Politiek geïnteresseerde karperaars?

Plaats reactie
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

01-10-2010 11:14

Alles is betrekkelijk Douwe, ook of de 'hoofdprijs' nu voor de zorgkosten of de staatsschuld betaald moet worden. Ik kan me niet meer storen aan het politieke gekrakeel. Stem ook al tijden blanco daar geen van al die partijen doen wat ze vooraf allemaal beweren en voel er niets voor om me, door wie dan ook, voor de gek te laten houden.
Politiek gaat voornamelijk om macht, stemmen, zetels en heel goed betaalde baantjes (en alles wat daar nog meer aan vastzit zoals o.a. riante wachtgelden) en de rest is maar bijzaak ondanks alle mooie beloften vooraf...
Blij dat ik mezelf goed kan redden en niet op de een of andere manier afhankelijk ben van dat politieke circus, maar helaas zijn een behoorlijk aantal mensen dat wel.
K. van den Herik

01-10-2010 11:20

scheelt 30% Marc, zijnde de ww ipv een toelage
K. van den Herik

01-10-2010 11:25

en de vvd en cda stemmers dan? Volgens mij zit er geen pvv er in de regering.

stigmatiseren was die linkse rommel altijd goed in.

http://www.refdag.nl/nieuws/politiek/pv ... n_1_314867
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

01-10-2010 12:01

En de vergelijking met Europa doorstaan we met glans, we zijn een van de 3 landen die altijd de hoofdprijs heeft betaald aan de EU, in Frankrijk gaan de Roma's op transport, in Italië hebben ze een nep Mussolini en Merkel moet nog steeds veel bewijzen, de rekening van de eenwording is door Europa betaald hoor, zelfde geld voor die Berlijnse grootsheidswaanzin in het bouwen.

Er moet meer inhoudelijk gediscusseerd worden, dingen moeten gewoon bij naam genoemd worden, als je bij de dokter in de wachtkamer zit en niemand spreekt Nederlands voel je je opgelaten, zo simpel begint het al.
Als je een slagerij begint en je moet aan allerlei eisen voldoen, en als controleurs monsters nemen van de klink van de vriezer, temparatuur meten tot 0/100 graden zal dat wel ergens voor goed zijn, maar de turk die ernaast zit en vlees, groenten en sigaretten verkoopt ziet nooit iemand.
Iedereen kent dit soort voorbeelden en daar begint racisme, want ook al wordt het door stomme regeltjes ingegeven, dan nog heb je als niet Nederlander de keus om dit wel of niet te misbruiken, als een wao-er een hotel in Turkije heeft is dat falen van de regelgeving en controle, maar ook de persoon zelf moet beseffen dat het niet deugt, en daar moeten we ook 's naar kijken.
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
K. van den Herik

01-10-2010 13:44

joh die buitenlanders zijn me een (varkens)worst met paling,

Toevallig een kennis zijn moeder 83, in waarthoven hier. Is het mens te goed, dat betekent dat ze het besef heeft dat vreten niet te vreten is en dat ze nu ook wel eens wil douchen. De rest heeft daar geen last van, die liggen bellen te blazen...

nu komt het: een klacht indienen.
Waar moet je zijn?
hoofd van de 3 verpleegsters op de afdeling? nee
hoofd van de hoofden van de 3 afdelingen
wordt vervelend ik weet het : hoofd van de hoofden van het gebouw, ook niet.

Inmiddels is er een leidinggevende per 3 paar handen aan het bed, die minimaal 5 uur per week vergaderen.

Inmiddels zijn er afspraken gemaakt: enige wat ze gaaf vonden, is dat er volgende maand geevalueerd wordt of het beter gaat... duuuh
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

01-10-2010 13:53

Verschrikkelijk.....................
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
K. van den Herik

01-10-2010 14:05

Heb je geluk dat je weduwe bent van een oorlogsheld. De man draait zich om in het graf, weet ik zeker. Sterker, die zou zelf hebben ingegrepen, net als in 1940 - 45.

