Ze hebben hem....

Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

13-01-2011 01:14

Hij mag zich nog gelukkig prijzen dat hij niet eerst een gericht waarschuwingshot heeft gehad.

En maar klagen dat de politie geen respect krijgt van de bevolking, moet je vooral dit soort actie`s maken.
Maar deze beschermers van de rechtstaat hebben nu hun bonnen boekje vol.

wacht nog even de uitspraak van het hoger beroep af, maar ik denk dat een t shirt dit jaar een rage zal gaan worden
verdrietige groet
Ik ben en blijf een Leie-naar,tegendraads altijd beter wetend
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

13-01-2011 01:20

Tuurlijk Patrick, gewoon argumenten negeren en domweg hetzelfde herhalen. Ik ben er wel klaar mee hoor. Dag knul.

Henk, ooit in je hoofd opgekomen dat deze handhaving van de APV waarschijnlijk op verzoek van het college van B&W tot stand is gekomen, waaruit volgt dat deze democratisch tot stand gekomen wetgeving moet worden gehandhaafd door de politie. Dus worden die agenten met die opdracht de straat op gestuurd. Of zeg jij ook tegen je baas:"Weet je wat, jij betaald me wel, maar ik doe lekker toch niet wat je zegt". Geprivatiseerd of niet, dan vlieg je eruit en terecht. Respect is overigens iets waarmee je bent opgevoed en heeft niets te maken met wel of geen bekeuring.

Bonnenquota bestaan per ingang van dit jaar niet meer, stelde toch al niet veel voor.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

13-01-2011 02:31

Henk, ooit in je hoofd opgekomen dat deze handhaving van de APV waarschijnlijk op verzoek van het college van B&W tot stand is gekomen, waaruit volgt dat deze democratisch tot stand gekomen wetgeving moet worden gehandhaafd door de politie.

Iets wat 23 jaar wordt gedoogd en geen overlast veroorzaakt om vervolgens met 4 helden een invalide man oppakken?
En dan zeggen dat respect uit jezelf komt ,geloof je het zelf?
Ik noem het excessief politieoptreden en met mij velen

Of zeg jij ook tegen je baas:"Weet je wat, jij betaald me wel, maar ik doe lekker toch niet wat je zegt". Geprivatiseerd of niet, dan vlieg je eruit en terecht
Speelt er op dit moment niet iets met een commisaris en het voorgenomen democratisch voorstel van het boerka verbod.

Bonnenquota bestaan per ingang van dit jaar niet meer, stelde toch al niet veel voor.

Toch genoeg om door politieke kopstukken op de vingers te worden getikt
Dit soort acties zijn toch niet uit te leggen
Er is toch een duidelijke kloof ontstaan tussen de gewone burger en het politieapparaat .
groet Henk
Ik ben en blijf een Leie-naar,tegendraads altijd beter wetend
Ewoud Kuijvenhoven
Berichten: 183
Lid geworden op: 10-08-2008 07:39

13-01-2011 05:56

Hoe het verhaal van blinde benny nu ECHT gegaan is weet ik niet. Wat ik wel weet is dat de berichtgeving van sommige kranten en sommige berichten niet altijd getrouw word neergezet. Wat ik ook weet is dat het leeuwendeel van de agenten hun uiterste best doet om ons te helpen. Marktplaatsfraude is inderdaad geen prioriteit maar de politie kan ook niet ieders hand vasthouden en er bestaat ook nog zoiets als gezond verstand. Als je dan genaaid wordt ga dan niet de politie af lopen zeiken.

Want tja als ik een agent een klootzak noem, gaat ie al naar de rechter. Zieligerds.


