Europese grondwet

Plaats reactie

Europese grondwet: voor of tegen

Peiling eindigde op 02-06-2005 13:37

Voor
22
21%
Tegen
83
79%
 
Totaal aantal stemmen: 105
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

18-05-2005 17:15

ik vind het geen onzin , we moeten nederland niet in zo een nederige positie werken,want nederland is al eeuwen een hele sterke sameleving,we hadden ook een keiharde munt,die is niet meer, laat ze aub het daarbij laten.

maar zoals je zegt iedereen zn eigen visie/mening

ik vind iig dat wij absoluut niet afhankelijk zijn of moeten worden van bijv. frankrijk of welk land dan ook .
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

18-05-2005 17:19

Michel, ik wil nog één ding zeggen: als men de hoofdprijs zou moeten betalen voor im- en export via Rotterdam zou de Rotterdamse haven morgen plat liggen. En als Nederland geen EEG land zou zijn en extra uitvoerheffingen of i.d. zou moeten gaan betalen vrees ik ook het ergste voor Rotterdam.
Heineken, helaas voor Heineken neemt het bierverbruik af. Op de wereldmarkt is Heineken ook beslist geen 'hoofdspeler'. Hoeren heb je in ieder land, daar zijn wij niet uniek in :lol: Koffieshops wel, maar of we daar nu zo blij mee moeten zijn waag ik te betwijfelen 8)
Gebruikersavatar
Maik van de Camp
Berichten: 595
Lid geworden op: 21-04-2005 21:26
Locatie: Noord-Brabant

18-05-2005 17:50

Ik stem zeker tegen, kl**tz*kken daar in Den Haag.
Denken alleen aan hun eigen, stelletje zakkenvullers

Wat mij betreft mag heel de EU afgeschaft worden, Kijk eens met z'n allen naar zwitserland, die hebben lak aan heel de EU maar is economisch een zeer sterk land. En wij betalen het meeste van heel europa aan de EU en dat geld gaat dan naar boeren in polen, ik ga niet werken voor een stel boeren in polen. AFSCHAFFEN HEEL DE EU.

MVG Maik van de Camp
Carpe Diem...!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

18-05-2005 18:05

Zwitserland is sterk vanwege het bankgeheim, al vele vele jaren dé bankiers van de wereld. Zwitserland móet wel buiten de EU blijven, anders afschaffing van het bankgeheim en dan is Zwitserland zijn economische motor kwijt. Nog meer van die one-liners?
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

18-05-2005 18:08

Wellicht is het niveau van de karpervissers (tot nu toe dan hé) ook wel af te meten aan de poll uitslag :lol:
Laatst gewijzigd door Aart Lokhorst op 18-05-2005 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
richard van der vliet
Berichten: 748
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: Delfzijl

18-05-2005 18:08

Aart Lokhorst schreef:Michel, ik wil nog één ding zeggen: als men de hoofdprijs zou moeten betalen voor im- en export via Rotterdam zou de Rotterdamse haven morgen plat liggen. En als Nederland geen EEG land zou zijn en extra uitvoerheffingen of i.d. zou moeten gaan betalen vrees ik ook het ergste voor Rotterdam.
Heineken, helaas voor Heineken neemt het bierverbruik af. Op de wereldmarkt is Heineken ook beslist geen 'hoofdspeler'. Hoeren heb je in ieder land, daar zijn wij niet uniek in :lol: Koffieshops wel, maar of we daar nu zo blij mee moeten zijn waag ik te betwijfelen 8)

je moet er wel rekening mee houden dat rotterdam niet voor niets zo groot is geworden, vestigingsplaatsvoordelen etc. en rotterdam heeft vooral voor het grotere containervervoer een monopolie en een van de beste achterlandverbindingen... we hebben ook de diepste waterweg, dat soort dingen speelt allemaal een rol bij een grote haven... dus het is niet zo dat de keuze voor een andere haven gemakkelijk ligt

maar als de prijs erg hoog word dan zou het misschien rendabeler zijn om met kleinere schepen het containervervoer te regelen en de achterlandverbindingen van de concurrerende havens te verbeteren, maar dan moet de prijs wel erg hoog worden.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

