vele dode karpers in het lage bergse bos Rotterdam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

11-01-2011 16:06

gegarandeerd 2 verschillende vissen ron.maar wat sven zegt is dat niet relevant.het toont alleen aan dat er wel degelijk mooie vis zwemt/zwom.
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

11-01-2011 16:36

Rik koster schreef:vind het jammer dat ik meer informatie vraag en dan informatie krijg hoe ik de juiste informatie op kan sporen.heb net een klein uurtje zitten zoeken maar word er niet wijzer uit.jammer dat als iemand de informatie bezit hij deze niet gewoon mededeelt zodat er wat mee gedaan kan worden.als het te veel moeite is om de juiste instanties te vermelden vind ik dat spijtig om dan wel een oordeel te vellen over de klagende vissers uit deze regio.

al die afkortingen weet ik me al helemaal geen raad mee.net zoals alv ? gaan we WEER googlen.vind het spijtig dat een simpel iemand als ik die gewoon zijn visje wil vangen achter dit soort zaken aan moet gaan in de hoop dat er een keer wat mee gedaan word.want ik neem aan dat dit oorspronkelijk niet mijn zaak moet wezen om in werking te zetten, maar dat van desbetreffende organisatie welke dat ook wezen mag dan ? want dat er achterstallig onderhoud is dat zie je in 1 oogopslag !


Ricardo,

Jij constateerd ergens iets, jij weet exact wat je gezien hebt en waar. Hoe simpel het is heb je zelf ondervonden door even een formuliertje in te vullen en te verzenden ? ( 3 linkjes van 3 verschillende juiste instanties. )

De juiste info heb ik ook niet altijd 1 2 3 paraat. Ik weet echter wel waar je veel info kan vinden en bij welke instanties en die heb ik je toch gegeven ?

Als ik werkelijk alles voor 100 % moet gaan voorkauwen heb ik er een dubbele dagtaak aan en ik geloof niet dat mijn werkgever dat leuk gaat vinden.

m.vr.gr.

BTW ik ben al blij dat je uberhaupt de moeite hebt genomen om te bellen , te mailen en te gaan zoeken op het worldwideweb.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

11-01-2011 16:48

michel ik weet niet of het je ontgaan is maar ik heb alle 3 die links op dezelfde dag nog ingevuld,en de dag erna belden ze al op in de ochtend of het waar was en hoe en wat.die dag kwamen ze ook de vissen nog opruimen.dus die links kwamen goed van pas,daarvoor is mijn dank groot !


zou je me dan alleen kunnen vertellen waar ons geld aan uitgegeven word michel van alle vergunningen die we bekostigen via delft gravenhaagse of groot rotterdam ?

M.v.g Ricardo
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

11-01-2011 16:55

Rik koster schreef:michel ik weet niet of het je ontgaan is maar ik heb alle 3 die links op dezelfde dag nog ingevuld,en de dag erna belden ze al op in de ochtend of het waar was en hoe en wat.die dag kwamen ze ook de vissen nog opruimen.dus die links kwamen goed van pas,daarvoor is mijn dank groot !


zou je me dan alleen kunnen vertellen waar ons geld aan uitgegeven word michel van alle vergunningen die we bekostigen via delft gravenhaagse of groot rotterdam ?

M.v.g Ricardo


Lees de posting van Michiel op de vorige pagina nog even goed door....

Delft 'sgravenhaagse/ Groot Rotterdam dus. Gegevens van die HSV-en heb je vast wel, contacteer hun eens :wink:

Gr.
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

11-01-2011 17:31

Dat veel vissen daar beschadigd zijn bevestig je door foto's van de zelfde vis te laten zien dat is wat er in mijn ogen relevant aan is. Dat het verder onbelangrijk is is een tweede.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

11-01-2011 17:53

@ ron ,dezelfde vis ?
geef je ogen de kost zou ik zeggen en bekijk ze nog eens goed.
totaal verschillende vissen en ander gewicht.

waar zie jij de 2 snorharen bij de bovenste en waar zie jij die terug bij die vis daaronder ?

ik heb wel meer foto's hoor van mooie vissen uit het bos als je het zo relevant vind,
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

11-01-2011 17:59

de 1 heeft 2 snorharen de ander niet, voldoende bewijs of moet ik een heel foto album uploaden om te laten zien dat er mooie vissen zwemmen en niet alleen papegaaien ?
tevens is de kleur vanaf kieuw naar staart toe van een heel andere kleur,

Afbeelding

Afbeelding
piet vliet

11-01-2011 18:43

100% dezelfde vis. :lol:


Allebei schubkarper.

waarschijnlijk dood :-?
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

11-01-2011 18:46

als ik jouw was piet zou ik maar eens naar de opticien gaan dan 8) en dat ze allebij dood zijn zal me niets verbazen.
piet vliet

11-01-2011 18:48

hoezo 8) zijn toch allebij :wink: schubkarpers.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

11-01-2011 19:00

hij is bijdehand :) maar niet bijdehand genoeg piet :) het is niet 100 % dezelfde vis,het is 100% procent dezelde vis"soort".
maar hijs fijn :) haha
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

11-01-2011 21:23

Hoe simpel het is heb je zelf ondervonden door even een formuliertje in te vullen en te verzenden.

Ik weet niet wie wat ontgaat. :oops: Mij niet zoveel. :wink:

Waar Groot Rotterdam, en de GHV haar ontvangen contributies precies aan uitgeven weet ik ook niet, ben geen lid van deze HSV-en. Maar daar is nou een bezoek aan een Algemene Ledenvergadering zo handig voor, dan wordt het financieel verslag behandelt en het bestuur afgerekend op het gevoerde beleid.
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

12-01-2011 10:47

Afbeelding
is dit dezelfde?
Vis is vis
jim bekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 07-05-2007 13:01

12-01-2011 11:24

Ha ben,

Ja jammer genoeg zijn het er meer als 30. Die 30 vissen zijn weer nieuwe vissen die het niet hebben gehaald na de opruiming met de boot. En zoals idd als is vermeld zal er zeker een deel niet aan de oppervlakte te zien zijn.

Is er iemend recent (na het weekend) weze kijken in het bos??

gr jim

PS het is zeker niet dezelfde vis. Ik heb de vis wel op 29 net als een heleboel andere :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

12-01-2011 12:03

Die van Ben is dezelfde als de onderste van Rik. En beide in dezelfde staat waarschijnlijk ook helaas :(
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
eric verhiest
Berichten: 83
Lid geworden op: 30-04-2008 19:54
Locatie: rotterdam
Contacteer:

12-01-2011 12:04

ben gisteren nog wezen kijken en er drijven nog steeds meer karpers hellaas .
weer even gebeld of dat ze opgeruimd kunnen worden.
als kwaliteit en karpervissen je passie is http://www.carp-supplies.nl
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

12-01-2011 12:30

die vis is niet dezelfde als van mijn hoor,die bek is totaal anders dan die ik in handen heb kijk maar.
er "zaten" gewoon heel veel van deze slag vissen op het bos,helaas met nadrukking "zaten".
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

12-01-2011 13:51

oke dan nu even ontopic nieuws : er worden door 2 groepen vissen uit het water gehaald.door de gzh,en door het hoogheemraadschap.
net telefonisch contact gehad met het hoogheemraadschap.alleen deze vissers hebben alleen gisteren al 500 kg dode vissen uit het water gehaald.daar zou dan nog bij komen het aantal kilo's wat vandaag opgehaald word,en daarbij wat de gzh er nog uitgehaald heb. de ruwe schatting van het hoogheemraadschap zou om en nabij de 1000 kilo karper wezen.en dan zijn we er nog niet want de sterfte gaat nog door.er worden nog steeds nieuwe vissen gevonden die spontaan boven komen drijven.ook is de kleur van het water heel apart.bruinig en zo heb ik het water nog nooit gezien !

het onderhoud van het lage bergse bos ligt bij de Gzh.ik ben rond wezen bellen en verwezen naar de gzh,die man die erover ging die was in gesprek en die zal ik later op de dag nog terug gaan bellen over hoe en wat.

