Nederlandse 30 ponder

Plaats reactie
Gebruikersavatar
steef zenden
Berichten: 376
Lid geworden op: 29-03-2005 13:48
Locatie: westland

28-03-2006 14:13

nou ik vis al bijna 20jaar op karper en ik moet mijn 1ste nederlandse 30-tiger nog vangen......
Daar in tegen heb ik aardig veel Franse 30-tigers gevangen
Ik heb heel veel 20-tigers gevangen en mijn nederlands PB staat op 29,8 pond net geen 30-tiger....
Maar ik zeg maar zo eens komt ie en ondertussen ben ik blij met elke karper die ik vang, vooral na zo weinig te hebben gevist en gevangen vorig jaar......
Gebruikersavatar
raymond de man
Berichten: 214
Lid geworden op: 07-03-2005 12:16
Locatie: zuid holland

28-03-2006 16:12

Me eerste 30er ving ik in hongarije op het balaton 31 pond.
Me 2de 30er ving ik 2 jaar geleden in nederland.
Wel veel 20 plussers gevangen in nederland en belgie.
Hoop dit jaar een mooie 30er te vangen.
Ga in iedergeval erg me best doen ervoor.


mvg ray
my lifestyle determines my deathstyle.

R.I.P. CLIVE BURTON
Gebruikersavatar
Rob de Boer
Berichten: 524
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Noord Holland

02-04-2006 16:14

Mijn eerste dertiger ving ik na 19 jaar.....en met 2 minuten lag hij/zij in het netje. Weinig lol aan dus. Wat rest zijn foto's in donker....

Edit: Tikfoutje herstelt.
Laatst gewijzigd door Rob de Boer op 02-04-2006 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
carpboy roverts

02-04-2006 17:17

een maatje van mij heeft wel is een 80ponder gevangen hij had hem binnen 60 minuten binnen 8) :o



mvg carpboy
Gebruikersavatar
Jeroen Overmars
Berichten: 844
Lid geworden op: 31-03-2005 19:09
Locatie: Raalte

02-04-2006 17:37

carpboy roverts schreef:een maatje van mij heeft wel is een 80ponder gevangen hij had hem binnen 60 minuten binnen 8) :o



mvg carpboy


het nieuwe wereldrecord ckers :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Mike Rooze
Berichten: 27
Lid geworden op: 04-04-2006 15:24
Locatie: ZuidOostBeemster
Contacteer:

07-04-2006 09:49

Bart-Jaap Koorn schreef:Net een modeshow he

Heb jij al een nederlandse 30er gevangen ??

Wat een nutteloze kut topic zeg, gewoon misselijk makend !!!!
Tegewoodig een gewichten spel, het genieten van het vissen en de natuur is er niet meer bij !!
Alleen nog maar de gewichten !!! want een 20 ponder hoort er vandaag de dag al niet meer bij....

Maar waar het echt omgaat dat vergeten we, nee showen met de gewichten en met de vele ponden smijten, want daar gaat het tegenwoordig om !! of niet soms ??

Aaarg wat kan ik hier boos om maken :evil: , mn maag keert al om bij het schrijven van dit bericht, ik val niemand persoonlijk aan, maar wie de schoen past .........


Hoeveel genieten er nou nog echt van het zitten aan de waterkant ?
Hoeveel kunnen nog een 'kleine' vis waarderen ??
Hoeveel kunnen zeggen, ik zit in de ochtend lekker in het natte gras de dauw op te snuiven, en of ik wat vang dat intereseerd met niet zoveel, maar ik ben nu hier en beleef deze ene dag ??

Niet zo heel veel meer denk ik ??
In en in Triest !!


Ik geniet altijd aan de waterkant maar na 5 jaar hier vlak bij me huis in de poldersloten te hebben gevist en dan 50 to 80 karpertjes per dag eruit halen van 40 to 70 cm en kwa gewicht mischien 10 a 12 pond begin je je eigen heel erg te vervelen vaak ging het maar met 1 hengel met 2 was het niet te doen.
En dan wil je wel eens wat anders groter zwaarder je eigen PB verbeteren dat wil iedereen toch.
Trouwens ik zit in het natte gras met het ijs er nog op :P
Support Nederlands enige karper kwekerij!