18-05-2005 18:20

Richard, o.a. door de huidige positie van Rotterdam (en nog vele andere, ook vaak economische motieven) moet je m.i. de Europese landen niet in het harnas jagen door tegen te gaan stemmen daar we daarvan naar mijn mening alleen maar slechter kunnen worden.
Gebruikersavatar
richard van der vliet
Berichten: 748
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: Delfzijl

18-05-2005 18:26

Aart Lokhorst schreef:Richard, o.a. door de huidige positie van Rotterdam (en nog vele andere, ook vaak economische motieven) moet je m.i. de Europese landen niet in het harnas jagen door tegen te gaan stemmen daar we daarvan naar mijn mening alleen maar slechter kunnen worden.

dat zal inderdaad het beeld dat veel (buitenlandse)mensen van nederland hebben niet bepaald goed doen, daar heb je een punt.

maar m.i. kunnen we beter een deel van de grondwet niet accepteren (dus aanpassen) en proberen te regelen dat nederland hier een andere regeling voor krijgt zodat de bevolking zich ook beter in de grondwet kan vinden en we toch de meeste punten waar de nederlandse bevolking ook geen problemen mee heeft steunen. ik geloof dat er nog 2 andere landen in de EU zijn die hun eigen integratiebeleid zelf mogen regelen...

Mvgr Richard
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

18-05-2005 18:37

Zoals in iedere samenleving staat de redelijk denkende mens centraal, het vormt gelukkig tot nu toe steeds een meerderheid.
Aan de zijkanten staan de oproerkraaiers die met oneigenlijke argumenten de zaak trachten te frustreren.
Je vindt ze in iedere discussie zodra die over politiek of over het buitenlandbeleid gaat.
Het heeft absoluut geen zin om in discussie te gaan omdat de uitstraling en de spot de meesten de lust hiertoe ontnemen.
Neem bv de groep G. Wilders, tegen de grondwet, dat mag natuurlijk en zij zeggen voor het volk te spreken.
Maar ze spreken zich niet uit over het respecteren van het referendum hoe bedoel je wij zeggen en doen wat het volk denkt.

Mij wordt gevraagt wat voor werk ik doe of deed.
Zodra ik daar antwoordt op geef volgen argumenten over mijn bevattingsvermogen of over mijn persoonlijk belang.
Ik zeg dus niks, het gaat hem niks aan.
Waarom zal ik antwoordt geven aan iemand die zo hijzelf zegt per dag leeft.
Zodra je de argumenten betiteld als propaganda en het bedoeld in de negatieve zin van het woord ben ik klaar met discuseren.
MAW het is mij de moeite niet waard, ik bepaal voor mijzelf wel wat ik goed of niet goed vind daar ben ik de bij de dag levende medeburger niet voor nodig.

Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

18-05-2005 19:23

Aart Lokhorst schreef:Wellicht is het niveau van de karpervissers (tot nu toe dan hé) ook wel af te meten aan de poll uitslag :lol:


Aart.. helaas moet ik je hierin gelijk geven... de meeste kijken niet verder dan hun neus lang is.. :(
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Gebruikersavatar
richard van der vliet
Berichten: 748
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: Delfzijl

18-05-2005 19:33

wat zijn de opiniepeilingen dan als ik vragen mag?
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

18-05-2005 19:47

Aart Lokhorst schreef:Harnold, dat van die gokhal in Zwolle is een oneigenlijk argument. Die gokhal wordt met hetzelfde aantal apparaten (ik meen 73) alleen maar verplaatst uit de binnenstad neer het nieuwe stadionterrein. En het afgewezen referendum ging over een gokhal van 400 apparaten. Dit is appels met peren vergelijken :roll:


