Vervoer van mensen onder de 18

Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

09-01-2005 12:32

Ik heb 3 jaar geleden met behulp van mijn vader en oom een viskar in elkaar gebouwd. Gewoon een grote houten bak maken, waar voor je gevoel alles inpast. Ik heb er nog een imperiaal opgezet voor mijn stretcher, foudraal etc., zodat ik er meer op kwijt kan (soms wel tot 1,5 meter hoogte).
Hier na de hele bak schuren en lakken of eventueel verven. Ik heb een donkerbruine kar. Dan een onderstel maken. Deze heb ik gemaakt van staal, zelf geslepen en in elkaar gelast. Hier na geverfd en onder de bak bevestigd. Twee velgen van een kinder fiets (ik heb 2 nieuwe besteld, vond ik mooier), crossbandjes eronder en deze in het onderstel hangen. Ik had ook nog het idee om schokdempers eronder te hangen, maar het bleek ook zonder te gaan, al gaat hij soms op 1 wiel.

Hierna haal je ergens een stang, deze buigje, zodat de kar vlak achter de fiets hangt, maar je nog wel een goede bocht kan nemen. Je verft de stang eventueel, bevestigd hem en koopt een verbindingssetje (fietsenzaak oid), zodat je hem met een trekhaak onder je zadel kan hangen.

Vergeet niet, als je achter je fiets een aanhanger vervoert en de breedte bedraagt meer dan 75 cm, dan is het toegestaan om (waar een fietspad is), ook op de rijbaan te fietsen.

Je bent even een paar daagjes zoet, maar dan heb je ook wat.
Ik heb hem nu 3 jaar, hij is niet al te zuinig gebruikt, is opveral geweest en heeft vele dingen meegemaakt. Ik heb 1 keer een lekke band gehad, hoewel hij vrijwel alle ondergronden heeft begaan.

Kortom ik vind het een uitkomst.
Ik heb over 2 maandjes mijn rijbewijs, maar blijf toch mijn viskar grotendeels gebruiken, simpelweg omdat je op plekken kan komen die je met een auto lang niet altijd kan bereiken. Dit is zeker handig als je een beetje rustig wilt vissen, om je eigen ding te kunnen doen.

Voor mij is de viskar een onmisbaar visatribuut geworden en hoort het standaard bij mijn visuitrusting. Als ik eventueel een week ga vissen en ik heb wat extra ruimte nodig, kan je altijd nog een rugtas/foudraal op je rug nemen en een fietstas op je bagagedrager gooien. Dit scheelt ook alweer veel ruimte.

Groetjes DV