Een echte crosser was het en wie niet weet wat het is: google biesbos en crosser
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

01-10-2010 15:06

Ik wist al wat crossers waren, de 2de wo is een andere belangrijke 'passie' in mijn leven, triest, daar waar vrijheid begint en je schatplichtig hoort te zijn aan mensen die daarvoor gezorgd hebben bezuinigen we juist op hen zodat we meer uit kunnen geven aan, tjsa wat eigenlijk..... inburgeringscursus, geld naar elke schimmige bananenrepubliek in Afrika, we zijn zo vergeten waar we vandaan komen.
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

01-10-2010 20:36

Wanneer wordt er een WK kankeren gehouden op alles en iedereen. Kom er hier tegen die zeker hoge ogen gooien.

De wereld verbeteren begint bij je zelf, en niet bij je buurman. Mij is geleerd dat je met mensen die kankeren geen rekening hoeft te houden. Zij die stil zitten en je met doffe ogen aankijken daar zullen we ons nek voor uit moeten steken.
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

01-10-2010 21:29

Ik heb mijn nek wel uitgestoken hoor, en niet een beetje, het recht om te kankeren heb ik dubbel en dwars verdiend, nu jij nog.
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

01-10-2010 22:25

Als ik er zo over zou denken was ik allang vertrokken. Alleen naar welk land is de vraag waar men het allemaal beter doet voor je. Hier in Spanje kan ik je niet aanraden 1 op de 5 mensen is er werkeloos. Hoofddoekjes kom ik er zat tegen. Onze Franse president doet aan symptoombestrijding hoor ik weer van anderen. Zelf rijke Nederlanders hier kankeren er luid op los op alles en iedereen. Is een rare wereld waar we in leven. Zelf een Maurice de Hond maakt er een potje van. Wie is hier nu gek alleen die mannen en vrouwen in Denhaag, Brussel of wij met zijn alle?


Spreek jij je ook uit tegen haat?
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

01-10-2010 23:45

Ik snap dat kankeren ook niet, Nederland is toch super om in te wonen.
We hebben geen problemen, geen voedselbank, geen criminaliteit, geen bureaucratie.
De vorige regering heeft het toch super gedaan, de kloof tussen arm en rijk is minder geworden, we mogen dingen benoemen zoals ze zijn.
Onze minister van justitie liegt niet als hij zegt dat de prijzen van boetes omhoog gaan omdat het onveiliger is geworden, nee dat is gewoon zo, ik begrijp dat wel.

Voor bovenstaande geldt dus het tegenovergestelde.
Belachelijk hoe de laatste jaren ons land naar de kl****te is gegaan.
Nu komt er een andere wind en heeft iedereen er een mening over, is niet erg natuurlijk maar slechter dan de vorige regering kan bijna niet!!!


Gradus....
....................
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

02-10-2010 05:46

Wie doet het wel goed? Alleen zij die in de wereld langs de zijlijn staan? Als ik zo moest leven in die voor jullie klote wereld zou ik een bekende pil innemen.
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

02-10-2010 06:20

Misschien gaat deze regering het wel goed doen, maar laten we ze een kans geven.
Weet niet precies wat je bedoeld met langs de zijlijn staan, maat ik ben maatschappelijk erg betrokken, doe veel goede dingen.
Heb ook een leuk leven dus een pil hoef ik niet te nemen, echter is er een steeds groter wordende groep in Nederland die het gewoon erg slecht, daar heeft de laatste regering voor een goot deel voor gezorgt.
Bovendien vind ik dat als je kijkt hoeveel belastinggeld ik elke maand weer moet betalen. Ik wel recht van spreken heb!



Gradus....
....................
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

02-10-2010 07:01

50 jaar geleden hoorde ik dezelfde verhalen ook al. Kom ze overal in de wereld tegen maakt niet uit in welk land of werelddeel.

Zij die langs de zijlijn staan en geen betrokkenheid hebben in gemeente politiek,waterschappen, provincie en de landelijke politiek.

