Stil op de landelijke KSN meeting.

Willem Barnas

29-03-2006 17:19

Paul,

Natuurlijk was dat allemaal een beetje sarcastisch bedoeld, ik vind echter wel dat er veel randzaken de boventoon voeren, wat in mijn ogen bij een pretclub als de KSN 'een beetje jammer' is. Ik wil geen discussie losmaken over het nut van belangenbehartiging en allerlei andere zaken/bezigheden, want daarvan weten we dat het goed kán zijn. Begin niet op me te knallen, maar weet dat ik lid ben van de KSN om de gezelligheid, het boekje en de mensen die ik tegenkom, verder echt totaal niet, of ik moet toch de handen eens uit de mouwen willen steken op een jeugdkamp, omdat ik dat goed vind. KSN moet leuk zijn en blijven. Tuurlijk ben ik op de hoogte Paul, ik weet soms meer dan ik wil.

En die sms-jes Petert, ach, zet gewoon je telefoon uit, dat doe ik ook zo vaak, vraag maar aan Jacques...

:D

Mocht je het niet leuk vinden (grapje), zet dan de telefoon pas weer aan na een flesje whiskey, dan is alles leuk.

Maar inderdaad het was een vruchtbaar weekendje :P :P :P

Dáhag,
WB :wink:
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

29-03-2006 17:59

Willem,

Ondanks je ondertoon :P denk ik dat je paar mensen voor het hoofd stoot als je KSN een pretclub noemt.
'Jeugdkampen'en ook de 'Spiegelkarperprojecten' zijn idd twee peilers onder de KSN.

En ja idd je moet zeker plezier blijven houden Willem vooral in het leven en zeker met het vissen.

Maar ondank het plezier, zijn er toch ook serieuze zaken die ons als karpervissers allemaal aangaan ... helaas!!!

Gr Paul
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

29-03-2006 19:39

Wilhelmus,
vooral doorgaan met die sms`jes, zag de humor er wel van in onderweg :D :wink:

groet,
P
It's not who you are, it's who you know.
Willem Barnas

29-03-2006 21:03

leuke club
Gebruikersavatar
Michiels Gino
Berichten: 667
Lid geworden op: 29-11-2004 22:22
Locatie: Bredene (België)

30-03-2006 22:52

quote="Martin Post"]Piet,

Een voorbeeld nog van DE KAPITALE VIS op het KK die door de schuld van karpervissers veel te vroeg aan zijn einde kwam, is voor mij een waarschuwing geweest. Wie weet nog welke vis dat is en wat de oorzaak was?Peter[/quote]

Ik denk dat het "De knik" was, en deze vis zwom op het kanaal Schoten - Turnhout - Dessel, niet het KK.

De lezing van Piet in de Brugse VBK regio begin maart was super.
Piet de man achter PB-products gaf een lezing over zijn visserij op zijn thuiswater, hoe, waar met wat etc,(en niet over PB, wat ik een enorm pluspunt vond, geen reclamestunt om zijn producten op te dringen, maar keiharde feiten van het "moderne karpervissen,chapeau hiervoor dat is pas klasse en dwingt respect af ) ook de mishandelde vissen, want dat is het, werden uitgebreidt getoond, het was effe .....zeer stil.
Vind dat zulke foto's eens mag verschijnen in karpermagazines allà karper en karperwereld, zodat een groot % van de karpervissers wordt geinformeerdt ivm veilig vissen.
grtz Peeke
Greets Gino
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

30-03-2006 23:30

Gino, dat soort foto's maar NIET in de karpermagazines plaatsen, is koren op de molen van de DB. Als je wilt vermijden dat vissen door hen nog meer als 'dierenbeulerij' wordt beschouwd moet je dat soort foto's dus niet in karpernagazines plaatsen.
En de kans bestaat ook nog dat de partij voor de dieren volgend jaar met een zetel in de 2e Kamer komt...
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

31-03-2006 08:32

Even zoals ik er zelf tegenaan kijk:

Ik heb grote bewondering en respect voor mannen zoals Willem Peters, Bart van den Hurk en Piet Vogel. Zij gaan in een winterseizoen zo ongeveer het hele land af met hun lezingen. Reken maar dat dat een beste opgave is. Chapeau.
Elk voordeel kent zijn nadeel en andersom. Het effectieve bereik van zo’n lezing bij de regio’s is veel groter oftewel veel meer leden en ook niet KSN leden zien die lezing. De boodschap wordt dus verder uitgedragen dan op een landelijke meeting.

