ADHD en karpervissen

Gebruikersavatar
patrick degen
Berichten: 315
Lid geworden op: 22-07-2003 02:00
Locatie: Huissen

25-12-2004 16:56

he harold,ik hoop voor jou en voor de rest van je vriendenkring,(of erger,je naaste familie) dat je er nooit mee te maken krijgt,hoe kun je nou zoiets doms roepen man................je hebt t verstand echt in je kontgat zitten in plaats van in je hersenen..........dit zal bij menig persooneen twijfel oproepen over wat jij als "normaal functionerend mens" op dit carpboard-forum nog te zoeken hebt.

Gelieve je verdere domme uitspraken mij via een PB te sturen....mzzl pat
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

26-12-2004 11:54

Geachte gekwetsten,

Laat ik vooropstellen dat verstand nooit in een kontgat kan zitten en dat mijn reaktie ook gewoon onder de noemer humor gelezen had moeten worden.
Ik heb niemand onnodig willen kwetsen en vind het dus jammer dat het zodanig is opgevat dat misschien iemand een slechte kerstdag heeft gehad.(ik doe wel een gebedje).

Gewoon een geval van jammer!

gr Harnold
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

26-12-2004 12:12

Harnold,


Bekijk het eens van de kant van de mensen die wél ADHD hebben.
Jouw opmerking is dan nog niet grappig al is het wel zo bedoelt.

Maarja, laten we dit vergeten en de topic voortzetten! :wink:

Groeten Koen
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

26-12-2004 12:22

Ik heb/had zelf ook een bepaalde vorm van "druk zijn" , heb geen idee in welke gradatie, maar heb dat weten te beheersen, misschien lukt hen dat ook nog wel.

gr H
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

26-12-2004 12:51

Harold,

Ik ben ook getest op ADHD toen ik een jong manneke was van 12 jaar.
Ik had totaal geen rust in m'n kont.....Merkwaardig genoeg had ik dit wel tijdens het vissen.
De uitslag gaf duidelijk aan dat ik geen ADHD had.
De drukte is in de loop der jaren weg gegaan, al kan ik soms nog behoorlijk gek en druk uit de hoek komen maar dat heeft dan meestal z'n duidelijke reden waarom ik zo druk ben.
Over het algemeen ben ik rustig, dit heeft zeker met het vissen te maken.
Zit ik aan het water, met of zonder hengels dan ben ik helemaal in mijn element. De problemen vergeet je dan, de dagelijkse sleur zet je van je af. Dat is blijkbaar de genezende werking van het (karper)vissen.....
Wees blij dat we deze hobby hebben heren!

Met alom rustige groeten Koen
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

26-12-2004 14:24

Je doet het weer hè... mijn naam verkeerd typen of typ je te druk dat je de N vergeet :wink:

gr HarNold
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

26-12-2004 14:56

Harnold Kikkert schreef:Ik heb/had zelf ook een bepaalde vorm van "druk zijn" , heb geen idee in welke gradatie, maar heb dat weten te beheersen, misschien lukt hen dat ook nog wel.

gr H


Beste Harnold,

Een 'handicap' (voor zover je als ADHD-er zo genoemd wilt worden)beheersen kan niet. Voor iemand met jouw verstand: tegen een manke ga je ook niet schreeuwen dat ie normaal moet lopen.

Groeten,

Bas
anton eckhardt
Berichten: 357
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Wageningen en Nijverdal

26-12-2004 15:16

blijf er vooral grappen over maken HarNNNNold.

Met drukke doch vriendelijke groet Anton
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

26-12-2004 15:24

Iedereen .....

Kerstgedachte dus AF!!!! ....... geef elkaar een beetje ruimte mannen

Groet Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

27-12-2004 00:50

Camiel Driehuis schreef:Victor,

ik kwam een stukje op een site tegen wat mischien een beetje weergeeft wat er kan omgaan in het hoofd met adhd

zoals het zou moeten zijn: "Ik moet groentesoep maken, maar ik heb geen bleekselderie in huis. Ik ga naar de winkel en koop het."

zoals het in mijn hoofd ongeveer gaat: "Ik moet groentesoep maken, maar ik heb geen -luister eens wat een mooi lied op de radio- bleekselderie in huis. Gisteren had ik het nog wel in huis, maar ik heb het 's avonds opgegeten met een pindakaasdipsaus. Waarom heb ik dat dan ook gedaan? Maar het was trouwens best lekker. En nog puur natuur ook! 't Verbaasde me eigenlijk. Je zou denken dat het afschuwelijke combinatie zou zijn. Moet ik vaker doen, gezondere snacks naar binnen werken. Zoals die koekjes waarover nu zoveel reclame wordt gemaakt. Die worden gezoet met ahornsiroop. Ik vraag me trouwens af of ahornsiroop echt zoveel beter is dan suiker. Misschien dat er een website is die me dat kan vertellen. Als ik nu zoek onder hypoglykemie of diabetes... Nu ik toch de computer aan heb staan, kan ik meteen even kijken of er e-mailtjes zijn binnengekomen. O, kijk eens aan: een berichtje van Suzan. Geweldig, ze wil met me naar Riverdance in Londen. Ik ga meteen kijken bij Travel Plaza hoeveel een retourtje kost. Hoewel, ik ga eerst naar de stad om de cd van Riverdance alvast te kopen, dan ken ik de muziek voordat we erheen gaan. Er zit een reisbureau naast de platenzaak. Ik heb trouwens best wel honger. Wat zal ik vanavond eten? O ja, ik heb geen bleekselderie in huis..."

zoiets dus alleen dan de hele dag met alles.
Consentreren op 1 ding is dus practisch onmogelijk
Als het iets heel interessants is kan je gaan hypofocussen.
wat ik dus heb met karpervissen.
alles om me heen verdwijnt en je bent ineens helder in je hoofd.
Dat lukt dus niet als iets niet super interesaant is voor mij.
Enig idee wat er gebeurd op je werk?
alles wat maar je aandacht kan trekken pik je op en reageer je op zonder dat je het zelf in de gaten hebt.

ergens echt geconsentreerd mee bezig zijn langer dan een paar minuten is erg moeilijk en lukt vrijwel bijna nooit.
gebruik sinds maandag ritalin en kan me ineens uren lang op mijn werk consentreren en de dingen die mijn aandacht trekken negeren.
Ben ineens ''normaal'' en kan ineens helder denken.

voor mij iets heel nieuws en erg vreemd.


Hallo Camiel,
Heb geen ADHD, ben wel nieuwsgierig hoet het e.e.a. gaat bij zo iemand. Nu schrijf jij het verhaal over de groentensoep en de bleekselderij en hoe moeilijk het is om je te concentreren. Is het nu zo dat personen die ADHD hebben enkel gebaat zijn bij het slikken van medicijnen zoals ritalin of kunnen zij ook op andere wijze hier iets aan doen?. Moet je deze medicijnen de rest van je leven blijven slikken?
Wat ik wel zeer knap vindt is dat je toch in staat bent om een goed stukje tekst neer te zetten. Van een paar andere die gereageerd hebben met ADHD op jou topic zitten erbij die een complete homepage hebben, dat moet dan haast wel een onmogelijke klus geweest zijn om dit te doen. Het lijkt me uiterst vermoeiend om alleen al een stukje tekst op het board te zetten als je grote moeite hebt met concentreren.
Hopenlijk heb jij baat bij je medicijnen en kun je rekenen op genoeg begrip uit je directe omgeving, kan me goed voorstellen dat er een nieuwe wereld voor je open is gegaan
All the best for you and yours
gr
Hans Brinkel
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

27-12-2004 01:15

Douwe Bijlsma schreef:Camiel, misschien vind je hier de info die je zoekt http://www.antenna.nl/hersenstorm/Medicatie.html


Camiel..ik zou zeker eens deze link van Douwe nog eens zeer goed doornemen, had ik eigelijk ook moeten doen voor ik een posting deed hiervoor..met name de medicijn Ritalin heeft nogal wat bijwerkingen.
Wees voorzichtig...het lijkt mij slechts een kort termijn succes middel !.
Gr
Hans
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

27-12-2004 01:46

Heren,
Ik zou ook eens deze site eens lezen, heb dit ook eerst gedaan alvorens deze reactie te geven.
http://www.adhd.nl/indexorigineel.html

Ik persoonlijk vind het te makkelijk om te oordelen zonder in ieder geval enig achtergrondkennis te hebben betreffende een onderwerp.

Groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

27-12-2004 06:50

Peter,

Waarom zou jij willen oordelen?

Groet Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

27-12-2004 11:38

Ha, dat zijn geweldig goede sites zeg! Er zijn dus ook mensen die er duidelijk hun voordeel mee doen, waarschijnlijk ook door omstandigheden ingegeven. Anderen die er alleen maar last van hebben (ook nog eens flink versterkt door omstandigheden) zijn beduidend minder goed af.
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

27-12-2004 13:50

Bas Breetveld schreef:
Harnold Kikkert schreef:Ik heb/had zelf ook een bepaalde vorm van "druk zijn" , heb geen idee in welke gradatie, maar heb dat weten te beheersen, misschien lukt hen dat ook nog wel.

gr H


Beste Harnold,

Een 'handicap' (voor zover je als ADHD-er zo genoemd wilt worden)beheersen kan niet. Voor iemand met jouw verstand: tegen een manke ga je ook niet schreeuwen dat ie normaal moet lopen.

