vele dode karpers in het lage bergse bos Rotterdam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

12-01-2011 21:27

Rik koster schreef:@henry stotijn.

heel waardevol,daar hebben we wat aan ! kan je je post wat meer onderbouwen dan ?

"mischien ligt het wel niet aan de vorst" waar ligt het dan aan henry ?


Henry ik citeer even hoe en wat,ik vond je posting niet echt onderbouwend.de vraag was of je mischien wat meer informatie wilde geven over de bedoeling van je post.is toch niks raars aan mijn bericht naar jouw toe ?

tevens zijn er vorig jaar in totaal 5 vissen dood gegaan wat ik weet in de winter.niet echt iets om je zorgen over te maken over vorig jaar.maar nu is er inderdaad meer dan 1500 kg aan karper doodgegaan.
Gebruikersavatar
wes daan2
Berichten: 238
Lid geworden op: 01-10-2009 17:06
Locatie: Loosduinen

12-01-2011 21:35

rik ,
laat gaan man
komt geen zinnig word uit

sven zei het eerder ook al
http://www.jercin-baits.nl

YOU, need THE balls to catch !!

http://www.rtvhengelsport.nl/
For all YOU'RE supplies
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

12-01-2011 21:58

ik begrijp niet waarom jullie of anderen het nodig vinden om te klagen over elkaar.
het gaat gvd over 1500 kilo dooie vis en dan gaan jullie klgen over hoe iemand wat zegt of typt in dit geval.
henry niks mis mee en rik ook niet en sven niet en nou klaar amen.
maar zo werkt het waarschijnlijk niet.
zou mooi zijn als jullie je maar half zo sterk maken wat iets positiefs kan bijleveren aan het voorkomen hiervan.
hiervan? ja de 1500 kilo dooie vis.
Vis is vis
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

12-01-2011 22:04

ben,als je dit topic doorleest zie je dat ik en anderen mijn nek uitsteken hiervoor.dat ik meerdere malen contact heb gehad met o.a. de federatie,groot rotterdam,hoogheemraadschap en de gzh.ik wil dat er gebaggerd gaat worden en probeer daarvoor te pleiten.maar goed wie ben ik ? ik word afgewimpeld door de gzh i.p.v. dat ik de juiste naam krijg wie er zorg voor draait omtrend het onderhoud in het bos.en ze zonodig zelf een email stuurt over het baggeren.

mijn mening en wat ik denk : binnen nu en een maand een uitzetting.geen baggerwerkzaamheden,iedereen vangt zijn visjes weer alleen een kilo of 10 lichter,en de doofpot zit weer wat voller.

ik wil een karpercommisie op gaan richten bij groot rotterdam om meer voor ons te kunnen betekenen als karpervissers,ik bezit alleen nog lang niet over alle informatie die ik nodig heb en zal daarvoor nog een hoop zoekwerk moeten verrichten en of het uberhaupt mogelijk is.

dat er tussendoor wat onzinnige posts vallen hoort nou eenmaal bij de koffiepraat en neem ik maar voor lief.
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

12-01-2011 22:18

rik ik wil je ook totaal niet afvallen en heb dit topic nauwkeurig gevolgd omdat dit me aan me hart gaat omdat ik er zelf ook graag viste.
zelf zit ik in de karpercommissie van de s'gravenhaagse en ik weet hoe krom en irritant sommige instanties kunnen zijn.
alles wat ik weet heb je al gedaan en kan je alleen maar succes wensen.
Vis is vis
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

12-01-2011 22:49

Heren,

Wat je in reacties richting waterschappen en andere eigenaren van water aan moet geven is dat er op de meeste open waterstromen. Nu al een verplichting rust in kaart te brengen wat de knelpunten zijn om tot een aanvaardbare waterkwaliteit te komen waarin o.a.vissen kunnen leven. Dit in verband met de Kader Richtlijn Water van die verplichtingen weten ze wel maar de kosten om tot een sanering te komen zit als een molensteen om hun nek.