Nemen we de lezing van Piet. Machtig mooi fotowerk. Prima verhaal. Op een verhelderende manier wordt duidelijk gemaakt hoe je ook kan vissen. En met groot suc6. Naast de tips en truuks zit er ook een boodschap in de lezing: papegaaienbekken. Piet confronteerde ons met een aantal voorbeelden, waarvan ik in elk geval rilde. De boodschap kwam bij ons in Rotjeknor best over. Door de kleinschaligheid werd er op de avond al wat gediscussieerd. Dit gaat over het algemeen de mensen gemakkelijker af dan op een landelijke meeting. De lezingen van Piet hebben dus enkele 100 en aan het denken gezet. Dit had mede tot gevolg, dat de jaarlijkse regio discussie avond ook dit onderwerp behandelde. Mijn verassing was groot dat ook Piet in de zaal zat en een prima bijdrage gaf.

Niet geheel ontoevallig wordt er een jaar of wat binnen de CBB gesproken over het fenomeen papegaaienbekken. MvZ had al eens voorgesteld om een |”Free Willy” project te starten. Gezien de vissterftes niet zo’n goed plan, maar het idee was duidelijk. Een kleine 20 man wisselen van gedachten over het hoe en waarom. Dit mondt uit in een aantal ideeën en deze ideeën werden getoetst tijdens de landelijke meeting middels een Capitool.

Dit voorgaande is voor mij dus de essentie van de KSN. Natuurlijk moet het ook leuk zijn en de o-h praatjes aan de bar zijn voor mij ook een hoogtepunt, maar deze winter stond voor mij dus in het teken van de S.

Maar misschien dat ik het niet begrepen heb hoor, dat kan. Maar laat me maar in die waan. Ik werd aangenaam verrast door een aantal leden die eens van gedachten wilden wisselen over een schepnet. Inmiddels 250 reacties of zo? Geweldig.

Komkommertijd? Ech nie..


MVG

Klaas
Bein Westerlaan
Berichten: 168
Lid geworden op: 12-02-2006 22:41
Locatie: Lichtenvoorde

02-04-2006 12:12

Er waren vond ik ook niet veel leden aanwezig op de landelijke, en als je als vereniging een boodschap aan je leden wilt meegeven dan is het in mijn ogen zo dat hoe meer leden er zijn des te meer de boodschap meekrijgen. Dus denk ik dat leden die zo veel voor de ksn doen, door lezingen door het gehele land te verzorgen doorspekt met nuttige tips met betrekking tot het zorgvuldig omgaan met "onze"karpers, zeker de beloning cq eer moeten krijgen hun verhaal lees lezing te geven op de landelijke feestdag? Dat de ksn dit punt middels een speciaal agenda punt behandelde is natuurlijk inorde, maar met de lezing van Piet ervoor had je dit nog meer kunnen belichten. Dat Piet naast een bevlogen karpervisser van zijn hobby zijn werk heeft gemaakt en daardoor denk ik ook meer kennis omtrent materiaal heeft dan menigeen (bijna iedereen),al vele jaren lid is,zijn vrije tijd inzet voor het karpervissen(lees het zo goed mogelijk omgaan met de vissen). Je zou haast gaan denken dat Piet niet mag omdat hij commercieel is en daarom op de landelijke geen lezing mag verzorgen, ik denk dat dit niet het geval is en daarom hoop ik ook dat Piet een lezing mag gaan geven. Dat dit hopenlijk zal lijden tot een beter gevulde zaal betekend meerdere winnaars,de leden, de ksn, en Piet . Eigenlijk had dit stuk op de site van de ksn moeten staan waar alleen leden hun mening kunnen geven, het lijkt zo dat ik kritiek wilde geven, dit is absoluut niet de bedoeling, ik hoop dan ook dat de ksn gaat groeien naar een zeer groot leden aantal. Ja ook ik ben lid.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

