Één Vispas.....

Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

06-01-2011 13:52

Aart, bij mijn weten is het BRS al een landelijk systeem, maar dus alleen voor BOA's en wat politieagenten met taakaccent milieu. Binnenkort krijg ik er een cursus voor en kan ik er ook op trouwens. Blijft dus over dat veel verenigingscontroleurs zonder BOA status er niets mee kunnen aanvangen. Maar ik ben meteen voor als er een landelijk beleid en samenwerking komt hoor!
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
K. van den Herik

06-01-2011 13:55

elke vereniging mag een lid royeren. royeren is vispas inleveren, klaar is kees.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

06-01-2011 13:57

Kees, binnen O-N is men bezig te onderzoeken of dit systeem ook (en waarschijnlijk dan wat beperkter) voor verenigingscontroleurs toegankelijk gemaakt kan worden.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

06-01-2011 14:04

Tsja Klaas, maar dat geldt alleen voor controleurs / BOA's die door de betreffende vereniging zijn aangesteld en aan wie daartoe de bevoegdheid is gegeven. Dus weer niet voor bijvoorbeeld BOA's die door een federatie zijn aangesteld of voor politiemensen. De reden is dat een Vispas een privaat document is en geen publiek document.
Maar ik denk dat dit veel te ver gaat voor de gemiddelde bezoeker van dit board.
Die wil feitelijk (tenminste de overgrote meerderheid van alle sportvissers) dat er met één Vispas in heel Nederland gevist moet kunnen worden en zal de rest worst wezen...
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

06-01-2011 14:43

K. van den Herik schreef:elke vereniging mag een lid royeren. royeren is vispas inleveren, klaar is kees.


Ja? En nu is die Vispas uitgegeven door een andere vereniging? Wat dan Klaas?
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

06-01-2011 15:00

En wanneer gaan we dat doen, in Amsterdam alleen als je een vis de kop inslaat en in Sliedrecht al als je een keer een hengel teveel hebt? Daar zal dan ook landelijk beleid op moeten komen, anders krijg je rechtsongelijkheid.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
K. van den Herik

06-01-2011 15:20

1 vispas voor alle hsv en ben je zo klaar toch?
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

06-01-2011 15:28

Ja, en wie krijgt de inkomsten dan? Het is nog niet zo makkelijk als het lijkt. Plus dat je HSV's niet kunt dwingen hun water in te brengen, en als de 1 het niet doet...
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
K. van den Herik

06-01-2011 16:19

niks moeilijks aan kees.

Eigenlijk niet anders dan nu, moet alleen de statuten aanpassen dat de vispas onderdeel is van het lidmaatschap van de hsv.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

06-01-2011 16:39

Ja Aart, maar de huidige situatie is dus dat je van de door mij genoemde HSV lid moet zijn om daar te mogen vissen. Die club schiet er niks mee op als hun gekoesterde watertje in de landelijke lijst komt, sterker nog, het zal drukker worden zonder extra inkomsten...

Ik ben er ook echt op tegen, laten ze die landelijke lijst vooral beperken tot de echt grote wateren. Ik ben al stik gelukkig als ik in de rivieren in de buurt zou mogen vissen waar ik wilde. Momenteel heb ik met allerlei beroeps te maken, die alleen maar geld willen vangen voor "hun" kleine stukje rivier, waar ze, als het tegenzit, ook nog eens wat projectspiegel aan onttrekken...
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

06-01-2011 17:06

Klaas, op zich is het ook niet zo moeilijk, althans allemaal wel te regelen als iedereen het zou willen.
Maar nogmaals, het merendeel van de sportvissers wil wel 1 Vispas maar het merendeel van de HSV bestuurders dus niet. En NIEMAND kan die HSV bestuurders dwingen dan ALLEEN HUN EIGEN LEDEN!
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

06-01-2011 21:02

Binnen onze VBC is het wat de Brabantse kanalen aangaat al niet mogelijk alle visrechthebbende op een lijn te krijgen. Laat staan alle putjes in te brengen bij Sportvisserij Zuidwest Nederland. Zijn veelal de witvissers die afwijzend staan om hun viswater af te geven. Kom hier nu al zoveel trammelant tegen op putjes dat ik mijn hard vast hou als jan en alleman er kan gaan karperen.

Kom hier ook HSV tegen die niet bij Sportvisserij Zuidwest Nederland zijn aangesloten. Die op een lijn krijgen lijkt me al helemaal niet mogelijk.

De laatste vier dagen in de Noordelijkste provincies getoerd. Vandaag in de mist was er niet veel te zien wel weer genoten van de ruimte en rust die ik er tegenkwam. Is niet te vergelijken met de omstandigheden die ik er in het zuiden en westen tegenkom. De vele overbevolkte ratten holen aan dorpen en steden zorgen voor een spanningsveld die ook aan de waterkant zijn weerslag vind.

Zolang we niet verder komen dan het hier aan te kaarten en niet daar waar het moet gebeuren komen we zeker nergens.

Dat alle federaties nog een apart beleid kunnen voeren draagt zeker niet bij tot een vispas. Laat die maar eens het beleid op elkaar afstemmen.

Dat er sinds de invoering van de vispas de kosten geminimaliseerd zijn voor meerdere vispassen kan niemand meer ontkennen. Zij die dat niet inzien zullen hun huiswerk nog maar weer eens een keer over moeten doen.

Groet,
Peter
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

07-01-2011 09:36

M.i. koudwatervrees Peter: 'de mens vreest het meest het lijden wat hem nooit zal overkomen' (is niet van mijzelf hoor).
Er wordt al heel wat aan gedaan om zoveel mogelijk eenheid van beleid qua Federaties te krijgen, maar ook die hebben verschillende achterbannen en daar kunnen Federatiebesturen dus ook niet omheen.