Goedkopere alternatieven ? Wie heeft ideeën ? Geldbesparen ?

Mike van Zijl

26-01-2003 22:43

Rogier.

Ik weet dan niet waar jij je vliegerlijnen koopt.
Ik haal dat in de Damstraat in Amsterdam.
De prijs weet ik niet meer uit mijn hoofd, maar het was wel stukken goedkoper dan Dyneema vislijn.
Het zou best kunnen dat vliegerlijn niet geschikt is om te vissen, maar ik gebruik(te) het alleen maar als onderlijn en heb er geen slechte ervaring mee.

Trouwens, een goede vliegerlijn moet toch ook gewoon nat kunnen worden.

Met opgelaten groet,

Mike
Rogier Koopal
Contacteer:

27-01-2003 21:50

Mike, je hebt verschillende vliegerlijnen.. Diegene die voor kite surfen wordt gebruikt mogen inderdaad goed nat worden..

maar gewone vliegerlijn, voor de power kites mag spat water op komen maar absoluut niet in het water. Dit heeft nix met goede lijn te maken, cyclone is namelijk de beste..

Ten tweede zijn de echte vliegerlijnen vanaf trekkracht 30 kilo. Bedoel je misschien dacron polyester lijnen.. Cyclone en dyneema zijn dus niet bedoel om nat te worden.. Die dacron gebruiken ze trouwens ook in het vliegvissen als backing...

Die mogen wel nat worden, maar zijn ook nog zo n 7 euro per 100 meter..
met vr gr
R.Koopal
Jeroen Leuven

28-01-2003 10:34

Gewoon nylon gebruiken.

Gr.
Joost Rentema

09-04-2003 20:08

Kleine flesjes cola of AA. Nylon om het gedeelte waar je de dop omdraait heendraaien en een gaatje in de dop maken waar je een klein beetje lijn doorheen steekt. Hier bind je een gewicht (liever geen lood, natuuronvriendelijk) aan. en je draait de dop vast (over je lijn heen dus).; Boven je stek draai je de dop los en laat je het gewicht naar de bodem zakken. Vervolgens draai je de dop erop waardoor er geen lijn meer af kan. Zo staat je flesje rechtop en kan er geen lijn door golven o.i.d af.