02-04-2006 13:09

Bein, laten we nu voor eens en altijd een misverstand uit de weg ruimen.
Of Piet commercieel bij de karpervisserij betrokken is maakt geen enkel verschil voor de KSN. Dat Piet (en ook anderen) heel veel lezingen bij de regio's heeft gegeven wordt alleen maar heel erg gewaardeerd en als er niet van dit soort mensen zouden zijn zou dat een grote verarming voor de KSN betekenen.
Anderzijds is het zo dat, omdat Piet al zoveel lezingen bij de regío's heeft gegeven, het aannemelijk is dat het voor een groot deel van de leden geen extra motivatie is om naar de landelijke meeting te komen omdat zij die lezing al gezien hebben in hun regio.
Dergelijke afwegingen zijn dus niet altijd zo gemakkelijk als sommigen wel denken en achteraf commentaar geven is natuurlijk simpel.
Bein Westerlaan
Berichten: 168
Lid geworden op: 12-02-2006 22:41
Locatie: Lichtenvoorde

02-04-2006 15:08

Aart ik geef geen commentaar, ik geef zelfs bij commercieel aan dat ik denk dat dit niet zo is, vind zelf de lezingen van Bart en Piet top, ze lijken wel proffesionals op communicatief gebied,daarom denk ik dat ze wel mensen trekken zeker als de heren op tijd weten dat ze mogen "optreden", daarmee geef ik of wil ik me niet bemoeien met de keuze die door het bestuur gemaakt wordt, als ik het beter zou weten moet ik er zelf maar in gaan zitten. Aangezien ik daar geen tijd voor heb,afgezien of ik daar welkom ben,gaat dat niet door. Maar wat is er verkeerd aan om een mening te hebben over een onderwerp ook al is dit niet jouw mening. Als we allemaal hetzelfde denken en doen zitten we met zijn allen op hetzelfde water en word het bij 1 vrouw ongelooflijk druk als alle 1000 leden daar op de stoep staan. En zeker voor jullie vrijwillige inzet voor onze gemeenschappelijke hobby heb ik veel respect,samenvattend hoop ik dan ook dat jullie opnemen wat de gedachte gang is van de meningen van de leden en daar een verstandig besluit op nemen,dit hoeft dus absoluut niet de mijne te wezen. SKP,s ga door. Gegroet Bein.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

02-04-2006 16:45

Sorry Bein, dat 'commentaar' geven was absoluut niet persoonlijk bedoeld. Hoe meer opbouwend commentaar of kritiek des te beter een vereniging kan functioneren, is helemaal niks mis mee en altijd welkom. Alleen horen persoonlijke kwesties/onenigheid tussen een lid of leden en het bestuur niet op een openbaar board thuis, maar moeten die in onderlinge gesprekken worden opgelost of in de ALV aan de orde worden gesteld, dat is de juiste gang van zaken binnen iedere zichzelf respecterende vereniging.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

02-04-2006 17:12

De KSN zoals ik dat persoonlijk zie?

De KSN zijn de leden en niet het bestuur of comité of hoe je het noemt.

Bij de KSN staat de belangenbehartiging meer en meer voorop. Die belangenbehartiging wordt vorm gegeven door een groep fanatiekelingen, die zo van lieverlede steeds meer successen krijgen. Uiteraard dient hiervoor ruimte op een meeting te zijn.

De KSN is al lang niet meer ( misschien wel nooit geweest ook) “de 2 landelijke meetings en 2 boekjes”. De KSN is ook een regionale club. Inmiddels vinden er elke winterperiode ongeveer 45 regio avonden plaats, avonden die een hoge opkomstgraad en kennen en vaak van een hoge kwaliteit qua programma zijn. Meestal zijn dat een 15 programma’s die rouleren.

