christelijke vissers???

Mark Creyghton
Berichten: 365
Lid geworden op: 28-03-2004 10:53

12-05-2004 17:01

Jan,

Mijn excuses wbt. mijn woordkeus.
Ik heb absoluut geen probleem met mensen die hun geloof op eigen wijze willen beleven.
Wat ik wel onder complete idioterie schaar is dat men het zonodig ongevraagd op anderen moet overbrengen cq. publiekelijk moet uitdragen.

Ik sta absoluut achter de eerste regel uit onze grondwet;
[b] "Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan" [/b]

Mijn probleem is echter dat in enkele vormen van geloof in strijd met deze regel gehandeld en gepredikt wordt. (ja, ook het christelijke.)
Als men de auteur van de bijbel zou kunnen achterhalen dan was ie nu strafbaar onder onze wetgeving! :)

Vandaar dat ik van mening ben dat je het geloof moet laten daar waar het thuishoort in kerken, synagoges, moskeeen en tempels.
Op het moment dat je het publiekelijk wenst uit te dragen moet je accepteren dat je op weerstand zal stuiten van "andersdenkenden" (Darwin-aanhangers ;) ), mocht je dan toch wensen om je geloof publiekelijk te beleven en met anderen te willen delen dan zul je ook bereid moeten zijn je geloof aan te passen aan de omgeving waarin je dat doet.
En als je niet wenst dat je geloof meegroeit met de evolutie van de mensheid en deze aardbol dan zal je bij tijd en wijlen extremistisch gedrag verweten worden.
Waarop de geloofsaanhangers zich dan vervolgens weer vrolijk achter diezelfde eerste regel uit de grondwet verschuilen.

Maar goed, het is een discussie die hier mijns inziens niet thuis hoort en waar ik al dieper in betrokken ben geraakt dan het me eigenlijk zelf waard is.
Vandaar dat ik mij er met alle liefde uit terugtrek en ridderlijk mijn excuses zal maken aan allen die ik op d'r tere zieltjes heb gestaan met mijn ongezouten meningen.
Ik laat u allen graag met het volgende mooie japanse gezegde;

"If you believe everything you read, you'd better not read."

MC
(alles op persoonlijke titel des schrijvers.)
Gebruikersavatar
benjamin Mazereeuw
Berichten: 1141
Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
Locatie: Enkhuizen NH
Contacteer:

12-05-2004 17:09

nou de antwoorden lopen nogal uiteen
ik denk kom ik vraag ff wat .maar goed
ik zie dus dat er wel christelijke mensen zijn op dit forum en dat wou ik eigenlijk ff weten maar dat ik dan van die reacties krijg van wat zinloos dan denk ik van na dat valt toch wel mee
de enigste topic die ik echt onzinnig vond hier op kw forum was wel die ene poll (waar erook veel te veel van komen Poll dit en poll dat maar at terzijde)
dat was wel de poll van waar je het liefst schijt licnks van je tent rechts van je tent
linkt van het midden
rechts van het midden schuin weetikveel waar
die sloeg echt alles
maar goed ik hoop op mischien nog wat reacties op mijn eerste vraag
zijn er hier op kw forum ook christelijke vissers?
Meer is beter
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
Gebruikersavatar
Theo Nieuwenhuijsen
Berichten: 379
Lid geworden op: 03-10-2002 02:00

12-05-2004 17:14

Goeie genade. Iemand vraagt uit pure belangstelling of er mensen zijn die net als hij een bepaalde geloofsovertuiging hebben. Meer niet. Door sommigen wordt dit aangegrepen om daar "lollig" mee om te gaan. Anderen gebruiken dit weer om met een bepaalde mate van tolerantie toch even de vermanende vinger te heffen. Want geloof heeft immers niets met karpervissen te maken. Toch zie je hier topics over muzieksoorten, zie je avatars met uitdrukkingen over voetbal. Worden opstellingen van het Nederlands elftal gegeven. Daar is de relevantie met karpervissen natuurlijk wel evident. Kunnen we het svp opbrengen om mensen in hun waarde te laten en hun interesse in andere elementen in het leven van een karpervisser te uiten of te bevragen? Voor het overige: ik ben atheïst.
Hé mod. Hoe kan ik hier een onderschrift plaatsen????
Gebruikersavatar
Simon van Vegchel
Berichten: 427
Lid geworden op: 10-03-2004 14:43
Locatie: Eindhoven

12-05-2004 17:49

Theo aan de macht!!! 8)
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

12-05-2004 18:23

Even een correctie op de beroemde pol.
Deze ging dus niet over het schijten links of rechts naast de tent maar ik heb gezegd dat er dadelijk nog pols komen over links of rechts schijten naast de tent.
Zo zie je maar weer waar slecht lezen of niet geheel lezen kan leiden naar komplete misvattingen
Vind trouwens verder wel dat er wal veel pols komen,vooral over totaal onnuttige onderwerpen.
Dus Benjamin ff eerst goed lezen wat er staat voordat je een antwoord of reaktie plaatst maar toegegeven dit geld voor iedereen inclusief mezelf.

Wil.

Ik GELOOF dat dit niks met deze topic te maken heeft dus dan maar even offtopic mijn excuus hiervoor :oops:
Gebruikersavatar
benjamin Mazereeuw
Berichten: 1141
Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
Locatie: Enkhuizen NH
Contacteer:

12-05-2004 19:31

sorry voor het verkeerd lezen
maar idd het sterft van de pols ze krijgen steeds minder inhoud maar goed daar ging deze topic niet over
IK moet ff me bril poetsen denk ik :o
Meer is beter
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
Gebruikersavatar
benjamin Mazereeuw
Berichten: 1141
Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
Locatie: Enkhuizen NH
Contacteer:

12-05-2004 20:31

"Wie is het die door onzinnig gepraat mijn besluiten onbegrijpelijk probeert te maken? 3 Maak u maar klaar om Mij te ontmoeten, want Ik wil u iets vragen en antwoord van u hebben. 4 Waar was u toen Ik het fundament legde voor deze aarde? Zeg het Mij, u weet immers zoveel! 5 Weet u hoe haar afmetingen werden vastgesteld en wie dat alles heeft nagemeten? Kom, vertel op! 6-7 Waarop steunen de fundamenten en wie plaatste de hoekstenen, terwijl de morgensterren samen zongen en alle engelen juichten van blijdschap? 8-9 Wie stelde de grenzen van de zeeën vast toen zij vanuit het verborgene omhoogschuimden? Wie hulde hen in dikke wolken en diepe duisternis, 10 sloot hen in door hun kusten vast te stellen :D
Meer is beter
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
Gebruikersavatar
Simon van Vegchel
Berichten: 427
Lid geworden op: 10-03-2004 14:43
Locatie: Eindhoven

12-05-2004 20:37

Nog meer mensen een broodje bral? wat mij betreft....


Sluiten die hap :o
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

12-05-2004 22:45

kinderen,

vandaag bezocht ik het nog maar twee dagen bestaande forum van Bruce & Walker. In de huisregels van dit forum staat vermeld, dat religie ten alle tijde is verboden. idee misschien?

karpervissers verenigt u

amen
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

12-05-2004 23:19

Benjamin, je hebt de bijbeltekst " Onderzoekt, maar behoudt het goede " wel aardig toegepast hé.
Het laatste onderzoek http://www.karperwereld.nl/board/viewtopic.php?t=14180 was echt heel veel beter, wellicht dat ik daar wel wat zinnigs aan kan toevoegen.
Onderzoeken is leuk, maar je moet voordat je een vraag of stelling poneert jezelf afvragen of dit wel wordt geapprecieerd.
Per slot van rekening gaat het hier over karpervissen en vissen in het algemeen. Een geintje moet kunnen, voetbal, gamez en katja :lol: , maar religie is iets wat vaak uitmondt in onnodige discussies ( om het maar een zwakke naam te geven).

Jammer dat Dick Langhenkel geen epiloog kan geven...
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

12-05-2004 23:37

Henk,

Inderdaad zou Dick dit in moeten leiden.

Voor de rest:

Slotje: teveel slotjes
Geen slotje: te weinig slotjes

Heer sta mij bij.

Verder speelt door mijn hoofd dat Jezus ook een visserman was.

Maar ja, degene die serieus willen belijden over hun geloof of de relatie daarmee met hun visserij kunnen dat hier nog doen. Laten de cynisten en grappenmakers verder maar zwijgen. Dan hoeft er ook geen slotje op. Of zeg ik nu alweer teveel? :-?

Groet, Kees
jan van kranenburg

13-05-2004 00:37

"Oosterse" wijsheid, Kees.

Weinig woorden; veel zeggen. Dank je.

Als de discussie ( gedachten-uitwisseling vind ik treffender) zou gaan verlopen zoals je aangeeft, heb ik er alle vrede mee.

mvg

Jan
Gebruikersavatar
Marck de Jongh
Berichten: 491
Lid geworden op: 28-04-2004 17:27
Locatie: Blaricum/Velp
Contacteer:

13-05-2004 16:04

Ik ben dus wel christelijk, en ik ga dus op zondag naar de kerk! Maar ook niet altijd. Als ik een sessie heb die loopt van zaterdag tot zondag en zondag dag meegerekend, ga ik gewoon niet naar de kerk! Ik denk dat vissen, en in de natuur zijn ook een manier is om te geloven in het werk dat god heeft gemaakt! :lol: Maar ik vind wel dat sommigen van jullie wat meer respect mogen hebben voor een andermans geloof! Het is toch je eigen keuze en als jij die keuze maakt moet je die respecteren vind ik! Ik respecteer ook atheisten en andere geloven! Maja, dit terzijde! Ik ben dus wel christelijk en ik vis!

Groetn en tight lines Marck
The Carp, The Whole Carp, And Nothing But The Carp, So Help Me God...

Binnekort online, http://www.karpertotaal.nl!
PR NL: 24 pond spiegel
PR FA: 28 pond Spiegel
Gebruikersavatar
Simon van Vegchel
Berichten: 427
Lid geworden op: 10-03-2004 14:43
Locatie: Eindhoven

13-05-2004 17:12

Mark, ik ben zelf ook christelijk (ga wel niet elke zondag naar de kerk, ben gedoopt, gecommuneerd (is dit een woord?) en gevormd en ga braaf met kerst en pasen mee) maar vind het meerendeel van dit topic echt een onwijs grote berg gebral hoor... de helft slaat gewoon nergens op en de andere helft zijn reacties op die berg... :-?
Gebruikersavatar
Marck de Jongh
Berichten: 491
Lid geworden op: 28-04-2004 17:27
Locatie: Blaricum/Velp
Contacteer:

13-05-2004 17:26

Ja idd, maar ik vind wel dat mensen moeten nadenken voor ze zo´n bericht plaatst! Hmmz, ff onzinnen? Misschien komen door die onzin berichten wel die fanatieke fundamentalisten! :( :P Nee geintje!

Maar jij bent katholiek of niet? Je hebt communie gedaan? :P

Greetz Marck
The Carp, The Whole Carp, And Nothing But The Carp, So Help Me God...

Binnekort online, http://www.karpertotaal.nl!
PR NL: 24 pond spiegel
PR FA: 28 pond Spiegel
Gebruikersavatar
Simon van Vegchel
Berichten: 427
Lid geworden op: 10-03-2004 14:43
Locatie: Eindhoven

13-05-2004 17:36

Katholiek ja, vind zelf de kerk niet zo interessant, maar ben er inmiddels wel achter dat met kerst en pasen tegensputteren toch niet helpt :wink: dus dan maar braaf dat uurtje naar de pastoor luisteren...

