Ere & Eerste divisie 2010/2011

Plaats reactie
Gerrit Hees

19-09-2010 22:43

Is ook de grootste flauwekul ooit Jan..

Hoeveel incidenten gebeuren er jaarlijks? Alleen europees wat. De Ajax-feye waarna er uitsupporters werden verboden kwam nadat de politie opeens keiharde charges begon uit te voeren toen de treinen kwamen. Was totaal niks aan de hand tot de ME kwam. Ja dan krijg je ook reacties, voortaan een politie verbod dan?

Het uitsupporters verbod tussen Ajax en Ado is ook doordat er iets is gebeurt buiten de wedstrijd om? Moeten de supporters er dan onder leiden dat er paar naar Den Haag afreizen om daar te kloten? alsof dat voorkomen was geweest als er geen uitsupporters komen..
K. van den Herik

20-09-2010 07:17

ben het wel met cruijff eens. Weg die top allemaal en stuk voor stuk.

Gelukkig is het geen 1-6 geworden wat zomaar had gekunt. Maar door eigen falen vielen er niet meer doelpunten. Jammer dat de scheidsrechter nodig was om doelpunten voor Feyenoord te voorkomen. rood vd wiel, onterecht doelpunt afgekeurd. de 2e keer was het geen buitenspel en een beetje heel opzichtige handsbal in de 16.

Jammer dat mannen als een israel, hanegem, maar ook neeskens niet meer bestaan, dan had suarez nooit meer gevoetbald. Wat een lul zeg bah. En het jammere is dat ie dat niet nodig heeft. Scheelt hem in elk geval een transfer naar een echte club.

Te geef: zo goed als nieuwe middenvelder. Onderschat zijn eigen falen.
Mitchel van der Linden
Berichten: 1720
Lid geworden op: 03-07-2006 18:57
Locatie: Den Haag

20-09-2010 10:04

Stadions zijn nu ook al een stuk veiliger geworden. In het zuiderpark was het elke wedstrijd raak, nu eigenlijk nooit meer. Bovendien weet de ME aardig te provoceren, vooral in Amsterdam maar ook zeker in Rotterdam. Moet zeggen dat ik de aanpak van de ME in Den Haag wel goed vind. Ze zijn er wel, maar je ziet ze nauwelijks.

Maar buiten dat is het nog steeds belachelijk dat het bezoeken van een wedstrijdje in Rotterdam de hele dag moet duren met de combi terwijl het maar op 20 minuten met de auto van elkaar ligt. Ik kan me echt geen incidenten herinneren tussen beide groepen, maar goed als je een reputatie eenmaal heb....

Het zou trouwens heroverwogen worden of wij naar A'dam mogen en andersom. Waarschijnlijk verkopen ze ons weer een nee.
Gebruikersavatar
Bouke Langius
Berichten: 365
Lid geworden op: 01-11-2005 13:58

20-09-2010 11:18

De beide buitenspelgoals waren terecht afgekeurd.
Dan de handsbal die had gegeven kunnen worden als je het verkeerd treft.
Al vond ik het overigens geen hands maar daar zullen de meningen over verschillen.
Van der wiel had eigenlijk zijn 2de gele kaart moeten hebben.
Maar die dweil van een bahia had er ook af gemoeten met rood.
Het was een duidelijke elleboogstoot maar daar zal de andere kamp ook anders over denken.
En de overtreding van bahia op siem de jong in de zestien zonder dat die de bal nog had was ook erg smerig en was minimaal geel waard.
Zo staat het denk ik over de hele wedstrijd wel aardig gelijk qua scheidsrechtelijke beslissingen.
***
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

20-09-2010 11:28

Gerardo en Mitchel,

Als ik naar een voetbal wedstrijd ga, en ik loop langs een cordon Me'rs, beschouw ik dat niet als een provocatie, maar als een noodzakelijk kwaad, want als zij er niet zouden staan, zou het wel zo eens kunnen zijn dat ik of mijn vrouw de hersens kan worden ingeslagen, omdat ik een petje op heb van een andere club. En zolang je dat niet in ziet is iedere verdere discussie zinloos.

Klaas,

Jammer dat jij niet gezien hebt dat beide goals buitenspel waren, zelfs de voorzitter van de Feyenoord supportersclub erkende dat de goals buitenspel waren, op EL 1 was het commentaar van een prof, en op EL 2 werd het commentaar geleverd door beide voorzitters van de supporters clubs, wat ik heb gevolgd, omdat ik de prof, een vervelende man vindt, en ik mij vorig jaar bij Ajax-Psv wel vermaakt had bij het commentaar van Jack Wouters en Frank Lammers. Maar dat zal wel komen door je gekleurde bril, wat ik je overigens niet kwalijk neem.