Dacht toch echt te menen dat die mensen in het geheel tegen de gokhal waren...Waarom hou je dan in vredesnaam een referendum? Ja ja met brood en spelen hou je het volk rustig.Je geeft ze het gevoel dat ze belangrijk zijn..hum ja neem vooral een 2e auto , dan kunnen we die ook nog uitmelken.
Mensen wordt nou toch eens wakker, het is een zooitje daar in den-Haag.
We hebben nu in Limburg een groot inbrekersgilde die uit 18 groeperingen bestaan. Neen , geen politie genoeg in Limburg. Welnu zegt remkes , dan halen we die toch uit de rest van Nederland. Pardon, die zijn er ook al niet hahaha. Misschien dat we die uit Duitsland, als voorschot op de VSE kunnen nemen!!!

Nou succes met 1 groot Europa, kijk nog maar eens naar De Sovjet Unie, hoe het er daar aan toe gaat, met al die staten. Utopie? Dacht het niet, een realistisch toekomstbeeld!
En zeg later niet : Wir haben es nicht gewusst!

gr Harnold
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

18-05-2005 19:49

Hier ik doe er nog 1 en dan stop ik ermee...

Eén en al misleiding:

Verder stelt het ministerie: "En als het burgers niet snel genoeg gaat kunnen zij Brusselse wetgeving afdwingen door middel van één miljoen handtekeningen". Ook dat is aantoonbaar onjuist. Burgers kunnen in het geheel geen Brusselse wetgeving afdwingen. De nieuwe Europese Grondwet voorziet in de mogelijkheid dat de Europese Commissie met een petitie door de Europese burgers gevraagd wordt met een voorstel over een bepaald onderwerp te komen. Zo'n petitie moet door minstens één miljoen burgers van de EU uit een aanmerkelijk aantal EU-lidstaten ondertekend zijn. Bij EU-wet zal bepaald worden uit hoeveel lidstaten de handtekeningen van burgers onder zo'n petitie afkomstig moeten zijn. (Zie artikel 1-46, lid 4 van de Grondwet). Het grondwetsartikel verplicht de Commissie op geen enkele wijze om een petitie serieus te nemen laat staan dat er "wetgeving mee afgedwongen zou kunnen worden" zoals het ministerie stelt. Ook hier is met nadruk sprake van misleiding.



Saillant detail is dat de Partij voor de Dieren van de referendumcommissie subsidie ontvangen heeft om burgers voor te lichten met betrekking tot haar standpunt rond de EU grondwet. De overheid lijkt de gevolgen van het verstrekken van die subsidie op voorhand teniet te willen doen, en maakt zich daarmee ongeloofwaardig en subjectief in relatie tot het EU referendum, waarvan de regering al heeft aangegeven te streven naar bevordering van een JA stem en een extra potje van 1,5 miljoen € achter de hand te houden voor het geval de bevolking een keuze dreigt te maken die de overheid onwelgevallig is.

Om maar enkele punten te noemen.
Wat dacht je van een VSE (verenigde staten of europe)? Het wordt te groot en oncontroleerbaar. Valt later uitéén door burgeroorlogen .
Nederland wordt een provincie en heeft totaal geen zeggenschap meer. Het Europees gebeuren gaat boven het Nederlands beleid en ben je tegen een Europees besluit als land , dan moet je nog 9 andere lidstaten zoeken die tegen zijn en dan nog wordt het besluit opnieuw bekeken...

Daarom al stem ik tegen.
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

18-05-2005 19:52

Bertil Wielink schreef:
Aart Lokhorst schreef:Wellicht is het niveau van de karpervissers (tot nu toe dan hé) ook wel af te meten aan de poll uitslag :lol:


Aart.. helaas moet ik je hierin gelijk geven... de meeste kijken niet verder dan hun neus lang is.. :(


Dit is nu precies wat ik bedoel : vooringenomenheid. Met dit soort opmerkingenen pas je ook zeer goed in Den-Haag.Jullie zeggen dus letterlijk :Als je tegen stemt ben je dom.

