webstite maken?

Stefan Meulendijks
Berichten: 46
Lid geworden op: 17-03-2002 01:00

05-06-2002 20:48

He he eindelijk ik heb jullie adviezen opgevolgd en eerst eens gekeken wat er eigenlijk allemaal voor opties met frontpage kan en sinds pas is m'n nieuwe site online ( http://www.zeilbergsekarpers.tk ). En ik heb de eerste kenningsmaking met kladblok al gehad, k moes een stukje tekst tussen (body) en (body/) zetten van nedstat. Ik zag dat dat gewooon werkte en ik verbaasde me dat ik doormiddel van tekst invoeren ook een mooie site kan maken, nou wil ik m'n eigen er verder in gaan verdiepen dus ik ga alle voorbeeld site';s die in deze topic staan eens even grondig door spitten, heeft er nog iemand een idee of verbetering zet het in deze topic of stuur eff een mailtje naar stefanzeilberg@hotmail.com en zet er eff bij dat het om karperwereld gaat.
Alvast bedankt,

Stefan Meulendijks
Gebruikersavatar
Martin Nederlof
Berichten: 544
Lid geworden op: 09-08-2002 02:00
Contacteer:

09-08-2002 02:44

haal het programma van kazaa, zoek gewoon naar dreaweaver of frontpage ! en desnoods ook nog macromedia Flash voor een aantal leuke effectjes!
dit alles kun je vast en zeker vinden op kazaa(lite)/ grokster/ morpheus enz...
matthijs voschezang
Berichten: 67
Lid geworden op: 10-07-2002 02:00

02-12-2002 20:03

Ik maak gewoon de website met verschillende editors, dan copieer ik alles naar kladblok, en gooi alle overbodige eruit.

maar dan moet je wel een klein beetje verstand van html hebben, zodat je niet het verkeerde eruit gooid:lol:

tight lines
Gebruikersavatar
Pascal Rijzinga
Berichten: 661
Lid geworden op: 07-03-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

04-12-2002 08:41

Mannen...
Ik denk dat het voor een ieder persoonlijk is wat voor programma hij of zij gebruikt voor het maken van een website.

De 1 is helemaal gek van Frontpage en de ander van Dreamweaver. Een persoonlijke voorkeur lijkt mij. De echte webmasters programmeren idd rechtstreeks HTML in Kladblok of in een editor.

Voor onze website http://www.karpervissersonline.nl maak ik gebruik van:
- Allaire Homesite 4.5
- Painshoppro
- Photoshop Elements
- Xara 3d
- Swish
Allemaal programma's waar ik de voorkeur aangeef. Het voordeel van Homesite is groot. Door rechtstreeks HTML te programmeren blijft het resultaat klein en praat je over 10 tot 15 kb. Foto's zijn de grootste boosdoener. Uiteraard zijn daar allerlei truckjes voor om dit ietwat sneller te maken. Maar aan enige laadtijd ontkom je niet.

Daarnaast wil ik toch nog even terug haken op de allereerste vraag die deze duscussie begon. Als je kijkt op http://karper.pagina.nl dan zie je daar een megalijst van karperwebsites. Als je ze allemaal bij langs gaat (heb ik gedaan) dan blijft er een handje vol zinvolle website over. Velen beginnen enthausiast maar houden het daarna voor gezien. De informatie is dermate sumier en updates zijn er niet. Daarnaast is ook de orginaliteit soms ver te zoeken.

Waar ik op doel is, dat je eens goed moet gaan nadenken wat het doel is van je website. Je moet wel wat te bieden hebben en met alleen een paar leuke foto's red je dat niet. Er zijn mensen hier op het Forum die dit ook al een keer hebben aangegeven.
Uiteraard zullen er ook mensen zijn die onze website niks vinden, tja dat is hun mening. Wij doen ons best en hebben een boel te bieden..

Zoals Frank reeds aangaf, kost een (goede) website erg veel tijd. Iets wat ook vaak wordt vergeten.

Ik wil jou idee nou niet helemaal ten gronde helpen, maar je gewoon bewust maken van een aantal dingen. Wanneer je toch besluit om een website te gaan maken, kies dan een programma die je zelf het makkelijkst vindt werken.
Suc6!

Groeten Pascal
http://www.karpervissersonline.nl
"everyone has the right to be stupid, but some people abuse the privilege" (Joseph Stalin)
Gebruikersavatar
Stefan van der Graaf
Berichten: 280
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

09-12-2002 14:42

Zeer grappige site, complimenten!!!!.
Ik vind alleen het werken met notepad net iets te drastisch en gebuik daarvoor visual studio.net.
Hehe Microsoft :smile:
W e L o v e. U R i P . P i M . F o R T u y N