TO THE BONE!!!!!!

Gesloten
Edwin Otte
Berichten: 598
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: HOES
Contacteer:

26-09-2006 22:54

Ik begrijp u heel goed heer B. Alleen ik heb dat vrij weinig. Op het moment dat ik zoiets heb van, Neeeeeeeee dit kan gewoon niet waar zijn, denk ik aan Bier... liters bieeerrr, Maar neej gaaaaannn met die handel. Ik heb t vrijwel nooit dat het naar mijn verwarde hoofd stijgt.. Nee, niet als ik aan het vissen ben. Dan komt t zoals het komt en gaat t zoals het gaat. Tegenslag tijdens het vissen heb ik dan ook vrijwel nooit. Ik ben gewoon ++++++ Denk ik. Nemen wij even een sessie afgelopen zomer onder de loep. Boetes van honderden euro's, Auto radio en telefoon gestolen enz enz. Valt dat tegen ? Voor mij niet. Het is jammer. Maar bij de pakken neer gaan zitten aldaar? Neen... Nu ff niet!
THE CHASE, IS BETER THAN TE CATCH!!

http://www.youtube.com/watch?v=T8m6IbIt ... re=related
Willem Barnas

26-09-2006 22:59

Tja het is wat met dat tuig wat maar aan onze spullen leg te klooien. Ook ik was laatst al de dupe van of jaloerse vissers, of mensen wiens leven hangt aan een draadje van heroïne... maar goed, laten we het leuk houden.

Gister stond ik op de dijk
De wind gooide met mijn haren
Ik proefde het eerste vleugje herfst.
lente is leven, sterven is herfst
maar dit voelde andersom.

ajuus,
weebee 8)
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

26-09-2006 23:06

Dat dubbelzinnigheid..

De basalt blokken onder aan de dijk. Het topje mast waar net de aalscholver vandaan vloog. De plek werd overgenomen door een zeemeeuw.
De dagen worden korter en de magie komt eerder terug.
Die wind…. Wat neemt hij allemaal met zich mee????
In de toekomst kijken als zelf in het verleden kijken en het heden weten. De spanning is weg en het nut om door te gaan wordt weg genomen…
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

26-09-2006 23:08

Raymond Fish schreef:
Ruud Visser schreef:
Raymond Fish schreef:Een voerboot gay reels i.p.v molens das pas gay!!
Drie brasems en twee mooie blankvoorns ,nie slecht toch.
Gr Raymoendo.
p.s die pasta was heele goed.



Goh...


Soms kan je dingen van te voren voorspellen...



Jomandaaaaaaaaa
Dingen voorspellen Ruud daar waar jij dit weekend viste is blanken bijna onmogelijk. :wink:


Een sneller draaiende Roet :wink:


Ha Raymoendo daarom werd er ook niet geblankt...
Waar haal je nou weer al die wijsheid vandaan Kaassnuiver haha
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

26-09-2006 23:10

Ik verspeelde meer dan eens mijn o zo vurig gewenste megaschub vlak voor mijn net, stond met m'n nieuwe karretje tot aan de assen in de zure blubber met een verbogen onderstel en afgescheurde bumber en brak vlak daarna een droomhengel. Tegenslagen met vissen heb ik echter nooit gehad, ik zat er wél.
Willem Barnas

26-09-2006 23:12

Tja ruud

tijden verwaaien.

maar de wind die dat doet neemt ook weer nieuwe mee. Daarom vissen wij, daarom trotseren wij, want die wind is ons leven, zonder wind staan we stil beste ruud. dan verdwalen we in het moment, hetzelfde moment dat gevuld met een karper in je armen en wind in je haar anders zoveel meer waard is, op dat moment kunnen we wel voort.

buiten...

buitengewoon to the bone. :wink:

Willem 8)
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

26-09-2006 23:16

Een nieuwe wind neemt inderdaad iets met zich mee. Soms zelfs karper. Andere keren is het met de eerste dag raak. Weer andere dagen gaan er enkele zons ondergangen aan vooraf.
Vangen is niet vissen. Vissen vang je met vissen. Vissen is meer dan dat. Vissen is vissen......

Rillen van de kou en opgloeien van binnen door die ijsklomp

Hihaaaaaaaaaaaaa
Laatst gewijzigd door Ruud Visser op 27-09-2006 00:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

26-09-2006 23:17

Ach, dan het werkzame leven om de kost en de hobby te verdienen, hét leven werd me er om persoonlijke grieven te zuur gemaakt en daarom vandaag per direct ontslag genomen. Nu de voorbereidingen en zo snel mogelijk naar een fraai water om daar een week te gaan vissen. Zou het nu nog tegen kunnen zitten. Het saaie kutwerk is verleden tijd, dat is zeker.
Is u nog van de partij Roet?!
Willem Barnas

26-09-2006 23:25

mmm...

:wink:

Van de regen in de zon, dat kan ook met karpervissen
morgen hoop ik het te vinden, een flinke lichtbundel in het duister
wat een vis al niet brengen kan...

joho,
WB 8)
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

26-09-2006 23:28

Ha Bas,


De dagen komen eraan heb rust nodig in mijn ziel. We prikken een datum en gaan "Roet du solleil" berreiden.

Geluk barnas. Wat een geluk hebben we he! We vissen. Nee mensen! We vissen....
Vissen, telepathie..
We fietsen hem erin Barnassis
Afbeelding
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

26-09-2006 23:31

Ik ga, tevreden over deze dag, slapen :wink:
Raymond Vis
Berichten: 268
Lid geworden op: 19-07-2006 23:35
Locatie: Den Haag

26-09-2006 23:36

Afgelopen voorjaar voor het eerst naar Italie,na een vermoeiende reis eindelijk daargekomen zoeken zoeken zoeken,na een rit van 12uur .Na 18 uur eindelijk een stek aan het eerste water .Na wat uurtjes te hebben geslapen wakker worden en gelijk maar verkassen naar een ondiep gedeelte,oja even de vergunningen halen dat kostte weer een dag!Eindelijk we kunnen vissen en dan binnen 2min een aanbeet nooit twee mannetjes zo blij gezien met een vis van net 20pond ,leek toch nog iets te worden leuk gevangen maar de vakantie liep snel ten einde .Toch nog even verkassen met de hoop op een betere vis ,ook dit lukt !Maar dan begint het te regenen regenen en nog eens te regenen en te stromen midden in de nacht moeten we alle spullen inpakken en door stromende beek naar auto zeulen water steigt per minuut ,hogerop tentje opslaan en proberen te slapen op een afgesloten terrein waar het water maar blijft steigen en steigen,de ochtend breekt aan het word droog we proppen de spullen in de auto en keren huiswaarts met toch een POSITIEF gevoel over dit avontuur!!!!!!!!!!!!!!
Volgens mij is dit karpervissen T.T.B en heel positief.
Gr Raymoendo
binnenkort 2e Italie trip :D
Laatst gewijzigd door Raymond Vis op 26-09-2006 23:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Beter goed Waterland Baits dan slecht ...........
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

26-09-2006 23:36

BTB (TTB) staat voor Barnassis Tekkel & Beets ( ToTheBone ).

Eerst was daar Robert de Jong met mijn reet beets. Dat dit aas super was zagen we in zijn vangsten.
Nu vernam ik dat jij ook een aas bedrijfje had opgestart Willem? Zelfde kant op als Robert?
Voor weinig geld een goed aas die met liefde in moeders keuken wordt berreid?
Het zal wel aanslaan. ( Steek alvast mijn net in het water )
Willem Barnas

26-09-2006 23:43

Ruud laten we het er niet te dik bovenop leggen dat ik mij bezig houdt met ambachtelijk bollen rollen. Laten we het hebben over de inspiratie die zorgt voor die bollen. je doet niets alleen. goed aas vloeit voort uit een verzameling van indrukken, opgedaan aan het water, maar ook in gesprekken met mensen.

jij weet echter net zo goed, dat de visser het aas is, hij doet er iets mee, het aas zelf doet niets, wordt enkel ingezet...

WB :wink:

(oh enneh we verkopen ook goeie schepnetten hoor)
jacco noordermeer

26-09-2006 23:43

hé bas,alweer opzoek naar een nieuwe baan?
geniet van de tussen liggende tijd hé :wink:
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

26-09-2006 23:49

Ambachtelijke spullen slaan altijd aan. Dingen met liefde erin worden eerder geaccepteerd door de consument. We geven allemaal liever een dubbeltje meer uit aan spul waar we zeker van weten dat het niet door 100.000 kleine kinderen in China is gemaakt.
Goeie schepnetten zijn er weinig, te weinig. Juist dat waar je verwacht tientallen jaren gerust mee te kunnen, vergaat het eerst.
Mensen komen als stroop op een vlieg af. Inderdaad niet andersom. Klein zijn is fijn. Om groter te worden heb je het publiek nodig. Wat is Jantje Smit zonder zijn fans? ( AAAAAAAAAAAAH )
Willem, het schijnt dat Robert weer eens goed aan het vissen is met het aas. Jullie maken iedereen nieuwsgierig……………..
Willem Barnas

26-09-2006 23:56

Ruud,

Ook die laatste zin in je posting raakt de essentie.