Elk mens heeft zijn eigen verantwoording ten opzichten van zichzelf en onze medemens. We zullen dus ook elk onze eigen broek op moeten houden. Het gemak waarmee we een beroep doen op vadertje staat als het effe tegen zit. Zit het b.v. in je huwelijk tegen gaat men maar uit elkaar. Verantwoording heeft men geschrapt uit het woorden boek. We hebben immers met zijn alle recht op……….

Of ik sociaal betrokken ben en een bepaalde verantwoording heb ten opzichten van mijn naasten en medemens laat ik maar aan andere over daar een mening over te ventileren. Een mening over andere hebben tenslotte altijd snel klaar.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

02-10-2010 09:23

Ik ben ik ieder geval blij dat diegenen die denken dat er nu een rechts kabinet komt bedrogen uitkomen.
Meneertje waterstofperoxide is linkser dan zij denken en weet je sommige voordelen die hij binnen heeft gehaald zijn niet echt rechts.
Gelukje bij een groot ongeluk.

Er wordt gesproken over drie dissidenten, ik ben er van overtuigd dat zij en diegenen die tegen stemmen de enige juiste CDA ers zijn.

Verder heb ik niets met het CDA, wel leuk om te weten dat zij grote druk hebben gezet op de drie personen terwijl dat tegen de grondwet is.

Of nog meer links beter was geweest????????????????

Ik denk het niet, gebeten wordt je toch en dat doet pijn, alleen zou het bij diegenen die het goed hebben, en het nu ook niet merken, ook pijn gaan doen.

En Gradus lees de stukken maar eens goed na, diegenen die jij bedoeld leveren nu nog meer in.

Lever jij veel belastinggeld in verdien je ook veel en ben je beter af dat is de spiegel waar je in kijkt.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

02-10-2010 09:42

Ik heb in het buitenland gewoond, in Texas en en een tijd in Venezuela, ik was altijd blij om weer naar Holland te kunnen, en in het kort, dat Holland wat ik toen miste is aan het verdwijnen en dat vindt ik erg.

Ik ben net als Gradus altijd sociaal betrokken geweest, ik had weknemers die ergens anders kansloos waren en ben lang fractiemedewerker geweest in Rotterdam omdat ik binding had met wat er speelde.

Eigenlijk loopt mijn idee van Holland gelijk op met de mening in bv de VS, van harde werkers en innovatieve mensen zijn we afgezakt naar drugswalhalla en bedenkers van ranzige tv programma's.
De totale leegheid van zenders zoals SBS6, er moeten toch mensen naar kijken anders bestond het niet, zo plat, zo dom ook, als dat een voorbeeld is voor doorsnee Holland hou ik mijn hart vast.

Ik doe mijn best om niet te haten, maar dat valt niet altijd mee, de dronken antilliaan die mijn broertje doodreed, zonder rijbewijs en straalbezopen kreeg derstijds drie maanden, het kost moeite om dan niet te haten.


Prettig weekeend Rick
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

02-10-2010 10:01

Douwe, Douwe, Douwe .......

Waarom nu? Waarom heb jij het nodig om termen te gebruiken Mijnheertje waterstofperoxide? Kun jij het niet (meer) op argumenten winnen?

Als jij veel belasting betaald, verdien je ook veel en ben jij beter af ....... Ben ik het niet helemaal mee eens :-)

Als ik veel belasting betaal, werk ik waarschijnlijk meer en heeft mijn werk waarschijnlijk een grotere impact op mijn gezin dan bij mensen die minder belasting betalen vind ik iets beter passen.

Het gaat er overigens meestal niet om dat de mensen die meer verdienen niet meer belasting willen betalen, waar het om gaat is dat de mensen die minder verdienen het nooit genoeg vinden wat de meer verdienenden betalen. JIj verdient meer dus jij mag wel 60% belasting betalen ...... ergh gast ik verdien meer dus ik betaal al meer belasting dan jij, kan het een keer genoeg zijn?