Wat ik eigenlijk vindt is dat de katholieke kerk een vernieuwing moet ondergaan. Gewoon wat moderner, dan komt er misschien weer een beetje opleving in het geloof. Ik snap ook wel dat die liederen enzo allemaal nog bijna 'authentiek' zijn, maar een beetje vernieuwing kan mijnsinziens geen kwaad. De vergrijzing die ik in de kerk zie is namelijk enorm :wink:
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

13-05-2004 19:30

ik ben funtementalist, ik wil mij te pletter vliegen op de dam.
maar ik krijg mijn tapijt niet gestart :cry: :cry:

met andere woorden

dit is weer zo'n topic van de EO dus totaal niet gerelateerd op het karpervissen.

ik krijg weer een gevoel van voetje tussen de deur ,wij komen jezus brengen(zet hem maar in de tuin).

hou toch op met dit soort dingen en richt je op het karpervissen ,dat is al moeilijk genoeg.

dus sluit aub deze topic

groet henk
Gebruikersavatar
Marck de Jongh
Berichten: 491
Lid geworden op: 28-04-2004 17:27
Locatie: Blaricum/Velp
Contacteer:

13-05-2004 19:34

Dat doe ik ook henk! Maar ik word ziek van deze soort discussies en ik wou bewijzen dat niet alle christenen niet op zondag niets mochten doen! En ik heb eerlijk gezegd niks met de EO te maken. Ik heb niet eens de EO gids of wat dan ook en ik vind hen dus wel veeeeeel te streng! :D maja dat maakt niet uit! gewoon dus koffie praat met een beeeeeetje veel onzinnige uitspraken! Maar ik vind wel dat je respect moet hebben voor andere geloofsovertuigingen!

Greetz and no offence at all ,
Marck
The Carp, The Whole Carp, And Nothing But The Carp, So Help Me God...

Binnekort online, http://www.karpertotaal.nl!
PR NL: 24 pond spiegel
PR FA: 28 pond Spiegel
Gebruikersavatar
Theo Smids
Berichten: 177
Lid geworden op: 26-07-2002 02:00
Locatie: Arnhem
Contacteer:

13-05-2004 20:09

Hmmm religie :roll:

Naar mijn idee kun je er maar beter niks mee te maken hebben, komt alleen maar oorlog van...... :cry:

Theo
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

18-05-2004 20:36

Deze discussie druk eigenlijk precies uit waarom ik (en ik denk dat ik niet de enige ben) hier al een behoorlijke tijd een suk minder actief geweest ben. En toch presteer ik het weer om hem helemaal uit te lezen en nog te beantwoorden ook...
Ik snap werkelijkwaar niet wat het probleem is van deze topic. De vraag was namelijk: Zijn hier ook christelijken?
Is het zo moeilijk om daar normaal antwoord op te geven? Vind je de topic onzinnig, reageer dan niet! Reageren jullie net zo als iemand vraagt of er ook vrouwelijke karpervissers zijn??? Is me nog niet opgevallen.
Aangezien er in dit forum zoveel complete onzin staat maak ik me echt niet druk om deze vraag. Misschien is hier bij sommige mensen toch sprake van een soort antie-religie.
Wat maakt het nou uit of iemand geloofd of niet, als dat je interesseert, prima, als dat niet het geval is, waar maak je je dan druk om?
Mijn klasgenoot maakte hier een geweldige opmerking over: Smoke een joint, dan word je misschien nog een beetje relaxt. Nee
ik ben geen junk.
Tot zover mijn ergernis, nu mijn antwoord

Ik ben niet christelijk, totaal niet zelfs, maar ik resepteer christelijken wel.

Mark,
Is neo-Darwinisme ook goed? :-?
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl