Internetpagina's probleem

Robbie Berg
Berichten: 9
Lid geworden op: 28-12-2004 20:31
Locatie: Den Haag

30-12-2004 10:21

Marc => Die ga ik ook gelijk controleren en veranderen.

Sjoerd => Alles wat Ad-Aware aangeeft kan in principe veilig vrwijderd worden. Mocht het evt fout gaan, Ad-aware maakt een back-up die vrij makkelijk retour te zetten is. Ook kan ik je aanraden om Hitman Pro te gebruiken, dit is een script wat meerdere spyware removers in huis heeft( Spybot, Ad-aware, etc.) en wat ook je instellingen veiliger zet, tevens gebruikt hij ook Stinger, dit is een Mcafee virusscanner voor de meest gebruikelijke virussen.( Je moet wel online zijn om dit progje te draainen vanwege het feit dat hij alles up to date wil binnen halen.

Pascal => Ik ben het met je eens dat Linux etc ook niet veilig is. Het enige wat ik de emnsen kan aanraden is dat het met verstand surfen en openen van files één van de meest betrouwbare dingen is.

Marc => Sorry je hebt gelijk, virus scanner is definitief naar de prullenbak gegaan toen SP2 uitkwam, maar voor die tijd draaide ik alleen handmatige scans, dus niet op de achtergrond meescannen. Mijn online scanner is 1x per week trendhouse( omdat dit één van de weinge online scanners is die ook het virus kunnen verwijderen) en panda.( Beide te vinden op http://www.startpagina.nl
En ik denk dat je me verkeerd begrepen heb met dat ik adviseer om zonder scanner te draaien, ik heb bedoelde alleen te zeggen dat ik zonder scanner draai. Ik heb Dennis ook absoluut niet aangeraden om iets aan zijn veiligheid( Zone-alarm( terwijl dit toch ook niet één van de veiligste firewalls is, tenzij je de pro heb) te doen. Ik heb hem alleen aangeraden om bepaalde progjes ERBIJ te gebruiken. Wat blijkt nou. ondanks zijn up to date virusscanner en firewall heeft hij wel CWS.JKsearch op zijn computer.( WOrdt door trendhouse en ad-aware verwijderd) CWS is niet zozeer een virus maar meer een trojan.
Ik bedoelde dus te zeggen dat Dennis ondanks zijn firewall en virusscanner wel iets heeft opgelopen en ik zonder externe programma's( wat sinds SP2 ook echt verwijderd is, alleen zone-alarm had ik voor SP2 continu draaien)( Alleen wat er in windows SP2zit) al.

Met vriendelijke groet

Robert

PS=> Die het karpervissen toch maar niet doet.
Beter één knobbel in je hand dan 10 in het water.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

30-12-2004 10:33

Robert,

Ik blijf het zeer optimistisch vinden maar het is jouw pc :lol: :lol:

Succes

Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Pascal Rijzinga
Berichten: 661
Lid geworden op: 07-03-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

30-12-2004 12:21

De Registry setting om je IE sneller te maken is een bekende. Bij vele breedbandportalen word deze key aangeboden (o.a. http://www.troublesathome.nl) Er zijn zelfs meerdere instellingen mogelijk om het geheel helemaal te finetunen.

Browsers als Firefox en Mozilla etc. gebruik ik niet. Vervuilen alleen maar mijn systeem :D Ben het wel eens dat Microsoft eindelijk eens met tabbladen moet gaan werken in IE. Dat is wel het minste wat ze kunnen aanpassen.

Tja dat Start issue, je kunt het met bepaalde tweaks aanpassen. Kun je je eigen naam erin zetten of zo.. Voor de liefhebber zullen we maar zeggen.

De vertraging in Internetten en Mail heb ik zelf met name ervaren na de installatie van SP2. In Outlook (via Exchange) lijkt het alsof mailtjes vertraagd binnen komen. dit heeft te maken met een autrefresh van Outlook op poort x die door de firewall vanMs wordt tegengehouden. Pas als je het handmatig doet dan lukt het wel. Oplossing hierin is, Outlook toevoegen aan de programmalijst van je MS firewall. Internetten met SP2 gaat verder goed, alleen duurt het iets langer om na het opstraten de 1e pagina te laten zien. Bij het uitschakelen van de Firewall is dit probleem nagenoeg over. Ik ben dan ook van mening dat je beter een eigen firewalle kunt nemen en die van MS uitschakelen.

Groet Pascal
Aart Appel

30-12-2004 12:45

Yep een firewall als iptables :lol:

On topic: is Dennis verlost van zijn problemen?
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

30-12-2004 13:04

Pascal,

Ja, een Cisco PIX!!! :lol:

Groeten,

Mark
Robbie Berg
Berichten: 9
Lid geworden op: 28-12-2004 20:31
Locatie: Den Haag

30-12-2004 13:31

Nope Dennis is nog niet helemaal verlost, hij kwam door meerdere scans van Hitma in veilige modus meerdere varianten van cool web search tegen. Dus waarschijnlijk niet provider probleem maar toch stiekum zijn comp.

Gr

RObert

PS=> Ik heb niet echt l;ast van het vertraagd binnenkomen van alle post of internetsites ondansk alleen firewall van Gates.
Beter één knobbel in je hand dan 10 in het water.
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

16-01-2005 12:54

Problemen bleven ondanks allerlei verwoede pogingen deze te verhelpen :evil:
Gelukkig heeft kameraadski Robert mijn peeceetje gisteren opnieuw geinstalleerd :D
Robski,bedankt !

Mvrgr Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !