goed doel

Gebruikersavatar
Jeroen houdijk
Berichten: 682
Lid geworden op: 11-09-2002 02:00
Contacteer:

25-02-2004 14:50

Hoi,

Het wordt wel een hele kluif om alle vestandelijk gehandicapte jongeren die eens op karper willen vissen landelijk te organiseren.

Ik denk dat het makkelijker zou zijn om één instelling te helpen met het organiseren van een visdag, waar voor iedere bewoner op zijn of haar niveau gevist kan worden. De een heeft al een mooie dag wanneer er met een vaste stok gevist wordt, terwijl voor een ander een wens in vervulling kan gaan om eens een karper te vangen.

Het materiaal dat hiervoor nodig is kan natuurlijk wél landelijk worden ingezameld. Ik heb alleen mijn twijfels of de karperstudiegroep nederland hiervoor het juiste instrument is. lijkt mij meer iets voor de NVVS.

Ik denk in ieder geval met jullie mee hoe je iets kan betekenen voor eerdergenoemde groep. Het probleem ligt volgens mij in de spreiding de mogelijk geinterreseerden.

Wat is nu precies de doelgroep die het meest gebaat zou zijn bij een dergelijke inzamelingsactie volgens jullie?

Dat moet m.i. eerst duidelijk worden voor je iets op touw kunt zetten.

Jeroen
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

25-02-2004 16:27

je hebt helemaal gelijk Jeroen! landelijk zal het niks worden. we zullen 1 voor 1 instellingen kunnen helpen.

wie de doelgroep is? in eerste instantie mensen met een verstandelijk handicap die in een instelling wonen. deze mensen werken doordeweeks maar moeten heel veel awbz betalen. daarnaast zelf hun ziekenfonds, kleding, openbaar vervoer, enz. deze mensen hebben vrijwel niks over aan het eind van de maand. daarnaast zullen we dan gaan kijken wie er nog meer in aanmerking komen. (ik voel er in ieder geval niks voor om jochie's van 10 te gaan sponsoren omdat ze geen geld hebben.)

( tijdens mijn werk in de winkel kwamen ze vrijdag avond aas halen voor het weekend. soms kochten ze er een dobber en wat lood bij. en moesten ze de dobber terug leggen omdat ze hem niet konden betalen) tevens ken ik iemand die in de instelling werkt met deze jongens. zij was zeer enthousiast en zei dat de jongens dit waanzinnig zouden vinden.

Maar nogmaals!! het idee is er en het plan moet nog uitgewerkt worden. heb net een mail gekregen van iemand die bij een karpermagazine werkt. hij wilde de promotie opzich nemen als het plan er ligt.


Groeten,

Mark

ps. zijn er mensen die denken dat ze nuttig kunnen zijn? stuur mij even een mail aub.
Roy Alofs
Berichten: 192
Lid geworden op: 02-01-2002 01:00

26-02-2004 01:00

test
Laatst gewijzigd door Roy Alofs op 26-02-2004 01:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Roy Alofs
Berichten: 192
Lid geworden op: 02-01-2002 01:00

26-02-2004 01:01

Absoluut een top-initiatief Mark! Op de instelling word er al veel gepraat over jou idee, ze zijn erg enthousiast.

Ook in de jeugdhulpverlening zie je nu dat er veel visprojecten zijn en nog steeds meer komen. In Mei gaat er al een groep naar Frankrijk met een aantal begeleiders. Leuk om te zien dat de hengelsport (karpervissen) een effectieve methodiek is om contacten te leggen met oa. de "randgroepjongeren" en de jongens met gedragsproblemen. Vooral met het karpervissen is er voldoende ruimte en tijd om contact te krijgen en de jongens te kunnen bereiken.

Lang leve de karpervisserij!

Cheers
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

16-03-2004 00:59

[quote=Mark,als er idd animo voor is schenk ik in ieder geval 10 nieuwe en ongebruikte Terry Eustace swingers.
Ik neem ze 20 maart wel mee naar Leerdam.
Dennis
[/quote]

Mark,
Is het plan al een beetje uitgewerkt ?
Zo ja,dan zal ik ze zaterdag meenemen.
Mvrgr Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

16-03-2004 09:46

hoi Dennis,

ik heb twee jongens gevonden ( Roy Alofs en Mark van Balveren) die met me mee willen doen. we zijn nog opzoek naar een vierde (en eventueel een vijfde)

we hebben al wel ideeen maar de totale uitwerking zal wat langer gaan duren. ik hoop dat ik in het najaar met het plan naar buiten kan treden.
dus hou de swingers nog maar even ;-)

er is bewust gekozen om het rustig aan te doen zodat er geen overhaaste beslissingen worden genomen.


dus wie zin heeft meldt zich ook aan!
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

19-03-2004 16:11

Okee,prima.
Mvrgr Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
jan van kranenburg

20-03-2004 01:12

Dennis,

Had jij nog niet een aantal prima karper Glassstokken? :)

Mvg

Jan
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

04-07-2004 11:21

hoi gideon,

ja, ik ken jouw wel.

helaas is het nog niet gelukt een degelijk plan op te zetten.

Mark van B is verhuisd naar brabant en Roy heeft een nieuwe baan waar heel veel tijd in gaat zitten. ook ik heb een nieuwe baan waar ik 11uur per dag werk.

wie er nog zin heeft laat het maar horen.

groeten mark