Jij verdient 30.000,= en betaald dus zo 10.000,=
Ik verdien 60.000,= en betaal dus zo 20.000,= Dat is toch meer? Getallen zijn een beetje fictief omdat ik nog geen eens rekening houdt met het feit dat ik over een gedeelte zelfs een hoger % betaal dan de minder verdienenden.

Ik wil best 50% netto belasting betalen maar dan moet het daar ook klaar mee zijn, dan verder ook geen ongelijkheid meer m.b.t. allerlei zaken als sportpassen, schoolgeld, verschil in kosten voor de kinder opvang en noem het allemaal maar op. Ook dat geziek over de hypotheek rente aftrek verschillend voor duurdere huizen .... kappen nou! schaf het dan in een keer af, ik kan het hebben ...... de minder verdienende ook? Nee he .... dus omdat de minder verdienende een te hoge hypotheek hebben, moet ik EN bloeden EN altijd dat geziek en gekreun aanhoren ..... bah.

Zo, genoeg geklaagd en gejammerd ........
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

02-10-2010 10:06

Rick,

Damn, harde ervaringen ....... ik leef met je mee.

Haten in die situatie mag best in mijn ogen, zolang je het niet projecteert op een groep maar die persoon mag jij van mij hartstochtelijk haten. Deze haat lijkt mij overigens losstaand van de strafmaat, maar dat is een persoonlijke gedachte van mij.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

02-10-2010 10:51

Bedankt voor je inzicht, in discussies hier wordt te vaak een kant gekozen zonder open te staan voor andere argumenten, jouw belastingverhaal ook, lees wat er staat en je kunt niet anders dan het er mee eens zijn.

Als je bovenmodaal verdient is dat vaak omdat je je nek hebt uitgestoken en geïnvesteerd hebt in jezelf, doorleren was voor mijn generatie nog geen gemeengoed (ik ben 46) deed je het wel dan betekende dat je vrienden al een behoorlijk salaris en een auto hadden, en jij een strippenkaart en 3 baantjes om je hoofd boven water te houden, mag dat uiteindelijk dan ook wat opleveren?
In mijn geval kwam ik na 4 jaar leger eruit met een premie, ik zat ergens in een zandbak in het midden oosten toen mijn vrienden gingen stappen enz.
Ik heb meerdere keren alles op het spel gezet om iets te doen waar ik in geloofde, was het niet gelukt dan waren de mensen die kozen voor de schijnveiligheid van een baan de eerste om te zeggen 'zie je nou wel"
als het wel lukt en werkweken van 70 uur normaal worden,en je de druk voelt van je personeel met gezinnen en hypotheken, mag je dan misschien ook wat meer verdienen misschien?
Nee natuurlijk niet, het mkb is met afstand de drijvende kracht in NL, dus die moeten we pakken, hoe dan ook.

Wat betreft vooroordelen, ik heb met lede ogen alle maatregelen gezien die de overheid heeft verzonnen om allochtonen aan het werk te krijgen, geldverslindende verzinsels die door schimmige bureautjes opgeslokt zijn onder de noemer herplaatsing en re-integratie, vaak geleid door, juist ja.

tot op de dag van vandaag is dat amper gelukt, mijn Opa zei altijd, als het kwaakt zwemt en loopt als een eend dan is het vaak ook een eend.
Asl je altijd thuis hebt gezeten, je hebt geen enkele moeite gedaan om wat van jezelf te maken in je mogelijkheden, hoe kun je dan met droge ogen je inkomen koppelen aan het mijne?

Groeten Rick
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

02-10-2010 11:00

Jij verdient 30.000,= en betaald dus zo 10.000,= en houdt 20.000,= over
Ik verdien 60.000,= en betaal dus zo 20.000,= en houdt 40.000,= over.

Bruto en netto blijft 2x zoveel voor de meerverdiener. Netjes hoor.