Het enige punt dat je hebt is het punt dat ik wel vond dat Blom, marchandeerde bij v/d Wiel en Wijnaldum, daar had hij beide spelers geel moeten geven, net zoals hij dat deed bij Bahia en Suleijmani. Of hij had ze alle vier niks moeten geven. Maar denk je daarmee wel de wedstrijd te winnen dan ?

Wat denk je ervan om alle voetballers, maar hun armen te amputeren, dan kan er nooit meer tegen de armen geschoten worden of kunnen ze gaan lopen zwaaien naar de bal. Zal wel leuk worden al die zwabberende voetballertjes zonder armen, die geen balans meer hebben, maar ja dan kunnen ze ook geen ellebogen meer uitdelen aan de tegenstanders (Lees Bahia :wink: ).

Ach Bouke de voetballerij hangt nou eenmaal aan elkaar, aan selectieve verontwaardiging.........!!!!!!!
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
K. van den Herik

20-09-2010 11:43

als je je hand in de lucht steekt Jan, kon het wel eens opzet zijn. Als je de beste verdediger van de wereld moet missen is dat best een voordeel. Sorry maar 2e afgekeurde goal is onterecht als buitenspel gezien, daarnaast was het ooit de bedoeling om bij twijfel door te laten voetballen en die zak stond niet op 1 lijn.

http://www.youtube.com/watch?v=goZ8HdnwWW0

11.18 moment van spelen en niet het moment van stilzetten... Maakt niet uit verder
Laatst gewijzigd door K. van den Herik op 20-09-2010 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

20-09-2010 11:46

Klaas, geef mij aub eens aan wanneer dat was, als ik thuis kijk zit ik niet altijd 45min aaneengesloten te kijken, ik moet ook wel eens toileteren, en het kan best zijn dat ik dat per ongeluk gemist heb.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
K. van den Herik

20-09-2010 12:01

73. Vertonghen maakt hands als hij een vrije trap koppend probeert uit te verdedigen. De handsbal blijft onbestraft.
dacht deze
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

20-09-2010 12:21

Heren doe net als ik, neem een beetje afstand van de prima donna's met absurde salarissen die gaan snotteren als ze meer als een wedstrijd per week moeten spelen, mijn herinneringen zijn met m'n Opa kaartjes halen in de sigarenzaak van Rinus Israël, de kromme die in de spelerstunnel de spits van de tegenpartij waarschuwt, te bijdehand en je gaat de derde ring over, fc de beuk, Laseroms enz. dameskappers zoals Suarez zouden nog geen minuut overleven.
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
K. van den Herik

20-09-2010 12:30

om de boel een beetje op te leuken zouden de bejaarden van de uefa en fifa eens bij hockey in de leer moeten.

2 keer 35 minuten zuivere speeltijd, geen buitenspel 3 keer ijzeren rinus
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

20-09-2010 12:36

Heb deze zomer een docu gezien over de Fifa top, als de helft waar is...brrrr

Persoonlijk kijk ik alleen nog naar Nieuw Zeeland, naar Afrika gaan en jezelf all-white's noemen.....
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
Bouke Langius
Berichten: 365
Lid geworden op: 01-11-2005 13:58

20-09-2010 12:57

Ik heb ff naar je opgegeven url op youtube gekeken.
Kan aan mij liggen maar het is toch duidelijk te zien dat het buitenspel is.
Dit wordt zelfs aangegeven met een witte lijn en dat is toch duidelijk te zien.
En de handsbal was de kopbal van vertonghen die hij zelf op zijn hand kopt.
Ook dit keer is er niks aan de hand vind ik.
Maar als je een verkeerde scheids treft kan die weleens op de stip belanden.
***
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

20-09-2010 13:33

Scheidsrechter is zeker niet schuldig aan de nederlaag. Kwaliteitsverschil is gewoon erg groot. Felicteren gaat me te ver.
Dat het niet uitverkocht was vind ik supertriest, maar vooral dat lege uitvak doet pijn aan de ogen.
Meer woorden wil ik er niet aan vuil maken.
Mitchel van der Linden
Berichten: 1720
Lid geworden op: 03-07-2006 18:57
Locatie: Den Haag

20-09-2010 13:35

Jan Witter schreef:Gerardo en Mitchel,

Als ik naar een voetbal wedstrijd ga, en ik loop langs een cordon Me'rs, beschouw ik dat niet als een provocatie, maar als een noodzakelijk kwaad, want als zij er niet zouden staan, zou het wel zo eens kunnen zijn dat ik of mijn vrouw de hersens kan worden ingeslagen, omdat ik een petje op heb van een andere club. En zolang je dat niet in ziet is iedere verdere discussie zinloos.