Als er iemand bij jou op je werk komt en jou een klootzak noemt wat dan?
Heb je enig idee wat een vuiligheid agenten over zich heen krijgen van mensen die menen dat ze in hun recht staan? En dat moeten die agenten dan maar gewoon pikken? Schei uit zeg, alle zaken die wel opgelost worden hoor je niemand over en al het goede werk hoor je ook niemand over maar als er wat te zeiken valt staan we vooraan.
K. van den Herik

13-01-2011 07:23

weet je mannen, ze deden gewoon hun werk en verder niet zeuren.

Amsterd(o)(a)*m * doorhalen wat van toepassing

Ik hoorde dat benny blind vertrouwen had in de plissie. Ze houden normaal een oogje in het zeil voor hem, maar met het oog op de toekomst, is ie nu door het oog van de naald gekropen anders had hij ogenschijnlijk een veel hogere boete gehad. Het schijnt dat Danny Blind hem opzoekt. Het mes is btw om zijn blik scherp te houden...


Als er iemand bij jou op je werk komt en jou een klootzak noemt wat dan?


Dan bel ik de politie en komt er niemand, als ik pech heb dan word ik uitgelachen. Als ik die gast dan een poeier geef is het voorbedachte rade. Wat adviseer jij?
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

13-01-2011 09:16

Een groeiend aantal bedrijven hebben hiervoor een beleid en werken met vertrouwenspersonen. Disciplinaire maatregelen betreffende de veroorzaker tot aan ontslag is niet uitgesloten.

Bennie is slachtoffer van de maatschappelijk toenemende wens voor meer veiligheid op straat. Dus voert de Amsterdamse politie regelmatig acties in de binnenstad. De Telegraaf staat hier bol van. Bennie heeft een hoog aaibaarheidsgehalte zodat veel mensen bijspringen. Zonder kleuring van de Telegraaf is het maar één agente die samen met Bennie naar het bureau is gelopen. Daar is Bennie gehoord en heeft een boete gekregen voor een overtreding. Binnen de regels kan hij zijn liefhebberij voortzetten zolang hij niet langer dan een half uur op dezelfde plek staat.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

13-01-2011 09:29

carierre maken,voordat de bom valt.
werken aan je toekomst,voordat de bom valt.

:D

mijn persoonlijke mening:

de politie moet per direct opgesplitst worden.

geld innende taken moeten gedaan worden door wannabe politie,zoals stadswachten en zo.

politie moet enkel als taak hebben: criminaliteit,veiligheid etc.

langs de weg staan en een controle houden,flitsen en dergelijk kan prima gedaan worden door andere ambtenaren.

ook de taken van de verkeerspolitie kan overgenomen worden door veredelde belasting inners.

dan heeft de politie zelf genoeg mensen over om de daadwerkelijke problemen aan te pakken.

dan krijgen burgers ook weer respect en begrip voor hun kerntaken
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

13-01-2011 09:53

Om controles uit te voeren hoef je helemaal geen ambtenaren in te zetten.
Kan je ook een werkloze of iemand die is afgekeurd neer zetten, zitten alleen in de auto krant te lezen, kan mi iedereen doen.

Gradus....
....................
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

13-01-2011 09:57

Hoe je de taken ook verdeeld, het uit te geven budget blijft gelijk.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

13-01-2011 10:04

naar mijn idee hoort de politie een non-profit organisatie te zijn.

enkel hulpverlenend en dienende taken.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

13-01-2011 10:19

wat denken jullie(nee niet iedereen) simpel zeg.
vraag me af of dit ook zoveel teweeg had gebracht als er een zielig blind romeens bedelaartje was opgepakt.
Vis is vis
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

13-01-2011 10:23

Weet je of je het door hebt Ben, maar gaat al lang niet meer om die straat muzikant.

Soms help simpel denken!!

