Nieuwe boek alijn danau

eumir teterissa
Berichten: 276
Lid geworden op: 30-08-2005 08:40

02-01-2008 23:50

Wel had ik wat meer verwacht van de praktische en technische tips.
Vandaar dat ik het boek na het lezen ervan ook niet gehouden heb voor in de kast.

Echter voor de echte sfeerverhalen met hier en daar een vleugje humor tussendoor, ben je met dit boek op het goede adres.
Gerrit Pook2
Berichten: 160
Lid geworden op: 27-04-2007 17:53

31-01-2008 08:42

Zo nu de storm een beetje geluwd is lees ik eingelijlk alleen maar goede revieuws,toch maar kopen dus?
Gebruikersavatar
JJ de Wals
Berichten: 489
Lid geworden op: 03-01-2005 15:44
Locatie: Twente

31-01-2008 12:15

Gerrit,

Het boek is (natuurlijk) niet zo als nr 1 Karperblues, maar mag in de kast van de echte verzamelaar (en dat ben jij, geloof ik!) niet ontbreken. Het boek leest wel lekker weg en is geschreven in de rijmerige stijl van Alijn Danau. En alleen het hoofdstuk over Rainbow Lake betreft een BTW, de rest zijn allemaal syndicaat en/of clubwateren. Ook zijn er nu enkele technische hoofdstukken. Al met al een leuk en leerzaam boek.

Gr. Jorn
Red is the color!
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

31-01-2008 14:39

Kleine correctie: ook een paar openbare wateren.

MVG, Mark
Gebruikersavatar
Yuri Monster
Berichten: 840
Lid geworden op: 22-05-2006 19:52
Locatie: papendrecht

31-01-2008 17:07

ik von het wel weer een super boek alleen kwam die niet zo aardig over toen ik het boek bij hem kocht op de beurs.

als ik zijn boeken lees dan lijkt het me een hele tofe kerel.

ik vind trouwens de opmerking wel leuk toen die aan het drillen was in zijn boot over zeikende karperforum bezoekers mooi man.
Gerrit Pook2
Berichten: 160
Lid geworden op: 27-04-2007 17:53

31-01-2008 17:29

Tuurlijk koop ik het boek, als verzamelaar en liefhebber van schrijfstijl.Dat Alijn een beetje stug overkomt kan ik me wel voorstellen als je de reacties hier soms leest. alee he

gr Gerrit
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

31-01-2008 19:34

Je mag mijn boek van alijn wel kopen als je wilt.
1 keer gelezen.

carpfen und andere muzen.
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

31-01-2008 19:36

Yuri Monster schreef:ik vind trouwens de opmerking wel leuk toen die aan het drillen was in zijn boot over zeikende karperforum bezoekers mooi man.


Tja het lijkt een rage van schrijvende mensen om die maffe forumbezoekers maar als achterlijke zeikerds aan te merken.. ik weet niet over wie dat meer zegt? 8)

Maar dat even als klein uitstapje :wink:
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Gebruikersavatar
JJ de Wals
Berichten: 489
Lid geworden op: 03-01-2005 15:44
Locatie: Twente

31-01-2008 20:12

Gerrit Pook2 schreef:Tuurlijk koop ik het boek, als verzamelaar en liefhebber van schrijfstijl.Dat Alijn een beetje stug overkomt kan ik me wel voorstellen als je de reacties hier soms leest. alee he

gr Gerrit


Alijn heeft ook een beetje een hekel aan ons "Ollanders met die dikke nekken". Als we niet oppassen met het afbranden van bekendere personen, krijgen de andere Europeanen net zo'n hekel aan ons, als aan Duitsers...........!

Gr. Jorn
Red is the color!
Gebruikersavatar
Niek Wijnen.
Berichten: 728
Lid geworden op: 15-08-2003 02:00
Locatie: Nijmegen

31-01-2008 23:03

Over de 101 karpertips naja, een beetje een jammerlijk begin na een van de meest pakkende uitspraken die ik tegen gekomen ben "Wie zich verliest in zijn passie is minder verloren dan wie de passie verlies"
Ben nu zo'n beetje halverwege zijn kijk op de karper en technische dingen etc. erg interessant. Maar een boek van Alijn Danau koop je (ik) toch voor de verhalen? Deze vindt ik nog steeds fenominaal! Eumir het hoofdstuk "De Eburoon" is er idd een om van te smullen!

Had het boek zeker niet willen missen!

Groeten Niek
Catch them if you can...
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

31-01-2008 23:50

Als schrijver zal je toch een zekere band met je lezerspubliek moeten houden. Voor wie schrijf en publiceer je anders? Dat denigrerende taal (als dat waar mocht zijn) hier niet positief aan mee werkt mag duidelijk zijn.

Peter
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

01-02-2008 10:44

Beste Petert,
Helaas kun je niet al je publiek enthousiasmeren, enig vorm van kritiek door Alijn ijn zijn artikelen rihcting een bepaalde doelgroep is op sommige vlakken dan ook zeker gerechtvaardigt :wink:

groetsels,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

01-02-2008 11:39

Bertil Wielink schreef:
Yuri Monster schreef:ik vind trouwens de opmerking wel leuk toen die aan het drillen was in zijn boot over zeikende karperforum bezoekers mooi man.


Tja het lijkt een rage van schrijvende mensen om die maffe forumbezoekers maar als achterlijke zeikerds aan te merken.. ik weet niet over wie dat meer zegt? 8)

Maar dat even als klein uitstapje :wink:


Wanneer iemand op een forum kritiek krijgt en daar tegen in wil gaan, zou het de persoon sieren dat ook op het betreffende forum te doen. Wanneer die kritiek onterecht is, moet betreffende persoon dat toch kunnen onderbouwen op een forum, en zo de vloer aanvegen met de argumenten van de ‘tegenpartij’? Dan geef je de persoon die de kritiek uit ook de kans op jouw woorden te reageren.

Reactie geven in een boek of in een voorwoord van een magazine kan ook, wanneer men de discussie niet wil voeren of niet durft aan te gaan is dit de aangewezen manier.

Ik reken mezelf voor het gemak wel tot de maffe, achterlijke zeikende forum bezoeker, zou graag eens overtuigd worden door de tegen argumenten, en een achterlijk en maf figuur overtuigen moet toch lukken zou je zeggen. De maffe, achterlijke, zeikende forum bezoeker geeft zijn mening wel op een forum, waar eenieder op kan reageren. De trieste, zijn ziel aan de kilo’s verloren, achter zijn boek of magazine verscholen, schrijver (als we toch namen gaan verzinnen) echter, geeft zijn mening op een manier dat niemand er direct op kan reageren.

Als dat dan al wat zegt, lijkt het mij duidelijk over wie dat dan is…

Hoofdstuk over die vet brute zwarte karper is inderdaad leuk trouwens.

Best wel de moeite waard dat boek, maar lang geen karperblues.

(nee niet gekocht, geleend :) )

Tot zover mijn kleine uitstapje 8)

Mvg, Robert
8)
K. van den Herik

01-02-2008 11:42

kan je voor mij podcasten Robert? Mag met commentaar... :lol: