Boilies draaien -> Latex handschoenen???

Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

24-03-2003 20:04

Nee hoor het is geen grap,ook doe je het best handschoenen aan bij het bevestigen op je hair.
Ook een mondkapje ( wel die die in de operatie kamer gebruikt worden )is ten zeerste aan te raden.
Verder steriele kleding,gelukkig zijn operatie schorten groen dus dat komt goed uit.
En niet te vergeten, haar netjes bij de productie van je knikker maar ook tijdens het vissen niet te missen.

Met steriele groeten,
Wil
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

24-03-2003 20:29

Jij ook al aan het dubbelen Wil?

Vraag mij wel af waar de sceptici blijven die beweren dat toevoegingen/lokstoffen niet nodig zijn omdat een karper niet kan ruiken. :wink:

Ik was overigens nooit mijn handen zodat mijn boilies direct herkenbaar zijn aan mijn specifieke geur, gelardeerd met de geur van de weduwe Van Nelle. Eerst vertrouwen wekken en dan…

Hoezo kruidig? :wink:

Met geurende groet, Kees
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

24-03-2003 20:31

Je kan ook met je poten en klauwen in een bak vogelpest ontsmetting teverkrijgen bij de kippenboer... oke dan.
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

24-03-2003 20:46

Ja dat dubbelen,eerst gebeurt er niks en dan sta je er 2 keer op :???:

Wil.
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

24-03-2003 21:11

Duidelijke reacties mannen
haha

Bedankt he...

Met lachende groet

Frank
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

25-03-2003 00:19

Ik herriner me een verhaal van lang geleden uit de Beet van Kees Ketting meen ik..twee vissers samen in een boot die beiden op precies dezelfde manier aan het vissen waren, de een ving veel meer...de ander minder...toen hebben ze van plaats geruild en wederom dezelfde visser ving en de ander een stuk minder....toen werd er van hengel geruild en wederom dezelfde visser ving nog steeds meer dan de ander minder (Het wordt eentonig dit verhaal!!)... de heren zochten deze zaak tot op de bodem uit en als conclusie kwam naar voren...de visser die veel ving rookte niet...de andere visser rookte wel en zorgde ervoor via zijn handen dat er toch iets van tabaklucht meeging met het aas waardoor deze ZEER WAARSCHIJNLIJK minder ving dan de ander
Met oplossende groet
Hans Brinkel
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

25-03-2003 05:24

Hans,klopt niet helemaal (als het wel klopte kreeg ik geen zak gevangen).
Loeb rapport,voedsel reactie op verschillende stoffen waaronder nicotine.

Met rokende groeten,
Wil
jan witter

25-03-2003 09:28

Kunnen jullie die handschoenen dan ook niet aan trekken op het moment dat jullie op de foto willen met de vis dan komen die menselijke zuren en bacterieen ook niet op de vis en dat maakt de kans op infectie bij de vis ook weer kleiner. plus dat de vis ook weer wat gemakkelijker word opgenomen in de vis gemeenschap na een gedwongen verblijf in menselijke handen die vol bacterieen en zuren zitten .................
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

25-03-2003 09:56

WIL...ik weet het zonet nog niet hoor...wel meende ik dat die vissers in het voorbeeld op de snoekbaars viste en niet op karper..wellicht is dat de reden?.
Ik wil ook helemaal niet roepen dat je niets vangt als je rookt....maar mischien had je wel nog meer gevangen als je niet rookte?
De karpers hadden in jou geval ook geen vergelijkgsmateriaal (zelfde boillie zonder nicotine en met nicotine)
Je zal eigenlijk zelf een testje moeten doen...ik wil enkel zeggen er KAN toch wel een waarheid in schuilen in het verhaal.

JAN WITTER...ik zal erover nadenken, vind het geen gekke overweging van je...mischien gewoon een kwetsie van wennen voor ons allen

Hans Brinkel
Gebruikersavatar
marcel vanhommerig
Berichten: 148
Lid geworden op: 06-02-2002 01:00
Locatie: Bocholtz

25-03-2003 12:46

boh,

ik dacht vijf jaar geleden dat ik toen beter ging vangen omdat geld had om een boekje te kopen waarin staat hoe je moet voeren, een jaar later bleek dat je niet beter ving door anders of veel of gericht te voeren, maar dat je net niet moet voeren en moet vissen met de ballen van Frank W.

toen maar de super speciale onderlijnen gebruikt zodat ik net die mooie vissen ging vangen zoals al die goede karpervissers.

vervolgens begonnen met rig camouflage, ook niet het meest ideale betreffende de dertigers en veertigers.

andere oplossing waardoor opeens door meerdere personen veeel meeer werd gevangen: rekening houden met de stand van de maan, waterpeil en PH WAARDE van de Boilie, vond ik persoonlijk al ver gaan maar is natuurlijk wel het proberen waard.

dan zal het wel liggen aan het materiaal. meteen alles van fox aangeschaft en dhr nash etc, GVDomme ik vang vanalles maar geen vijftigers.

DE OPLOSSING: ga VISSEN MET HANDSCHOENEN EN BEREID JE VOER ALLEEN NOG MAAR MET DIE DINGEN AAN.

miljaar, als een paar van die achterlijke figuren binnenkort zeggen, dat het bewezen is dat je alleen nog maar met boxershorts aan kunt gaan vissen ivm de statische elekriciteit die de sokken afgeven in combinatie met een gewone onderbroek, gaan we dat dan ook geloven.

groeten van marcel
Gebruikersavatar
marcel vanhommerig
Berichten: 148
Lid geworden op: 06-02-2002 01:00
Locatie: Bocholtz

25-03-2003 12:55

nu even mijn serieuze ervaringen

ik vis samen met mijn vispartner (serieus)

we vissen met dezelfde hengels, molens, vislijn, onderlijn, lood, boilies, haken etc.

hij zit altijd links, ik altijd rechts.

de ene keer vangt hij beter, de andere keer ik.

uiteidelijk, op het einde van het seizoen.....
de ene keer heeft hij er meer, de andere keer ik.

kan mij eerleijk niet herinneren dat de luchtvochtigheid, handen wassen na het eten, stand van de maan of de ph waarde van de onderlijn of wat dan ook van invloed was op de vangsten.

MEESTAL WAS HET GEWOON GELUK OF PECH OF WAT DAN OOK.

VOORBEELD: IK HEB EEN WEEK ACHTER ELKAAR GEBLANKT OP DE MAAS. JOHN ZAT NAAST MIJ EN VING GIGANTISCH. WEEKJE LATER WAS HET OMGEDRAAID

we gaan vissen op een vijver. alle hengels ongeveer 100 mtr uit de kant, telkens metertje of 5 uit elkaar. beide een hengel met snake skin en eentje met stiff rig. resultaat: ik negen van de tien runs.

soms snap ik het gewoon niet. weet wel bijna zeker dat het niets te maken heeft met manier van voeren, rig camouflage, luchtdruk, PH-waarde of wat dan ook.

Ik vind het zowiezo moeilijk om erover te schrijven, uurtje erover praten is meestal veel efficienter, he heren van landgraaf.

groeten van marcel


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: marcel vanhommerig op 2003-03-25 12:58 ]</font>
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

25-03-2003 13:28

Hans,
ik heb wel vergelijkings materiaal.
7 maanden gestopt met roken,tering slecht humeur,vrat me te barsten,geen goed gezelschap en mijn SLECHTSTE seizoen ooit,gelijk maar weer begonnen met roken.
Alhoewel kan ook andere oorzaken gehad hebben dat ik een slecht seizoen draaide.
Van het laatste ben ik nog het meest overtuigt,in mijn ogen maakt het weinig uit of je rookt of niet,voor het vissen welte verstaan,voor je gezondheid das een ander verhaal.

Wil.
Hans Wols
Berichten: 60
Lid geworden op: 01-05-2002 02:00

25-03-2003 19:25

Naar ik heb begrepen, vindt er in begin van
de volgende week, dinsdag, een introductie campagne plaats van nieuwe karpermaterialen. Zonder op de details van alle producten te willen ingaan, staat nu al vast, dat het het aanpakken van karpers met latex handschoenen vele malen gemakkelijker gaat dan met de blote handen.
De firma Raven stuurt je op verzoek graag
een folder toe over deze nieuwe productrange.
De productnaam is PourRire.
Groet,

Hans
jan witter

25-03-2003 19:29

Zie wel is er toch nog een gat in de markt die ze ondekt hebben...

Heb vanmiddag Jan de Boer Gesproken van Ashima maar die ziet er vooralsnog geen brood in :smile:
HansPeter van Ee

25-03-2003 19:38

Heren

Nu gaat het hier duidelijk om een grap van twee Nederlanders en een Belg (die van mij heel diep in de stront mag zakken).

Toch zit er wel een kern van waarheid in.
Bij ons in de fabriek is het verboden om zonder mondkapje en latexhandschoenen het produktie-gedeelte te betreden.
Doet men dit wel dan betekent dat de hele mix die op dat moment wordt geproduceerd afgekeurd kan worden.
Dat wordt pas bepaald na het meten van de PH.
Nu neem ik zelf ook wel eens wat monsters en dat mag ik absoluut niet doen zonder de juiste beschermingsmiddelen te gebruiken.
Let wel, wij maken halffabrikaten voor de levensmiddelen industrie.

Bij het draaien van boilie's heeft dit echter geen nut omdat de meeste melen die men daar voor gebruikt niet als Kosher bestempeld kunnen worden.

met mixende groet

HPE
Jos de Wit
Berichten: 342
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heemskerk

25-03-2003 21:20

Latex en rubber laten ook geurtjes na, het beste is om karperlederen handschoenen te gebruiken.

Jos.
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

25-03-2003 22:51

Alles steriel maken en steriel verpakken.
En dan je hygienische knikkertjes in de prut gooien van een of ander stinkendt water.
Zon, zomer, hitte, water betekent zwemmers,zwemmers met exceem,zweetoksels,etterende wondjes liefst nog piesend onder water en maar rondtrappelen in het zand met hun zweet voetjes en kaas tussen de tenen,nou gooi hier na verdwijnen van deze zwemmers hier maar eens een lijntje uit.
Juist ja daar gaat de 1 april grap van steriel aas.

Voor de nog steeds gelovende oetlulletjes gooi ik ff een aanbieding op het board.
Te koop 500 stuks steriele blauwe handschoenen (levensmiddelen branche) voor maar 38,50 euro ex BTW.

Steriele groeten,


Wil
peter m hoogeveen
Berichten: 221
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

26-03-2003 00:28

Heren, wel eens een condoom geroken (voor gebruik wel te verstaan)?

Met rubberen groet,

Peter
Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

26-03-2003 01:27

Nee sorry Peter,

wel gebruikt maar nooit geroken,
misschien daarom zoveel harten gebroken... :smile:

Met veilige groet, MB
jan witter

26-03-2003 09:09

JIJ WEL DAN........????
:smile: :smile: :smile: :smile:
Ruikt hij hetzelfde als een beflapje ???

_________________
Riggie say's he aint heavy he's my brother

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jan witter op 2003-03-26 09:10 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jan witter op 2003-03-26 09:52 ]</font>
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

26-03-2003 09:43

Nieuwe gedragscode KSN!!!:

1. Ontsmet uw handen alvorens U uw materialen of voeders aan raakt. Dit is beter voor uw vangsten en beter voor de karper.

2. Ontsmet uw Lijnen of gebruik voor ieder nieuw te bevissen water een nieuwe klos lijn. Dit omdat de geur van t vorige beviste water nog aan uw lijnen zit.

3. Als u ingrediënten gaat kopen voor uw voeders dan trek uw handschoenen aan. Kom in geen geval in direct lichamelijk contact met uw voeders. Beter nog is het dragen van een gaspak.

4. En als laatste: Als u zich aan de bovenstaande code gaat houden, laat t ons dan even weten dan bellen wij t gesticht even op, want dan spoort u niet meer helemaal lekker!

Met hygienische groet (mondcapje op)

Tim
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

26-03-2003 10:12

Met of zonder glijmiddel Peter?

Kees
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

26-03-2003 12:14

En zaad dodende pasta Peter?

:smile:
Jeroen Leuven

26-03-2003 12:49

Peter,

Rook jij condooms :wink:

Gr.
jan schuurmans
Berichten: 133
Lid geworden op: 20-03-2003 01:00

26-03-2003 16:34

NIVEAU?????
maar ja
lang leven pastamatic
geen geur
geen slijm
en perfecte mix :wink:
dat moet je hebben PASTAMATIC
jan