dit artikel »

Onderwerp:Aan:Jouw naam:Jouw email-adres:AMSTERDAM 2006-02-01 – (Novum) - Tieners die wekelijks drinken of wel eens blowen, vertonen vaker probleemgedrag dan leeftijdsgenoten die geen joints roken of alcohol drinken. Dat blijkt woensdag uit onderzoek van het Trimbos-instituut, het landelijke kennisinstituut voor geestelijke gezondheidszorg, verslavingszorg en maatschappelijke zorg. Het risico van probleemgedrag is extra groot voor jongeren onder 14 jaar die wekelijks drinken.

Ook jongeren die blowen, hebben relatief veel gedragsproblemen. 'Zware' cannabisgebruikers, die jaarlijks veertig keer of meer blowen, hebben vaker denk- en aandachtsproblemen.

De onderzoekers stellen vast dat probleemgedrag, zoals agressiviteit en crimineel gedrag, in verband staat met het gebruik van genotmiddelen. Cannabis, tabak en alcohol hebben een negatieve uitwerking op jongeren in de leeftijd van 12 tot 16 jaar. "Ook roken heeft dus effect", zegt onderzoeksleider Karin Monshouwer. "Hoewel in mindere mate vergeleken met cannabis- of alcoholgebruik."

Voor het onderzoek zijn ruim vijfduizend scholieren van alle schoolniveaus ondervraagd. Volgens Monshouwer is dit het eerste, grootschalige landelijke onderzoek dat de relatie tussen probleemgedrag en jongeren vaststelt. Naar aanleiding van het onderzoek blijft Trimbos preventieve werkzaamheden op scholen, zoals voorlichting over alcohol- en cannabisgebruik, voortzetten. "Daar besteden we altijd al veel aandacht aan en dat zetten we voort."

Volgens Trimbos rookt zeventien procent van de jongens tussen 12 en 16 jaar wel eens een joint. Bij meisjes is dat dertien procent. Vergeleken met 1999 zijn die aantallen stabiel gebleven. Nederland zit volgens het instituut in de middenmoot vergeleken met andere EU-landen.

© Versatel / Novum