Als visrechthebbende HSV is het zeker mogelijk druk uit te oefenen. Via SVN moet het mogelijk zijn hier over een indringende brief te laten schrijven. Dat het probleem van bagger echter morgen niet opgelost is mag duidelijk zijn.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

12-01-2011 22:59

nee dat is waar peter maar dit probleem is ook niet van gister en de instanties zijn hier heus wel al langer van hoogte.
Vis is vis
Gebruikersavatar
eric verhiest
Berichten: 83
Lid geworden op: 30-04-2008 19:54
Locatie: rotterdam
Contacteer:

12-01-2011 23:46

Heren even voor de goede orde het water is NIET van groot rotterdam maar van de federatie zuidwest nederland.

rik heeft al ontzetten veel gedaan en ik steun zijn idee om bij de hsv groot rotterdam weer een karpercommisie te krijgen.
questie van met zoveel mogelijk leden naar de algemene vergadering gaan en van te voren een motie of iets dergelijks te maken getekend door heel veel leden.

en laten we aub niet gaan vitten op elkaar maar proberen een zinnige oplossing cq standpunt in te nemen waar de betreffende instantie iets mee moet.
er zijn hier nu eenmaal mensen waar nooit iets zinnigs uitkomt behalve onzin negeren lijkt mij het beste.

zijn er hier mensen die in de delftse karpercommisie zitten zei hebben vorig jaar een aardig succes geboekt met het niet laten afvissen van de karper .
kun je ons tips geven wellicht ??
als kwaliteit en karpervissen je passie is http://www.carp-supplies.nl
HaPe van Ee
Berichten: 295
Lid geworden op: 07-12-2010 18:14

12-01-2011 23:55

Eric,

Precies, er is een probleem met het viswater.
Dat willen een aantal mensen opgelost zien.
Samen werken levert meer op, dan elkaar tegen werken.
Zet die onderlinge grieven aan de kant en zet het belang van de karpers die dit overleefd hebben voorop.
Als jullie regelmatig op Lage Bergse Bos vissen, zijn jullie dat toch verschuldigd aan die karpers.
Zij bezorgen jullie toch ook plezier.

met levendige groet

HPE
Met de wind van gisteren kan men vandaag niet zeilen...

http://www.youtube.com/watch?v=xxGUeonyNnE
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

13-01-2011 03:28

Rik, de federatie heeft alleen schubvisrechten gehuurd, voor onderhoud aan het water gaat toch echt het Hoogheemraadschap over en de gemeente! Het Lage Bergse Ligt op de grens R Dam/Bergschenhoek . Dat is bij Hoogheemraadschap afd. noord-west. Zou mooi zijn als je ook nog steun vanuit de hsv. zou krijgen. Die krijgen echt eerder een voet tussen de deur dan wij zelf, maar volg het gebeuren aandachtig.

groeten.
Laatst gewijzigd door robert smith op 13-01-2011 03:48, 1 keer totaal gewijzigd.
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

13-01-2011 15:47

Ook zijn er zeer veel rioleringen gescheurd/gesprongen door vorst en ,,na de vorst komt dit pas allemaal boven water.
je hoorde niet anders op de radio en journaal hoe druk ze het hadden het was een record zelfs van gesprongen leidingen en rioleringen deze keer dus wie weet.
ikzelf weet niet hoe het waterstelsel afvoerbuizen enz. enz. in elkaar steek in LBB
groetjes van lieve Henry :D zo beter mannen???
........de zoveelstebaits
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

13-01-2011 15:52

Jazeker..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Peter Gosselink
Berichten: 64
Lid geworden op: 16-01-2010 23:59

13-01-2011 17:24

robert smith schreef: Het Lage Bergse Ligt toch echt binnen de grenzen van R DAM.


Het Lage Bergse Bos ligt geheel in de gemeente Lansingerland
Gebruikersavatar
wes daan2
Berichten: 238
Lid geworden op: 01-10-2009 17:06
Locatie: Loosduinen

13-01-2011 19:17

een nieuwe uitzetting?

komop das echt niet nodig en alleen maar een nadeel om de waterkwaliteit omhoog te schroeven

natuurlijk 1500 kilo doodzonde maar de overige 3000kg(of misschien wel 4000) die worden er alleen maar "beter"van
http://www.jercin-baits.nl

YOU, need THE balls to catch !!

http://www.rtvhengelsport.nl/
For all YOU'RE supplies
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

13-01-2011 19:22

ik ben vandaag erheen geweest om het met me eigen ogen te kunnen zien.
ik ben ervan op de hoogte dat er al 1500 kilo dode vis is opgeruimd en hoopte dat het hier bij blijft.
ik heb 3 delen bekeken van het lgb alleen niet bij hoeksehout en heb (gelukkig) maar 1 dode brasem en 1 spiegelkarper gevonden.
Afbeelding
Afbeelding
wat mij ook opviel is dat sommige delen echt een rare kleur hadden (het water)
Afbeelding
en er word zowaar gewerkt aan kantvernieuwing maar daar moet ik wel bij zeggen dat dit bij het enigste bewoonde geeelte is van het lgb.
Afbeelding
Vis is vis
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

13-01-2011 19:23

uuhm wes,ik denk toch dat je je vergist hoor,die 1500 kilo is alleen maar van een maandag en disndag.woensdag kwamen er al weer nieuwe vissen omhoog gedreven,dit was bij de eilandjes bij het hoekste hout links na het bruggetje,dan te bedenken wat er allemaal op de bodem ligt te rotten.zodra het warmer word straks en de vis zijn blaas weer opzwelt komen de rest van de dode vissen omhoog.mischien dus wel nog eens 1500 kilo ? wie zal het zeggen ? de tijd zal het leren,zeker straks tijdens de paai kan je zien wat het overige bestand daadwerkelijk is.normaal kon je niet slapen van de paaiende vissen,maar straks schrikken de muizen nog niet wakker ben ik bang.
Gebruikersavatar
wes daan2
Berichten: 238
Lid geworden op: 01-10-2009 17:06
Locatie: Loosduinen

13-01-2011 20:05

het zal wel meer zijn dan 1500 kg ja
1500kg klinkt veel

ga het om rekenen 200 vissen dood?
dat is 7,5 kg p.s.
ik denk dat het bos een bestand heeft van 1500/2000 karpers

maar ik ben geen voorstander van een nieuwe uitzetting

ër zat veel te veel vis
en dit heeft het water kwaliteit ook niet optimaal gemaakt
dus het is een geluk met een ongeluk
baggeren en waterplanten

geen nieuwe populatie!

want er zit nog "te veel" aan vis
http://www.jercin-baits.nl

YOU, need THE balls to catch !!

http://www.rtvhengelsport.nl/
For all YOU'RE supplies
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

13-01-2011 22:58

wes,

1500 a2000 karpers denk dat er zaten nou dat vindt ik wel heel veel voor het LBB
ik denk dat 1000 al heel veel had geweest hoor.
Maar moet zeggen ik neem dit aan uit mijn eigen gedachtengang maar volgens de meeste van jullie is die natuurlijk niet zo hoog van IQ :D even serieus ik neem het water in m,n gedachte zoals ik al zei ik viste er lang geleden al ik kom uit r-dam noord dus...... de grote plas bij hoekse hout dan het grotere gedeelte bij dat andere pannekoekhuis en dan alle smallere omringende delen/sloten en ja de plas vanaf de grindweg erin.
en dan neem ik wat scholen karpers in m,n hoofd van 6 vissen t/m 20 a30 vissen de grotere zwemmen vaker alleen of met 2 hooguit3.
dus daar zwemmen er 5 daar 12 daar 7 daar 18 enz. eer je dan aan de duizend zit is veel hoor mannen echt!!!!
maar ja ik zeg al het is en blijft gissen natuurlijk maar zo is mijn denkwijze :D GEK he vandaar soms henry de gekste 8) :o
........de zoveelstebaits
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

13-01-2011 23:00

ik denk zelfs minder dan 1000 en nu ongeveer 200 stuks dood dus 20% en wat waarschijnlijk nog op de bodem ligt!! :evil:
........de zoveelstebaits
Gebruikersavatar
eric verhiest
Berichten: 83
Lid geworden op: 30-04-2008 19:54
Locatie: rotterdam
Contacteer:

13-01-2011 23:15

op het lbb zitten niet zoveel karpers als menigeen denkt, wat veel mensen vergeten zijn is dat er ongeveer 6 jaar geleden ook al heel veel vissen zijn gestorven toen was de oorzaak hoogst waarschijnlijk een of andere idooit die vis van het ene naar het andere water heeft verplaast.daarna is er geen uitzetting meer geweest wat op zich positief was want er zaten relatief veel vissen boven de 15 kilo op het lbb zelfs een enkele die met de 20 kilo fleurtje.
dit kan alleen maar op water welk niet heel erg overbezet is anders krijg je niet zulke zware vissen.
maar zoals al eerder gezegt we zullen het zien met de paai.
hoop in iedergeval dat er geen vis wordt bijgezet zolang de oorzaak niet is weggenomen van deze sterfte.
als kwaliteit en karpervissen je passie is http://www.carp-supplies.nl
Gebruikersavatar
Jeroen v Engelenburg
Berichten: 670
Lid geworden op: 02-12-2007 18:09

14-01-2011 00:10

he stotijn kale irritatiefactor :wink:

Rotterdam noord daar komt nog geen goeie hond vandaan... :D

zou me er niet al te druk over maken over de vissterfte.
vergis je ook niet is de hoeveelheid wildbroed die er elk jaar overleven.
tuurlijk is het doodzonde van alle vissen maar het is niet anders.
heeft in mijn ogen meer voordelen dan nadelen....

voordelen zijn:

de sterke vissen zullen doorgroeien.
de vissen zullen moeilijker vangbaar worden.
alle blueband viswedstrijden behoren tot het verleden.
alleen de echte vissers blijven nog over.
ik heb een schoenendoos vol met overleden oude krijgers die niet meer door anderen te vangen zijn.
en Ricardo kan niet meer pochen over die blubberput....( :lol: )

nadelen:
natuurlijk het sterven van een hoop vissen.
maar daarintegen....

vissen zullen waarschijnlijk zo hard groeien dat ze over 2 jaar toch gejat worden.
Kan ik in de zomer niet meer waklopen over de karpers.
en die lichte hooglander staat voortaan ook voor jan lul met zijn snikkel in het water.

heb een paar jaar geleden wel eens 2 weken zitten bellen en mailen.
maar ze maken zich een stuk drukker hier in rotterdam over je parkeerkaartje.
:roll:

succes ermee :wink:
MVG Jeroen
________________________________________________

Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

14-01-2011 00:13

Kan makkelijk met de riolering te maken hebben hoor wat Hen. zeg.
Dat is bij de wielewaal ook gebeurt.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

14-01-2011 00:38

hey jeroen over een paar punten ben ik het volledig mee eens.ook ron en henry kunnen uiteraard gelijk hebben,neemt alleen nog niet weg dat het gewoon gebaggerd moet worden daar.

minpunten horen jeroen ? haha komtie !

het word veel moeilijker vissen nu straks in het bos,de echte vissers blijven gaan.zullen die anderen naar K..... je weet wel komen dan omdat daar nog wel vis zwemt en het toch net zo moeilijk word ( hahaha ) zal wel niet moet ff terug jennen :)
die wedstrijden zullen nu ergens anders gehouden worden,zullen ze dus een ander water verzieken met 100 kilo voer in een weekend.
ennnuh wat dacht je van mensen die nog niet zo goed kunnen vissen,daar was het lage bergse bos uitermate geschikt voor,welke put zal er nu voor uitgekozen worden ? en waar komen nu al die blikken bier,polen en barbque's ?

pochen zegtie :) zal in dit jaar wel over een ander water pochen hoor 8) dan wissel ik wel een pb uit met je i.p.v in het openbaar :D
mischien tot ziens aan de waterkant
K. van den Herik

14-01-2011 07:24

riool?

Hoeveel overige dooie vissie zijn er btw?
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

14-01-2011 07:27

ennnuh wat dacht je van mensen die nog niet zo goed kunnen vissen,daar was het lage bergse bos uitermate geschikt voor,welke put zal er nu voor uitgekozen worden ?


Rik,

Je kunt je de vraag stellen in wiens belang dit is? Voor de vissen, de handel de totale hengelsport?

Groet,
Peter
Plaats reactie