Groeten,

Bas


Bas,

je moet hier geen 2 dingen door elkaar halen, ik zeg dat ik een bepaalde vorm van "druk zijn"had , waarmee ik al aangeef dat ik geen ADHD had. En mensen die ook heel druk zijn(dus geen adhd!) dit misschien ook nog eens onder controle krijgen. Ik heb dat nu een jaar of 14 onder controle
en zet in mijn kop de knop op, wanneer ik het ahw voel aankomen "rustig blijven Kikkert anders krijg je stress".
En net zoals jij wil ik niemand met adhd in het hokje "gehandicapt"plaatsen tenzij zij dat uiteraard zelf willen .

Je moet er trouwens geen manke bij halen want fysiek en psychisch is toch duidelijk iets anders.

Oh, alle zaligen en zij die zonder zonden zijn : Vergeef mij mijn onwetendheid.

gr Harnold
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

27-12-2004 14:58

Beste hans,

Dat stukje daar neerzetten was niet zo moeilijk op zich.
Ik heb er een deel van gekoppieerd van een website en vond het een erg mooi voorbeeld en wou het jullie daarom niet onthouden.

Even over ritalin.

Het is idd niet zo een heel lekker goedje.
En kan hele nare bijwerkingen hebben.

Slik het nu precies een week en tot op heden ben ik er heel positief over.

Ben inmiddels het stoned gevoel kwijt en ben maar een een klein beetje stiller dan normaal, volgens mijn collega's.
Het enige verschil wat ik merk is dat ik me raar lang kan consentreren(10 minuten was voorheen al best wel lang) en heb het gevoel dat ik veel scherper ben.
Niet zo warrig in mijn hoofd als dat ik was.

Wat het werkelijk op langer termijn doet blijft een kwestie van afwachten.
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

27-12-2004 17:03

Harnold Kikkert schreef:Je doet het weer hè... mijn naam verkeerd typen of typ je te druk dat je de N vergeet :wink:

gr HarNold



Sorry HarNold!!

Ik typ inderdaad snel..... :wink:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Harald Bremmer

27-12-2004 19:43

Hoi camiel,

Idd Ritalin is best een maf goedje. Het zijn wel Amfetaminen he! Ik vind het een apparte maar interessante werking die Ritalin heeft. Normaal gesproken hebben Amfetaminen een opwekkende werking bij mensen. Kijk maar bij de mensen die speed snuiven. Maar bij ADHD is het net andersom. Je wordt er rustiger van. Deze simptomen en andere bijwerkingen van Ritalin heb ik al meerdere keren gezien in de praktijk. Werk namelijk in een psychiatrisch ziekenhuis.

Groeten Harald
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

28-12-2004 00:09

Marc Schrikkema schreef:Peter,

Waarom zou jij willen oordelen?

Groet Marc


Marc,
als je de zin in de juiste context leest dan begrijp je hem wel :wink:
groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

02-01-2005 10:34

Voor diegene die nog wat meer info willen over ADHD en aanverwanten, is hier een forum waar je ervaringen kunt delen en info kunt lezen over medicijnen
http://kilo.messageboard.nl/5288/index.php

Wel even registreren om alles te kunnen zien.
Vissie kump zo!
dennis wilemsma
Berichten: 240
Lid geworden op: 02-01-2005 11:32
Locatie: leeuwarden

04-01-2005 09:19

heey allemaal

ik heb geen adhd ben wel heeeeeeeel erg druk
tijdens het vissen ben ik wel heeeeeeeeel rustig
bart pieck
Berichten: 302
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: kampen
Contacteer:

17-11-2005 14:57

jeps oook sinds kort achter dat ik adhd heb af en toe kan ik super iritand bijdehand mannetje zijn die altijd het laatste woord wil hebben maar soms ook super ongeconcentreerd maar tegenwordig als ik de onrust voel aankomen neem ik even een break om daarna er weer vollop tegen aan te gaan kunnen jullie je ook hyperfocussen

en weet je wat liever een Gaoot dan een saaie mallooot

maar zou er liever zonder als met leven
Wim Verbeek
Berichten: 295
Lid geworden op: 21-09-2004 16:54

17-11-2005 17:18

mij lijkt het dat mensen met adhd en vissen om de minuut opnieuw in willen gooien....
(om de minuut is misschien overdreven)
Ik ben dus benieuwd, naar de reacties van mensen MET adhd. Hoelang laten jullie maximaal een lijn/hengel liggen op een plek voordat je controleert/ververst/uit de war haalt(als dat nodig is) enz... jullie snappen denken ik wel wat ik bedoel...
bart pieck
Berichten: 302
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: kampen
Contacteer:

17-11-2005 18:44

kerel zal ik je even vertellen dat ik meester ben in wachten ik kan soms weken vissen op moeilijk water want ik heb vertrouwen in mn visserij en stek keuze en aasaanbieding want weet je wat karper vissers met adhd kunnen en das hyper focussen op het karper vissen
Wim Verbeek
Berichten: 295
Lid geworden op: 21-09-2004 16:54

17-11-2005 19:37

en dan laat je je boilie ook echt een hele week liggen of gooi je soms opnieuw in?