Is maar een voorbeeld neem ik aan, want bedragen en voordeeltjes kloppen niet met de werkelijkheid.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

02-10-2010 11:09

Wat betreft vooroordelen, ik heb met lede ogen alle maatregelen gezien die de overheid heeft verzonnen om allochtonen aan het werk te krijgen, geldverslindende verzinsels die door schimmige bureautjes opgeslokt zijn onder de noemer herplaatsing en re-integratie, vaak geleid door, juist ja.

tot op de dag van vandaag is dat amper gelukt, mijn Opa zei altijd, als het kwaakt zwemt en loopt als een eend dan is het vaak ook een eend.
Asl je altijd thuis hebt gezeten, je hebt geen enkele moeite gedaan om wat van jezelf te maken in je mogelijkheden, hoe kun je dan met droge ogen je inkomen koppelen aan het mijne?

Groeten Rick[/quote]


Als ik zo vrij mag zijn om een klein voorbeeld te noemen:

Toen ik 18 was wilde ik mijn rijbewijs halen, woonde toen net op mn eigen, was dus een hoop geld.
Tot mijn verbazing las ik in de krant dat Marokkaanse ontspoorde jongeren dit gratis konden doen.
Zodat ze zich makelijker konden verplaatsen!!
Dit is toch de wereld op zn kop, ben echt niet iemand die een hekel heeft aan andere bevolkingsgroepen, maar je moet ook niet doorslaan en gewoon kunnen zeggen waar het op staat, dit doe je m.i niet door ze te betutelen.


Gradus....
....................
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

02-10-2010 11:32

Dat komt omdat we doodgeslagen worden door ene na de andere idiote maatregel, een gemeente die Marrokanen betaald om ze koest te houden tijdens de jaarwisseling, een fietsenherstel project wat lijkt te werken maar na een controle blijkt hier scooters omgekat te worden en dat alles, maar dan ook echt alles gejat is, miljoenen naar Islam scholen waar het religieuze schoolhoofd net uit Afghanistan komt en geen idee heeft wat een computer doet, het gaat maar door...

Racisme is vooral aan Den Haag te danken, verdeel en heers, dingen zoals positieve discriminatie kan alleen verzonnen worden door iemand die buiten de werkelijkheid staat, maar ik blijf zeggen, elk mens heeft een geweten, iedereen moet afwegen wat wel en niet klopt, dus het is tijd dat we ook 's verantwoordelijkheid leggen bij die groepen die altijd fout gaan, en als ze niet willen dan is het maar jammer, maar dan ga je maar terug naar het land waar je je toch altijd mee bent blijven associëren, geen geld bij mij halen in ieder geval, complete genraties met een uitkering kunnen we niet meer betalen helaas.

@Kees, nogmaals, iemand die zijn nek uitsteekt en risico's neemt, iemand die hard werkt en investeert in zichzelf hoort ook meer te verdienen dat is het principe van kapitalisme, loon naar werken, wel 's van gehoord? Doorgeslagen communistische sociale retoriek is begraven met Den Uyl gelukkig, alleen omdat ik meer verdien maakt mij niet verantwoordelijk voor iemand die niet van de bank afkomt en zijn hand ophoudt, zoek een baan zou ik zeggen.
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

02-10-2010 11:43

En dat ga je mij vertellen? Een kapitalist die nog oog heeft voor de zwakkere in de samenleving?

Het voorbeeld is in zoverre juist dat het de meerverdiener nog steeds meer laat overhouden. Prima. Alleen wat er hier bij gesleept wordt is een warboel.

Sociale principes waarbij meer last ligt op schouders die meer kunnen dragen hebben niks met communisme te maken.

Ik ben nooit politiek geïnteresseerd geweest. Laat staan betrokken bij de een of andere politieke partij. Maar wat ik hier lees van mensen die beweren dat wel te zijn doet mij vermoeden waar de janboel onstaat.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

02-10-2010 11:51

Ik ben heel blij met deze ontwikkelingen, de plannen zien er goed uit. Nu de praktijk nog...

Het is tijd dat eindelijk eens de bezem door al dat pappen en nathouden wordt gehaald.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!