VisKweekCentrum Valkenswaard
Valkenswaardseweg 47
5595 XB Leende
tel 040 2048377
fax 040 2019436
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

07-04-2006 09:58

In 9jaar tijd heb ik nog steeds GEEn Nederlandse 30er gevangen,ben blijven haken op 14,3kg 8) .Vis komt heus ooit nog wel eens,heb er geen haast mee.

Frankrijk heb ik wel al een 30er :roll:
peter andrae

07-04-2006 11:00

misschien een tip om op wateren te gaan vissen waar ze ook daadwerkelijk rondzwemmen je kan elk jaar wel een paar dertigers vangen maar is het je daar ook daadwerkelijk voor te doen of geniet je gewoon met volle teugen van de hobby die je bezig houd,voor mij het laatste,van vissen moet je genieten 30 er of niet.


groetje,s peet.
Gebruikersavatar
Michel vd Bovenkamp
Berichten: 122
Lid geworden op: 08-11-2002 01:00
Locatie: spijkenisse

07-04-2006 11:22

Ik ving mijn eerste en tegelijkertijd ook mijn enige dertiger in het tweede jaar dat ik intensief op karper viste.

Dat was in '97. In de tussentijd wel hoge twintigers gevangen maar geen dertiger meer.

Dit jaar vis ik uitsluitend op water waar bekend is dat er dertigers zwemmen, probeer zeker m'n record wel te verbreken.

Groeten Michel
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

07-04-2006 12:34

gewicht komt bij mij op de 3e plaats..

1e plaats is plezier
2e plaats is aantallen
3e plaats is gewicht.

ik vind het leuker om veel te vangen dan 1 vis van 30 pond ofzo. wel vis ik op wateren waar je kans hebt op een zware vis. maar daar zit ik niet voor, al zou ik hem wel willen vangen..
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

07-04-2006 18:00

peter andrae schreef:misschien een tip om op wateren te gaan vissen waar ze ook daadwerkelijk rondzwemmen je kan elk jaar wel een paar dertigers vangen maar is het je daar ook daadwerkelijk voor te doen of geniet je gewoon met volle teugen van de hobby die je bezig houd,voor mij het laatste,van vissen moet je genieten 30 er of niet.


groetje,s peet.


Daar vis ik ook,ik vang meestal wel een hoop vis,maar vreemd genoeg blijven de echt biggen weg.
Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

07-04-2006 19:27

Bart-Jaap, je bent echt een vermoeiend mannetje af en toe, maar begrijp wat je bedoeld, maar alsnog geen stijl om Moerad zijn topic zo af te keuren.

Daan
<Eclips Baitrange-Carpsounder Nederland-Atropa Benelux-Bush Boats Nederland-Carpwear Benelux>
jan van kranenburg

08-04-2006 02:45

He Mike,

Kun je begrijpen dat iemand anders hiermee erg gelukkig zou zijn?
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

08-04-2006 07:58

Ik wil geen plezier in mijn hobby....ik wil grote vissen vangen

groet Mitsz
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

08-04-2006 09:14

Wat een verschrikkelijk geneuzel.

Ik vang graag groot, hoe groter en zwaarder hoe liever.

Zegt dit wat over het genieten van het vissen op karper?

Dacht het niet.

Ik geniet, ik vang vis, een "kleine" vis is welkom, een grotere is nog meer welkom.
Nou en? is toch mijn keuze.
Vis al meer als 25 jaar fanatiek op karper, geniet nog steeds, maar vang het liefst zware karpers.
Oei oei, ik ben nu een slechterik.

Maar Bart-Jaap, als jij bv aan het oppervlakte vissen was, en er lagen 2 vissen aan de oppervlakte te azen, de een 10 pond de ander 40 pond, zou jij natuurlijk je aasje voor die 10 ponder leggen.
Aan mijn hoela, geloof ik dus niks van.

Wanneer dringt het eens tot je door dat karpervissen helemaal niks met kg's te maken heeft.
De een vangt liever klein maar veel, de ander vangt liever zwaar maar minder.
Wie ben jij om een van die 2 te veroordelen?

Ze kunnen genieten misschien wel beide van het karpervissen op zich.

Nee nee, is een hype op te doen dat alleen maar klein telt, de grote vissen tellen niet meer.
Wat een onzin.
Daar draaid mijn maag dus van om.
Dat schijnheilig gedoe, laat iedereen op zijn manier zijn visserij beoefenen, en laat iedereen voor zich zelf uitmaken of ie geniet van zijn visserij.
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

08-04-2006 09:49

And the crowd goes wild! WHOOEEE ..

goed gesproken Wil
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Willem Barnas

08-04-2006 14:46

PFFFFFFFFFF...... :x

Dat gezeur om een paar kilo's, laten we nou verdomme eens eerlijk wezen voor eens en voor altijd;

We juichen het hardst als 'ie groot is, klaar.

Dat verantwoorde gelul (waar ik ook weleens aan meedeed) gaat echt nergens over. Excusez le mot, maar zo zie ik het!!!

Groetjes,

Hij die kilo's prefereert boven ponden wanneer deze in eenzelfde hoeveelheid aanwezig zijn tussen de graten :P
Willem Barnas

08-04-2006 15:03

Oh en,

Bart-Jaap Koorn schreef:Net een modeshow he

Heb jij al een nederlandse 30er gevangen ??

Wat een nutteloze kut topic zeg, gewoon misselijk makend !!!!
Tegewoodig een gewichten spel, het genieten van het vissen en de natuur is er niet meer bij !!
Alleen nog maar de gewichten !!! want een 20 ponder hoort er vandaag de dag al niet meer bij....

Maar waar het echt omgaat dat vergeten we, nee showen met de gewichten en met de vele ponden smijten, want daar gaat het tegenwoordig om !! of niet soms ??

Aaarg wat kan ik hier boos om maken :evil: , mn maag keert al om bij het schrijven van dit bericht, ik val niemand persoonlijk aan, maar wie de schoen past .........


Hoeveel genieten er nou nog echt van het zitten aan de waterkant ?
Hoeveel kunnen nog een 'kleine' vis waarderen ??
Hoeveel kunnen zeggen, ik zit in de ochtend lekker in het natte gras de dauw op te snuiven, en of ik wat vang dat intereseerd met niet zoveel, maar ik ben nu hier en beleef deze ene dag ??

Niet zo heel veel meer denk ik ??
In en in Triest !!


BEST WEL LULLIG AL BEGRIJP IK WAAR HET VANDAAN KOMT, HIER NOG IEMAND DIE OOK WEL EENS ERGENS TEGENAAN HEEFT LOPEN STAMPEN (NEE, IK BEDOEL NIET OPERATIE OVERSTORT OF WELK SCHRIJFSEL DAN OOK, MAAR BEPAALDE OPVATTINGEN). ALS JE DE NUANCES UIT HET OOG VERLIEST, DINGEN ZWART-WIT WORDEN EN DE BLIK VERTROEBELT VOOR HET GRIJS, DAN KRIJG JE DIT... EN IK BEDOEL MET BOVENSTAANDE NIET DAT JE EEN LUL BENT BART-JAAP, DENK DAT NOU NIET, MAAR DENK NOU EENS BIJ JEZELF AAN WAT JIJ LEUK VINDT EN GA DAAR LEKKER VERDER MEE. OOIT WAS IK EEN IDEALISTISCHE WERELDVERBETERAAR, WEL DIE HELE PONDENRACE (DOE MIJ MAAR KILO'S OVERIGENS) WAAR JIJ TEGENAAN SCHOPT, DIE MAAK JE ZELF. HET IS EEN LAST OM ZE ZO GROOT TE WILLEN EN MOGEN VANGEN TEGENWOORDIG. hEB HET WAT MOEILIJK OM ER DE JUISTE WOORDEN BIJ TE VINDEN, MAAR IK DENK DAT 75% VAN DE BOARDERS EN VISSERS ZE HET ALLERLIEFST GROOT, ERG GROOT VANGT, MAAR IK DENK OOK DAT DAARVAN 75% ER WAT MINDER GOED MEE OM KAN GAAN, EN VERGEEF ME DAT IK HET ZEG, MAAR IK DENK DAT JE ZELF HET WAT MOEILIJK HEBT MET JE EIGEN VOORKEUR. ZO NEE, VERANDER DAN JE AVATAR EN ZET ER EEN WILDWATERSCHUBJE VAN 60 CM. EN DRIE POND IN, ZONDER GLORIE, MAAR GEWOON KARPER, DAN GEEF JE OOK EEN VOORBEELD WAT JE TEGENOVER JEZELF KUNT VERANTWOORDEN.

SORRY VOOR DE CAPSLOCK, MAAR IK WAS DRUK...

Groeten en geniet van je hobby kjeel, dat doe ik ook en het liefst met een vette vis op mijn polsen, zo niet, ach dan is er wel wat anders om je over te verwonderen aan die mooie waterkant.

Go get ze, to the loe,
Willem

PS: Bart Jaap, trek je wat minder aan van je omgeving en vertrouw op je eigen normen en waarden joh en dat bedoel ik niet verkeerd!!!
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

08-04-2006 15:08

AMEN. 8)
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

08-04-2006 15:08

Willem je link doet het niet! ... 8) ;)
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Willem Barnas

08-04-2006 15:10

Oh nee joooooooooooohhhhhhhhhhhh............?

:)

To the loe!
WB :wink:
Willem Barnas

08-04-2006 15:34

Laatste bericht:

Heb net de hele topic doorgelezen (nu wel helemaal) en ik zou nog even kort iets willen zeggen.

Als we nou met z'n allen eens een keertje ophouden met al dat oeverloze, eindeloze geouwehoer over wat wel en niet, wat dan ook is en wat we daar voor de goede orde en naar correct Nederlands gebruik van gaan, kunnen, mogen en willen vinden, dan komen we misschien nog eens een keertje toe aan een flinke pot heimelijk hengelen en zetten we misschien de roze bril weer eens op om er naar elkaar door te kijken. De oren te spitsen en te luisteren naar elkaar, de voor ons bruikbare dingen eruit te pikken en daar iets mee doen. Iets doen met elkaar, in plaats van iets vinden van elkaar of wat ook. Godsklere (ik laat me even gaan) zeg, zitten we ook allemaal zo te zeiken als je in de snackbar staat en iemand bestelt voor zichzelf acht patatjes speciaal, vier kipburgers zesentwintig frikadellen curry. een broodje kroket pinda en een berehap met mayo, puur omdat diegene dat lekker vindt? Gaan we dan ook met dat moraliserende en politiek corecte vingertje lopen zwaaien en afgeven op zijn vreetgedrag? Roepen we dan ook dat die shit vol zit met dingen die in zulke hoeveelheden slecht voor je zijn.....................?

DAT IS HYPOCRIET EN BELACHELIJK, maar nee, wij doen dat niet....

....wij maken ons op een openbaar discussieforum wel weer godsgruwelijk druk om een paar bakken van karpers, ja dat dan weer wel.......

Groetjes,
Een postzegelverzamelaar
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

08-04-2006 15:46

Willem, spaar jij grote of kleine postzegels :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

08-04-2006 15:47

Trouwens, ben het wel met je eens, maar dat had je denk ik uit mijn stukkie ook al begrepen.
Willem Barnas

08-04-2006 16:40

Wil,

Klein of groot, als ze maar veel geld opleveren.

:( :P

AAAAAAAAJJJJJJUUUUUUUUSSSSSSS,
WB 8)