Bedankt mijne heren voor deze wijze les.Het wordt me steeds duidelijker.

gr Harnold
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

18-05-2005 19:54

de woorde n van een wijs man :roll:
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

18-05-2005 19:54

Ik stop ook Harnold iedereen heeft het recht om te doen wat hij zij goed acht en dat is maar goed ook.
Zowel de voorstanders als de tegenstanders zullen de andere argumenten afbranden, een ieder filtert maar zijn eigen oordeel eruit.
Je krijgt wat je kiest is het niet.

Sommige dingen veranderen niet, je hoeft het niet elkaar eens te zijn om elkaars mening te respecteren.

mvgr Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

18-05-2005 20:02

Die vooringenomenheid heeft niet veel te maken met dom als je tegen stemt.
Er loopt ergens een waterstofperoxidefiguur rond die dezelfde vooringenomenheid vertoond en de voorstemmers dom vindt.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

18-05-2005 20:03

Harnold Kikkert schreef:
Bertil Wielink schreef:
Aart Lokhorst schreef:Wellicht is het niveau van de karpervissers (tot nu toe dan hé) ook wel af te meten aan de poll uitslag :lol:


Aart.. helaas moet ik je hierin gelijk geven... de meeste kijken niet verder dan hun neus lang is.. :(


Dit is nu precies wat ik bedoel : vooringenomenheid. Met dit soort opmerkingenen pas je ook zeer goed in Den-Haag.Jullie zeggen dus letterlijk :Als je tegen stemt ben je dom.

Bedankt mijne heren voor deze wijze les.Het wordt me steeds duidelijker.

gr Harnold


Jammer dat je die conclusie er meteen aan verbindt, dat is in iedergeval niet mijn gedachten erbij, jammer.
Ik bedoel ermee dat de mensen die zeggen.. ik stem tegen omdat het een xxx regering is... dat die mensen wel verder moeten denken dan deze regeer periode... dus verder kijken dan hun neus lang is en niet alleen uit rancune tegen stemmen.
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

18-05-2005 20:10

Eerlijk gezegd zijn we er waarschijnlijk niet klaar voor.

Onafhankelijk Zwitserland:

http://www.brussels-export.be/nl/ha/ha_zwitserland.htm

Een onafhankelijk Koninkrijk der Nederlanden?

Met vóór stemmende groet, Kees
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

18-05-2005 20:40

Fabel 8: De grondwet is asociaal
Het tegendeel is waar. Met deze grondwet wordt Europa socialer dan voorheen. Op allerlei plaatsen in de grondwet wordt de sociale dimensie versterkt (het woord "sociaal" komt maar liefst 89 keer voor in de grondwet). Daarom heeft het Europese Verbond van Vakverenigingen deze grondwet ondersteund. Daarom ook zijn partijen als PvdA en Groen Links voorstander van deze grondwet, evenals hun zusterpartijen in andere lidstaten. En reken maar dat die allemaal de grondwet goed gelezen hebben.

In de grondwet is opgenomen dat Europa zich richt op 'volledige werkgelegenheid en sociale vooruitgang'. Ook moet de gelijkheid van mannen en vrouwen worden bevorderd. Bovendien zegt de grondwet dat in het vervolg op alle terreinen rekening moet worden gehouden met de sociale kant van een maatregel. Ook wordt de belangrijke rol van de sociale partners in het verdrag vastgelegd. Het Handvest Grondrechten (dat in de grondwet is opgenomen en nu bindend recht is) bevat ook een aantal rechten en principes die gericht zijn op sociale bescherming, bijvoorbeeld: recht van bescherming tegen onredelijk ontslag (artikel 90) en het recht op toegang tot sociale zekerheid (artikel 94).

