iemand zijn rig verloren op de sloterplas?

Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

01-05-2006 17:46

Mark Noorman schreef:Misschien een domme vraag hoor, maar uitvaren mag toch niet meer op AHV water? Waar is de controle daarop?

Groeten,

Mark


Dat dacht ik ook. Maar de gemiddelde karpervisser trekt zich daar geen reet van aan. Op een andere bekende Amsterdamse plas precies hetzelfde. Ik braaf met de marker- en de spodrod aan de gang, de rest met bootje :cry:

Ik durf wel een wedje te leggen dat binnenkort daar de pleuris gaat uitbreken. En dat we daar dan ook niet meer mogen/kunnen nachtvissen, net zoals op wéér een andere Amsterdamse plas... En dan met z'n allen janken :roll:
peter andrae

01-05-2006 17:49

Gewoon jammer voor de karpervisserij dat dit soort dingen plaats vinden,in juni is er een ledenvergadering misschien een goed idee om over pasje,s te gaan beginnen.


Klaas ik vind 3 overtredingen nog teveel.



groetje,s peet.
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

01-05-2006 18:54

Piet Vogel schreef:Mourad
100 meter lijn en jij zegt dat de visser daar niets aan kan doen!!!!
Hoelang heeft die run dan geduurd? 100 meter! waar was die visser dan? lekker aan het rondlopen!! als je normaal vist op de plas kun je nooit en te nimmer 100 meter lijn met een vis verspelen.
Hoevaak ik dit al niet heb meegemaakt de afgelopen twee seizoenen.
Ik heb afgelopen najaar een vis begraven van boven de 40 pond met zo,n complete motage rondom hem. Te triest voor woorden en maar lekker 400 meter blijven uitvaren daar. Twee weken geleden zat Koen mijn vismaat bij de hoge muur te vissen komt er ééntje vanaf de Oostoever aanvaren met een lijn die hij daadwerkelijk tegen de muur wou neerleggen. Ruim 300 meter parallel langs een oever die bolstaat van de obstakels. en niemand die dan daartussen kan vissen op een normale manier. Koen sprak hem daar op aan en de visser was nog beledigd ook en wilde op de vuist gaan. Moet je nodig bij Koen gaan doen!! De reden dat hij dit deed was dat er een dag eerder daar een 30+ vis was gevangen. Te lui om in te pakken en dan daar in de buurt gaan zitten zeker! Later zag Koen hem toch weer die afstand uitroeien en hem tegen de muur aanliggen.
Vechten tegen de bierkaai hier!!!


Nou, Piet ik weet het. Er vissen wat gekken hier op de plas! Trouwens, de hoge muur? Is dat de stek naast het strandje? Zo ja, heb ik ze zien vissen. Heb zelfs een babbeltje gemaakt met hem, een kort babbeltje. ALS Koen enkele tattoo's heeft op zn arm.

By the way, over de 100 mtr gesproken. Zoals je al zelf zei, er zijn heel veel vissers daar die (tegen de wet in) hun lijnen uitvaren, tot zelfs 300/400 mtr. Zo iemand kan op zulke momenten een lijnbreuk krijgen op 100 mtr.
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

01-05-2006 19:05

Mourad
Koen heeft geen tattoo's en zat te vissen naast de bocht van het restaurant van oostoever met zijn rug tegen de hoge kade muur. Dit deed hij vanuit mijn boot. Hij vist dan niet verder dan 10 meter uit de boot vandaan. Komt er een vanaf oostoever aanvaren (ruim 300 m) en wil dus doodgewoon zijn aas naast de boot liggen. Hoe maak je het nachtvissen kapot? zo dus!!!!

Martijn
Je mag gerust met een bootje een marker plaatsen en daarna bijvoeren. je mag alleen niet meer je lijnen uitvaren. Niet dat daar ooit op gecontroleerd word.

Joeri
Inderdaad gebeurd dat afvaren van de lijnen vaak door boten maar hoe kan dat als je gewoon voor je uit zit te vissen op gooi afstand? je lijnen lopen dan bijna recht naar beneden strak langs het tallud. weer door het uitvaren dus!
Piet
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

01-05-2006 19:20

Piet Vogel schreef:Je mag gerust met een bootje een marker plaatsen en daarna bijvoeren. je mag alleen niet meer je lijnen uitvaren. Niet dat daar ooit op gecontroleerd word.


Knappe kerels die 150 meter en verder ;)
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

01-05-2006 19:24

daar heb je gelijk in piet! waarschijnlijk hebben ze dan een aardig eindje weg gelegen!

misschien is het passen systeem hier in amsterdam ook wel een goede optie, hou je je niet aan de regels en zorg je voor overlast, pas inleveren en het hele seizoen niet meer terug geven, of je vergunning inleveren maar of dat nou echt de oplossing zal zijn betwijfel ik.


mvg joery
Gebruikersavatar
Michiels Gino
Berichten: 667
Lid geworden op: 29-11-2004 22:22
Locatie: Bredene (België)

01-05-2006 19:28

Ja Piet, amaai.
Als je bij jullie in het "nederlandse" dezelfde powerpointvoorstelling hebt gebracht ivm bootvissen op de slotersplas zoals bij ons in Brugge, dan zijn er duidelijk heel wat debielen, achterlijken of gewoonweg dwarszakken, betweters ...... die de meer dan overduidelijke boodschap in uw voordracht niet begrijpen Of simpelweg bewust negeren.

ZEER triestig.
Slotersplas is een ver van men bed watertje, intresseerd me totaal niet, maar het is wel enorm ergelijk om te lezen dat bepaalde personen toch bewust zo blijven vissen om hopelijk die target toch te haken, idd haken, want vangen is een bijna onmogelijk gegeven in die omstandigheden.
Tja er zullen er steeds zijn die denken dat het hen wel zal lukken he.

Zeer jammerlijk voor de Locals die er vissen met goede bedoelingen aan deze heren, innige deelneming.

grtz Peeke
Greets Gino
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

01-05-2006 20:01

Haha :lol:

Piet Vogel schreef:Mourad
Koen heeft geen tattoo's en zat te vissen naast de bocht van het restaurant van oostoever met zijn rug tegen de hoge kade muur. Dit deed hij vanuit mijn boot. Hij vist dan niet verder dan 10 meter uit de boot vandaan. Komt er een vanaf oostoever aanvaren (ruim 300 m) en wil dus doodgewoon zijn aas naast de boot liggen. Hoe maak je het nachtvissen kapot? zo dus!!!!

Martijn
Je mag gerust met een bootje een marker plaatsen en daarna bijvoeren. je mag alleen niet meer je lijnen uitvaren. Niet dat daar ooit op gecontroleerd word.

Joeri
Inderdaad gebeurd dat afvaren van de lijnen vaak door boten maar hoe kan dat als je gewoon voor je uit zit te vissen op gooi afstand? je lijnen lopen dan bijna recht naar beneden strak langs het tallud. weer door het uitvaren dus!
Piet
peter andrae

01-05-2006 20:18

Gino zeer triestig en voor jou ver van je bed maar voor heel veel o zo dichtbij de enige oplossing is een pasje,s systeem maar een pasje,s systeem werkt niet met de juiste controle en met regelmaat liefst elke dag en om de meest rare tijden zal ik maar zeggen,plus te kunnen worden aangesproken door andere karpervissers op jou gedrag en manier van vissen.


Bij dat laatste zet ik wel even een helm op je weet het maar nooit tegenwoordig.


groetje,s peet.
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

01-05-2006 20:27

peter andrae schreef:Gino zeer triestig en voor jou ver van je bed maar voor heel veel o zo dichtbij de enige oplossing is een pasje,s systeem maar een pasje,s systeem werkt niet met de juiste controle en met regelmaat liefst elke dag en om de meest rare tijden zal ik maar zeggen,plus te kunnen worden aangesproken door andere karpervissers op jou gedrag en manier van vissen.


Bij dat laatste zet ik wel even een helm op je weet het maar nooit tegenwoordig.


groetje,s peet.


AMEN
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

01-05-2006 20:59

Zo he... :o
Lees een hoop terechte frustraties hier, wist niet dat het allemaal zo erg was op de sloterplas.
Zelf vis ik er slechts een keer of 5 per jaar in de hoop op een mooie vis, het bestand is hier nu eenmaal wat beter dan elders.
Met name het feit dat je hier met een boot plus BBM mag varen spreekt me aan. Hopenlijk is mijn eerste grote vis wat ik hier nog moet vangen een fraaie en niet 1 met een frommelmondje..anders wordt het voor een tweede keer dit seizoen een zware desillusie voor mij :(
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

01-05-2006 21:05

jan van kranenburg schreef:Hans,

Zie alleen maar kruisjes.