Gradus....
....................
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

13-01-2011 10:50

nee gradus dat heb ik al een tijdje door het gaat om een paar mannetjes jij misschien ook wel die ooit eens in hun ogen onrecht door de politie is aangedaan en het zelf allemaal veel beter weten waardoor je bijna zou denken dat ze misschien wel geschikt zijn voor de politiek.
weet er zelf ook nog wel een paar op te noemen wat in mijn ogen onterrecht was/is maar dat neemt niet weg dat de plissie gewoon doet wat hun opgedragen word.
en dan vergelijkingen met de korpschef die tegen het boerkaverbod ingaat door te zeggen op tv dat hij ze niet zal laten arresteren gaan al helemaal nergens over omdat de dag erna heel de politiek erover viel en deze meneer piept nu wel anders.
ik zou ook een hoop dingen anders willen zien maar dat is nou eenmaal niet zo en geloof me ik heb me daar een hele tijd druk over gemaakt maar het enigste waat je daarmee bereikt is een hogere bloeddruk.
Vis is vis
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

13-01-2011 11:06

Ben,

Ben nooit benadeeld door de politie, vind alleen de manier van werken waardeloos, echt een schijnvertoning.
Het andere wat je noemt is echt een Nederlands probleem: we kunnen ons er wel druk over maken, maar het help toch niet, dan los je idd nooit wat op en geef je idioten mandaad om naar te doen wat ze willen, ben ik niet zo een voorstander van!!
Mag ook duidelijk zijn dat ik geen politieagent wil worden.

Gradus....
....................
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

13-01-2011 11:08

van mij mogen ze beanbags,rubberen kogels en zo gebruiken,zolang ze niet bang zijn en doen wat van hun verwacht wordt.

ik heb een keer gezien dat iemand finaal kapot geslagen werd en de politie verderop in de straat in de auto zat toe te kijken met zn tweeen.(wachtend op versterking waarschijnlijk)

toen de versterking kwam ,was de groep alweer gevlucht en het slachtoffer lag in het ziekenhuis met vanalles en nogwat.

indien ze uitgestapt waren en iets hadden ondernomen,was die jongen ook niet het ziekenhuis ingeslagen waarschijnlijk.

dat noem ik niet daadkrachtig optreden iig. :-?
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Patrick Visser
Berichten: 546
Lid geworden op: 26-11-2007 16:22
Locatie: Hoorn (the netherlands)

13-01-2011 11:18

gradus scholtens schreef:Ben,

Ben nooit benadeeld door de politie, vind alleen de manier van werken waardeloos, echt een schijnvertoning.
Het andere wat je noemt is echt een Nederlands probleem: we kunnen ons er wel druk over maken, maar het help toch niet, dan los je idd nooit wat op en geef je idioten mandaad om naar te doen wat ze willen, ben ik niet zo een voorstander van!!
Mag ook duidelijk zijn dat ik geen politieagent wil worden.

Gradus....

Aangezien ik hier op forum had gelezen dat de polen/oostblokkers graag het vuile werk wil doen in nl wat niemand wilt doen.
kenne ze die dan geen agenten maken dan?
Er is toch een tekort?
geel he
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

13-01-2011 11:23

dan krijg je veel dronken agenten ben ik bang, de meeste inbeslag genomen drugs en auto`s verdwijnen ineens met de noorderzon etc.

integer zal de politie dan al helemaal niet meer zijn :lol:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

18-01-2011 00:18

Kees Verheij schreef:O, en politie privatiseren? Je weet niet waarover je lult man, dan krijg je een organisatie die winst wil draaien en mag jij 1 keer raden waar die winst vandaan gaat komen. Ik geef je een hint: inbrekers oppakken of boete's uitschrijven?


Dat is nu al zo, Kees!! :wink: Dan kan je wel zeggen dat het niet zo is, maar ik weet wat ik hoor en zie. En daar ga ik ook vanuit. Gelukkig ben ik niet uit een ei gekropen.