GOED

ZITTEN

VISSEN

Mijn Reet Beets heeft dezelfde achtegrrond als Barnassis Tekkel & Beets
kortgeleden bleek dit tijdens een prettige trip in het noorden des lands.
Gesprekken die wij voerden liepen telkens uit op een instemmend geknik.

goed aas, goed vissen, goed vangen.
het geheel moet compleet zijn en met goed aas scheelt het een hoop, maar laten we er niet te luchtig over doen...

...we zijn enthousiast ja...

8)

Hoe vergaat het jou in de rietvelden ginder?

Laat het hartje juichen en de hengels buigen.

WB :wink:
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

27-09-2006 00:03

Maak van het riet maar de stadse natuur. De auto’s, de lucht en de haast. De jokkende mensen langs het water. Het is gezond. Na het rondje jokken stappen ze weer met beide benen de stinklucht in.
De eenden worden dagelijks getrakteerd op een ware bombardement van broden. Turkse broden, “halfie wit” en de franse stokbroden krijgen een enkeltje water. Na dit bombardement van brood leg ik een pluimpje met een schuifloodje eronder. Manipuleren is vissen doen leren en je kan er ook nog eens mee het tij keren.
Wat zijn we gelukkig hé…
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

27-09-2006 00:03

Heren..deze ouwe lul zit stilletjes te genieten van zoiets simpels als jullie pennestreken
Mooi en achteloos geschreven , alles zo uit de losse pols..knap!

HB
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

27-09-2006 00:05

Ruud Visser schreef:De eenden worden dagelijks getrakteerd op een ware bombardement van broden. …

Nu al :o ..zo koud is het toch nog niet :wink:
Willem Barnas

27-09-2006 00:14

Vissen ruud...

daar waar de karpers geen naam hebben en de wateren onbetaalbaar zijn...



Afbeelding

gewoon buiten leven, de koeien als buren, het water je tuin. de zon als je wekker en een eindeloos blauw, wit of grijs dak boven je hoofd.

goud.

willem 8)
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

27-09-2006 00:24

Willem er is aan die posting niks meer toe te voegen. Ik wilde alleen deze blik van mijn kant je niet onthouden. De blik zegt genoeg.
Soms zijn er van die momenten dat je het moment koestert. Het is 1 van mijn bejaardentehuis momenten.

Afbeelding


Ergens onder een struik waar jij net die 2kg gouwâh Balluh heb gevoerd ligt die ene vis. De onbekende. Hij zit op het iets hardere stukje bij de lelies. Dronken worden van de wind en van het aas. Je laatste eindje Willem... Checkeeeeeeeee
het zit in de lucht. Op de wind waait een vleugje geluk mee. Je kriebelt wat tussen je haren en weet niet wat het is.
gelukkk????? Krijgt dat je stuk?
Willem Barnas

27-09-2006 00:36

Ik hoop het ruud.

En ik denk dat we er dan in de bejaardensoos nog over lullen.

Maar nu ga ik slapen, dat houdt de bejaardensoos op afstand, misschien, een beetje, toch...

ik had er een plaatje bij, maar ik krijg niks geüpload...

riet in je dromen
karpers in je hoofd
de wind door je haren
alsof het is beloofd.

tot zover, punt uit en niet verder.

WB 8)
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

27-09-2006 00:42

Dromen.....Dromen......

Afbeelding


Dromen zijn de waarheden in je gedachten.

Slapen of dromen. Vissen of vissen. Vangen of gewoon vangen. Alles kan je op een andere manier lezen en tot je opnemen. De woorden lezen die er tussen de zinnen staan. Wat staat er nou? lees de tekst en zie wat je zelf denkt dat er staat. Misschien zie je in bovenstaande wel een onbewoond eiland met een klein watertje tussen de palbomen. De etende vissen uit je hand... De ondergaande zon en geen maatschappij. De maatschappij ben jij. Wie ben ik?


Slaap lekker.

Zit je morgen weer op de trekker?

Ik ben boer Harms en ik hou van discoe
Willem Barnas

27-09-2006 00:43

nou vooruit, nog eentje dan, voor het slapen gaan...

the object of dreams (schreef Chris Yates in Carp in Focus)

Afbeelding

zie je die zware ducdalven op de achtergrond?
symbool voor wat op de voorgrond staat:

machtig en onaantastbaar.

zo eentje maakt morgen goed...

omdat ie is wat ie is, een echte karper
een vrije, een blije.

Jo,
weebee 8)
Gesloten