Jaarvergadering voor leden van groot rotterdam.deze zal ergens in mei plaats gaan vinden volgens groot rotterdam.exacte datum was nog niet bekend.zodra deze bekend is maak ik daar een apart topic voor.en nodig daarbij dan ook iedereen uit om deel te nemen aan deze vergadering.wat er uit voort kan komen weten we maar nooit maar slecht voor ons karpervissers kan het niet wezen.

ik hou julie op de hoogte van mijn volgende telefoon gesprek..

mvg
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

12-01-2011 14:13

Rik koster schreef:die vis is niet dezelfde als van mijn hoor,die bek is totaal anders dan die ik in handen heb kijk maar.
er "zaten" gewoon heel veel van deze slag vissen op het bos,helaas met nadrukking "zaten".


Excusez moi..

Maar bekken kunnen in een jaar mooi verneukt worden.. Dacht het aan de korte bovenste staartvinstraal te zien ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

12-01-2011 14:22

Goed werk Ricardo !

Misschien krijg je vorig jaar opgeheven karpercommissie weer van de grond.

Geef Arend Termorshuizen ( hier ook aanwezig op het board ) een PB tje, hij zat ook in de karpercommissie

check effe viewtopic.php?f=18&t=60166&p=745094#p745094

m.vr.gr.
Laatst gewijzigd door Michel Hollaar op 12-01-2011 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

12-01-2011 14:26

na een telefoon gesprek met de gzh ben ik op 1500 kilo dode vissen gekomen.dit was dus op een maandag en dinsdag samen geteld.vandaag zijn ze nog steeds vissen aan het ruimen.

het kwam zogenaamd door de ijslaag met sneeuw erboven.ik heb haar medegedeelt dat ik vond dat het door het uitstellen van het onderhoud kwam.helaas was mevrouw heel kort af en kon ik nauwelijks mijn verhaal kwijt.wel heb ik haar zover gekregen dat ze een mail zou opstellen over eventuele bagger wekzaamheden,helaas kreeg ik niet door van haar bij wie ik daar moest wezen doordat ze zo kort af deed.ik vroeg naar de informatie en ze snauwde me helaas af met dat ze zelf een emailtje ging sturen..

afwachten maar....
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

12-01-2011 14:41

@ michel. bedankt voor je informatie,een pb is reeds verzonden !
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

12-01-2011 15:37

@ rik en sven.
is inderdaad niet dezelfde vis maar ook weer een mooie hoge twintiger die we voorlopig niet meer zullen vangen.
ik vind het echt verschrikkelijk want ik viste er enorm graag behalve in het hoogseizoen.
ik ga er zelf morgen heen want me vrouw wil toch naar ikea en dan mis ik inneens de afslag hehehehehe.
je zal dalijk het grootste effect zien in de paai want dan was het in dat kommetjhe bij de steentjes altijd een ware orgie.
Vis is vis
Arend Termorshuizen
Berichten: 260
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

12-01-2011 19:51

Ik heb een topic gestart vanavond. Ook een bericht naar bestuur HSV gestuurd om de wateren te inventariseren. Wellicht komt er dan ism karpervissers een actie. Moeten we wel zelf initiatief tonen en meewerken he.
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

12-01-2011 21:07

zozo rik dus je vondt het water toch ook ineens beetje raar er uitzien he??BRUIN enzo van kleur een paar postings terug zei ik nog misschien komt t helemaal niet door de vorst/in combi met sneeuw erop ,,en toen gaf je mij alweer een raar antwoord meen ik?? :D tuurlijk zeg die vrouw het kwam door de vorst KLAAR!!!
Waarom zijn er vorig jaar dan ook niet een paar vissen gestorven daar?? :D
was toch ook echt weken ijs hoor en koude barre winter,al waren het dan maar 10 visjes geweest verleden jaar???vreemd he???
En nu ineens 1500 kilo of meer :evil: :evil:
achhh wie ben ik,HE :o
........de zoveelstebaits
Plaats reactie