Met inbrekers oppakken haal je geen quotum. :wink: En een quotum telt zwaar mee voor een extra streepje.. En ik weet het, er is twee keer bij mij ingebroken, beide keren gaat het om een bekende dader. En als je 4 weken na aangifte opbelt met de vraag hoe het ervoor staat krijg je als antwoord: "Jouw aangifte belandt onderaan de stapel en zodra wij eraan toekomen, zullen wij eraan beginnen. Te weinig personeel." Nooit meer iets over gehoord.. Hoezo ijzer smeden wanneer het heet is? Vervolgens rij je weg, staan ze verderop met laserguns en aanhangers met flitsapparatuur erin. Wat nou "te weinig personeel"?!!!!!!

Natuurlijk zullen ze hier en daar wel een boefje vangen, zoals de levensgevaarlijke Blinde Benny met zijn atoom-buikorgel, maar blijkbaar gaat hun voorkeur uit naar laseren langs de weg. En aangiftes? Daar hebben ze een hele stapel van.. Dat komt wel als zodra ze tijd hebben..

En weet je wat helemaaaaaaaal leuk is? De stelling: "De politie is je beste vriend" :lol: Met zulke vrienden heb ik geen vijanden nodig..

Afbeelding
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

18-01-2011 01:59

We hebben niet meer blauw nodig maar beter blauw, en de prioriteiten moeten verlegd worden.



3 weken geleden, lag echt door heel het land een pak sneeuw. Ik lees in de krant dat de politie manuren tekort komt en er vele zaken onbehandeld blijven.

Ok, dacht ik nog, ja, dan moeten er dus manuren bij, logisch, je komt te kort.


Ik stap mijn brommer op, tuf op en neer naar de intratuin, door de sneeuw, spekglad, berekoud en geen hond te bekennen.

IK rijd terug richting centrum, waar ik woon, wordt ik ineens aangehouden door een agent op de fiets, met in zijn kielzog een mortoragent.

of ik even mee wil rijden, snelheidscontrole. Snelheidcontrole?????? in het midden van de winter? Met amper iemand op een fiets klaat staan op een brommer te zien?

Nou, het zal wel, ik rij mee komen we op de plek waar de rollenbank stata. staan ze daar met minimaal 25 man/vrouw sterk, nee ik overdrijf niet, die controle uit te voeren.

Nouja uit te voeren, ze stonden te verkleumen in de kou want ze hadden geen klandicie. Hadden ze ook nog een team met fietsers rond rijden, plkus enkele motoragenten, plus commandokamer en alle shit eromheen, dan nog administratie achteraf.

En voor wat???????? Voor de 10 gasten die je kan controleren op die dag? Brommer snelheidscontrole midden in de in winter als er pak sneeuw ligt? Zijn jullie wel goed bij je hoofd?

Ik zei nog, ik lees in de krant dat je manuren tekort komt, en dan sta je hier met een heel team in de kou uit je neus te vreten???

BELACHELIJK!!!

IK vroeg hem ook, en denk je zo het respect van de burger terug te winnen? Schijt toch uit man.

Ik neem de volgende keer als ik lees dat ze manuren tekort komen gewoon niet serieus. Want ze hebben tijd zat, alleen als je die tijd gaat verdoen met dergelijke stompzinnige razzia's, ja dan kom je idd tijd te kort.


Het zijn toch ook bijna allemaal deuzen tegenwoordig, die wouten? Totaal geen charisma, totaal geen inlevingsgevoel, ze zijn bang als het er op aan komt en de meesten volgen zo stompzinning : befehl is befehl, dat het bijna eng is.

Heb helemaal geen respect meer voor die commercieele organisatie. Ik heb er alleen maar last van.
Zit hier wel vis?
K. van den Herik

18-01-2011 07:21

Wie het hier niet bevalt is vrij om een koffertje te pakken en te zouten, geen probleem.
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

18-01-2011 07:54

Ik ben eigenlijk niet zo'n vroeger was alles beter mens, want daar heb ik de leeftijd ook helemaal niet voor. Ik kom net kijken :roll:. Maar mijn opa verteld regelmatig over "vroegah". Toen kreeg je nog gewoon een pak rammel als je de fout in ging. Ik was toen nog verre van geboren, maar misschien dat sommige oudere forumleden hier nog wat van weten?

Respect voor de blauwe petten is ver te zoeken hier in NL. Mag de politie gewoon niet meer hardhandig ingrijpen of durven zij het niet? Schandalig vind ik het!!! Respect over het algemeen tegenover ouderen schijnt ook bijna niet meer te bestaan. Als ik een grote mond zou hebben tegen een ouder iemand wat totaal onverantwoord is zou ik nog een pets voor me kop krijgen van me ma. Of ik nou 12 zou zijn of nu 24. En ze heeft groot gelijk!

Helaas krijgen veel kinderen dit absoluut niet mee. Mijn neefje van 12 maakt zelfs situaties mee op school dat de kinderen woorden zoals "kankerhoer" zonder schaamte naar de lerares slingeren. Vraag je nou aan zo'n kereltje wat ze allemaal in het weekend doen, een beetje hutten bouwen ofzo dan staan ze je aan te kijken of ze water zien branden.......daar wordt je toch vies van???

SCHEI TOCH UITTTTTT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

18-01-2011 09:17

K. van den Herik schreef:Wie het hier niet bevalt is vrij om een koffertje te pakken en te zouten, geen probleem.


Ook weer zoiets: "Bevalt het je niet, rot je op." Wat dacht je van je mening uitspreken, ook geen probleem toch?

Verder wil ik je wijzen dat zowat iedere topic die jij opent Klaas, wel over iets gaat wat jou niet zint. Dus geldt bovenstaande stelling ook voor jou, toch? Bevalt het je niet, zout je op? Of ben jij een uitzondering op deze regel?

Qua respect voor de politie: Het leuke van respect is dat je het moet verdienen en niet opeisen.. Werkt alleen maar averechts!
K. van den Herik

18-01-2011 10:00

Mooi he zo'n vrij land? Daar mag je je mening uitspreken, de mijne staat hierboven. Mij bevalt het hier uitstekend. Paar kleine dingetjes aanpassen et voila.
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

18-01-2011 10:06

Gelukkig is het alleen maar jouw mening.. :wink:

Mij bevalt het hier ook prima :D Ik vind de politie alleen één groot schijnvertoning.. Maargoed, dat is mijn mening en de reden waarom staat ook hierboven vermeld.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

18-01-2011 10:08

Nogmaals Mourad, het hebben van respect is iets dat je bij je opvoeding is meegegeven, of niet? Het is de manier waarop je ouders spraken over docenten, verpleegkundigen, de brandweer, het leger, de politie. Op allerlei gebied heeft de politie inspanningsverplichtingen, opgelegd door de politiek. En zoals bij een grote, logge overheidsorganisatie past, worden er jaarwerkplannnen gemaakt en dus acties vantevoren gepland. De recherche doet opsporing, de wijkagent z'n wijk, de surveillancedienst doet de 112-klussen, surveillanten en verkeershandhavingsteams (die mogen en kunnen zelfs niets anders doen) houden zich bezig met verkeershandhaving.

Stel dat de politie alleen maar boeven ging vangen en niets deed aan verkeer. Nederland zou een stuk onveiliger worden en er zullen vele honderden doden en duizenden zwaargewonden extra vallen. Toch wat erger dan wat inbraakjes?

Die praat hierboven doet het leuk bij een borrel op een verjaardag, maar als je iets verder zou nadenken en de politie als organisatie wat beter zou kennen, dan moet je je mening toch wat nuanceren denk ik. Iets wat een moderator overigens niet zou misstaan.

Enne, die foto van dat marokkaanse rotjochie dat daar wordt vastgepakt, hoe zou dat zijn ontstaan? Wat zou die geroepen hebben over de moeder van die agent? Alweer: Kwestie van (geen) opvoeding, mag van mij met ouders en al zo hup, de grens over, terug naar het rifgebergte.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!