Tegelijkertijd komt Europa niet aan de fundamenten van ons Nederlandse sociale zekerheidsstelsel. Op verschillende plekken in de grondwet is vastgelegd dat Nederland het laatste woord op dit terrein houdt.
-------------------------------------

Gelukkig komt het woord 'sociaal' 89 keer voor in die grondwet..
Net als de koeien, kippen, varkens gaat de champignonteelt nu ook naar Polen, 's kijken hoe sociaal de Polen binnenkort zijn wanneer mijn werk er hier opzit!??
Zal maar wat gaan zoeken in de recreatie sfeer
:roll:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Ron van Setten
Berichten: 466
Lid geworden op: 03-04-2002 02:00
Locatie: Culemborg

18-05-2005 21:00

potverdriedubbeltjes, als ik het goed begrijp wordt aan "voor" stemmen een positieve bijdrage aan de Nederlandse export en daarmee economie toebedeeld. Daar gaan onze dikke karpers...en bedankt 8)
Gebruikersavatar
Maik van de Camp
Berichten: 595
Lid geworden op: 21-04-2005 21:26
Locatie: Noord-Brabant

18-05-2005 22:38

Aart dan heb ik toch een vraag aan je.

Heb jij dan echt enig vertrouwen in die criminelen daar op het binnenhof? Ik vind dat ze ons al genoeg gepakt hebben met die EURO. Ik wil gewoon wraak nemen tegen deze mensen. Ik stem niet tegen omdat ik de europse grondwet slecht vind maar ik vind dat politici, enkel leuke verhaaltjes voorschotelen, die ze later niet nakomen . Misschien dat ik het niet met je eens bent, maar in Den haag zitten enkel zakkenvullers, die niks om andere mensen geven, alleen maar aan zichzelf. Vind het overigens wel goed dat er een referendum is, moet nog zien wat ze met de uitslag doen daar in de haag.


MVG Maik van de Camp
Carpe Diem...!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

18-05-2005 22:41

Hebben die Polen hier nog wat geleerd van het aspergesteken, Henk. Waar was jij toen er aspergestekers nodig waren?

Gek hé, met een economische gemeenschap draait het om de economie. Helaas is ons welzijn daarvan afhankelijk. Bovendien is er geen Nederlands product waarmee we ons economisch onafhankelijk zouden kunnen verklaren. Of het moet die slinkende aardgasbel zijn.

Maar daar hebben we niet persé een Europese grondwet voor nodig hoor. Echter, om nu te beweren dat we een eigen grondwet nodig hebben voor onze onafhankelijkheid? Gek, samenwerking op Europees niveau vergelijken met communistische praktijken. Waar zou je nationalistische trekjes dan mee moeten vergelijken?

Maar genoeg. Iedereen moet maar stemmen wat hij wil, of niet. Er zijn argumenten voor en tegen. Maar we zouden niet zo hard achter de onzuivere argumenten moeten lopen van een aantal figuren die er politiek gewin inzien. Gaan die straks het onafhankelijke Nederland besturen?

Groet, Kees

ps. Maik, er zijn voor en tegenstanders op het Binnenhof. Wie van hen is crimineel?
jacco noordermeer

18-05-2005 22:47

ron in het oosten van de eu zwemmen grotere vissen dan hier

verder geen commentaar

stemmen ja!!! voor of tegen???????? ga je links blijkt rechts beter


ik weet het nog steeds niet
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

18-05-2005 23:08

Beste Maik, dat van die Euro is ook een one-liner en slaat ook nergens op.
Al die 'zakkenvullers' zijn wel gekozen door de meerderheid van het Nederlandse volk. Natuurlijk is onze democratie ook niet het einde, maar altijd nog beter dan alle dictatoriale of vroegere communistische regiems (over zakkenvullers gesproken :evil: )
Weer een voorbeeld om tegen te stemmen op grond van argumenten die niets met de zaak te maken hebben...