De KSN is wel een vereniging, dus hoort er op de meeting tijd te zijn voor een vergader gedeelte.

De organisatie streeft ook naar een zo gevarieerd mogelijk programma, waarin ruimte gecreëerd wordt voor bekende maar ook minder bekende vissers en het liefst leden. Per meeting wordt gestreefd naar 1 bekende naam cq publiekstrekker ( met alle respect en anderen niet tekort te willen doen). Zo zijn de laatste jaren de volgende gasten voorbij gekomen, Patrick vd Onacker, Geert Ooms, Alijn Danau, Achiel Stevens, De Polderboys, de Happy Hookers, Jos Pieters, Co Sielhorst. Nand Sibbing, Marco Kraal, Down East en nog veel meer.

Meeting organiseren gebeurt bijna een jaar vooruit. Zo heel soms komt het voor, dat er iemand op het laatste moment moet afzeggen. Jammer, maar helaas. We zijn nu klaar met de najaarsmeeting en gaan aan de gang met de voorjaarsmeeting.

De winkeliers/ adverteerders. “Vroeger” liep men elkaar bijna klem in de deur. Er zijn ruzies geweest wie wel en wie niet mocht. Als A kwam kwam B niet. En weet ik meer van voor ellende. Gelukkig kwam daar een beetje rust in en hebben we jaren een goede winkel bezetting gehad. Echter de KSN is niet alleen met hun meeting, er kwamen meer en meer beurzen. Inmiddels is de KSN zelf al op 6 beurzen aanwezig, beurzen waar we dezelfde winkeliers weer tegenkomen, maar ook dezelfde KSN -ers. Een gemiddelde winkelier zou in november een vrachtwagen vol moeten laden, van beurs naar beurs gaan en in april weer uit moeten pakken.

Hebben we het nog niet gehad over de plaatselijke HV-en met hun karperavonden en nog zeker niet over de andere takken van hengelsport. Geloof het of niet, maar er is meer dan karpervissen.

Ik kan me dus best voorstellen, dat een winkelier een beetje beurs moe is en prioriteiten stelt. Leuk is anders.

O ja achteraf zaaltjes. Tja om nu Het Dak te gaan verbouwen? :D Maar mocht er iemand een alternatieve zaal weten. Laat het het bestuur weten.
Let wel: Nog niet zo lang geleden brak paniek uit omdat we deze locatie misschien zouden verlaten. Wie het weet mag het zeggen.

De winkeliers in de tent bij het VBK staan verder weg dan de winkeliers in de biljartzaal. Of het dat is? Ik denk dus eerder de verkoopmomenten, die zijn niet meer op een KSN meeting maar veel meer verspreid en dat is waar een winkelier ook naar kijkt.

De KSN leert wel, gelukkig wel. Zo is er op verzoek meer dan voldoende ruimte gecreëerd voor het sociale gedeelte en is er al een keer een meeting op een zondag geweest. Misschien gaat de KSN in de toekomst wel naar 1 meeting per jaar. Of een aparte ALV. Of gaan we met workshops aan de gang. Organisatiecie Meetings een feit of....

Het bestuur is de smeerolie, de leden zullen aan de wielen moeten draaien ( Vrij naar Hans Groenewoudt)

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

02-04-2006 17:22

Misschien de hoofdact van Carp Club 25 uit Veghel contracteren 8) 8)
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Simon Dekker
Berichten: 558
Lid geworden op: 11-12-2002 01:00
Locatie: Odijk

02-04-2006 17:29

Klaas,
Dat heb je erg mooi samengevat, alleen vind ik dat dit een mooier plekje verdient dan ergens in een topic bij koffietafelpraat!

Simon
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

02-04-2006 17:32

Nou de samenvatting van Klaas vind ik ook geweldig zeker voor iemand die zich normaal van one liners bediend.
Dit heeft heel wat zweetdruppels gekost denk ik. :D
Vissen is een hobby, geen religie!