KSN/VBK

Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

19-09-2003 16:30

Beste Jan,

De mogelijk is er om bv, de voorzitter Willem Peters te benaderen.
Heb zijn adres, hij staat bekent als een integer en weldenkend persoon die voor een ieder de tijd neemt. Op voorhand weet ik zeker dat hij zeker niet afwijzend staat ten opzichten van dat soort voorstellen. Dit Board is mij toch iets te gemakkelijk om kritiek te geven.
Klaas heeft al eerder aangegeven dat Ed, zeker binnen de KSN geen roepende is in de woestijn. Kan wel namen noemen maar dat heeft hier geen zin.

Groeten, Peter
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

19-09-2003 16:40

Toch jammer dat er van het VBK, geen enkele reactie komt.
Hun visie hier op is zeker de moeite waard.

Groeten, Peter
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

19-09-2003 21:45

Beste Jan, even iets over ecologische zaken.
In de beleidsvisie staat daar inderdaad niet veel over in. Maar..., al eerder heeft de KSN het volgende uitgedragen:
- citaat uit de statuten: het bevorderen en uitdragen van een ecologisch verantwoord karperbeheer.
- twee citaten uit de KSN visie karperbeheer binnen VBC's: Het ten gunste van de groei van karper benutten van de ecologische ruimte dat een water biedt, zonder dat kwetsbare en gewaardeerde ecosystemen en visgemeenschappen worden aangetast.
En: De speelruimte die een karper krijgt toegewezen dient afhankelijk te zijn van de ecologische mogelijkheden dat een water biedt. In de praktijk betekent dit dat visgemeenschappen waarbinnen de karper een ondergeschikte rol speelt worden gestimuleerd, terwijl ten aanzien van visgemeenschappen waarbinnen de karper dominant aanwezig is ruimte geschapen kan worden ten faveure van meer soortenrijke visgemeenschappen. Dit streven sluit aan bij landelijk beleid waarbij gestreefd wordt naar een verbetering van de waterkwaliteit waardoor gewaardeerde levensgemeenschappen meer kans krijgen en het ecosysteem duurzaam kan functioneren.

Een heleboel ecologie dus... en duidelijk staat er dat het ecosysteem duurzaam moet kunnen functioneren. Overmatig voeren wat tot aantasting van het ecosysteem kan leiden is dus iets waar de KSN tegen is.
De totale KSN visie karperbeheer kun je via de KSN site lezen.
jan van kranenburg

20-09-2003 02:47

Heb dat laatste niet kunnen vinden op de KSN site.
Help me even, wil je?
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

20-09-2003 09:29

jan van kranenburg

20-09-2003 12:53

Kees,

Dit had ik nog niet gevonden.
Dank.
Word lid!

Jan
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

20-09-2003 13:14

Jan, van harte welkom. Serieuze leden die zowel het beste voorhebben met onze vriend karper maar daarnaast ook duidelijk totale ecosystemen onaangetast willen laten of verbeteren zijn altijd meer dan welkom.