karpervissen is de lol van af

michel Tat

04-08-2004 13:44

dank je paul ,

en zo hoort het ook met vissers onder elkaar.

maar mocht ik niets vangen,ben ik weer een stuk wijzer (hoop ik)

gr,

michel
Dorus Prins
Berichten: 14
Lid geworden op: 26-02-2004 21:15
Locatie: Noordwijk

16-08-2004 00:40

Ik dacht dat we met z'n allen bezig waren met hengelsport. Daar hoort toch geen blow of drank bij. Kom op zeg!!!!!! Sinds die toestanden zich voordoen aan de waterkant, moet er strakker gecontroleerd worden en worden overal de regels aangescherpt. Jammer jongens, dat jullie je eigen nest zo bevuilen.
ruim altijd je zooi op
Gebruikersavatar
raymond van ommeren
Berichten: 453
Lid geworden op: 12-01-2004 20:13
Locatie: Vijfhuizen

16-08-2004 02:35

het enige probleem vind ik dat je geen eens meer rustig kan zitten zonder dat de spullen onder je reet vandaan worden gestolen of dat er een groep mensen langs komt die alles komen verzieken en natuurlijk de stekken pezers etc.
Ik hou van het geluid van een pieper in de vroege ochtend...
Marcel Brauer
Berichten: 392
Lid geworden op: 03-07-2004 16:46
Locatie: Venray

22-08-2004 16:50

Door de jaren heen wordt ieder mens (als het goed is) wijzer, ook ik was een paar jaar geleden niet zo met het vissen bezig als dat ik nu doe.
Daar komt bij dat de meeste jeugd die er echt een potje van maakt, waarschijnlijk niet lang met het vissen bezig zal zyn.
Je kunt het bijna niet mijden om zo'n vissers tegen te komen, maar je kunt er wel iets van zeggen.
Ik heb al meerdere malen jongens van mijn leeftijd gevraagd hun rommel op te ruimen en rustig te zijn, niet met lampen te klooien, niet te bbq-en, en vooral de vis op een goede manier behandelen.
Dit helpt heus wel (niet bij iedereen,maar toch).
Ik heb zo het idee dat je die mensen gewoon een beetje moet sturen.
Ik ben zelfs eens met 1 van zo'n vissers gaan vissen, puur om hem eens te laten zien hoe het hoort, zonder dat andere mensen last van je hebben.
Dit heeft ook bij hem geholpen, van deze jongen heb ik nooit meer last, ook hij vist nu zoals het hoort.

En over dat blowen en drinken, tja, sommigen kennen hun grenzen niet.
Ik vind er persoonlijk niets ergs aan, zolang je nog in deze wereld zit.

Ook merk ik dat veel verenigingen hierop regels toevoegen aan het reglement, bv. zoals het verplicht gebruiken van een onthaakmat, het gebruiken van klin-ik of Medi Carp, weerhaakloze haken, verhogen van de contributie (m.n. nachtvergunning) , vaker controleren etc.
Dit kost allemaal geld, en dit zullen ze er niet allemaal voor over hebben, wat bij sommigen leidt tot minder of zelfs helemaal niet meer actief te zyn met vissen. Spijtig voor diegene met goede bedoelingen, maar ik heb het idee dat dit wel helpt.
pepijn swagemakers

22-08-2004 20:56

Als je met mate blowt is het wel te doen.
zeker iemand die vaker blowt, leg je echt niet met een paar jointjes uit de concentratie.

Heb wel eens gasten aan een water waar ik viste gehad, blowden bijna nooit, misschien af en toe een trekje genomen.
Zouden wel eens in een nachtje 8 gram wegwerken met zijn tweeen.
de ene kreeg beet, rende naar zijn hengel , struikelt over de opstaande tentrand, en blijft daar met een lachkick liggen, vis zat al lang en breed in de takken.

dan verzieken blowers inderdaad een water, maar mensen die gewoon hun grenzen kennen en met mate blowen of drinken ois geen probleem, toch?

MVG pepijn