Begrijp je frustratie en boosheid.
Vis vrijwel niet meer, maar heb in 2004 ook zeer kwalijke zaken gezien;
o.a. een drietal jochies van een jaar of 12, waarvan er EEN een karper van schat ik 8 pond had gevangen. De andere Twee haakten vervolgens dat karpertje aan hun eigen hengel om "te voelen hoe zo'n dril is".
Gelukkig waren deze jongems WEL voor rede vatbaar, en de vis werd
teruggezet.

Denk dat die het wel overleefd heeft.

mvg

Jan

Jan,
De pijltjes geven de werprichting aan, deze sportvisser zat op de trap, viste tussen die twee kunstwerken door en gooide zijn rig er ruim voorbij (zeg maar 25 meter) pal tegen de kade op plek X .
Van iemand die " studeert" en i.i.g. al 18 jaar is geweest (hij rijd immers auto) mag ik toch wel enige verstand verwachten toch? :(

Van kinderen van 12 jaar kan ik er nog de onschuld van inzien, heb me zelf op die leeftijd wel eens schuldig gemaakt aan het "prikken" van een snoek met kunstaas in z'n staart (dat rotbeest wilde maar niet bijten 8) )
Het voelde niet goed en daarna ook noooooit meer gedaan.
HB
Gebruikersavatar
Michiels Gino
Berichten: 667
Lid geworden op: 29-11-2004 22:22
Locatie: Bredene (België)

01-05-2006 21:42

idd ver van mijn bed, bedoel hiermee, zal er waarschijnlijk nooit vissen.
Maar erger me eraan, kan me voorstellen moesten er zulke pipo's op mijn thuiswater te werk gaan, man man triestig, maar wat doe je eraan ?
Strenge "officiele" regelementen zijn de enige uitweg denk ik.
Er als collega visser heen gaan, en hem es goed onderhanden nemen ( letterlijk) brengt niks op, enkel miserie en kan je nog geld kosten ook, de dag van vandaag moet je uitkijken wat je doet.
Ik hoop voor de slotersplas en voor de "deftige" vissers dat er aan deze wanpraktijken een einde komt en een deftige regelement zal toekomen, met een strenge controle.

Misschien een soort van boeiensysteem toepassen die met elkaar verbonden zijn, zowel aan de oppervlakte als onder water en aan de oever op regelmatige afstand, borden plaatsen met hierop duidelijk vermeld dat de boeien met elkaar verbonden zijn, iedere snuggere visser zal dan misschien snappen dat het "onmogelijk" is om erover te vissen, dit "boeiensysteem" zal wel een negatieve rol zijn voor de bootvissers.

Tis maar een gedacht he, of een "plaatselijke" brochure maken / uithangen met de al zoveel te vele slachtoffers ( dode vissen ) door deze praktijken, niet gezond om aan nen groene zijne neus te hangen, maar als het zo blijft gaan is dit ook niet gezond.

Suc6.

ik hoop dat jullie een oplossing vinden, en dit is niet enkel voor de slotersplas maar voor heel de karperwereld, Nederland, België, france .....

Amen
Greets Gino
jan van kranenburg

02-05-2006 02:09

Hans,

Je had 't over een opgestoken vinger, toch?

Onzichtbaar. Rest snap ik echt wel.
peter andrae

02-05-2006 05:13

Gino uiteraart geld dit voor alle viswateren nederland bestaat niet alleen uit de sloterplas het zal ook heus niet het enige water zijn waar dingen gebeuren die niet zouden moeten kunnen.


Als ik zeg dat er op de plas een goed bestand zit aan dikke vissen dan trap ik voor niemand een dichte deur in dat is allang bekend en we weten allemaal wat er met dit soort wateren gebeurd die worden platgevist door jan en alleman ook geen probleem mee.


Moeite heb ik met peppie en kokkie vissers waar er de laatste tijd veel meer van komen.

Dacht dat de AHV op 27 mei een hengeldag houd , kun je een auto winnen ter waarde van 15000 euro en nog wat prijsje,s dat vind ik nou pure verspilling hadden ze andere dingen mee van de grond kunnen krijgen,maar ja wie ben ik.



groetje,s peet.
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

02-05-2006 05:20

Zo Peter, jij bent er ook altijd vroeg bij :lol:
De enige die ik op deze tijdstippen wel eens op carpboard zie.