Onjuiste constatering. Laat ik een voorbeeld nemen.. FCDH-De Graafschap. Een familie superboeren loopt met shirtjes en al bij ons over het plein. Niks aan de hand en nog leuk ook. http://www.groengeelhart.nl/index.php?p ... deo&id=156

De meeste rellen vinden plaats tussen ME en supporters en vaak niet tussen supporters onderling, (echte) risicowedstrijden daargelaten. Kijk anders even op youtube.. A'dam - Utregt vorig jaar, belachelijk gedrag van de ME. Hoewel dit natuurlijk een echte risicowedstrijd is, was dit gewoon pure provocatie (hek dicht laten). Of met die paarden op mensen inrennen e.d. Maja, ik begrijp natuurlijk ook wel dat die mensen het niet fijn vinden en bang zijn. Als ze zich gewoon vrij minimaal opstellen is er vaak niks aan de hand en kan die gekke combi-regeling de prullenbak in. Kunnen we eens een voorbeeld aan Engeland nemen.
K. van den Herik

20-09-2010 13:38

Nou ja als Ajax het niet zelf doet, helpt het wel hoor zo'n blondie

Bouke dat bedoel ik dus. 3 maten meten. bal is btw al los van de voet op het moment van de lijn. Twijfel is dus doorspelen. De grens kon Schaken niet eens zien dus die deed maar wat.

of je het nu zelf doet of een ander: hands is hands als er voordeel uit komt.
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

20-09-2010 14:48

Klaas, als jij vind dat het geen buitenspel prima, ik denk dat hij wel buitenspel is, en met mij ook vele anderen, dus die discussie zullen we maar niet verder voeren daar komen we toch niet uit. Hands is hands zodra je er voordeel van hebt ben ik met je eens, maar de bal tegen je eigen hand aan koppen, wat is dat voor voordeel ???

Mitchel, nu geef jij als voorbeeld de Graafschap, wat nu als ik samen met mijn meissie of neefje met een Ajax shirt daar loop, denk je dan echt dat we zonder problemen in het stadion komen, dat kan je niet menen. Dus jou voorbeeld slaat helemaal nergens op, want denk je dat er gebeurt als ik met mijn Ajax shirt over de stadionweg loop, ik denk niet dat Sjoerd kans ziet om er tussen te springen, als hij dat überhaupt zou willen.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
K. van den Herik

20-09-2010 15:04

niet via het hoofd van ik meen Fer in het doel, maar schuin weg? Beetje waar niemand staat?
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

20-09-2010 15:13

Jan Witter schreef:wat nu als ik samen met mijn meissie of neefje met een Ajax shirt daar loop, denk je dan echt dat we zonder problemen in het stadion komen, dat kan je niet menen. Dus jou voorbeeld slaat helemaal nergens op, want denk je dat er gebeurt als ik met mijn Ajax shirt over de stadionweg loop, ik denk niet dat Sjoerd kans ziet om er tussen te springen, als hij dat überhaupt zou willen.


al ben je een meisje van 4 met een zak knikkers en een ajax shirt....

in bepaalde (heel veel) steden en gebieden kan je gewoon de pineut zijn.

dat komt door de haat tegen alles wat amsterdams of ajax is binnen nederland...

waar die haat vandaan komt ?

sommige zeggen de amsterdamse arrogantie , sommige zeggen omdat wij ook tegen niemand aardig zijn etc. misschien kunnen een paar fanatiekelingen mij vertellen waarom nog meer ?

het enige wat ik weet is dat als je als rotterdammer (met accent) uit gaat in amsterdam,dat dat in principe altijd goed gaat en andersom vaker niet dan wel..

ik zie elke feyenoorder ook niet als de moordenaar van C.Picornie.... maar veel supporters zien wel alles wat van ajax is als die arrogante F-sider denk ik....

hoe dan ook , het slaat allemaal nergens op. maar als je weet dat iedereen (zo een beetje alle supp.groepen) een hekel aan je heeft en je graag klappen zou willen geven enkel om de stad waar je vandaan komt, dan ben je wel op je hoede ja.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

20-09-2010 15:19

maat van mij zit in een organisatie van hardcore feesten en ging laatst in Duitsland ( Qbase) flyers uitdelen voor een hardcore feest in sporthallen zuid AMSTERDAM.

kreeg ook stront aan de knikker, alleen om zn accent en het feit dat hij amsterdamse feesten promoot...

toen die gasten doorkregen dat hij tot de organisatie behoorde ,deden ze ineens niks meer. maar hij had een discussie met een gozer van 20 of zo met een stad rotterdam verzekeringen shirt aan. (die maat van me is 35) en die gozer zei dat het niks uitmaakt of je van voetbal houdt of niet, kom je uit amsterdam dan ben je gewoon de lul....

en dat ergens in duitsland... nota bene op een FEEST ????

over triest gesproken.....

en dat amsterdammers dan ook een hekel krijgen aan anderen omdat ze gehaat worden terwijl ze er niks aan kunnen doen zoals niet eens van voetbal houden, vind ik dat ook niet raar....
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

20-09-2010 15:38

Dus jou voorbeeld slaat helemaal nergens op, want denk je dat er gebeurt als ik met mijn Ajax shirt over de stadionweg loop, ik denk niet dat Sjoerd kans ziet om er tussen te springen, als hij dat überhaupt zou willen.


Hi Jan,
Kan op zich wel, maar verstandig is anders. Kans dat ik tussen spring is heel klein, want ik probeer waar mogelijk incidenten en vechtpartijen zoveel mogelijk te mijden (als ik naar de Paradiso ga haal ik ook uit voorzorg de Feyenoord-prullaria uit mn auto).
Heb daar geen goed woord voor over. Zoals ik wel vaker zeg: Verbaal tekeer gaan is heerlijk. Dat doe ik ook, want in het stadion mag het (hoelang nog??) Vechten haat ik en dat heb ik voor het laatst gedaan op de basisschool (knikkerconflict geloof ik)

Spelsituaties ook teruggezien, maar blijf erbij dat we zonder Blom ook verloren hadden.

Nu alles op Roda (beker). Wordt heel lastig en als ik voor 1 team onwijs veel waardering heb is het wel Roda.
Nog niet zolang geleden op de rand van de afgrond/degradatie, trainer Harm die in de media met de grond gelijk gemaakt is. Deze man kan de criticasters nu keihard terugslaan en de mond snoeren. Het siert hem dat ie dat niet doet en gewoon een ploeg op de mat heeft die prima voetbal speelt.

michel Tja schreef:

komt,het enige wat ik weet is dat als je als rotterdammer (met accent) uit gaat in amsterdam,dat dat in principe altijd goed gaat en andersom vaker niet dan wel..


Klopt Tja,
Zovaak ga ik niet uit, maar als ik ga is het in de meeste gevallen in 020 om een concertje te pakken. Schijnt hier nogal lastig te zijn een poppodium draaiende te houden… (maar volgens mij dwalen we nu af)
Nooit ruzie of agressie meegemaakt jegens mij.

Met vangende (dat dan weer wel) groet,
Sjoerd
K. van den Herik

20-09-2010 16:00

tis dat het doel kleiner is sjoerd, anders had het 1-4 geweest.

Had het graag gezien hoor die vlam in de pan met een pingel en 10 feyenoorders tegen 9 ajaxieden. mits een consekwente scheids.

Maar terugdraaien lukt toch niet. Wel ben ik blij dat Mario ook de kunde van allemanie begrijpt en hem keurig op de bank houdt in het vervolg.

Ben wel blij met De Vrij . Ook in het centrum ging het best goed. Cabral, Schaken en castaignos kan ie nu niet meer op de bank houden. Alles of niks, maar wel met een paar leuke jonge spelerss. Als ze Fer leren de bal af te pakken en direkt af te geven wordt ook dat nog wel eens wat.

Tip voor Jol: Emanuelson linksback en Anita naar Telstar
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

20-09-2010 16:01

K. van den Herik schreef:Tip voor Jol: Emanuelson linksback en Anita naar Telstar


goeie tip :wink:

:D
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

20-09-2010 16:05

De Vrij heeft vorig seizoen ook al een aantal wedstrijden centraal gespeeld en dat gaat idd prima.
Hoognodig ook nu Ronnie met een geblesseerde hamstring zit.
Allemani, tja allemani. Weet je wat: ik doe nog een truukje :-?
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

20-09-2010 16:58

K. van den Herik schreef:Tip voor Jol: Emanuelson linksback en Anita naar Telstar


Ik zou ook niet kunnen leven dat hij Furbi daar op zou stellen, die is tijdens wedstrijden veel te vaak afwezig en lijkt bezig met dingen buiten het veld. Natuurlijk heeft hij afgelopen seizoen een aantal momentjes gehad, maar hij heeft het vaker ook net niet, daarom begrijp ik Jol niet, dat hij Blind daar niet uit probeer, misschien heeft het te maken met z'n vader, of heeft totaal geen vertrouwen in die jongen, wat ik me niet kan voorstellen, anders zou hij ook niet iedere wedstrijd bij de laatste 18 zitten. In ieder geval ik snap het niet.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

20-09-2010 16:59

Sjoerd,

Je hoeft er niet tussen te springen, ik mijd dat soort plekken als de pest, dus mij kunnen ze nooit raken. :wink: Zelfs geestelijk niet......... :lol:
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...