Zo nu weer ontopic :lol:
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

02-05-2006 08:25

jan van kranenburg schreef:Hans,

Je had 't over een opgestoken vinger, toch?

Onzichtbaar. Rest snap ik echt wel.

aha..heb nog meer foto's, dus ook van de persoon zelf met opgestoken middelvinger en van zijn auto...maar wel op de harde schijf van de pc.
En daar blijft het vooralsnog ook.
HB
Richard Klinkenberg
Berichten: 299
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Leiderdorp, Nederland

02-05-2006 11:45

Zoiezo een rare plek denk ik om daar te vissen met al die koeten op dat ondiepe gedeelte.
Enfin, ga lekker m,n koffers pakken voor twee weekjes de lot.

(moeten nog steeds eens afspreken Hans)

Richard
peter andrae

02-05-2006 13:56

Wil op dit tijdstip kom ik thuis van mijn werk en duik altijd ff op de pc om daarna lekker onder de dekens te kruipen.


groetje,s peet.
Gebruikersavatar
Paul Rustwijk
Berichten: 323
Lid geworden op: 11-02-2004 13:34
Locatie: Zoetermeer

06-05-2006 13:09

Net 900 km gereden naar france en gevist op een water waar ik in 2004 en 2005 ook heb gevist.
Kom ik daar aan, mag men niet meer de boot het water op...
Waarom? Omdat regelmatig karpervissers 400-500 meter uitroeide vanaf de nachtviszone, naar andere stekken op het water... ( 400-500 meter is niet overdreven).
Sta je daar, geen peilhengel geen spodhengel... mooi opzoek naar ander water dus, want zonder een boot of de bovengenoemde middelen, is er niet te vissen tussen al het wier.

Hans,

die foto van de dobbe...
Ik kan van alle avonturen die ik daar heb meegemaakt een boek schrijven.
Ook van alle gekken die ik daar ben tegengekomen.
Zo was ik daar 2 jaar terug een avondje aan het vissen, gewoon om wat herinneringen op te halen.
Komt er midden in de nacht iemand voeren, met 2 grote 10 liter emmers vol met boillies en begint deze riant te verspreiden over heel het water.
Ook bovenop onze stekkies en toen we deze meneer erop aanspraken dat we daar aan het vissen waren gaf hij zeer geirriteerd antwoord... waar moet ik dan voeren?

Lampje... :o het is zo'n klein kippengat van een water, welke idioot gaat hier 20 liter aan boilies dumpen.
Oprotten dus, je doet maar wat je niet laten kan, maar voer niet waar we nu vissen.

Het kersje van de taart is.. dat het hier ging om een, door een welbekende aasfabrikant gesponsorde, karpervisser ging.
Die op dit watertje ( 1 1/2 voetbalveld groot) zijn aas ging testen en dit voer ritueel een week lang, elke avond heeft herhaald.

Held, ik kan wel een beter water verzinnen om zo'n voercampange op te zetten. :cry:
lionel Coeverden
Berichten: 676
Lid geworden op: 24-05-2005 15:37
Locatie: Twente.

06-05-2006 16:41

laat hat ik een rig en even later een voerkorf :O
egt niet normaal.
brian Stellingwerf
Berichten: 165
Lid geworden op: 18-02-2006 21:32
Locatie: delft

06-05-2006 17:28

dat had ik helaas ook ik haalde een aardig stuk lijn van de bodem met nog een stuk lood van 60 gram en ze rig met de bolie eraan geluk heeft de karper de bolie niet gepakt 8)


groetjes brian :wink:
voeg me maar op msn toe als je wil
brian_wippolder@hotmail.com
patrick noorman
Berichten: 216
Lid geworden op: 11-12-2005 15:25
Locatie: benthuizen (is bij zoetermeer)
Contacteer:

06-05-2006 17:34

wat is de zwaarste vis op de sloterplas?
ik had vandaag naast 4 karpers van 21,11,14,16 en twee verspeeld lijn opgevist met een zinkende plug met daaraan ook nog eens een ouwe veroeste molen dus die heb ik maar meegenomen en thuis weggegooid net als die rotzooi van je aardige vrienden die komen kijken en al hun rotzooi achter laten en dan ken ik het weer opruimen omdat anders de mensen boos worden

goeten patrick
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

07-05-2006 10:49

Op de plas?Denk dat je met een 25ponder toch wel heel blij moet zijn......
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

07-05-2006 13:21

vol met kuit ja!